Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puhelin on ruuhkautunut, koska ihmiset haluavat siirrellä tehosteaikojaan" – Rokoteaikojen muuttaminen aiheuttaa ongelmia

Vierailija
09.07.2021 |

Voiko omahyväisempää ja itsekkäämpää "minä minä minä"-ihmistä olla kuin sellainen joka omien hupiensa takia haluaa nyt pilata koko maan mahdollisuuden päästä eroon tästä epidemiasta?

https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/tilaajalle-7.3187110…

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi ottamaan piikkiä mistään hinnasta. Vielä ei tiedetä mitä se tekee kehossa vuosien kuluessa.

Luulisit vähemmän, jos lukisit enemmän. Vähän hämmästyttää, miten huonot perustiedot aikuisilla ihmisillä nykyään on, koska rokotteiden toimintamekanismit ja erilaisten RNA-tyyppien toimintatavat  on jo vuosia käsitelty läpi ihan lukion biologian kursseilla. Tietysti uudentyyppisten valmisteiden kanssa voi aina olla riskejä, mutta ne ovat yleisesti ottaen pienempiä kuin taudin, mitä niillä torjutaan.

Korona on oikeastaan juuri sitä, mitä tarvitaan rokotevastaisuuden kitkentään; tappava / vammauttava ja helposti leviävä tauti. En sano tätä kevyesti, mutta moni ei tunne enää ketään ns. vanhojen tautien runtelemaa tai tappamaa. Esim. 90-vuotias mieheni isoäiti on ollut 8-vuotiaasta asti kuuro toisesta korvastaan, koska tuhkarokon jälkitautina sairastettu korvatulehdus oli niin raju. Isäni juuri eläköitynyt työtoveri taas sairasti lapsena polion ja on sen seurauksena kulkenut suurimman osan elämästään erilaisten kävelytukien varassa. Olen tavannut hänet usein vuosien mittaan ja hän on oikeasti vihainen, koska ei saanut lapsena rokotetta.

Vierailija
22/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen arvottaa lomansa rokotteen edelle, on se sit oma moka. Toisaalta tämä oli odotettavissa, että 12 vkoa paukkuu, olisi vaan pysytty suosituksessa. Kuivuu kasan ekan annoksen ”hyöty”, mikä on toisaalta tämän tien valinneelle Suomelle ihan oikein. Mokaat kerran, mokaat aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!

Nyt kun olet täällä niin kerro voinko käyttää varatun aikani vaikka olisin varauksen jälkeen muuttanut toiseen kaupunkiin? Vai saako rokotuksen ainoastaan omassa kotikunnassa?

Ja et tiennyt 12 vkoa sitten muuttavasi? Mä ainakin sanoin ekan piikin saadessani, että haen sit toisen toisessa paikassa.

Vierailija
24/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän lampaat piikitätte itseenne kokeellisia pistoksia, vale-epidemia ei silti tule loppumaan.

Sinä joka et välitä terveydestäsi rokotteen vertaa niin lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon jos saat koronan. Älä ole lammas vaan yski himassas ilman apua silloinkin.

Vierailija
25/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin annettiin se seuraava aika rokotuksen yhteydessä, mutta hiukan hankalaa oli tietää mm. työasiat etukäteen. Ja kun sitä aikaa ei ainakaan omassa kunnassa voi siirtää itse. Tällä hetkellä perheemme neljästä rokotetusta kolmen pitäisi siirtää aikaa. Itsellä tosiaan työesteen vuoksi, riittää kun saan iltapäivästä aamupäivään. Puolison kohdalla myös siirron tarve, koska ensimmäisen rokotuksen aikaan sopinut toinen rokotusaika ei vaan enää ole mahdollinen. Ja vanhin lapsi muuttaa toiselle paikkakunnalle, eikä todennäköisesti voi matkustaa rokotusta varten toiselle puolelle Suomea. Nuorempi lapsi on todennäköisesti ainoa, joka tietää syyskuun alussa olevansa rokotuspaikan naapurissa lukiossa ja ei mitään ongelmaa käydä rokotuksessa.

Itse en oikeasti ymmärrä miksi aikaa ei voi muuttaa kun kerran sen pystyi varaamaankin netistä.

Vierailija
26/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perukaa ne aikanne, jos ette pääse tulemaan, ettei rokotteita mene hukkaan. Jos tietäisimme, että ajat ovat peruttu kyseiseltä päivältä, voisimme vaikka mennä lähikauppaan huutelemaan, että kuka haluaa rokotteen. Tietenkin soitamme ihmisille, mutta eivät kaikki ehdi paikalle nopeasti. Rokotteita ei voi säilyttää kovin kauaa.

Vierailija
27/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän lampaat piikitätte itseenne kokeellisia pistoksia, vale-epidemia ei silti tule loppumaan.

Sinä joka et välitä terveydestäsi rokotteen vertaa niin lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon jos saat koronan. Älä ole lammas vaan yski himassas ilman apua silloinkin.

Jos ihminen välittää terveydestään, hän ei osallistu lääkekokeeseen. Pfirezin rokotteen osalta kaikki rokotteen ottavat ovat kokeessa mukana. Turvallisuustulokset valmistuvat 2023. Voit itse käydä tarkastamassa asian väliaikseisesta myyntiluvasta. Löytyy FIMEA:n sivuilta.

Vierailija
28/121 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!

Nyt kun olet täällä niin kerro voinko käyttää varatun aikani vaikka olisin varauksen jälkeen muuttanut toiseen kaupunkiin? Vai saako rokotuksen ainoastaan omassa kotikunnassa?

Ja et tiennyt 12 vkoa sitten muuttavasi? Mä ainakin sanoin ekan piikin saadessani, että haen sit toisen toisessa paikassa.

Ei välttämättä. Opiskelupaikat tulivat monille tietoon viime viikolla. Jos olet hakenut moneen eri kaupunkiin, niin et voi tietää mikä tärppää. Ja jos et pääsekään, voi olla että jääkin nykyiselle paikkakunnalle.

Vierailija
29/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehelle vain annettiin se 2. rokotuksen aikan aika. Hänellä oli tiedossa jo paljon ennen rokotusta varattu ja MAKSETTU pohjoisen reissu - tosin nyt ei voi tietää pääseekö sinne sittenkään. Ennen rokotusta ei ollut tietoa, että se aika annetaan ilmoitusluontoisesti. Minä pystyin tästä oppineena kikkailemaan niin että kävin 1. rokotuksessa vasta sitten kun laskin, että reissu on ohi kun 12 viikkoa on mennyt ja minun ei tarvitse aikaa siirtää. 

Vierailija
30/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä aina tiedä. Itse olen aloittanut työn toisella paikkakunnalla niin että illalla on soitettu, että pääsetkö tulemaan huomennna - no tässä onneksi vain tunnin bussimatka ja vähän kävelyä. Kouluun olen päässyt varasijalta ja tämä ihan toiselle puolelle Suomea, koulu oli jo alkanut, joten kiire tuli.  Varmasti ihmisillä on vastaavia tilanteita edelleen. Olen joutunut  perumaan tärkeään tapahtumaan osallistumisen, missä minun piti olla päätoimitsija - sijainen kyllä löytyi nopeasti onneksi - perheenjäsenen kuoleman vuoksi ja matkustamaan toiselle paikkakunnalle järjestelemään asioita ja hautajaisia - palvelutalopaikka piti saada tyhjäksi heti, oli kesän kiireisintä aikaa ja hautajaisia piti sovitella kun pappia oli vaikea saada. Elämä ei mene aina niin, että voi tietää kaikki aikataulunsa kuukausikaupalla etukäteen ja yllätyksiäkin sattuu. 

Vierailija
31/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Opiskelupaikat tulivat monille tietoon viime viikolla. Jos olet hakenut moneen eri kaupunkiin, niin et voi tietää mikä tärppää. Ja jos et pääsekään, voi olla että jääkin nykyiselle paikkakunnalle.

Varasijoilta, jos tulee peruutuksia, otetaan porukkaa vielä 2 viikkoa koulun alkamisen jälkeen, ainakin ennen oli näin, vieläkö näin? 

Vierailija
32/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole järjestelmää johon voisi ilmoittautua kakkospiikille aikaisemmin jos porukka kerta jättää tulematta.

Sanopas se! Itse sain opiskelupaikan Turusta, orientaatioviikko alkaa 16.8. eli siis muutan elokuun alussa. Tällä hetkellä asun Helsingissä ja tehosterokotusaikani pitäisi olla 26.8., mutta en voi siirtää aikaa netissä, koska aikoja ei ole kuin sen 12 vko:n jälkeen saatavilla. Joudun siis kuormittamaan terveydenhuoltoa soittelemalla ajan siirrosta eli aikaistamisesta tai sitten mikäli ihme käy, saan jotenkin ajan Turkuun.

Haluan kantaa yhteiskuntavastuuni ja onhan se rokotus mukava 30-vuotisetappi kohti normaalia elämää. :)

No mikset mene 26.8 sinne rokotukseen, miksi tuo ihme häslinki ja soittelu.

Vierailija
33/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonon häntäpäähän vain kaikki jotka haluaa siirtää tehoste-rokoteaikaansa. Vasta sitten kun koko muu kansa rokotettu kahteen kertaan, näille siirtelijöille toinen rokote.

Sopii minulle erinomaisesti. En voinut tietää työvuoroja 12 viikon päässä ensirokotuksesta etenkin kun kesällä on paljon sijaisia, mutta ajan vaihtaminen ei onnistu mitenkään. Jätän rokotteen väliin ja hyväksyn sen, että jonkun lapsi menee minun terveyteni edelle.

Vierailija
34/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole järjestelmää johon voisi ilmoittautua kakkospiikille aikaisemmin jos porukka kerta jättää tulematta.

Sanopas se! Itse sain opiskelupaikan Turusta, orientaatioviikko alkaa 16.8. eli siis muutan elokuun alussa. Tällä hetkellä asun Helsingissä ja tehosterokotusaikani pitäisi olla 26.8., mutta en voi siirtää aikaa netissä, koska aikoja ei ole kuin sen 12 vko:n jälkeen saatavilla. Joudun siis kuormittamaan terveydenhuoltoa soittelemalla ajan siirrosta eli aikaistamisesta tai sitten mikäli ihme käy, saan jotenkin ajan Turkuun.

Haluan kantaa yhteiskuntavastuuni ja onhan se rokotus mukava 30-vuotisetappi kohti normaalia elämää. :)

Koska opiskelut ja välimatkaa sen verran, että edestakainen reissaaminen vie lähes työpäivän?

Vierailija
35/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on itsekkyyden huippu, kai heidän pakko tajuta miten paljon haittaa epidemiasta ollut jos ovat normaaliälyisiä?

Miten se on-sanan käyttäminen on niin vaikeaa?

Tällainen suuntaus on ollut jo kauan vallalla, tälläkin palstalla. Ihmiset kirjoittavat kuin olisivat jotain toimittajia.

Somekirjoittelun ei tarvitse näyttää lehtikirjoittelulta.

Vierailija
36/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun miehelle vain annettiin se 2. rokotuksen aikan aika. Hänellä oli tiedossa jo paljon ennen rokotusta varattu ja MAKSETTU pohjoisen reissu - tosin nyt ei voi tietää pääseekö sinne sittenkään. Ennen rokotusta ei ollut tietoa, että se aika annetaan ilmoitusluontoisesti. Minä pystyin tästä oppineena kikkailemaan niin että kävin 1. rokotuksessa vasta sitten kun laskin, että reissu on ohi kun 12 viikkoa on mennyt ja minun ei tarvitse aikaa siirtää. 

Vanhempani tekivät saman eli laskivat, koska kannattaa käydä, jotta oman elämän suunnitelmat eivät paljoa muutu. Kannattaa muistaa, että koko ajan väkeä on rokotettu, heidän takiaa ei ole huudeltu turhaan asiakasta paikalle, joten he eivät ole hidastaneet rokotustahtia tai levittäneet koronaa. Ovat vain toimineen järkevästi tajuttuaan, miten järkyttävän jäykkä systeemi on luotu. Rokottava siskoni totesi, että varsin hyvin olisi voitu tiedottaa, että esim. klo 11 ja 15 voi tulla paikalle aikaa varaamatta ja saada rokoteannoksen, joka oli tarkoitettu henkilölle, joka ei päässyt paikalle. Valitettavasti tällaista ei saanut tehdä ja on ollut erittäin tarkkaa, että vain ajan varanneet rokotetaan. Jossain muualla voi olla toisin, tämä keskisuuressa kaupungissa.

Vierailija
37/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa? Ärsyttävää 🤦‍♀️

Vierailija
38/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä nämä monet maat ovat?

Seuraan uutisia eri maista, joista jokaisessa on tämä sama ongelma.

Vierailija
39/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska opiskelut ja välimatkaa sen verran, että edestakainen reissaaminen vie lähes työpäivän?

Pyörälläkö meinasit kulkea vai miten siihen lähes työpäivän saat menemään?

Vierailija
40/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen välittää terveydestään, hän ei osallistu lääkekokeeseen. Pfirezin rokotteen osalta kaikki rokotteen ottavat ovat kokeessa mukana. Turvallisuustulokset valmistuvat 2023. Voit itse käydä tarkastamassa asian väliaikseisesta myyntiluvasta. Löytyy FIMEA:n sivuilta.

Jos pidät tätä lääkekokeena, niin osallistut siihen myös rokottamattomana, sillä jokaisessa lääkekokeessa tarvitaan myös verrokkiryhmä. Sinä olet siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi