Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin päivittäinen pilvenpoltto tuhoaa meidät

Vierailija
14.07.2014 |

Mitä ihmettä pitää tehdä, kun kumppani ei näe ongelmaa päivittäisessä pilvenpoltossa? Ei kuulemma vaikuta häneen mitenkään huonosti, niin että asian huomaisi. Tämähän EI ole totta, koska kyllä se jumittava lahnanaama, joka mättää karkkia turpaansa, on ihan eri kuin sama mies ilman päihdettä.

Ei todellakaan kiinnosta katsella tuollaista joka päivä yhteisessä kodissa. Kaikki päivät vaan tähtää hänellä siihen, että tulee ilta ja pääsee polttamaan ja jumittamaan.

Olemme puhuneet asiasta paljon, ja minulle täysin ok, että polttaisi esim 2x viikossa jopa, mutta päivittäinen käyttö ei mielestäni kuulu normaalielämään minkään päihteen kohdalla.

Jos asetan rajat (mitä en aikuiselle ihmiselle halua tehdä, koska olen hänen puolisonsa enkä äiti), se ei auta. Jos uhkaan erolla, ei auta, suuttuu. Kuulemma ongelma on minulla kun en hyväksy hänen rentoutumiskeinoaan. Ihan turha selittää minun, että kerran pari viikossa ok, mutta päivittäin en halua sitä katsella.

En voi hyväksyä päivittäistä käyttöä ja hän ei pysty muuhun. Saattaa vähentää joskus "pakotettuna" hieman viikon ajaksi, mutta sitten lipsuu taas jokapäiväiseksi. Hän on ummistanut silmänsä asian haitoilta ja ajattelee oikeasti, että se on väärin jos en hyväksy sitä joka päivä.

Ennen kannabis oli minulle ok, nykyään VIHAAN sitä kun puolet jengistä käyttää varmaan ja päivittäin.

En siis aio uhkailla enää enkä erota. Miten jaksan tätä? Miten muuttaa omaa suhtautumista kun toinen nykyään ällöttää ja v**tuttaa joka ilta kun on pilvessä?

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani on polttanut vuosia vähän liikaa. Ei polta joka ilta säännöllisesti, mutta usein tulee aikoja jolloin käyttö on jokapäiväistä. Kavereiden kanssa olemme joskus miettineet, tuleeko käytöstä vielä pahoja ongelmia, mutta tähän mennessä niitä ei ole seurannut.

Puoli vuotta sitten tuttavani päätti oma-aloitteisesti pitää kolmen kuukauden tauon polttelussa. Se oli aluksi hankalaa, kuten vaikka tupakanpolton lopettaminen, mutta kun kolme kuukautta oli ohi, tuttavani oli ymmärtänyt miksei päivittäinen polttelu kannata. Mieliala oli parempi, motivaatiota ja jaksamista oli enemmän ja unta ei tarvinnut niin paljon.

Tällä hetkellä hän polttelee satunnaisesti, kerran viikossa tai kahdessa, ja sanoo sen olevan hyvä tahti.

Vierailija
62/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä taidan tietää kuka oot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:16"]Mistä te edes löydätte näitä pössyttelijöitä? En tunne itse yhtäkään pössyttelijää enkä osaisi edes hankkia pössyteltävää, jos jossain mielenhäiriössä tulisi mieleen kokeilla. Ja silti tuntuu että täällä vähän kaikki tuntee näitä huumeveikkoja :-o MISSÄ porukoissa te oikein liikutte?

[/quote]

Meinasitko että tiedät oikeasti kaiken tuttaviesi elämästä? =D Uskoisin ettet meistäkään päällepäin tai puheiden perusteella ikinä uskoisi ja asiasta ei tiedä monikaan ystävistämme. :)

[/quote]

Mulla aika monikin kaveri pössyttelee satunnaisesti. Ollaan kaikki aikuisia ja akateemisesti koulutettuja, menestytty elämässä ja muutenkin "normaaleja". Kukaan ei tosiaankaan uskoisi heistä, vaikka tuntisi hyvinkin.

Vierailija
64/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käyttömääristä. Kannabis on oikein käytettynä oman kokemukseni perusteella erittäin miellyttävä päihde.

Vierailija
65/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that. Yritin sietää, mutta sit kun asioitten hoito jäi toissijaiseks eli pajaa piti saada vaikka laskut jäis sen takia maksamatta, päätin lähtee.

Vierailija
66/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme väärinymmärtäjiä täällä!

Ap:han sanoi, ettei satunnainen polttelu häntä haittaisi, mutta kun se on jokailtaista! Ja että se näkyy haittaavasti miehen käyttäytymisessä.

Niinhän ne juopotkin kuvittelee, ettei kukaan huomaa heidän juoneen.

Vierailija
67/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:16"]Mistä te edes löydätte näitä pössyttelijöitä? En tunne itse yhtäkään pössyttelijää enkä osaisi edes hankkia pössyteltävää, jos jossain mielenhäiriössä tulisi mieleen kokeilla. Ja silti tuntuu että täällä vähän kaikki tuntee näitä huumeveikkoja :-o MISSÄ porukoissa te oikein liikutte?

[/quote]

Mistä tiedät, ettet tunne? Ei se ulospäin näy eikä välttämättä esim. seurustelun alussa tule esiin.

Vierailija
68/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehdottaisin että pyydät miestäsi vähentämään polttelua, vaikkapa että polttelisi vain joka toinen päivä, tai pyydä miestäsi puolittamaan se määrä jota hän yleensä polttaa."

Olen pyytänyt, kestää ehkä viikon.

"Miks ihmeessä et kokeilis itekin. On aika mukavaa touhua. Vaimon kanssa useasti pössytellään. Se että et noteeraa kun toinen on pilvessä, ei oikeastaan haittaa mitään, siinä viihtyy sen verran hyvin itsekseenkin. Mut oikeasti, ilman mitään piruilua, pyydä että käärii sullekkin blossin, aika pienen ensin, saatat yllättyä ja käy niinkun meille"

Kuten  kirjoitin monesti, 1-2 kertaa viikossa ei minua haittaa, PÄIVITTÄINEN haittaa, koska sillä on negatiivisia vaikutuksia. Mitä se auttaa meitä, jos itsekin alan päivittäin polttaa? Kaksi addiktia on parempi kuin yksi vai?

Vierailija
69/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli samanlainen. Pilvi ei kuulemma häntä muuta mitenkään, eipä suinkaan. Useaan kertaan viikossa sain turpaani. Milloin syynä paneskelut muiden miesten kanssa ja milloin jopa kämpän liiallinen siivous.

1.5 vuotta jaksoin sitä.meininkiä seurata jonka jälkeen erosin. Ero oli ruma, mutta vihdoin takana päin ja nykyinen mieheni ei käytä mitään muuta kuin kaljaa ja sitäkin harvakseltaan.

Eroa siitä miehestäsi, ei se sun takias pilveä jätä!

Vierailija
70/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:08"]

Ja jättämässä en ole, koska selvinpäin loistomies. En vaan pysty hyväksymään päivittäistä käyttöä ja pari kertaa viikossa ei hänelle riitä.

Mitä se auttaa, että selvinpäin on loistomies. Jos ei kerran koskaan ole selvinpäin, niin ei ole koskaan loistomies. Pitäisi lopettaa käyttö kokonaan, koska selvästi on addikti eivätkä sellaiset pysty vähentämään. Sinä taidat haikailla sellaisen perään, mitä ei enää ole :(

- ap

[/quote]

Vierailija
71/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: oletkin saanut kaikenlaisia vastauksia.

Mitä nyt asiasta ajattelet? Jatkatko miehesi kanssa, millä ehdoilla ja kuinka kauan tuota touhua aiot katsella?

Kiinnostaa siksi, kun olen ollut samassa tilanteessa. Katselin polttelua pari vuotta ja sitten jätin mieheni, mikä oli tosi järkevä päätös.

Vierailija
72/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:16"]Ap: oletkin saanut kaikenlaisia vastauksia.

Mitä nyt asiasta ajattelet? Jatkatko miehesi kanssa, millä ehdoilla ja kuinka kauan tuota touhua aiot katsella?

Kiinnostaa siksi, kun olen ollut samassa tilanteessa. Katselin polttelua pari vuotta ja sitten jätin mieheni, mikä oli tosi järkevä päätös.

[/quote]

Lupasiko eksäsi lopettaa tai yrittikö hän lopettaa koskaan?

Vierailija
73/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei taas haittaisi jos mies polttelisi vaan illalla. Se nimittäin rentouttaa ja saa unta paljon paremmin. Itsekkin polttelin (ennen raskaaks tulemista) joka ilta, katoin vähän aikaa telkkaria ja menin samantien nukkumaan. :) 

mutta vituttaa kun mies aloittaa jo 2 päivällä sen polttamisen!!!!!

Vierailija
74/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:33"]

Ap, mä taidan tietää kuka oot...

[/quote]

Voihan se olla. Tosin tämä on nykyään niiiin yleistä, että oikein pelottaa. Sen takia en enää olekaan niin kannabismyönteinen kuin ennen, liikaa näkee sitä ajatusta, että kannabista on ok vetää joka päivä.

On muuten todella naiivia mielestäni verrata kannabista ja kahvia toisiinsa. Tai siis pointtina se, että KAIKKI on vaarallista, kyse on vain määrästä. Eli kuppi pari kahvia per päivä ei ole sama asia kuin kannabis joka päivä. Mutta vedäpä kahvia >10 kuppia päivässä, niin alkaa olla haitallisiakin vaikutuksia.

- ap

Vierailija
75/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:06"]"Ehdottaisin että pyydät miestäsi vähentämään polttelua, vaikkapa että polttelisi vain joka toinen päivä, tai pyydä miestäsi puolittamaan se määrä jota hän yleensä polttaa."

Olen pyytänyt, kestää ehkä viikon.

"Miks ihmeessä et kokeilis itekin. On aika mukavaa touhua. Vaimon kanssa useasti pössytellään. Se että et noteeraa kun toinen on pilvessä, ei oikeastaan haittaa mitään, siinä viihtyy sen verran hyvin itsekseenkin. Mut oikeasti, ilman mitään piruilua, pyydä että käärii sullekkin blossin, aika pienen ensin, saatat yllättyä ja käy niinkun meille"

Kuten  kirjoitin monesti, 1-2 kertaa viikossa ei minua haittaa, PÄIVITTÄINEN haittaa, koska sillä on negatiivisia vaikutuksia. Mitä se auttaa meitä, jos itsekin alan päivittäin polttaa? Kaksi addiktia on parempi kuin yksi vai?

[/quote]

Käsittääkseni kysyit, miten voit muuttaa itseäsi niin, että viihdyt asian kanssa?

Vierailija
76/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"]

Käsittääkseni kysyit, miten voit muuttaa itseäsi niin, että viihdyt asian kanssa?

[/quote]

No joo, totta. Tai oikeastaan kysyin, että onko keinoja saada itsensä hyväksymään asian paremmin. Tai edes sietämään sitä niin, ettei hyväksymättömyys hajota minua. Kamalaa, jos ainoa tapa olla itse hajoamatta, on ero.

Tän hyväksymättömyyden takana on kuitenkin oman harmituksen lisäksi myös se suuri huoli toisesta, ehkä sen takia en osaa kääntää selkääni suhteelle, ainakaan vielä. Kukaan ei ole täydellinen ja kovin helposti en "hylkää" suhdetta, ennenkuin muuta on kokeiltu. Raja on vaan joskus vaikeaa vetää.

Huvittavinta on tosiaan se, että jos itse vetäisin kännit joka ilta, mies ei todellakaan hyväksyisi asiaa, vaikka kuinka hokisin, että "tää on sama kuin kannabis/kahvi/sokeri/rööki".

Vierailija
77/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 vastaa: joo, exä lupasi vähentää pariin kertaan viikossa monet kerrat. Lopettamaan en edes vaatinut.

Sitä kesti viikon pari, kunnes oli taas pian jokapäiväistä. Lisäksi ne määrät kasvoivat koko ajan. Lopussa poltti aamusta iltaan, ihan samalla lailla kuin pelkkää tupakkaa polttelisi.

Parin viimeisen yhdessäolovuoden aikana alkoi itse kasvattamaan poltettavaa siemenistä keittiön pöydällä. Oli niin kamala himo siihen poltteluun, että ne kasvit oli nypitty jo keskeneräisinä pelkiksi rangoiksi. Niitä rankoja sitten keitteli vedessä ja joi "teenä". Viskeli myös siemeniä metsiin ja pelloille ja kävi jatkuvasti kyttäämässä, että ovatko kasvaneet. Ikinä ei mikään kasvanut. Mikä pettymys! Meni hyvät siemenet ihan hukkaan...

Viimeistään silloin mun silmät aukesivat, kun häneltä oli pöydältä mun luonani (meillä oli omat kämpät) kadonnut tuorekelmuun kääritty "nippi". Etsi sitä täysin paniikissa joka paikasta ja alkoi karjumaan ja huutamaan mulle, että mä olen sen piilottanut/heittänyt roskiin. Jätkä oli ihan sekaisin, kun nippinsä oli kadonnut. Loppujen lopuksi löysi ihan sattumalta nippinsä kissan vesikiposta, johon toinen kissoistani tapaa kuljettaa erilaisia tavaroita. Siinä jätkä meni sitten ihan paniikkiin, että onko se kastunut.

Sitten kävi niinkin, että jos poltettavaa ei löytynyt, jätkä veti nenään kaikenmaailman kolmiolääkkeitä. Niitä löytyi aina. Omat lääkkeeni piilotin.

Just joo, ei vaikuta käyttäytymiseen mitenkään pikku polttelu?

Vierailija
78/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan onnistunut pääsemään eroon säännöllisestä pössyttelystä :(

Vierailija
79/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:44"]

Onkohan kukaan onnistunut pääsemään eroon säännöllisestä pössyttelystä :(

[/quote]Onkohan kukaan onnistunut pääsemään eroon säännöllisestä tupakoimisesta :(

PS. Kannabis ei aiheuta edes fyysistä riippuvutta

Vierailija
80/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:21"]Itse en välitä jos joku käyttää kannabista, mutta minä tai mieheni ei olla sitä edes koskaan kokeiltu. Molemmat poltamme tupakkaa ja siitäkin on puhuttu, että lopettaa täytyy molempien. Viimeistään sitten kun aletaan lapsia suunnitella. Ei sovi enää lapsiperhe-elämään tällainen.

Joten kysynkin sinulta, kun et halua erota, että miten pitkän ja vakavan suhteen haluat hänen kanssaan? Toivotko perheenlisäystä joskus?

[/quote]

Ap, et vastannut kysymyksiini. En siis todellakaan halua loukata, mutta mielenkiinnosta kysyin, koska miehesikin on jo aivan aikuisen ikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi