Kumppanin päivittäinen pilvenpoltto tuhoaa meidät
Mitä ihmettä pitää tehdä, kun kumppani ei näe ongelmaa päivittäisessä pilvenpoltossa? Ei kuulemma vaikuta häneen mitenkään huonosti, niin että asian huomaisi. Tämähän EI ole totta, koska kyllä se jumittava lahnanaama, joka mättää karkkia turpaansa, on ihan eri kuin sama mies ilman päihdettä.
Ei todellakaan kiinnosta katsella tuollaista joka päivä yhteisessä kodissa. Kaikki päivät vaan tähtää hänellä siihen, että tulee ilta ja pääsee polttamaan ja jumittamaan.
Olemme puhuneet asiasta paljon, ja minulle täysin ok, että polttaisi esim 2x viikossa jopa, mutta päivittäinen käyttö ei mielestäni kuulu normaalielämään minkään päihteen kohdalla.
Jos asetan rajat (mitä en aikuiselle ihmiselle halua tehdä, koska olen hänen puolisonsa enkä äiti), se ei auta. Jos uhkaan erolla, ei auta, suuttuu. Kuulemma ongelma on minulla kun en hyväksy hänen rentoutumiskeinoaan. Ihan turha selittää minun, että kerran pari viikossa ok, mutta päivittäin en halua sitä katsella.
En voi hyväksyä päivittäistä käyttöä ja hän ei pysty muuhun. Saattaa vähentää joskus "pakotettuna" hieman viikon ajaksi, mutta sitten lipsuu taas jokapäiväiseksi. Hän on ummistanut silmänsä asian haitoilta ja ajattelee oikeasti, että se on väärin jos en hyväksy sitä joka päivä.
Ennen kannabis oli minulle ok, nykyään VIHAAN sitä kun puolet jengistä käyttää varmaan ja päivittäin.
En siis aio uhkailla enää enkä erota. Miten jaksan tätä? Miten muuttaa omaa suhtautumista kun toinen nykyään ällöttää ja v**tuttaa joka ilta kun on pilvessä?
Kommentit (137)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:21"]Joten kysynkin sinulta, kun et halua erota, että miten pitkän ja vakavan suhteen haluat hänen kanssaan? Toivotko perheenlisäystä joskus?
[/quote]
Haluan pitkän ja vakavan, mutta ilman päivittäistä pilvenpolttoa/muita addiktioita. Lapsia en ehkä koskaan saa, sillä en vielä ole valmis eikä aikaa ole loputtomiin. Eli se asia on toistaiseksi auki.
Joku kirjoitti, että "kannabis ei aiheuta edes fyysistä riippuvutta" ja siihen kommentoisin, että "edes" on väärä sana. Kannabis todellakin aiheuttaa riippuvuutta, sitä ei kukaan järkevä asioista tietävä kiellä. Kannabiksen vaikutukset ovat sellaiset, että sitä käyttää liikaa moni itsensä kanssa hukassa oleva, joka haluaa helpottaa omaa oloaan eli pahin koukku on henkinen, mutta myös fyysisiä oireita tulee jos pitkään polttaa ja lopettaa. Fyysiset oireet eivät tosin ole lähellekään sitä luokkaa kun monessa muussa aineessa, vaan kannabiksen kohdalla koukku on tosiaan ennenkaikkea erittäin vahva henkinen koukku.
- ap
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:44"]
Onkohan kukaan onnistunut pääsemään eroon säännöllisestä pössyttelystä :(
[/quote]Onkohan kukaan onnistunut pääsemään eroon säännöllisestä tupakoimisesta :(
PS. Kannabis ei aiheuta edes fyysistä riippuvutta
[/quote]
Vai ei aiheuta fyysistä riippuuvuutta, itsellesi voit pöllypäissäsi niin valehdella mutta ei se siitä faktaaa tee.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:07"]Mitenköhän niissä maailmankolkissa, joissa asia on täysin laillinen (varmaan täälläkin ennenpitkää) onko se sielläkin paha ja väärä asia teidän mielestä jos joku polttelee? ;)
[/quote]
Vaikka viinakin on laillista niin ei se silti ole ok vetää sitä joka ilta. Ja tuolla joku toinen väitti ettei kannabiksella ole terveyshaittoja, aivan naurettavan naivia ajatella noin.
[/quote]Kerrotko minulle mitä terveyshaittoja se sitten aiheuttaa? Minä kun en ole löytänyt siitä mitään tutkittua tietoa
Säännöllisestä pössyttelystä pääsee kyllä hyvin eroon, viimeistään siinä vaiheessa kun hemmoa viedään suljetulle osastolle psykoottisen käytöksen takia. Kerrasta oppii, ettei se säännöllinen pössyttely juuri hänelle sopinutkaan...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:44"]
[/quote]Onkohan kukaan onnistunut pääsemään eroon säännöllisestä tupakoimisesta :(
[/quote]
Älä puhu paskaa.
[/quote]Älä puhu jos et mitään tiedä. Haluatko kertoa minkälaisia vieroitusoireita siitä tulee? HAH! Kai minä itse tiedän kun olen polttanut.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:58"]
Säännöllisestä pössyttelystä pääsee kyllä hyvin eroon, viimeistään siinä vaiheessa kun hemmoa viedään suljetulle osastolle psykoottisen käytöksen takia. Kerrasta oppii, ettei se säännöllinen pössyttely juuri hänelle sopinutkaan...
[/quote]Pelottelut on tehonnut ainakin sinuun! Kannabis voi tosiaan laukaista psykoosin, tosin sekin on luokkaa 0,4%
Päänsärkyä, ahdistuneisuutta, vapinaa, keskittymiskyvyttömyyttä, ärtyisyyttä
http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Kannabis
Kannabis » Keskeiset riskit
Riippuvuus ja sieto: Krooninen ja runsas kannabiksen käyttö lisää sietokykyä, ja annoksien määrää tai voimakkuutta on lisättävä saman vaikutuksen saamiseksi Vieroitusoireita ovat yleensä levottomuus, hermostuneisuus, ärsyyntyminen, ruokahalu- ja unihäiriöt. Vieroitusoireiden voimakkuus vaihtelee käytön laajuuden mukaan. Kannabiksen käyttäjistä noin 10 %:n arvioidaan tulevan riippuvaiseksi siitä.
Akuutit riskit: Ei yliannostusriskiä alhaisen akuutin myrkytystason vuoksi. Kannabispäihtymyksen aiheuttaman äkillisen sekavuustilan seurauksena voi joskus esiintyä outoa tai väkivaltaista käytöstä ja puheen sammaltamista. Pulssin äkillinen nousu ja verenpainemuutokset saattavat altistaa sydän- ja verisuonihäiriöille.
Runsaina annoksina sekavuustila, voimakasta ahdistuneisuutta tai psykoottinen häiriö, joka häviää päihtymyksen mentyä ohi.
Kannabispäihtymyksen aikana motorinen koordinaatiokyky, reaktioaika, muisti, tarkkaavaisuus ja muu henkinen suorituskyky heikkenevät, samoin ajokyky.
Runsaan käytön riskit, pitkäaikaishaitat: Nuorena aloitettu säännöllinen käyttö haittaa henkistä kehitystä ja aikuistumisprosessia.
Kannabiksen pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa kognitiivisten kykyjen rappeutumista, jonka oireita ovat mm. ongelmanratkaisu- ja keskittymiskyvyn heikkeneminen, muistiongelmat, välinpitämättömyys, ärsyyntyminen ja vuorovaikutustaitojen heikentyminen.
Tutkimusten mukaan kannabis lisää akuuttia psykoosin riskiä sekä voi aiheuttaa pitkäaikaisempia seurauksia, kuten skitsofreniaa. Kannabiksen käyttö lisää riskiä myös masentuneisuuteen, ahdistuneisuuteen ja mielialahäiriöitä.
Kannabiksen polttaminen vaurioittaa hengitysteitä. Suun, kurkunpään ja nielun syöpäriski lisääntyy kannabista polttavilla.Käyttäjillä esiintyy limakalvon tulehduksia, kroonisia keuhkoputken tulehduksia, yskää ja keuhkolaajentumia.
Kannabiksen käyttö nostaa pulssia ja verenpainetta, joka altistaa sydän- ja verisuonihäiriöille sekä aivoinfarktille, erityisesti iäkkäämmillä käyttäjillä
Kannabis heikentää oppimiskykyä ja voi heikentää nuorten koulumenestystä sekä aikuisten pärjäämistä työtehtävissä, jotka vaativat älyllistä suorituskykyä
Voihan siitä pössyttelystä päästä eroon, mutta valitettavasti se voi tapahtua niin, että siirtyykin vahvempiin aineisiin.
ENTINEN käyttäjä olen, ja voin ihan kokemuksesta kertoa että mitään FYYSISIÄ vieroitusoireita ei kannabis aiheuta. Vaikka täällä tietämättömät pelokkaat mammat mitä väittäisivät
Varmaankin sillä kaveripiirillä on vaikutusta siihen, miten hän polttelee. Joillekin voi olla vaikeaa hylätä vanhat piirit, jos ne ovat ainat piirit, mitä hänellä on. Sekään ei välttämättä ole varsin mukavaa, jos te olisitte kuin paita ja peppu 24/7, mikäli hän päättäisi hylätä "kaverinsa"; ylipäätään voi olla harvinaisen vaikeaa adaptoitua uuteen tilanteeseen, jos asiasta X on tullut rutiininomainen...
Kannabiksen säännöllinen käyttö voi heikentää älyllistä suorituskykyä. Keskittymiskyky, lähimuisti, monimutkaisten asioiden jäsentämiskyky ja arvostelukyky huononevat. Erityisessä vaarassa ovat nuorten ihmisten aivot, joiden kehitystä kannabis voi häiritä. Kannabiksen käyttö lisää riskiä skitsofreniaan, masentuneisuuteen, ahdistuneisuuteen ja psykoosiin. Kannabikselle altistuneista noin kymmenelle prosentille kehittyy riippuvuus.
Kannabis on kiellettyjen aineiden joukossa Yhdistyneiden kansakuntien huumausaineyleissopimuksessa, ja sen päihdekäyttö on laitonta useimmissa maissa, myös Suomessa. Huumausainerikokseen syyllistynyt voidaan tuomita sakkoon tai enintään kahdeksi vuodeksi vankeuteen. Kiinnijäämisestä tulee aina pysyvä merkintä poliisin rekistereihin ja vankeusrangaistuksesta merkintä rikosrekisteriin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:58"]
[/quote]Pelottelut on tehonnut ainakin sinuun! Kannabis voi tosiaan laukaista psykoosin, tosin sekin on luokkaa 0,4%
[/quote]
Ei pelottelu, vaan minä itse olin tuo hemmo :D Kerrasta tosiaan opin että minulle ei sovi. Ja oli siellä muitakin samasta syystä...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:02"]ENTINEN käyttäjä olen, ja voin ihan kokemuksesta kertoa että mitään FYYSISIÄ vieroitusoireita ei kannabis aiheuta. Vaikka täällä tietämättömät pelokkaat mammat mitä väittäisivät
[/quote]
Ehket ollut siitä riippuvainen.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:01"]http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Kannabis Kannabis » Keskeiset riskit
Riippuvuus ja sieto: Krooninen ja runsas kannabiksen käyttö lisää sietokykyä, ja annoksien määrää tai voimakkuutta on lisättävä saman vaikutuksen saamiseksi Vieroitusoireita ovat yleensä levottomuus, hermostuneisuus, ärsyyntyminen, ruokahalu- ja unihäiriöt. Vieroitusoireiden voimakkuus vaihtelee käytön laajuuden mukaan. Kannabiksen käyttäjistä noin 10 %:n arvioidaan tulevan riippuvaiseksi siitä.
Akuutit riskit: Ei yliannostusriskiä alhaisen akuutin myrkytystason vuoksi. Kannabispäihtymyksen aiheuttaman äkillisen sekavuustilan seurauksena voi joskus esiintyä outoa tai väkivaltaista käytöstä ja puheen sammaltamista. Pulssin äkillinen nousu ja verenpainemuutokset saattavat altistaa sydän- ja verisuonihäiriöille.
Runsaina annoksina sekavuustila, voimakasta ahdistuneisuutta tai psykoottinen häiriö, joka häviää päihtymyksen mentyä ohi.
Kannabispäihtymyksen aikana motorinen koordinaatiokyky, reaktioaika, muisti, tarkkaavaisuus ja muu henkinen suorituskyky heikkenevät, samoin ajokyky.
Runsaan käytön riskit, pitkäaikaishaitat: Nuorena aloitettu säännöllinen käyttö haittaa henkistä kehitystä ja aikuistumisprosessia.
Kannabiksen pitkäaikaiskäyttö aiheuttaa kognitiivisten kykyjen rappeutumista, jonka oireita ovat mm. ongelmanratkaisu- ja keskittymiskyvyn heikkeneminen, muistiongelmat, välinpitämättömyys, ärsyyntyminen ja vuorovaikutustaitojen heikentyminen.
Tutkimusten mukaan kannabis lisää akuuttia psykoosin riskiä sekä voi aiheuttaa pitkäaikaisempia seurauksia, kuten skitsofreniaa. Kannabiksen käyttö lisää riskiä myös masentuneisuuteen, ahdistuneisuuteen ja mielialahäiriöitä.
Kannabiksen polttaminen vaurioittaa hengitysteitä. Suun, kurkunpään ja nielun syöpäriski lisääntyy kannabista polttavilla.Käyttäjillä esiintyy limakalvon tulehduksia, kroonisia keuhkoputken tulehduksia, yskää ja keuhkolaajentumia.
Kannabiksen käyttö nostaa pulssia ja verenpainetta, joka altistaa sydän- ja verisuonihäiriöille sekä aivoinfarktille, erityisesti iäkkäämmillä käyttäjillä
Kannabis heikentää oppimiskykyä ja voi heikentää nuorten koulumenestystä sekä aikuisten pärjäämistä työtehtävissä, jotka vaativat älyllistä suorituskykyä
[/quote] Suurin osa totta. Mutta harmi vain ettei jutussa mainittu, että noiden kaikkien mahdollisten pitkäaikaishaittojen esiintymisprosentit on luokkaa 0,1-5%
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:02"]ENTINEN käyttäjä olen, ja voin ihan kokemuksesta kertoa että mitään FYYSISIÄ vieroitusoireita ei kannabis aiheuta. Vaikka täällä tietämättömät pelokkaat mammat mitä väittäisivät
[/quote]
[/quote]Polttelun lopettaminen oli hankalaa, koska kokoajan teki mieli poltella. Eikö tuo muka sinun mielestä ole henkistä riippuvuutta?
Nää jotka kieltää kannabiksen haittavaikutukset, on juuri näitä joko asiasta (vielä) liian innostuneita tyyppejä tai niitä addikteja, jotka eivät tajua ongelmaansa.
Lukekaa vaikka hamppufoorumilta haulla keskusteluita, joissa pitkäaikaiskäyttäjät ihan itse puhuvat oireistaan:
http://www.hamppu.net/forum/disclaimer.php?redirect=/forum
Vastuulliseen käyttöön (oli kyseessä sitten viina, kannabis, sokeri, tupakka, mikä tahansa) liittyy nimenomaan HAITTAVAIKUTUSTEN TUNNUSTAMINEN! Kaikki aineet aiheuttavat haittaa liikaa käytettynä, myös vesi! Ei ole olemassa mitään ainetta, mikä ei tietyn käyttömäärän jälkeen aiheuttaisi ongelmia. Juuri tällä väitteellä, että "kannabis on täysin vaaratonta", saadaan ihmiset suhtautumaan siihen negatiivisesti eikä laillistuminen koskaan tapahdu Suomessa. Myöntäkää faktat! On vaarattomampaa kuin viina, mutta väärinkäytettynä haittoja ON.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:04"]
[/quote]
[/quote]Polttelun lopettaminen oli hankalaa, koska kokoajan teki mieli poltella. Eikö tuo muka sinun mielestä ole henkistä riippuvuutta?
[/quote]
Kyllä. Mutta et ollut fyysisesti riippuvainen. Silloin ei tule uni, ei ruoka maistu, elimistön toiminta on sekaisin, jos kamaa ei saa. Tiedän kokemuksesta.
http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=17337
(painakaa alareunasta pientä "abc inns" -linkkiä)
[/quote]
Älä puhu paskaa.