Siis meneekö teillä muilla n.50v hermo vanhempiinne
Omat vanhemmat n.78 vuotiaita. Oon käymässä kylässä ja huomiseen pitäisi kestää. Hirveää papatusta politiikasta ja muustakin miten hyvin itse ovat aina kaiken tehneet
Kommentit (62)
Vaihtakaa puheenaihetta, kertokaa itsestänne heille, tai taidenäyttelystä yms
Taas yksi haukkuja vai ootko sama joka täällä jatkuvasti avaa näitä vihaketjuja.
Pitäiskö sun mennä hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei noi puheenaiheet ota tuulta alleen kun ei heitä kiinnosta kuin minä minä
Ap
Olisit Ap onnellinen, että vanhempasi ovat elossa! Jos jaksavat paapattaa politiikasta, niin todennäköisesti muistikin vielä toimii. Pienet on murheesi. Vielä tulee sekin aika, kun sulla on paapatusta ikävä.
No mun äiti (75 v) puhuu vaan juoruja tuttavistaan, joita minä en ole nähnytkään.
Alzheimer iskenyt, pistä mumma ja pappa hoitokotiin ja rupea niiden edunvalvojaksi. Muista vaatia tilinkäyttöoikeus ilman rajoituksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei jäärät tajua, ettei sinua kiinnosta kuin sinä sinä. Millaiset vanhemmat, sellaiset on lapsetkin, vai mistä ajattelit asenteesi periytyneen. ;D
Isäni kuoli reilu vuosi sitten ja äiti nyt marraskuussa. Olivat juurikin tuon ikäisiä. Ihan sama mitä höpöttäisivät, kunhan olisivat täällä. Isälläni oli muistisairaus ja olisin ollut onnellinen, jos olisi pystynyt juttelemaan ihan mitä tahansa viimeisinä vuosinaan.
Miksi ärsyynnyt toisten puheista. Anna mennä toisesta korvasta ohi. Eikö tuo kerro itsestäsi, kun toisten puheet ärsyttävät. Katso sinne peiliin ja anna olla.
Meillä äiti ei puhu oikeastaan mitään, myöntelee vain ja isäkin on aika hiljaa. Kahdestaan juttelevat koko ajan, papatus vain käy, mutta meille nuoremmille ei puhuta, että "ei olla vaivaksi, kun on vaan näitä meidän mielipiteitä, kyllä sinä nämä olet jo kuullut". Aika hiljaista on, kun joskus tulevat viikonlopuksi.
Yritän vältellä oman 76-v äitini kanssa seurustelua ja joskus harvoin kun puhelimessa puhutaan, niin olen tosi tarkkana ettei jutut lipsahda teemoihin joita en halua hänen kanssaan käsitellä... esim. muiden ihmisten asiat, miten huonosti hänellä on x, y, z jne (ei ole), puolison haukkuminen. Tosi rasittava, teennäinen ja ilkeä ihminen, ollut ihan aina.
Vierailija kirjoitti:
No mun äiti (75 v) puhuu vaan juoruja tuttavistaan, joita minä en ole nähnytkään.
Minun äitini 74v. sanoi puhelimessa, että ihan kuulee äänestä, että olet voimaantunut. Hänellä on muistissa vikaa ja muita sairauksia niin ilahduin, että oli vielä oppinut muotitermin. On sen jostain radiosta kuullut.
Ei mene. Ei vanhempiin eikä aikoinaan isovanhempiinkaan. Sen aikaa kun olen vierailulla tai puhelimessa jaksan oikein hyvin kuunnella ja puhua heille heidän teemoistaan ja asioistaan. Ei mitään vaikeuksia itselläni kuunnella iäkkäitä muitakaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan kuin puhuisit itsestäsi. Minäminäminä.
Kyllä, todellakin menee. Juuri mietin että ensi viikonloppuna olisi töiden puolesta mahdollisuus lähteä käymään vanhempieni luona, mutta eiiihh. Joulusta on liian lyhyt aika, en pysty, en jaksa.
Niillä on usein niin pienet ympyrät ettei ole puheenaiheita. Yritä suostutella että menevät johonkin eläkeläiskerhoihin.
Minä menetin isäni muistisairaudelle, kun olin vasta 34v. Äitini menetin syövälle reilu vuosi sitten. On tosi surullista kun ei voi mennä enää kahville ja höpöttää niitä näitä. Ärsyyntymistä ja kinaamista ei ole varsinaisesti ikävä, mutta pääsääntöisesti meillä oli kivaa ja naurettiin paljon. Minä olen 44-vuotias ja tässä on totuttava elämään montakymmentä vuotta ilman rakkaita vanhempiani. Lapsellakaan ei ole isovanhempia täällä päin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Ei vanhempiin eikä aikoinaan isovanhempiinkaan. Sen aikaa kun olen vierailulla tai puhelimessa jaksan oikein hyvin kuunnella ja puhua heille heidän teemoistaan ja asioistaan. Ei mitään vaikeuksia itselläni kuunnella iäkkäitä muitakaan ihmisiä.
Kauanko olet heidän luonaan vierailulla kerrallaan?
Sama. Sitten kun puhuvat samoista asioista muiden mummojen kanssa (mikä sinänsä on ihan hyvä asia), niin saavat vaan lisää vettä myllyynsä ja vakuuttuvat entistä enemmän ajatustensa oikeellisuudesta.
Ei millään jaksaisi aina kuunnella.