Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko syöt kipulääkettä kuukautisten aikaan

Vierailija
07.07.2021 |

Siinä se kysymys oli. Eli kuinka monta buranaa tai muuta lääkettä päivän aikana menee?
Lähinnä mietin että onko omat kivut normaalit kun ei meinaa aina aisoissa pysyä.
Menkat myös muuttuneet niukemmiksi, miksiköhän? Onko tähän jotain syytä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5×400mg ibuprofeenia kahdesti vuorokaudessa, joskus joutuu ottamaan enemmän. (Tiedän, tämä on reilusti yli ohjeenmukaisen annostuksen, mutta on pakko ottaa, ei pysty olemaan muuten.)

Ootko yrittäny saada lääkäriltä reseptiä vahvempiin? Varmaan jos kerrot tosta sun annostuksesta, se pistäisi vähän vipinää lääkäriin.

Moni kipulääke toimii kyllä siten, että siinä on maksimiteho. Eli tietyn pitoisuuden saavuttaessaan se ylimääräinen lääkemäärä ei enää vaikuta. On vain turhaa. Ehkä kannattaa yrittää vaikka jakaa tuo määrä pienempään. Ottaa ensin gramman ja kahden tunnin kuluttua toisen gramman.

Lisäksi mulla ainakin on niin, että kuukautiskipuun sillä särkylääkkeellä kestää tosi kauan vaikuttaa. Se kyllä vaikuttaa lopulta, mutta ensin pitää ootella toista tuntia että alkaa tehoomaan ollenkaan.

Vierailija
22/22 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Mä kuulun niihin ilmeisen harvoihin onnellisiin, joilla ei koskaan ole kramppeja tai PMS-kipuja. Menkat ovat olleet 11 tai 12-vuotiaasta asti, eli nyt jotain 32 vuotta. Ei kertaakaan mitään. (Tästä sitten sellainen ongelma, että kuukautiset eivät "ilmoittele" alkamisestaan mitenkään, ja siis alkavat aina yllättäen.)

Mutta pidän mukanani aina Panadolia ja Buranaa ihan solidaarisuudesta, koska tiedän että muilla näitä kipuja voi olla, ja saattavat tarvita särkylääkettä. (Samoin mukana kulkee aina ylimääräinen tamponi ja side, jotta voin tarvittaessa antaa tarvitsevalle. Pari kertaa olen itse ollut siinä tilanteessa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän