Miks vanhemmat eivät kasvata lapsiaan itse
Puistattaa jo sanakin, varhaiskasvatus.
Se on päivähoitoa.
Vanhemmat kasvattaa, vieras hoitaa, antaa sen perushoivan sinä aikana kun on vanhempi kerää mammonaa.
Keksittiin tovi sitten tuo sana varhaiskasvatus.
Mielestäni perheitä tulisi kannustaa kasvattamaan omia lapsiaan ja luomaan hyvät eväät elämään.Miks ihmeessä sen joku ulkopuolinen tekisi paremmin.
Miettikää nyt pientä taaperoa joka hylätään päiväks vieraalle.Sen pikkunen kokee, hylkäämisen, ei osaa sitä sanoiksi pukea...vaikuttaa isompana varmasti.
Suomessa on pääsäntösesti kaikilla mahdollisuus kasvattaa itse lapset.
Kommentit (10)
Marxilaiset lapset on ihania, kertovat vanhemmille kuinka paskoja ovat kun vähän kasvavat.
Se on niin totta kun voi olla.
Syynä systeemi. Syynä verot.
Ihmiset eivät tule koskaan ajatelleeksi, miten paljon verojen muodossa maksavat valtiolle, ihan kaikesta.
Kun ihmiset olisivat kotona, tekisivat itse paljon asioita, hoitaisivat lapsensa, kulutustarve millekkään olisi niin pajon pienempi, palkasta ei menisi veron muodossa valtiolle jne.
Kyse ei siis ole niinkään siitä, että varhaiskasvatus olisi parempi oikeasti, vaan siitä että sen avulla saadaan luotu systeemi toimimaan, lapset ja perheet osaksi kontrolliyhteiskuntaa...
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aivopestiin hulluteen, että joku ammatikasvattaja hoitaa lapset paremmin kuin omat vanhemmat. Tuotahan aikanaan kokeiltiin jossakin päin maailmaa, kuvottavin tuloksin. Nyt tämä ammattikunta opettaa meillä pojille, että huonenna sulla voi olla pimppi🤮
Näinpä.
Koulussa sama meno jatkuu, jossa on sanottu mm. "Miksi oletat olevasi poika?"
Järjestelmän uskottavuus on kyllä mennyt jo aikaa sitten, vitsi se enää on.
Samaa mieltä, varhaiskasvatus on nimenä outo. Kaipa siinä oli taustalla osin ainakin, että alalla työskentelevät saisivat hienomman nimikkeen. Ilman muuta vanhempien kuuluu kasvattaa. Tarhat ovat vaan sitä varten, että lapsilla on turvallinen paikka olla sen aikaa, kun vanhemmat ovat töissä. Nyt kääntynyt ihan vinksalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aivopestiin hulluteen, että joku ammatikasvattaja hoitaa lapset paremmin kuin omat vanhemmat. Tuotahan aikanaan kokeiltiin jossakin päin maailmaa, kuvottavin tuloksin. Nyt tämä ammattikunta opettaa meillä pojille, että huonenna sulla voi olla pimppi🤮
Näinpä.
Koulussa sama meno jatkuu, jossa on sanottu mm. "Miksi oletat olevasi poika?"
Järjestelmän uskottavuus on kyllä mennyt jo aikaa sitten, vitsi se enää on.
Miksi minua ei naurata?
Missä lymyävät kaikki tämän saataisen suunnan lanseeraajat?
Vierailija kirjoitti:
Semmosta yksinpuhelua.
Täällä ainakin eri kun aloittaja.
Todella mielenkiintoinen aihe, miten on saatu ihmisille uskoteltua tämä kaikki. Todelle tehokas on koneisto ;)
Kannatan kylä kasvattaa ajatusta. Vanhemmilla on toki ykkösvastuu jälkeläisitään mutten tuomitse niitä jotka laittaa lapsensa päivähoitoon. Joskus vanhemmilla ei ole osaamista ja haluakaan kasvattaa lastaan ja silloin on hyväksi että yhteiskunta tulee apuun.
Varhaiskasvatuksella on puolensa, opitaan toimimaan ryhmässä, esikoulussa opitaan koulutaitoja jne. Nykyään perheet on suurimmaksi osaksi pieniä voi olla vain yksi lapsi joten hänen on hyvä saada leikkiseuraa päiväkodissa.
Erikseen on nämä uskonnollisista syistä jättiperheitä tekevät muttei niissäkään ole aina hyvä kasvaa kun ei ole aikaa panostaa lapsiin yksilöinä kun niitä on liikaa.
Ääritapauksena nämä Kraftin tyyppiset perheet jossa sulkeudutaan kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle ja lapsille ei anneta mahdollisuutta kasvaa yhteisön jäseneksi vaan kasvatetaan ideologiaan tai uskontoon umpipussissa.
Jos saisin lapsuuttani muuttaa niin olisin onnellinen jos vanhempani eivät olisi hurahtaneet ahdasmieliseen lahkoon jossa elettiin suljettua elämää se on traumatisoinut minut ja sulkenut monen asian ulkopuolelle jo lapsuudesta alkaen. Aikuisena irtaannuin uskosta ja siinä samalla menetin ystävät jotka olin tuntenut pienestä alkaen. Oikean ratkaisun tein siitä ei ole epäilystäkään. Perhesiteitä en menettänyt vaikka monelle on niinkin käynyt. Olen elänyt matalalla profiililla enkä ole kasvoillani tullut julkisuuteen kyseisen uskonnon epäkohdilla, ne jotka ovat sen tehneet heiltä on sukulaissuhteet laitettu poikki.
Ahtaassa uskonyhteisössä lapsella ja nuorella ei ole mahdollisuutta kasvaa omaksi itsekseen vaan kaikki on säänneltyä ja määrättyä. Vaatii valtavasti voimia ponnistaa eroon moisista yhteisöistä. En syytä vain yhtä yhtä uskontoa manipuloinnista vaan näitä uskonyhteisöjä on useita.
Mielelläni olisin ollut päiväkodissa ja toisten lasten seurassa saaden kavereita. Koulussa olin kiusattu ja leimattu perhetaustani vuoksi.
Miten muka Suomessa on mahdollisuus pääsääntöisesti kasvattaa lapset itse, kun harvalla on sellaista palkkaa, että se riittää yksin perheen elättämiseen? Sanoisin, että aloittajalla ei ole oikein käsitystä työssäkäymisestä ja palkoista.