Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen nainen on luonteeltaan sopiva suurperheen äidiksi?

Vierailija
01.09.2022 |

Tätä kahden lapsen äitinä olen miettinyt, että en vaan pystyisi enempään itse. En tykkää siitä, että minua keskeytetään jatkuvasti, kaipaan omaa rauhaa todella nopeasti, en pidä kovista äänistä ja hälinästä, en jaksa kauaa palvella. Koen aamuheräilyt, jatkuvan puuhastelun ja sen ettei itselle ole aikaa todella raskaana.

Haluan myös meikata päivittäin ja laittaa hiukset, sekä suht siististi päälleni. Onko suuren perheen äiti (yli 3 lasta) kaiken tämän vastakohta?

Kiinnostaa kovasti, miten ison perheen äidit jotka nauttivat siitä onnistuvat siinä menettämättä kokonaan itseään ja elämäänsä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äidin pitää olla ainakin ahkera ja järjestelmällinen ja myös sellainen jolla on rento ote asioihin. Ihan hyvin suurperheen äitikin voi meikata ja laittaa hiuksia. Ja nauttivathan he tietenkin omasta elämäntavastaan, harrastavat iltaisin miehen ollessa kotona  tai jotain tekevät jotain omaa juttuaan kotona. Vähän oudosti kirjoitit ettet jaksa palvella? Siis, omia lapsiasiko tarkoitit? 

Vierailija
2/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Julianna Kovasen tapauksessa kyllä ihmetyttää,miksi tuo mies on ottanut tuollaisen naisen. Eipä taida Julianna koskaan pystyä töissä käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rento, jotta kestää sotkua ja epäjärjestystä.

Kärsivällinen, jotta kestää jatkuvaa meteliä ja nahistelua.

Järjestelmällinen, jotta saa pidettyä koulu-, harrastus- yms. asiat hallussa.

Vähään tyytyväinen, koska elämän sisältö on isolta osin vain äitiys ja koti. Omaksi ajaksi riittää esim. puolen tunnin kävelylenkki yksin. 

Vierailija
4/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ekstrovertti luonne, energinen, aktiivinen, organisointikykyinen, pitkä pinna, hyvät hermot, ei saa olla liian pohdiskelija eikä tarvita omaa rauhaa. Viihtyy hälyssä, metelissä, ihmisten parissa, pärjää hyvin lyhyilläkin yöunilla, tykkää hoivata ja olla lasten kanssa.

Vierailija
5/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen

Vierailija
6/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta, mutta silti pystyn helposti meikkaamaan ja laittamaan hiukset joka päivä sekä myös ottamaan omaa aikaa. Omasta mielestäni olen ihan tavallinen nainen. Ei merkittävää eroa ystävääni, jolla on yksi lapsi. 

Vierailija
7/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka tykkää saada munaa.

Vierailija
8/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei munan saamiseen lisääntymistä tarvita. Munaa saa jopa paremmin, kun ei liikaa lisäänny.

Vierailija
9/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on viisi lasta, mutta silti pystyn helposti meikkaamaan ja laittamaan hiukset joka päivä sekä myös ottamaan omaa aikaa. Omasta mielestäni olen ihan tavallinen nainen. Ei merkittävää eroa ystävääni, jolla on yksi lapsi. 

Mun silmissä oot super nainen 💕

Vierailija
10/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän saa raskauksien ja synnytysten vaivojen vuoksi kuin ehkäisyä käyttävä.

Vierailija
11/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa munat olla vähissä kun lapsikatraan kanssa perhepedissä köllötellään

Vierailija
12/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen ektrovertti

Vierailija
13/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitäkin, millaisella ikävälillä lapset ovat. Esimerkiksi lapsuudenperheessäni ensimmäinen lapsi oli jo yli 10 kun minä synnyin ja minä olin 5, kun seuraava syntyi. Kuopus syntyi siitä 6 vuoden päästä. Äidillä ei missään vaiheessa siis ollut neljää taapero/päiväkoti-ikäistä samaan aikaan niin kuin tiheämmin lisääntyvillä voi olla. Vanhin sisarus oli jo aikuinen ja omillaan, kun kaksi nuorinta tulivat maailmaan. Äitini on lempeä ja kärsivällinen sekä tarkka siisteydestä, mutta ei neuroottisuuteen asti. 

Vierailija
14/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa munat olla vähissä kun lapsikatraan kanssa perhepedissä köllötellään

Ei kyllä pötkötellä perhepedissä. Se olisi aika kummallista, kun lapset jo ikävälillä 12-21v. Ei ollut meillä perhepetiä missään vaiheessa, vaan jokainen neljästä lapsesta nukkui ihan omassa sängyssään omassa huoneessaan ihan pikkuvauva-aikaa lukuun ottamatta. Pikkuvauvana nukkuivat meidän makuuhuoneessa vauvansängyssä. Imetysten kannalta helpompi niin. 

t. viiden äiti 

Vierailija
15/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat joukkuepelaajia, toiset yksilösuorittajia. Itse jaksan parhaiten yhden ihmisen kanssa, jos on useampi äänessä, niin punainen lanka tipahtaa käsistä eikä mistään tule enää mitään.

Onneksi tuo ainokainen lapseni on samaa maata kuin itse, ihan vauvasta asti ollut omiin juttuihinsa keskittyvä, ryhmässä toimiminen on yhä haaste. Onneksi siis siksi, että viihdymme kotona yksin ja yhdessä, ilman että kumpikaan saa hermoromahdusta. Kodin ulkopuolella ne ongelmat sitten alkaa molemmilla, kun pitäisi olla supersosiaalinen megasuorittaja joukkuepelaaja. Jotkut äidit ovat kaikkea tuota ja jaksavat meikata ja laittautua juuri noiden asioiden takia.

Onneksi Suomessa saa pitkälti valita, millaista elämää elää. Tilaa riittää joukkuepelaajille sekä yksilösuorittajille ja siinä välissä oleville. Yhteiskunta pyörii parhaiten, jos kaikki eri persoonat pystytään huomioimaan vahvuuksiensa kautta osaksi yhteiskuntaa. Tällä hetkellä vallalla on liikaa vastakkainasettelua ja ajattelua, että vain tietynlaiset persoonat ovat hyviä ja hyödyllisiä.

Vaikea on ymmärtää, miten toisella tavoin nautintoa saavat aivot toimivat, mutta eikö sitä voisi yrittää edes kunnioittaa? Yksi haluaa sen ananaksen pizzaansa, toinen kuuntelee vain metallimusiikkia, kolmas on onnellisimmillaan suurperheen äitinä. Neljäs syö pizzaa ananaksella ja ilman, kuuntelee sitä musiikkia mitä sattuu tulemaan ja on lapsirakas mutta lapseton. Ihan yleisenä pohdintana, ei kellekään henkilökohtaisesti osoitettuna. Harva meistä on täysin musta-valkoinen kaikissa asioissa ja makukin voi muuttua. Ei varmaan voi enää sanoa edes annetaan kaikkien kukkien kukkia, kun kurtturuusut on käsketty hävitettäviksi. Huoh. Mutta annetaan ihmisten olla omanlaisiaan, jooko?

Vierailija
16/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyntakeeton sekopää

Vierailija
17/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika erikoisia yleistyksiä. Olen itse suurperheen äiti, ja todellakin meikkaan joka aamu, ja katson, mitä päälleni laitan, sillä työssäni olen esillä ja sillä tavoin katseiden kohteena, että en kehtaisi mennä töihin kuin huolitellun näköisenä.

Tottakai tässä täytyy olla hyvä organisaattori ja jaksavainen, työ ja lasten asiat ja harrastukset pitävät kiireisenä. Koska rahankäytössä tarvitsee olla tarkka, niin teen ruokaa joka päivä ja leivon usein. Eihän tässä paljon aikaa itselle sillä tavoin jää, että voisi huidella koko ajan jossain baareissa ja muissa menoissa. Itselleni riittää tosiaan aika usein se kävelylenkki, kirjojen lukeminen, käsityöt ja yksi viikottainen vakituinen harrastus.

Vierailija
18/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen äitinä ehkä ajattelee, että aikuisen on viihdytettävä lasta 24/7 josta syntyy käsitys äitiyden vaativuudesta. 

Vierailija
19/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen minkä korvien välissä suhisee tuuli eikä juuri mitään muuta. 

Vierailija
20/42 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso instasta Julianna Kovanen. Sellainen yksinkertainen,nöyrä,kotona viihtyvä nainen.

Nöyryys ei kyllä mitenkään avita mitään suurperheäitiyttä? Päin vastoin, on parempi olla vähän pomottavaa laatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme