Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mätänen elävältä! Mikä voi olla syy moisiin oireisiin

Vierailija
08.07.2021 |

Viimeisen vuoden sisään tullut paljon kummia oireita: paino noussut yli 10kg, suolisto turvottaa kuin olisin raskauden loppupuolella, uupumus/masennus, lihas-ja nivelkipuja, rytmihäiriöitä, unettomuutta, kasvoissa finnejä, kehossa tulehduksia. Minua on tutkittu paljon, eikä mitään kunnollista ole löydetty.

Jalkaani oli ilmestynyt läntti, johon lääkäri määräsi sienivoidetta. Nyt sitten huomasin, että sieni on haaleana levinnyt ympäri kehoa, mm.kainaloon, vatsaan ehkä muuallekin 😨

Mikä ihme minua vaivaa kun tuntuu että koko keho on aivan vikatilassa? Onko vinkkejä ruokavalioon tai joihinkin valmisteisiin, että saisin itseni kuntoon?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt elintavat,ruuat,liikkumiset ...

Vierailija
22/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mars! Hyvä selvittää kun on noin paljon oireita, mikä siellä on syynä. Kilpparin vajaatoiminta tai varastoraudan puute aiheuttaa monia oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Et varmaan usko mutta aika tavalliselta setiltä kuulostaa.

Lähtee suolistosta ja sen kun hoidat niin lähtee loputkin oireet. Vhh on ihan hyvä tapa lähteä tätä korjaamaan mutta jos kuulostaa liian haastavalta, kokeilisin ensin pari kk täysin viljatonta ruokavalioa. Poissulje ensin keliakia, muutoin et tuota enää saa selville. Joko pyydät lähetteen verikokeisiin tai käyt apteekista ostamassa vasta-ainetestin joka tehdään sormenpäästä (20€). Vasta tuon jälkeen ruokavalion muutos.

Jätä kaikki viljat, myös kaura ja tattari. Voit pitää riisin, maissin ja perunan.

24/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helikobakteeri poissuljettu?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskustelu.

Vierailija
26/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla oireistasi, mutta eihän oikein ole mieltä veikkailla tuolta pohjalta mikä sinua vaivaa. Verenkuva sekä diabetes- ja kilpirauhaskokeet nyt ainakin ensimmäisenä tulisi tutkia, ja toivottavasti niin on tehtykin. Nivelkipujen suhteen toivottavasti on selvitetty ihan haastattelemalla, onko syytä ottaa reumakokeita ja tarvittaessa sitten tehty ne.

Potilaan itse-ilmoittamia oireita?

No mitä oireita sitten, eiköhän ne aina selvitetä potilasta haastattelemalla.

Vierailija
27/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että piereskelet, kun silloin sanotaan että joku mätänee.

Vierailija
28/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin maitotuotteet aiheuttaa ongelmia. Enkä tarkoita pelkkää laktoosia, vaan kaikki maitotuotteet.

Vierailija
29/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulta katottu laaja verenkuva?

Katselee pitkään

Miksi sytytitkään

Tän roikun palamaan

Älä koske enää sen viinitonkan hanaan.

Vierailija
30/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen reilu kolmekymppinen. Ruokavalio ollut melko paljon einestä, herkkuja, karkkia yms. Nyt puolivuotta niitä vähnetänyt ja yrittänyt lisätä kasviksia.

2 vuotta jatkunut erittäin haasteellinen ja vaikea elämäntilanne, jonka vuoksi pitkään jatkuneet uniongelmat ja lopulta uupumus ja masennus, nyt vaativalta korkeakoulutusta vaativalta alaltani sairauslomalla puoli vuotta.

Liikuntaa en harrasta, paitsi nyt uupumuksen jälkeen olen alkanut käydä puolen tunnin tai tunnin kävelyllä pari kertaa viikossa.

Kaikki perus verikokeet ja enemmänkin otettu, eikä niissä ole selvinnyt mitään, kuin trombosyytit ja kolesteroli hiukan koholla.

Ap

Vierailija
31/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jostain luin, että jollain oli ihmeellisiä oireita, kun kehoon oli kertynyt liikaa hiivaa.

Vierailija
32/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieni leviää juuri esim HIV:issä. Kantsii köydä testissä. Just luin muista syistä oireista, ja tuo on yksi oire. Immunikato, heikko immunipuolustus?

Vierailija
33/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home asunnossa voi aiheuttaa kaikkia kuvaamiasi oireita. Kannattaa selvittää onko sisäilma terve. Netistä löytyy lisää tietoa.

Vierailija
34/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen reilu kolmekymppinen. Ruokavalio ollut melko paljon einestä, herkkuja, karkkia yms. Nyt puolivuotta niitä vähnetänyt ja yrittänyt lisätä kasviksia.

2 vuotta jatkunut erittäin haasteellinen ja vaikea elämäntilanne, jonka vuoksi pitkään jatkuneet uniongelmat ja lopulta uupumus ja masennus, nyt vaativalta korkeakoulutusta vaativalta alaltani sairauslomalla puoli vuotta.

Liikuntaa en harrasta, paitsi nyt uupumuksen jälkeen olen alkanut käydä puolen tunnin tai tunnin kävelyllä pari kertaa viikossa.

Kaikki perus verikokeet ja enemmänkin otettu, eikä niissä ole selvinnyt mitään, kuin trombosyytit ja kolesteroli hiukan koholla.

Ap

Parikymppisenä voi elää noin, eikä tunnu missään. Mutta yli kolmekymppisenä kunnon huonontumisen ja kehnon ruokavalion vaikutukset alkaa tuntea tosissaan.

Jos on psyykkisesti huonossa kunnossa, on tietenkin vaikea tarttua asiaan. Sinuna yrittäisin kuitenkin luopua sokerista ja nopeista hiilareista ja lisäisin ainakin niitä kävelyitä.

Ja kannattaa siellä lääkärissäkin käydä. Mutta lääkäri ei voi lopulta korjata heikkojen elämäntapojen seurauksia.

Vierailija
35/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon nukut? Koetko itsesi virkeäksi aamulla? Onko stressiä?

On todella paljon ollut stressiä ja univaikeuksia ja siitä tuo uupumuskin. Olen ollut puoli vuotta sairauslomalla, kohta tarkoitus palata. Unet saatu masennuslääkkeellä palaamaan.

Voi että, on varmasti ollut rankkaa. Olen pahoillani puolestasi ja toivon vilpittömästi paranevaa vointia sinulle. Stressi ja unettomuus on kamalaa myrkkyä hyvinvoinnille.

Mikäli mahdollista, voisi olla hyväksi pyrkiä löytämään sinulle sopivia, rentouttavia asioita. Kannattaa tutustua myös ns. hyvään unihygieniaan (ei liity puhtauteen). Koska tilanne on jo niinkin vakava, että olet sairauslomalla, niin kannattaa voimakkaasti priorisoida omaa hyvinvointia.

Huomaan itse aivan selvästi, miten paljon kaikenlaista oireilua huonot yöunet aiheuttavat.

Vierailija
36/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä irrottautua myös suoritusajattelusta ja nyt vaan alat harjoittelemaan oman kehon kuuntelua. Liikunta tekee hyvää mutta rauhoita sitä, ala meditoimaan tai joogaamaan jne.

Jos meditointi tai jooga ei tunnu omalta kuten monella on, ihan joku kokonaan ajatukset vievä harrastus on hyvä vaihtoehto. Lukeminen, puutarhanhoito, neulonta tai mitä vaan.

Älä lähde vhh linjalle, se tosiaan pahentaa vaan. Syö ruokapyramidin mukaan ja vältä vaan vehnähöttöä. Eli täysjyväviljatuotteet käyttöön. Nuo netin "gurut" ovat unohtaneet että aito täysjyvävilja ja nykyiset siivotut, vanhentuneet kaupan jauhot ovat ihan eri asia ravintosisällöltään.

Stressiltä kuulostaa. Minulla kasvoi ilmeisesti ihohiivaa päänahkassa. Sitä sai kuriin kun peseytyi päivittäin ja hieroi pihkavoidetta viikottain naamioksi.

Vierailija
37/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla oireistasi, mutta eihän oikein ole mieltä veikkailla tuolta pohjalta mikä sinua vaivaa. Verenkuva sekä diabetes- ja kilpirauhaskokeet nyt ainakin ensimmäisenä tulisi tutkia, ja toivottavasti niin on tehtykin. Nivelkipujen suhteen toivottavasti on selvitetty ihan haastattelemalla, onko syytä ottaa reumakokeita ja tarvittaessa sitten tehty ne.

No käsittääkseni uupumus, masennus, unettomuus sekä lihas- ja nivelkivut ovat nimenomaan potilaan itse aiheuttamia oireita.

Vierailija
38/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No käsittääkseni uupumus, masennus, unettomuus sekä lihas- ja nivelkivut ovat nimenomaan potilaan itse aiheuttamia oireita.

Apua, ilmoittamia ei aiheuttamia!

Vierailija
39/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on samalla syy, miksi niitä ei uskota.

Vierailija
40/104 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haiseeko silli alapäässä?