Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mätänen elävältä! Mikä voi olla syy moisiin oireisiin

Vierailija
08.07.2021 |

Viimeisen vuoden sisään tullut paljon kummia oireita: paino noussut yli 10kg, suolisto turvottaa kuin olisin raskauden loppupuolella, uupumus/masennus, lihas-ja nivelkipuja, rytmihäiriöitä, unettomuutta, kasvoissa finnejä, kehossa tulehduksia. Minua on tutkittu paljon, eikä mitään kunnollista ole löydetty.

Jalkaani oli ilmestynyt läntti, johon lääkäri määräsi sienivoidetta. Nyt sitten huomasin, että sieni on haaleana levinnyt ympäri kehoa, mm.kainaloon, vatsaan ehkä muuallekin 😨

Mikä ihme minua vaivaa kun tuntuu että koko keho on aivan vikatilassa? Onko vinkkejä ruokavalioon tai joihinkin valmisteisiin, että saisin itseni kuntoon?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletapa verenkuva analyysi

Näitä löytyy ainakin isommista kaupungeista

Ja niiden tekiät ovat usein hyvinvointiaan ihmisiä jotka osaa antaa myös ravintovinkkejä

Just joo näitä nykyajan "poppamiehiä". Älä vaan ap lankea näihin, vaan hanki ihan tieteelliseen tietoon perustuvaa tietoa ja hoitoa. Ravitsemusterapeutti, laillistettu, voisi auttaa monipuolisen ja terveellisen ruokavalion rakentamisessa, ei kukaan hyvinvointiguru.

Hellyyttävää, jos jotkut luulevat, että tämänkaltaisiin ongelmiin saa yleensä apua terveydenhuollosta. Mulla on osa noista oireista ja kaikkeni olen niiden kanssa yrittänyt. Yksityisenkin puolen gastrologi vain levittelee käsiään ja on sitä mieltä, että viimeisillään raskaana olevan näköisen vatsan kanssa tulee vain elää. Ravintoterapeutti kehui kovasti ruokavaliota, eikä osannut sanoa enempää. Toki jos ruokavaliossa on korjattavaa, saa ravintoterapeutilta varmasti silloin apua. Mutta kyllä kannattaa ja pitää kääntyä myös muiden (ei kuitenkaan vaarallisten) keinojen puoleen, jos haluaa parantua ja elää hyvää elämää.

Samoin itse nuorena ja naivina kuvittelin että kun sairastutaan niin apua saa lääkäristä. Oli karu pettymys vuosien ja tuhansien eurojen jälkeen huomata ettei mitään apua tullut vaikka hyppäsi erikoislääkäriltä toiselle sekä kunnallisen että yksityisen puolella, kokeili kaikki mahdolliset lääkkeet mitä vain lääkäri suositteli ja laittoi tuhansia euroja tutkimuksiin ja kaiken maailman verianalyyseihin.

Ravitsemusterapeuttikin suositteli kovasti kaurapuuroa kuinka hyvää olisi vatsalle ja kaurassa suojaava "lima" hellii vatsaa. Joo, onhan se hyvä jos et kärsi ruoka-aine yliherkkyydestä kaikille viljoille.

Paras lääkäri matkan varrella oli se joka sanoi että harvoin suolisto-oireiset allergiat näkyykään testeissä.

Suosittelen aloittamaan vhh ruokavalion, tai vielä parempi SCD ruokavalion. Vähintään jättää kaikki viljat, maidon ja soijan pariksi kuukaudeksi. Tällä saa ainakin poissuljettua yleisimmät allergiat/ herkkyydet. Itselleni nuo aiheutti kaikki samat oireet mitä AP mainitsee aloituksessa.

Vierailija
62/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla persuille pj naisesta! Se on miesten puolue!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt elintavat,ruuat,liikkumiset ...

Olen reilu kolmekymppinen. Ruokavalio ollut melko paljon einestä, herkkuja, karkkia yms. Nyt puolivuotta niitä vähnetänyt ja yrittänyt lisätä kasviksia.

2 vuotta jatkunut erittäin haasteellinen ja vaikea elämäntilanne, jonka vuoksi pitkään jatkuneet uniongelmat ja lopulta uupumus ja masennus, nyt vaativalta korkeakoulutusta vaativalta alaltani sairauslomalla puoli vuotta.

Liikuntaa en harrasta, paitsi nyt uupumuksen jälkeen olen alkanut käydä puolen tunnin tai tunnin kävelyllä pari kertaa viikossa.

Kaikki perus verikokeet ja enemmänkin otettu, eikä niissä ole selvinnyt mitään, kuin trombosyytit ja kolesteroli hiukan koholla.

Ap

Trombosyytit koholla viittaa raudanpuutteeseen. Ferritiinin mittaukseen ellei jo ole mitattu.

Oletko syönyt myrkkyjä ...sieniä , manteleita karvas mantelista tehdään arsenikkia . Sellainen puu kuin Kanerva sen marjat on myrkkyä samoin metsissä mustikan näköiset mustat marjat on myrkkyä. Koristepensaiden marjat on myrkyllisiä ne ei ole syötäviä . Käärmeen purema jäljet on yleensä pieni reikä tai kaksi ja mustelma sinertävää . Joku hämähäkki puree myös. Vedessä voi purra käärme myös tai kala. Sitten on punkit jotka aiheuttaa pistoskohtaan punertavan renkaan ja kuumeen. Myyräkuume ja muu. Varokaa myös itämaista tuotuja koiria susia jotka on Rokottamattomia . Niissä voi olla vesikauhua se on kauhea tauti ihmiselle. Villisikaa ei voi nyt edes syödä niissä on joku tauti. Hyönteiset puree joskus lujaa ja ampiaiset niin varalla on hyvä olla apteekista puhdistusvesiä.Punkin saa poistettua pinseteillä. Voitte tutkia toistenne ihon selkäpuolen . Myös päänahka .

Vierailija
64/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home altistus.

Vierailija
65/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viime aikoina tutustunut paastoamiseen, pätkäpaastoon ja ketogeeninen ruokavalioon katsomalla kymmeniä tunteja amerikkalaisten lääkärien juutuupoivideoita.

Sillä perusteella suosittelen kaikille kummalista oireista kärsiville, elintasosairauksista kärsiville, aknepotilaille, suolistosairaille jne. katsomaan niitä myös. Lähde surffailemaan vaikka hakusanoilla intermittent fasting, keto diet.

Ap voisi kokeilla ensin pätkäpaastoa ketoruokavaliolla ja siirtyä siitä sitten pidempään paastoon (vaikka 5 päivää) rauhoittaakseen suolistonsa katsoa mitä tapahtuu.

Poista kuitenkin ruokavaliosta ensimmäisenä kaikki teollisesti prosessoitu ruoka, viljat, maito, teolliset kasvirasvat (margariinit, kermakkeet), siemenöljyt, soija, sokeri ja keinomakea.

Syö rasvaista lihaa ja sisäelimiä, munia ja sellaisia kasvikunnan tuotteita, joissa on matala oksalaattipitoisuus. Poista kuori ja siemenet.

Mä olen ite saanut tuloksia aikaan, jouduin kylläkin käymään niinkin rajun elimistön resetoinnin kautta, että söin kuukauden vain nautaa, suolaa ja vettä. Sitten lisäilin pikkuhiljaa asioita ja katselin mikä on hyväksi ja mikä ei. Ruokatestit on vielä kesken, mutta vointi on hyvä ja olo terve. Verikokeissa ja muissa testeissä kaikki arvot ja tulokset normaalit.

Vierailija
66/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivatauti voi olla koko vartalossa ja sukupuolitaudit myös trooppiset sukupuolitaudit kuten HIV ja sankkeri . Ameeba myös on parasiitti ja giargia . Ameeba turvottaa kun syöt jotain . Matokuureja saa apteekista . Jos tulee haavoja ihoon ne pitää heti puhdistaa ainakin vedellä. Näitä halaa toisia kättelee toisia yleisötilaisuudessa ei kannata mennä tai antaa tartuttaa mitään tautia toisesta toiseen. Jos jollain on syyhy tarttuva tauti se leviää. Raakoja ruokia ei kannata syödä eikä kaloja.

Vierailija
67/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ihan intuitiolla sun aloituksesta yksi sana mieleen: borrelioosi.

Vierailija
68/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lisännyt liikuntaa? Jos et jo liiku, ala tekemään kävelylenkkejä. Ne ovat myös rentouttavia. Esim tunti päivässä.

Ensin se suolisto kuntoon ja sitten saa liikkua niin paljon kuin huvittaa. Vai kuvitteleeko joku että liikunta on joku ihmelääke jos elimistö on noin sekaisin?

No itse kyllä kuvittelen niin, olen lukenut liikunnan terveysvaikutuksista. Kehossa alkaa tapahtua kaikenlaista kun lisää liikuntaa. 

Vierailija
69/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, normaalipainoinen, liikunnallinen(päivittäiset pitkät kävelyt ja pyöräilyt, ei rääkkiurheilua), monipuolisesti ja terveellisrsti syövä, raitis, päivätöissä käyvä...

N. 30- vuotiaasta asti on paikat hajoilleet mystisesti.

Nyt on 50.

Nivelrikkoa, jänteiden revähdyksiä sängystä noustessa, divertikuloosi 35- vuotiaana, aivokasvain, luunmurtumia itsekseen.

Lääkärien selitys: "No kun sitä ikää tulee..."

Vierailija
70/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihan laatu mitä syöt ja kypsennys sekä ne öljyt ja hiivatulehduksessa sokeri lisää sitä joten leivässä ei saa olla sokeria eikä kahvissa . Jos iholle tulee mustapäitä on hyvä ottaa peseytymisen jälkeen kevyt höyrykylpy kattilassa keitetty vesi , pyyheliina pään päällä ,silmät kiinni ettei naama mene kiinni kattilaan vaan sen päällä kevyesti . Se vesihöyry dedinfioi ja pehmentää ne. Sitten peilin eteen puristamaan ja se on rasvaa. Sen jälkeen puhdistus aidolla ja vasvovesi . Joskus auttaa kurkkunaamio ja kuorintavoide. Lemmikeistä voi olla niitä punkkeja myös . Joskus toi vesihöyry dedinfioi hengitystä mutta ei saa polttaa itseään.

Vierailija
71/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Ystäväni, normaalipainoinen, liikunnallinen(päivittäiset pitkät kävelyt ja pyöräilyt, ei rääkkiurheilua), monipuolisesti ja terveellisrsti syövä, raitis, päivätöissä käyvä...

N. 30- vuotiaasta asti on paikat hajoilleet mystisesti.

Nyt on 50.

Nivelrikkoa, jänteiden revähdyksiä sängystä noustessa, divertikuloosi 35- vuotiaana, aivokasvain, luunmurtumia itsekseen.

Lääkärien selitys: "No kun sitä ikää tulee..."

Ei pelkästään tässä tapauksessa vaan kattavamminkin; lääkäreiden olisi korkea aika ruveta tekemään perusteellisesti sitä, mistä heille maksetaan. On ihan järkyn pintapuolista toimintaa monin paikoin nykyään. Ei vaivauduta tutkimaan, vaan hutkitaan, jos sitäkään. Suomeen pitää saada (takaisin?) systeemi, jossa ihmisten terveydentilaa seurataan ja kartoitetaan säännöllisesti kehdosta hautaan ja jonkunlainen "omalääkärisysteemi" tarvitaan takaisin. On lohdutonta, kun ei voi luottaa saavansa apua terveydenhuollosta.

Vierailija
72/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio ensin kuntoon. Syö mahdollisimman puhtaasti. Ei eineksiä, ei lisättyä sokeria, vältä runsasta lihansyöntiä ja syö punaisen lihan tilalla mieluummin kalaa. Paljon marjoja ja kasviksia tietenkin, ainakin viisi kourallista päivässä. Jos haluat syödä pastaa ja leipää, valitse täysjyvä ja rajoita määrää. Juomaksi vihreä tee, vesi tai maustettu vesi. Jos on ''pakko'' saada herkkuja, tee itse popcornia ja joko rajoita karkit ym. pariin kertaa kuussa tai etsi niistä paremmat versiot, esim. raakasuklaa.

Vierailija
73/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli candida albicansin liikakasvu. Googlaa hiivasyndrooma ja candida albicans. 

Ja kyllä, vaikka oli hiiva, ei oireillut mitenkään sukupuolielimissä, koska on suolistohiiva, joka lähtee leviämään pitkin kehoa monesta eri syystä. 

Vierailija
74/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu väite, että VHH aiheuttaisi tai pahentaisi tulehdusta. En ole ikinä törmännyt edes missään naistenlehdissä asiaan.

Vierailija
75/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suosittelee täysjyväviljaa. Älä missään nimessä suolistovaivaisena (josta siis vatsan turvotus kertoo) ala pupeltamaan täysjyväviljaa. Siinä on todella terävät kuidut ja paljon lektiinejä. Jätä vilja kokonaan pois.

Kasviksetkaan ei kaikki ole hyviä. Kannattaa tutustua oksalaatteihin ja lektiineihin.

Vierailija
76/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton ja vähintään gluteeniton ellei kokonaan viljaton ruokavalio kannattaa ottaa testiin - käytännössä siis VHH. Itse olen saanut lukemattomat vaivat sillä pois. Paljon kasviksia ja vihanneksia, jonkin verran lihaa ja reilusti hyviä rasvoja kuten oliiviöljyä. Jos saat tuolla muutoksella oireita pois, niin se alkaa tapahtua hyvin nopeasti. Itse huomasin jo parin viikon jälkeen muutoksia olossani.

Vierailija
77/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu väite, että VHH aiheuttaisi tai pahentaisi tulehdusta. En ole ikinä törmännyt edes missään naistenlehdissä asiaan.

VHHssa syödään paljon lihaa, etenkin rasvaista lihaa. Se lisää suoliston tulehdusta.

Vierailija
78/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolestuttaa tuo koko kehoon levinnyt sieni..kannattaa otattaa se HIV testi, jos aihetta..ja oletko käynyt oikealla ihotautilääkärillä? En luottaisi terveyskeskukseen noin friikkimäisessä ihotaudissa. Joku autoimmuunihäikkä siellä taustalla varmaan on, ja infektio..

Vierailija
79/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt elintavat,ruuat,liikkumiset ...

Olen reilu kolmekymppinen. Ruokavalio ollut melko paljon einestä, herkkuja, karkkia yms. Nyt puolivuotta niitä vähnetänyt ja yrittänyt lisätä kasviksia.

2 vuotta jatkunut erittäin haasteellinen ja vaikea elämäntilanne, jonka vuoksi pitkään jatkuneet uniongelmat ja lopulta uupumus ja masennus, nyt vaativalta korkeakoulutusta vaativalta alaltani sairauslomalla puoli vuotta.

Liikuntaa en harrasta, paitsi nyt uupumuksen jälkeen olen alkanut käydä puolen tunnin tai tunnin kävelyllä pari kertaa viikossa.

Kaikki perus verikokeet ja enemmänkin otettu, eikä niissä ole selvinnyt mitään, kuin trombosyytit ja kolesteroli hiukan koholla.

Ap

Eikö stressi ja uniongelmat ole ihan riittävä selitys noille oireille? Ne voivat laittaa vatsan sekaisin ja heikentää myös immuunipuolustusta. Rytmihäiriöitäkin ne voivat aiheuttaa, ainakin lisälyöntejä.

Vierailija
80/104 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHHssa syödään paljon lihaa, etenkin rasvaista lihaa. Se lisää suoliston tulehdusta.

No ei kyllä ole pakko syödä