Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe oli tyytymätön tarjoiluihini

Vierailija
12.07.2014 |

Olivat meillä siis 2 päivää kylässä ja tein ruokaa mihin minulla oli varaa + ajattelin ettei koko päivää mene keittiössä. Siis toisena päivänä nakkikastiketta ja perunaa ja salaattia ja toisena makaronilaatikkoa, illalliseksi molempina päivinä oli uunipuuroa (riisi ja ohra). Tuli palautetta, että kovin on hiilareita ja höttöä eikä heillä koskaan nakkeja ole jne. Tuli todella paha mieli vierailusta, oikeasti. Täytyy vähän tuulettaa ajatuksia. Ja olen siis sairaseläkkeellä ja yh, eli en kyennyt rahallisesti parempiin, ystäväni on hyvin toimeentuleva, mutta tullessaan eivät tuoneet mitään, eikä se ole nyt pointti, mutta se vihjailu, että syötän paskaa ruokaa oli kurjaa. Lapset kylläkin söivät hyvällä ruokahalulla kaikki ja heillä oli mukavaa keskenään.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja lukiessani minut valtaa aina morkkis. Menin muutama vuosi sitten kylään vanhalle työkaverilleni, jonka kanssa emme olleet olleet muutamaan vuoteen tekemisissä. Hän on töissä ja asuu velattomassa asunnossa (toki vastikkeet maksaa), on myös yh. Vein tuliaisia, mutta en mitään varsinaista syötävää. Olin lapsineni pari-kolme yötä kylässä. Saimme aamupalan, iltapalan ja yhden lounaan, toisen kerran söimme ulkona (jokainen maksoi omansa). 

Minä en yhtään tajunnut tarjota hänelle maksua ruoista, kun kävimme kaupassa. En tajunnut tarjoutua maksamaan hänen lounastaan. En vain tajunnut. Jälkikäteen olen huomannut, että hän valittaa rahojensa vähyyttä, sitä että elää kädestä suuhun ja rahat ei riitä. Minun olisi pitänyt tarjoutua maksamaan kaupassa ruokakassi (jossa oli ostoksia ehkä parinkympin edestä). Mutta en vain tajunnut.

Samalla reissulla kävimme parin toisenkin kaverini luona, heihinkin oli ollut piiiiiiitkä tauko välissä. Näistä vierailuista ei jäänyt samanlaista oloa. Vaikka heillekin veimme "vain" tuliaiset, jotain kavereille itselleen, ei mitään yhteisiä juttuja. 

Minulle kun tulee kavereita tai ystäviä kylään, pidän itsestään selvänä, että ostan tarjoilut. Tämä juontaa juurensa lapsuudenkodistani. Ei lapsuudessanikaan kannettu ruokakasseja paikasta toiseen, jos mentiin max. kolmen yön vierailulle. Jotenkin se vain on minusta itsestäänselvyys. Sittemmin olen yrittänyt opetella toisenlaista käytöstä.

Alkoholijuomiakin ostan jonkin verran, mutta jos niitä käyttää paljon, saa kyllä tuoda mukanaankin. En osaa ostaa tarpeeksi, enkä näe mitään järkeä siinä, että lipitetään koko ajan jotain ;) Meillä käy vieraita sopivan harvakseltaan, en ole mikään suurituloisin, en siis osta sisäpaisteja tai kauhean kalliita juttuja. 

Vierailija
102/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:23"]

Minulle on emäntänä ja etenkin äitinä kunnia-asia tarjota hyvää ja ravintorikasta ruokaa. Pienellä rahallakin saa terveellistä ruokaa varsinkin näin kesäaikana. Perunoita ja voikastiketta, broccolia ja kukkakaalta, kaveriksi lihapullat. Tämän tekemiseen olisi voinut osallistua lapsetkin.

Toinen ruoka olisi voinut olla vaikkapa kanankoipia tummalla riisipedillä. Kylkeen ananasta, kaalisalaattia, mandariinia ja vaikkapa porkkanasuikaleita. Kana riispedillä tulee uunissa itsestään, ananaksen leikkaus ja salaatti vie 15min. Ja lapset kuorimaan mandariineja.

Ei olisi maksanut paljoa enempää.

[/quote]

Mutta AP:n tarjosi jo minimakkaroita suurustekastikkeessa tuoreilla keitinperunoilla sekä pasta-nythtölihavuokaa. Varmaan oli tarjolla paseerattua tomaatti-maustekastikettakin. Ihan yhtä hienoa ruokaa oli hänelläkin. Ja aamiaisellahan oli trendikästä uunissa haudutettua puuroakin.

[/quote]

Hah tää oli hyvä. Tunsin suurta myötähäpeää tämän yhden täydellisen äidin riisipedistä ja broccolista, voi luoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vika oli nyt yksin vieraissa, ei sun tarvi ottaa tuollaisia moukkia kotiisi enää. Ihan normaalit ruuat oli, joillakin on vaan käytöstavat hukassa ja hirveä pätemisen tarve.

Vierailija
104/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Huonosti nukutun yön jälkeen olen vatkannut ajatukseni niin, että ensi kerralla otan vain lapset tänne, haluan kuitenkin heidän kanssaan olla tekemisissä, toinen kuin on kummilapsenikin. En laita sähköpstia tms. Kiitti teille tuestanne. -ap

Vierailija
105/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:42"]

Äsken tuli vielä faceen aika ikävä päivitys, " Onpa kyläily rankkaa, oma sänky paras! kiitti kuitenkin "Anni Möttönen". En oikeasti tunne tuota ihmistä :( -ap

[/quote]

Onpa huonokäytöksinen ihminen. Itsekin saattaisin päivittää fb:ssä tyyliin "lomailu on rankkaa, oma sänky paras". Mutta tällainen olisi just sitten jonkin "kiertueen" jälkeen tai vaikka jos olisin käynyt jossain kauempana hankalien kulkuyhteyksien päässä. 

Ja tuollainen annimöttös-tyyppinen päivitys voisi toimia parin ystävän kanssa. Kun kaikki osapuolet tietäisivät että se ei oikeasti ole totta, vaan että meillä on ollut tosi hauskaa. Vähän niin kuin sisäpiirin vitsinä.

Sinä tiedät tehneesi parhaasi ap, älä väläitä mokomasta nirppiksestä. Jatkossa ehdota tosiaankin, että lapset tulisivat vain. 

Vierailija
106/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraasi olivat kai katsoneet tv:stä niitä Neljän tähden illallisia tai Klockan halv åtta hus mej, joissa tarjotaan neljän ruokalajin illallinen tyyliin alkusoppa Creme Ninon, pääruoka file a la wellington, jälkiruoka crepes suzettes ja lopuksi viiniä ja juustoja.

Meidän perheessä muuten nuo sinun tarjoamasi ruoat ovat tyypillisiä viikonloppuruokia. Viimeksi eilen oli perunoita ja nakkikastiketta. Ihan hyvää.

Vierailija
107/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä ap oikeasti pidät niistä ihmisistä, niin ei sinun tuon takia kannata jättää heitä tapaamatta. Ennen kuin he tulevat seuraavan kerran luoksesi kylään, voisit vaikka sanoa, että tykkäisivätkö he vaikka käydä kaupassa tullessaa, jotta saisivat sellaista ruokaa syötäväkseen mistä pitävät.

Siis törkeän junttia käytöstähän tuo ruuan arvosteleminen heiltä oli, en sitä yritä kieltää. Mutta ei sinun kannata myöskään ottaa marttyyriasennetta ja valvoa seuraavaa viikkoa noin pienen asian tähden. Jos et aidosti nauti heidän seurastaan, niin tuo ruokagate on ihan hyvä syy sitten lopettaa vierailut.

Vierailija
108/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sua ap koskaan kutsuttu heille, ja jos on, niin mitä oli tarjolla?

Vierailija
109/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap sinäkin päivitys, jossa kerrot kuinka moukkamaisia ovat, tee julkinen juttu. Oikeat ystävät eivät käyttäydy noin. Anna sanan kiertää, mitä sitä salaamaan.

Vierailija
110/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 01:18"]

Toivon, että tää on provo.. Ei mahdu ymmärrykseen kuinka joku voisi olla noin moukka :(

[/quote]

Kyllä noita on. Itsellekin käynyt niin, että (nykyisin entinen) ystävä oli tulossa "suoraan töistä" lapsensa kanssa kylään. Tein ruokaa heille, koska niin oli ollut puhetta. Tullessaan "ystävä" ilmoitti käyneensä matkalla syömässä ja nähdessään laittamani ruoan (olin kesken ruoanlaittopuuhissa) sanoi "yök". Olin tekemässä pastaa tomaatti-kasviskastikkeella.

Kyseiseltä ihmiseltä tuli myöhemmin kyllä sitten vielä lisää törkeitä kommentteja. Kun en enää pitänyt yhteyttä, kaiken huippuna oli se, että kuulin jälkeenpäin, että tämä ihminen kuvitteli välien katkaisun syyksi sen, että minulla menisi niin huonosti nykyisin, etten varman kehtaa pitää yhteyttä. Itserakkauden huipentuma. En ymmärrä, miten annoin tilanteen mennä niin pahaksi, mutta olen ollut kiltti ja itsekriittinen - jotain mitä narsistit kai käyttävät helposti hyväksi.

Kannatan tuota aiemmin esitettyä teoriaa, että nuo tyypit hakevat ap:sta paremmuudentunnetta, kun tapaavat "luuseri"ystäväänsä.

Vierailija
111/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap, tarjoilusi kuulostavat ihanilta. Olen itse vaikeasti masentunut, ja syön vain leipää tai eineksiä. Nakkikastike, makaronilaatikko ja puuro ovat todellisia herkkuja, en vaan itse jaksa laittaa vaikka osaisin.

Vierailija
112/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 01:37"]Mikähän on tuo eksoottinen broccoli mitä tuo yksi vastaaja emäntänä ja etenkin äitinä piti kunnia-asianaan tarjoilla.. oiskohan se kuitenkin ihan tavallinen, tylsä parsakaali.

[/quote]

Vinkki: kannattaa alkaa puhumaan kukkakaalistakin cauliflowerina, niin saa heti entistä eksoottisemmat tarjoilut ;-)

Vierailija
113/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 10:58"]

Huomenta,

Huonosti nukutun yön jälkeen olen vatkannut ajatukseni niin, että ensi kerralla otan vain lapset tänne, haluan kuitenkin heidän kanssaan olla tekemisissä, toinen kuin on kummilapsenikin. En laita sähköpstia tms. Kiitti teille tuestanne. -ap

[/quote]

Miksi päädyit tähän? Onhan se ok ratkaisu, jos oikeasti et niin pidä tuosta ihmisestä, ja arvelet, että sitten katkeaa suhde kummilapseen jos kuritat äitiä. Harvoin loukkaantumisen suosittelijat tulevat miettineeksi, että oman egon helliminen helposti maksaa tosiaan senkin.Ja vaikkei ystävän lapsi olisi itselle tärkeä, omalle lapselle voi silti olla.

Mutta eihän ammattiloukkaantujat lapsista niin välitäkään. Kuten eivät ystävistäänkään. Toivottavasti et kuulu heihin. Muuten on edessä yksinäinen vanhuus, kun kaikkiin ystäviin on tympiinnytty matkan varrella, eikä uusia uskalleta hankkia. Ohjelmallinen loukkaantuminen on kuitenkin mitanottoa sekin, jos on tuokin, jos tosiaan on tultu pätemään vanhan kaverin yli. Ystävyys vaatii valmiutta pieneen nujakoimiseen, jos jommalla kummalla nousee hattuun.

Mietin tuota 87:n tunnustusta, ettei hän tullut ajatelleeksi, miten rasittaa ystävän taloutta. Moni on kylässä jotenkin lapsellisimmillaan ja taantuu. Ei silloin tosiaan osaa ajatella asioita toisen kannalta, etenkin jos on tunnettu vuosikymmeniä. Jos myös on jotenkin elämä solmussa, se korostaa efektiä. Joskus syynä voi olla suorastaan kateus ja mustasukkaisuus, kun huomaa, että toisella meneekin jotenkin paremmin kuin itsellä.

Vierailija
114/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh ja pöh. Ihan hyvää ruokaa, vieraat vain eivät olleet kovin hyviä. :) Epäkohteliasta tulla kahta kättä heilutellen ja sitten vielä moittia tarjottuja ruokia... ja muuten: kyllä noihinkin jo rahaa uppoaa, jos joukkoon kuuluu useammalle päivälle ruoka, salaatit, leivät, leikkeleet ja juomat. Toisin sanoen: ettäs kehtaavat. 

Jos et halua ottaa tuota asiaa enää puheeksi, niin ota ainakin opiksi. :) Tämä ystävällisyydellä: kaikkea ei tarvitse sietää, ja pahoitat vain oman mielesi jos sulatat kommentin jos toisenkin ja yrität olla loukkaantumatta. Minusta tuollainen käytös on törkeää ja siitä saa sanoa, ja mitä aiemmin siitä sanoo, sitä pienemmällä todennäköisyydellä siitä tulee pommi, joka katkoo välejä. 

Vierailija
115/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä saa uusia myös vanhemmalla iällä. Ei tarvitse olla ammattiloukkaantuja, mutta huonoa käytöstä ei tarvitse sietää. Minä katkaisen kylmästi,jos huomaan huonoa käytöstä, en ole riippuvainen kaikenlaisten ystvävyydestä. Antaisin samalla mitalla, niille mukaville sattu vittumaiset ystävät,jotka eivät ystäviä ole.

Potki pihalle koko sakki.

Vierailija
116/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on ollut idiootteja vieraana!

Mä en olisi voinut syödä mitään mitä olet tarjonnut vieraillesi keliakian takia mutta olisin ilmoittanut siitä etukäteen ja tarjoutunut hankkimaan ruuat puoliksi tai miten sitten olisi jakautunut ruuan suhteen ja ruuat olisi voinut tehdä yhdessä.

Me ollaan kohta menossa koko perhe mun yhden sukulaisen luokse yökylään (kutsuttu) ja ajattelin tehdä aamupalaa/ ruokaa itse kaikille ainakin pari kertaa jos mun sukulaiselle se sopii. Ovat lapseton pariskunta ja meillä pari lasta, eiköhän olla jo muutenkin vähän vaivaksi vaikka kutsuttu on.

Vierailija
117/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä on vieläkin etusivulla..

No niin, en tiedä olenko ammattiloukkaantuja (en ole itseäni sellaiseksi mieltänyt), mutta nyt meni viimeinekin järjenääni ehkä... Oli tullut tältä ystävältä päivitys, että "Tukala olo kun pari päivää syöty vain hiilareita, milloinkohan helpottaa"... Laitoin kommentin että "Ensi kerralla omat eväät mukaan!". Tiedän olin varmaan idiootti, mutta päästä kuului kriik. -ap

Vierailija
118/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että laitoit, jatkaa samalla tavalla, vielä rankempaa tekstiä.

Vierailija
119/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vinkkaa se paskiainen tälle palstalle. Kerro, kuinka oli ihan pakko avautua, kun oli niin moukkia vieraita. Oikeasti, ei ystävät ole tuollaisia.

Vierailija
120/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:23"]

Minulle on emäntänä ja etenkin äitinä kunnia-asia tarjota hyvää ja ravintorikasta ruokaa. Pienellä rahallakin saa terveellistä ruokaa varsinkin näin kesäaikana. Perunoita ja voikastiketta, broccolia ja kukkakaalta, kaveriksi lihapullat. Tämän tekemiseen olisi voinut osallistua lapsetkin.

Toinen ruoka olisi voinut olla vaikkapa kanankoipia tummalla riisipedillä. Kylkeen ananasta, kaalisalaattia, mandariinia ja vaikkapa porkkanasuikaleita. Kana riispedillä tulee uunissa itsestään, ananaksen leikkaus ja salaatti vie 15min. Ja lapset kuorimaan mandariineja.

Ei olisi maksanut paljoa enempää.

[/quote]

Tähän vuodenaikaan onkin tosi järkevää käyttää ananasta ja mandariineja...

Eikä nuo ehdottamasi ruuat mitenkään ole parempia kuin ap:n tekemät, jotka olivat oikein hyviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme