"Puhelin on ruuhkautunut, koska ihmiset haluavat siirrellä tehosteaikojaan" – Rokoteaikojen muuttaminen aiheuttaa ongelmia
Voiko omahyväisempää ja itsekkäämpää "minä minä minä"-ihmistä olla kuin sellainen joka omien hupiensa takia haluaa nyt pilata koko maan mahdollisuuden päästä eroon tästä epidemiasta?
https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/tilaajalle-7.3187110…
Kommentit (121)
Netissä rokotusaikaa voi muuttaa vaivattomasti sähköpostiin tulleilla tunnuksilla. Ongelma lienee siinä, että ihmiset ovat yrittäneet soittamalla siirtää aikoja ja ruuhkauttaneet palvelun. Itse muutin aikaa pari kertaa ilman mitään ongelmia.
Minäkin laskin 12 viikon välillä että tulee sopiva aika. Vaan ei lätkäisivät 20 viikon välillä ajan joka ei käy. Joten peruin ja sain sen 12 viikon välin.
Mutta heti toukokuussa muutin aikani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!
Miksi ei ole järjestelmää johon voisi ilmoittautua kakkospiikille aikaisemmin jos porukka kerta jättää tulematta.
Sanopas se! Itse sain opiskelupaikan Turusta, orientaatioviikko alkaa 16.8. eli siis muutan elokuun alussa. Tällä hetkellä asun Helsingissä ja tehosterokotusaikani pitäisi olla 26.8., mutta en voi siirtää aikaa netissä, koska aikoja ei ole kuin sen 12 vko:n jälkeen saatavilla. Joudun siis kuormittamaan terveydenhuoltoa soittelemalla ajan siirrosta eli aikaistamisesta tai sitten mikäli ihme käy, saan jotenkin ajan Turkuun.
Haluan kantaa yhteiskuntavastuuni ja onhan se rokotus mukava 30-vuotisetappi kohti normaalia elämää. :)
No mikset mene 26.8 sinne rokotukseen, miksi tuo ihme häslinki ja soittelu.
Koska opiskelut ja välimatkaa sen verran, että edestakainen reissaaminen vie lähes työpäivän?
Pyörälläkö meinasit kulkea vai miten siihen lähes työpäivän saat menemään?
Junaa ajattelin. Lähtö kotoa (oletus: opiskelijakylä) klo 8, juna lähtee klo 8:25 ja on perillä klo 10:23, rokotusaika esim. klo 11:30 Kalasatamassa, jonne matka-aika on vähän yli 20 min. Sieltä takaisin asemalle rokotuksen ja 15 min odottelun jälkeen, jolloin ehtii 12:36 lähtevään junaa, joka on Turussa 14:34 ja kotona vähän ennen klo 15.
Minusta tuo on aika lailla "lähes työpäivä".
Vierailija kirjoitti:
Netissä rokotusaikaa voi muuttaa vaivattomasti sähköpostiin tulleilla tunnuksilla. Ongelma lienee siinä, että ihmiset ovat yrittäneet soittamalla siirtää aikoja ja ruuhkauttaneet palvelun. Itse muutin aikaa pari kertaa ilman mitään ongelmia.
Kaikilla paikkakunnilla ei voi kuin soittaa. Joten ruuhka tulee
En ota ensimmäistäkään rokotetta, joten kenenkään ei tarvitse loukkaantua puheluistani.
Vierailija kirjoitti:
Eri alueilla on erilaiset ajanvaraussysteemit. Isossa osassa maata ei saa mitään tunnuksia eikä ole mitään vaihtomahdollisuutta netissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!
todella tahditonta etteivät ihmiset peru edes aikoja. Minulle tutavan selosti,sai halvalla loma matkan nyt .Rokotus aika on juuri ennen lähtöä.Kysy miten saisi aikaistettua toisen rokoteen. Vastasin en tiedä.Tiesit rokote aikasi,ennen matkasi varaaminen.
Mun poika kävi eka piikillä ja siellä lyötiin vaan mukaan kakkospiikin aika, vaikka poika sanoi että on juuri kyseisenä ajankohtana kertausharjoituksissa. Kehotettiin siirtämään sitten lähempänä ajankohtaa. Että on tässä systeemissäkin vikaa.
Tämäkin osoittaa että suurin osa näistäkin on i di ootteja.
Siksi en kannata että valtio hoitaa ilmaisen rokotuksen,
ihmiset ottaisivat vastuuta erinlailla jos se maksaisi itselle jotain.
Tämä on niin monta kertaa jo todettu.
Ei pitäisi olla mitään ilmnaista tai tuettua.
Se vääristää luonnollisen kasvun ja muutoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla paikkakunnilla ei voi kuin soittaa. Joten ruuhka tulee
Käsittämätöntä, ettei tässä käytetty jotain maanlaajuista systeemiä. Huulipyöreänä kuuntelin työkaverin manausta, kun oli jonottanut puhelimella jo monta päivää, jotta saisi ajan ensimmäiselle piikille. Ja kysymyksessä on ihan kapunki, ei mikään maaseutukylä. Meillä naapurikaupungissa oli oikein kätevä nettivaraus. (Sitä en tosin tiedä voiko sieltä siirtää toista piikkiä, koska ei ole tarvetta siihen. Katsoin jo ekaa varatessa, että se 12 viikkoa sopii omiin menoihin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
todella tahditonta etteivät ihmiset peru edes aikoja. Minulle tutavan selosti,sai halvalla loma matkan nyt .Rokotus aika on juuri ennen lähtöä.Kysy miten saisi aikaistettua toisen rokoteen. Vastasin en tiedä.Tiesit rokote aikasi,ennen matkasi varaaminen.
Se aika perutaan soittamalla ja meillä se on sama numero kuin päivystyksen numero. Päivystys on ruuhkautunut, eivät takaisinsoita.
Itselläni alkoi toukokuussa työt, ei pystytty viemään lasta hammaslääkäriin, kun molemmat töissä eikä pystytty perumaan aikaa. Meillä on molemmilla asiakaspalvelutyö niin ei voida ottaa mitään takaisin soittoaikoja eikä ruuhkan takia puhelimiin vastata. Lapsiperheillä pitäisi olla oma numero. Ei ihmiset voi töissä odottaa mitään puheluita, ei töissä pysty niihin vastaamaan, pitää esim. tauolla saada puhelinyhteys heti, kahvitauko on 10 min.
Pojalla aika syyskuussa. Saa nähdä pääseekö. Onneksi puolustusvoimat hoitaa asian, jos ei ole lomalla silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lampaat piikitätte itseenne kokeellisia pistoksia, vale-epidemia ei silti tule loppumaan.
Sinä joka et välitä terveydestäsi rokotteen vertaa niin lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon jos saat koronan. Älä ole lammas vaan yski himassas ilman apua silloinkin.
Jos ihminen välittää terveydestään, hän ei osallistu lääkekokeeseen. Pfirezin rokotteen osalta kaikki rokotteen ottavat ovat kokeessa mukana. Turvallisuustulokset valmistuvat 2023. Voit itse käydä tarkastamassa asian väliaikseisesta myyntiluvasta. Löytyy FIMEA:n sivuilta.
Jos pidät tätä lääkekokeena, niin osallistut siihen myös rokottamattomana, sillä jokaisessa lääkekokeessa tarvitaan myös verrokkiryhmä. Sinä olet siinä.
Ei kukaan _pidä_ tätä lääkekokeena, se _on_ lääkekoe. Koronarokote on kliinisessä testissä, mikä päättyy 2023. Ja kun se rokote on ihan uudella menetelmällä valmistettu, hyvin lyhyessä ajassa, on hyvä, että koekaniineja on jonoksi asti. Ja rokote näyttää olevan pahasti keskeneräinen, koska tehostuspiikkejä tarvitaan niiden kahden jälkeen, vaikka ne olivat riittävät vielä muutama kuukausi sitten. Montakohan piikkiä tarvitaan tuohon testin valmistumispäivään mennessä, olisi tuhannen taalan kysymys, mutta l a m p a a t ei kysele, ne jonottaa.
Oot yhä nolo.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkoi toukokuussa työt, ei pystytty viemään lasta hammaslääkäriin, kun molemmat töissä eikä pystytty perumaan aikaa. Meillä on molemmilla asiakaspalvelutyö niin ei voida ottaa mitään takaisin soittoaikoja eikä ruuhkan takia puhelimiin vastata. Lapsiperheillä pitäisi olla oma numero. Ei ihmiset voi töissä odottaa mitään puheluita, ei töissä pysty niihin vastaamaan, pitää esim. tauolla saada puhelinyhteys heti, kahvitauko on 10 min.
Olet vain uusavuton.
Et osaa priorisoida asioita.
Harjoittele, niin se alkaa sujua.
Vierailija kirjoitti:
En menisi ottamaan piikkiä mistään hinnasta. Vielä ei tiedetä mitä se tekee kehossa vuosien kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsista ei mene maksua vaikka aikaa ei saada peruttua eikä mene. Lääkärit sitten vaan odottavat turhaan eikä kukaan tule. Eläkeläisillä on kiire aamulla soittaa, me perheiden vanhemmat ollaan töissä, ei voida ottaa mitään takaisin soitto puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laskin 12 viikon välillä että tulee sopiva aika. Vaan ei lätkäisivät 20 viikon välillä ajan joka ei käy. Joten peruin ja sain sen 12 viikon välin.
Mutta heti toukokuussa muutin aikani
Ja miksi ei muka käy?!
Onko näitä innokkaita koekaniineita tosiaan näin paljon? Hullua.
Oot nolo.