Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko syöt kipulääkettä kuukautisten aikaan

Vierailija
07.07.2021 |

Siinä se kysymys oli. Eli kuinka monta buranaa tai muuta lääkettä päivän aikana menee?
Lähinnä mietin että onko omat kivut normaalit kun ei meinaa aina aisoissa pysyä.
Menkat myös muuttuneet niukemmiksi, miksiköhän? Onko tähän jotain syytä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy gynellä.

Vierailija
2/22 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 buranaa heti kun alkaa, sen jälkeen samana päivänä vielä 1 ja seuraavana ehkä 1 (tosin kestäisin ottamatta tota viimistä). Siinähän ne menkat sitten olikin.

Muista aina ottaa buranaa kofeiinin kanssa, niin auttaa paljon nopeammin. Mutta jos normaalit kipulääkkeet ei toimi, niin joku on vinossa ja pitää mennä lääkärille.

Vierailija
4/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä päivänä menee 4 panadolia ja seuraavat kaksi päivää 2-3. Loppukierrosta en tarvitse lääkkeitä.Käy ihmeessä hommaamassa kunnon lääkkeet lääkäriltä jos on kipuja. Ei kuukautisten pidä olla hirveä kärsimys

Vierailija
5/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rouskutin Buranaa muutaman tunnin välein. Kivut infernaaliset, ei joka kerralla, mutta vähintään joka toinen kuukausi. Sängyssä kieriskelyä itku silmässä, missään asennossa ei voinut olla. Hirveitä kramppeja. Oksettava olo, joskus lensi laattakin kivusta. Joskus vatsa sekaisin. Yleisesti tosi nihkeä ja paska olo aina pari ekaa päivää, hyvä kun pystyi edes töissä olemaan.

Äidilläni ollut samanlaista.

Sitten eräänä päivänä kesken työpäivän, kun makasin lattialla sikiöasennossa ja toivoin, että Burana vaikuttaisi, tuskastuin ja otin yhteyttä digilääkäriin, joka määräsi mulle naprokseenia. Siihen loppui kivut. 2 tablettia päivässä tarpeen mukaan. Pitkävaikutteinen lääke.

Suosittelen hakemaan lääkäriltä reseptin. Tämä helpotti mun elämää huomattavasti en tiedä miksi kärsin niin pitkään, ennenkuin sain aikaiseksi hakea kunnon tropit.

Vierailija
6/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten en yhtään. Joskus pitää ottaa yksi burana kuukautisten alkaessa

Vierailija
7/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ekana päivänä 2-3 burana nelisatasta. Tokana päivänä sama. Sitten yleensä pärjää, olo vähän tukala, muttei niin kivulias etteikö pärjää. Ekat 2 päivää on kyllä pakko ottaa niitä kipulääkkeitä, muuten heräilen yöllä tai on muuten liian kurja olo.

Saikkua olen ottanut muistaakseni 1 päivän koko työurani aikana menkkojen takia.

Vierailija
8/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen meni 5-7 buranaa päivässä eikä auttanut mitään. Hoitaja neuvoi ottamaan buranan kanssa parasetamolia niin johan rupes tehoamaan. Joudun ottamaan burana-parasetamolyhdistelmää menkkojen kahtena ekana päivänä 1-3 kertaa/pv.

Vierailija
9/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 Ibumaxia heti alkuun, ei muuta

Vierailija
10/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen menkkoja otan 1 kun tunnen että tulossa. Pahimpana päivänä menee 2-3 kuussatasta, sitten ehkä enää 1 tai 2. Loppumenkoissa en tarvii enää.  Naprot ei auttanu mulla yhtään sen paremmin niin oon pysyny buranassa, kivut ja pms on hiukan helpottanu sen jälkeen kun aloitin syömään aschwagandhaa, mutta se ällöolo ja epämukavuus ei lähde kyllä millään lääkkeillä.

Vierailija
11/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morfiinia menee reippaasti.

Vierailija
12/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut särkylääkettä menkkoihin tai ollut poissa töistä tai koulusta. Mun menkkakivut on paineen ja säryn tunnetta alavatsassa, alaselässä ja reisissä. Kestän ilman lääkkeitä.

Vierailija
13/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi. Tosin pärjäisin ilmankin kun kivut eivät ole niin kovat, mutta miksi kärsiä kun hoito kumminkin on?

Vierailija
14/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuparikierukkaa yleensä 800 mg ibuprofeenia, kun alkaa. Myöhemmin samana päivänä 400 ja 400. Joskus vielä seuraavana päivänä 400.

Kuparikierukan ottamisen jälkeen ei yleensä tarvinnut ottaa ollenkaan särkylääkettä. Oli kyllä ihana kapistus! Ei ollut myöskään ensimmäisen vuotopäivän tulvimista, vaan vuotoa oli tasaisemmin alkupäivien ajan.

Vierailija
15/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu enää ei kirjoitti:

Ennen rouskutin Buranaa muutaman tunnin välein. Kivut infernaaliset, ei joka kerralla, mutta vähintään joka toinen kuukausi. Sängyssä kieriskelyä itku silmässä, missään asennossa ei voinut olla. Hirveitä kramppeja. Oksettava olo, joskus lensi laattakin kivusta. Joskus vatsa sekaisin. Yleisesti tosi nihkeä ja paska olo aina pari ekaa päivää, hyvä kun pystyi edes töissä olemaan.

Äidilläni ollut samanlaista.

Sitten eräänä päivänä kesken työpäivän, kun makasin lattialla sikiöasennossa ja toivoin, että Burana vaikuttaisi, tuskastuin ja otin yhteyttä digilääkäriin, joka määräsi mulle naprokseenia. Siihen loppui kivut. 2 tablettia päivässä tarpeen mukaan. Pitkävaikutteinen lääke.

Suosittelen hakemaan lääkäriltä reseptin. Tämä helpotti mun elämää huomattavasti en tiedä miksi kärsin niin pitkään, ennenkuin sain aikaiseksi hakea kunnon tropit.

Minulla taas vaihdettiin naprokseeni ibuprofeeniin!

Aiemmin käytin Miranaxia 550 mg kahdesti vuorokaudessa ja sen rinnalla 1 g parasetamolia kolmesti, mutta tästä huolimatta tuli läpilyöntikipua ja kunnon supistuskohtauksia, joista saattoi mennä taju. Gyne määräsi noiden rinnalle sitten Litalginin, jota otin jos tunsin supistuksia.

Miranax-Panadol-Litalgin -cocktail ei kuitenkaan riittänyt, joten tt-lääkäri vaihtoi lääkityksen Buranan ja Panacodin yhdistelmään. Nykyisin otan Burana 600 mg kolmesti + Panadol 1 g kahdesti ja yöksi Panacodin sekä Panadol 500 mg. Tuolla menen vuodon 1-2 ekaa päivää ja loppuajan pärjään ilman tai otan satunnaisesti pelkkää parasetamolia. Tällä yhdistelmällä en tunne supistuksia, mikäli olen ottanut lääkkeet riittävän säännöllisesti.

Vierailija
16/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana kuuttasataa ja 1g Panadolia kellontarkasti vuorotellen 1,5 vuorokauden ajan. Ilman en pärjäisi. Siltikin meinaa välillä päästä kipu lyömään läpi.

Vierailija
17/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5×400mg ibuprofeenia kahdesti vuorokaudessa, joskus joutuu ottamaan enemmän. (Tiedän, tämä on reilusti yli ohjeenmukaisen annostuksen, mutta on pakko ottaa, ei pysty olemaan muuten.)

Vierailija
18/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syönyt koskaan mitään.

Vierailija
19/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika maksimi Buranat ( tai vastaava), mutta en kipuihin vaan runsaaseen vuotoon.

Vierailija
20/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi