Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin päivittäinen pilvenpoltto tuhoaa meidät

Vierailija
14.07.2014 |

Mitä ihmettä pitää tehdä, kun kumppani ei näe ongelmaa päivittäisessä pilvenpoltossa? Ei kuulemma vaikuta häneen mitenkään huonosti, niin että asian huomaisi. Tämähän EI ole totta, koska kyllä se jumittava lahnanaama, joka mättää karkkia turpaansa, on ihan eri kuin sama mies ilman päihdettä.

Ei todellakaan kiinnosta katsella tuollaista joka päivä yhteisessä kodissa. Kaikki päivät vaan tähtää hänellä siihen, että tulee ilta ja pääsee polttamaan ja jumittamaan.

Olemme puhuneet asiasta paljon, ja minulle täysin ok, että polttaisi esim 2x viikossa jopa, mutta päivittäinen käyttö ei mielestäni kuulu normaalielämään minkään päihteen kohdalla.

Jos asetan rajat (mitä en aikuiselle ihmiselle halua tehdä, koska olen hänen puolisonsa enkä äiti), se ei auta. Jos uhkaan erolla, ei auta, suuttuu. Kuulemma ongelma on minulla kun en hyväksy hänen rentoutumiskeinoaan. Ihan turha selittää minun, että kerran pari viikossa ok, mutta päivittäin en halua sitä katsella.

En voi hyväksyä päivittäistä käyttöä ja hän ei pysty muuhun. Saattaa vähentää joskus "pakotettuna" hieman viikon ajaksi, mutta sitten lipsuu taas jokapäiväiseksi. Hän on ummistanut silmänsä asian haitoilta ja ajattelee oikeasti, että se on väärin jos en hyväksy sitä joka päivä.

Ennen kannabis oli minulle ok, nykyään VIHAAN sitä kun puolet jengistä käyttää varmaan ja päivittäin.

En siis aio uhkailla enää enkä erota. Miten jaksan tätä? Miten muuttaa omaa suhtautumista kun toinen nykyään ällöttää ja v**tuttaa joka ilta kun on pilvessä?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä keskustelu meni vähän kannabiksen puolustajien ja ei-puolustajien väliseksi, kun joku väitti ettei kannabiksesta voi olla mitään haittaa.

Vierailija
42/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan takakireetä porukkaa täällä! Silloin tottakai pitää rajoittaa jos polttelusta tulee elämäntapa, eli jos päivittäin täytyy hiisailla. Minä olen 23v nainen ja polttelen silloin tällöin, noin pari-kolme kertaa viikossa. Ei siitä ole mitään haittaa, ihan hyvin voisi verrata vaikka lasilliseen viiniä, paitsi että kannabiksella ei ole mitään terveyshaittoja, eikä siitä tule krapulaa tai vierotusoireita. Se on vain keino rentoutua. Ehdottaisin että pyydät miestäsi vähentämään polttelua, vaikkapa että polttelisi vain joka toinen päivä, tai pyydä miestäsi puolittamaan se määrä jota hän yleensä polttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasteni isä alkoi poltella hamppua kolmekymppisenä. Oppi tavan itseasiassa minulta, itse kun olen poltellut 18-vuotiaasta silloin tällöin. Riippuvuus alkoi kehittyä hänelle hitaasti. Ensin poltettiin yhdessä hatsit now and then. Aluksi kerran kuussa, pian pari kertaa kuussa.. Lopulta oltiin siinä että aamulla mies veti ekana hatsit, illalla ei saanut unta ilman iltasavuja. Aamulla oli herätessään pilvessä. Kohta halusi alkaa kasvattaa. Huomatkaa, että meillä oli tässä vaiheessa 5- ja 3-vuotiaat lapset! Sanoin jyrkän ein. Asuimme paritalossa, ja miehen mielestä ei ole mitään estettä pistää vaatekaappin viljelmää. Minun äitini kävi meillä usein kylässä, enkä mitenkää olisi voinut päästää häntä meille. Mies sitten kuitenkin pisti kasvit tulille, hoiti niitä enemmän kuin lapsiaan. Olin raivoissani. Mies muuttui TODELLA aggressiiviseksi aina kun pilveä ei ollut. Huusi, paiskoi ovia, rikkoi astioita. Lapset pelkäsivät häntä. Mies alkoi ajaa autoa pilvessä ilman omantunnontuskia, eihän se pilvi hänen toimintaansa vaikuta. Ei niistä kasveista mitään tullut, mies poltti kaikki lehdet. Sain tarpeekseni. Hävitin kasvit miehen olessa töissä, ja siitä hyvästä sain turpaani.

Näin asian niin että mies valitsi kasvinsa meidän ylitse. Siis pelkät mullasta töröttävät kepit! Lähdin, enkä ole katunut hetkeäkään. Nyt 5v myöhemmin mies on tajunnut että lapset eivät enää pidä hänestä, eivät halua tulla kun mies ei tee muuta kuin makaa ja syö karkkia. Ehkä tämä kannabis ei sovikkaan hänelle? Jos lopettaa niin tulemmeko takaisin? On parhaimmillaan ollut kaksi päivää polttamatta.

Emme mene takaisin, lopettakoon jos tahtoo pitää välinsä lapsiin. Itse lopetin jo ajat sitten.

Vierailija
44/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä et kokeilis itekin. On aika mukavaa touhua. Vaimon kanssa useasti pössytellään. Se että et noteeraa kun toinen on pilvessä, ei oikeastaan haittaa mitään, siinä viihtyy sen verran hyvin itsekseenkin. Mut oikeasti, ilman mitään piruilua, pyydä että käärii sullekkin blossin, aika pienen ensin, saatat yllättyä ja käy niinkun meille. Myöskin jos sillä miehelläs on mukavaa sun kanssa pilvessä, niin saattaa ehkä polttaa harvemmin, kun on jotain kivampaa odotettavaa kuin yksin pomttelu. Poliisille soitto ei käytännössä muuta mitään, jos vaivautuvat edes paikalle, ukkos saa sakot, siinä kaikki, mut riita on varmaan sit edessä.

Vierailija
45/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä nää ees saa tota niin helposti? Ite asun varmaan lintukodossa kun en oo ikinä ees kuullut että joku sitä täällä myis. Ei sillä että ostaisinkaan, ei oikein huumeet nappaa.

Vierailija
46/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 103 lisää: meillä oli myös tuota että jos ei löytänyt nippiänsä niin alkoi huutaa mulle. Mä olen polttanut sen, mä olen heittänyt roskiin, mun pitäisi tietää missä se on! Ja aina ne löytyi jostain omasta taskusta. Kerran oli itse pessyt pyykkiä ja sattunut unohtamaan kukkansa housun taskuun. SEKIN oli minun vikani! Koska mun tehtävä on pestä pyykit.

Yksi oli myös se kun kärsin työstä aiheutuneista pahoista niskajumeista, joihin minulle määrättiin diapamia rentouttamaan. Joudun vieläkin silloin tällöin lääkkeen ottamaan jumien takia. Otin lääkkeen kun pääni ei kääntynyt mihinkään suuntaan ja mies alkoi karjua että mikä oikeus minulla on vetää päätä sekaisin kun hänkään ei saisi muka polttaa? Niin sairas ajatusmaailma. Minun piti lopettaa päihteiden käyttö kokonaan siltä varalta että mies olisi sattunut olemaan päivän ilman! En saanut juoda edes siskoni häissä kuohuviiniä, koska yritän puuttua hänen poltteluun. Mikä minä olen moralisoimaan hänen päihteiden käyttöä lun vedän itsekin? Sairasta. Sairas mies.

Onneksi luin tämän keskustelun, palasi kirkkaana mieleen miksi lähdin.

103

Vierailija
47/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tollasella poltolla ala jo rahanmenokin olla aikamoinen.

Vierailija
48/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän niissä maailmankolkissa, joissa asia on täysin laillinen (varmaan täälläkin ennenpitkää) onko se sielläkin paha ja väärä asia teidän mielestä jos joku polttelee? ;)

Vierailija
49/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 16:53"]

Ihan takakireetä porukkaa täällä! Silloin tottakai pitää rajoittaa jos polttelusta tulee elämäntapa, eli jos päivittäin täytyy hiisailla. Minä olen 23v nainen ja polttelen silloin tällöin, noin pari-kolme kertaa viikossa. Ei siitä ole mitään haittaa, ihan hyvin voisi verrata vaikka lasilliseen viiniä, paitsi että kannabiksella ei ole mitään terveyshaittoja, eikä siitä tule krapulaa tai vierotusoireita. Se on vain keino rentoutua. Ehdottaisin että pyydät miestäsi vähentämään polttelua, vaikkapa että polttelisi vain joka toinen päivä, tai pyydä miestäsi puolittamaan se määrä jota hän yleensä polttaa.

[/quote]Täälläkin yksi satunnainen pössyttelijä! Miestä ei haittaa, päin vastoin ;)

Vierailija
50/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa pakjon mitään ja käytännössä saat melkein mistä vaan. Jos et mitään muuta keksi, niin kokeile vaikka thorlautaa.

Vierailija
51/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks toi pilvenpoltto on halpa harrastus, siinähän voi lopuilla rahoilla viedä muijan vaikka viikoksi polkupyöräilee naapuripitäjään :D hajotkaa narkkarit!

Vierailija
52/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 11:28"]

Ei kai tässä nyt ole ollutkaan tarkoituksena luetella kannabksen haittoja ja mahdolliisa riippuvuuksa? :o

AP:na tekisin kyllä pesäeron mieheen, voi olla että mies tajuaa näin ollen nopeammin jatkuvan polttelun haitat  tai sitten ei. 

Karkeasti jaoteltuna olen törmännyt kolmenlaisiin päihteden (alkoholi ja/tai huumeet) käyttäjiin, ekana niihin jotka käyttää päihteitä silloin tällöin.

Kyllästyjät; ne jotka ovat unohtuneet kannabiksen tai alkoholin ihmeelliseen maailmaan koska selvänä on tylsää, mutta jotka yleensä  jossakin vaiheessa noh huomaavat että kannabis tai alkokin voi olla tylsää. AP:n mies luultavammin edustaa tätä ryhmää O_o

Ja kolmantena on tyypit, jotka ei useimmiten eivät ole niin nirsoja päihtestään, joille on ja on aina ollutkin elämän ykkösprioriteetti olla sekaisin. Nii.

[/quote]

Ei kai tässä nyt ole tarkoituksena ollutkaan jaotella erilaisia päihteiden käyttäjäryhmiä? :o

Vierailija
53/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan oikeasti kalliiksi tule, jos on työssäkäyvä ihminen. :)

Vierailija
54/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te edes löydätte näitä pössyttelijöitä? En tunne itse yhtäkään pössyttelijää enkä osaisi edes hankkia pössyteltävää, jos jossain mielenhäiriössä tulisi mieleen kokeilla. Ja silti tuntuu että täällä vähän kaikki tuntee näitä huumeveikkoja :-o MISSÄ porukoissa te oikein liikutte?

Vierailija
55/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso on alkoholisti, joka ei halua lopettaa juomista, on ainoa oikea liikku muuttaa pois. Ihan sama tilanne on tällaisen pilven polton kanssa. Mutta kaikki naiset ei pysty jättämään sitä rakastaan. Kun on se rakkaus ja selvinpäin se on niin ihana. Eikä edes lyö. Mulle on ihan sama vaikka pilaatte elämänne riippuvaista hyysätessä, mutta älkää tällöin hankkiko lapsia!

Vierailija
56/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä jos joku käyttää kannabista, mutta minä tai mieheni ei olla sitä edes koskaan kokeiltu. Molemmat poltamme tupakkaa ja siitäkin on puhuttu, että lopettaa täytyy molempien. Viimeistään sitten kun aletaan lapsia suunnitella. Ei sovi enää lapsiperhe-elämään tällainen.

Joten kysynkin sinulta, kun et halua erota, että miten pitkän ja vakavan suhteen haluat hänen kanssaan? Toivotko perheenlisäystä joskus?

Vierailija
57/137 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ongelma tulee vain pahenemaan ap.

Vierailija
58/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:07"]Mitenköhän niissä maailmankolkissa, joissa asia on täysin laillinen (varmaan täälläkin ennenpitkää) onko se sielläkin paha ja väärä asia teidän mielestä jos joku polttelee? ;)

[/quote]

Vaikka viinakin on laillista niin ei se silti ole ok vetää sitä joka ilta. Ja tuolla joku toinen väitti ettei kannabiksella ole terveyshaittoja, aivan naurettavan naivia ajatella noin.

Vierailija
59/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:16"]Mistä te edes löydätte näitä pössyttelijöitä? En tunne itse yhtäkään pössyttelijää enkä osaisi edes hankkia pössyteltävää, jos jossain mielenhäiriössä tulisi mieleen kokeilla. Ja silti tuntuu että täällä vähän kaikki tuntee näitä huumeveikkoja :-o MISSÄ porukoissa te oikein liikutte?

[/quote]

Meinasitko että tiedät oikeasti kaiken tuttaviesi elämästä? =D Uskoisin ettet meistäkään päällepäin tai puheiden perusteella ikinä uskoisi ja asiasta ei tiedä monikaan ystävistämme. :)

Vierailija
60/137 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 17:16"]Mistä te edes löydätte näitä pössyttelijöitä? En tunne itse yhtäkään pössyttelijää enkä osaisi edes hankkia pössyteltävää, jos jossain mielenhäiriössä tulisi mieleen kokeilla. Ja silti tuntuu että täällä vähän kaikki tuntee näitä huumeveikkoja :-o MISSÄ porukoissa te oikein liikutte?

[/quote]

Meinasitko että tiedät oikeasti kaiken tuttaviesi elämästä? =D Uskoisin ettet meistäkään päällepäin tai puheiden perusteella ikinä uskoisi ja asiasta ei tiedä monikaan ystävistämme. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän