Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperhe oli tyytymätön tarjoiluihini

Vierailija
12.07.2014 |

Olivat meillä siis 2 päivää kylässä ja tein ruokaa mihin minulla oli varaa + ajattelin ettei koko päivää mene keittiössä. Siis toisena päivänä nakkikastiketta ja perunaa ja salaattia ja toisena makaronilaatikkoa, illalliseksi molempina päivinä oli uunipuuroa (riisi ja ohra). Tuli palautetta, että kovin on hiilareita ja höttöä eikä heillä koskaan nakkeja ole jne. Tuli todella paha mieli vierailusta, oikeasti. Täytyy vähän tuulettaa ajatuksia. Ja olen siis sairaseläkkeellä ja yh, eli en kyennyt rahallisesti parempiin, ystäväni on hyvin toimeentuleva, mutta tullessaan eivät tuoneet mitään, eikä se ole nyt pointti, mutta se vihjailu, että syötän paskaa ruokaa oli kurjaa. Lapset kylläkin söivät hyvällä ruokahalulla kaikki ja heillä oli mukavaa keskenään.

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:23"]Minulle on emäntänä ja etenkin äitinä kunnia-asia tarjota hyvää ja ravintorikasta ruokaa. Pienellä rahallakin saa terveellistä ruokaa varsinkin näin kesäaikana. Perunoita ja voikastiketta, broccolia ja kukkakaalta, kaveriksi lihapullat. Tämän tekemiseen olisi voinut osallistua lapsetkin.

Toinen ruoka olisi voinut olla vaikkapa kanankoipia tummalla riisipedillä. Kylkeen ananasta, kaalisalaattia, mandariinia ja vaikkapa porkkanasuikaleita. Kana riispedillä tulee uunissa itsestään, ananaksen leikkaus ja salaatti vie 15min. Ja lapset kuorimaan mandariineja.

Ei olisi maksanut paljoa enempää.

[/quote]

Komppaan tätä. Jos halpaa ja helppoa olisi halunnut niin olisi voinut tehdä vaikka hernerokan ja karjalanpaistin. Karjalanpaisti tulee uunissa itsestään! Kyse on viitsimisestä.

[/quote]

Mieluummin olisin syönyt ap:n ruokia. Mikä näistä ruuista tekee parempia.

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen. Että mandariineja keskellä kesää, just.

Jos kerran lapsille maistui, niin se on pääasia. Eivät raukat varmaan kotona saa noin hyviä kotiruokia. Mahtoi sitä nirppanokkaäityliä kismittää, siksi aukoi sulle päätään!

[/quote]

Samaa mieltä, hyvää ruokaa oli tarjolla. Kyllä vieraan pitää olla totaalinen juntti, kun arvostelee tarjottavia. Ja suhteellisuudentajuton. Olihan kyse kahden päivän ruoista, ei koko heidän elämästään. He palasivat omaan ruokavalioonsa taas takaisin. Hyi puistattaa tuollainen ruoalle nyrpistely. Se on tätä aikaa, kun mukamas noudatetaan kaikenmaailman dieettejä, on karppausta jne. 

Vierailija
62/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti harmittaa kun välit katkeavat, mutta toisaalta ei tuollaisesta "ystävästä" jatkossakaan saa kuin mielipahaa. Itsellänikin on pikkuhiljaa hiipunut pois pari ystävyyssuhdetta, kun yhteydenpidon/tapaamisten loppusaldo oli aina poikkeuksetta negatiivinen. Ei myrkyllisiä ihmissuhteita kannata ylläpitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkia nuo vieraasi!

Meillä oli joskus (huom: OLI) sellanen tuttavaperhe, jotka luettelivat kyläillessään kaiken, mitä lapsille pitää olla, mihinkin aikaan jne. Kerran sitten teimme siitä lopun. Eipä noita ole näkynyt lähes kymmeneen vuoteen... "Lapset määrää kotona ja kylässä". Joo ihan vapaasti, muttei meillä enää. Ei olla käyty mekään, kutsusta huolimatta. Olen todella helpottunut. 

Vierailija
64/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ovat käytöstavoiltaan heikkoja, silti hienostelevia ja - kuten nykyään tavallista -  ruuasta hössöttäviä. Annetaan se heille anteeksi. Oi, saisinpa nakkikastiketta!

Vierailija
65/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Olisi ollut mielenkiintoista tietää, että mitäköhän se ap:n ystävä olisi todellisuudessa halunnut syödä? 

Kerran luokseni tuli pariksi yöksi nimenomaan karppauksesta innostunut tuttu. Olin ostanut pihvejä, pekonia, kananmunia, kasviksia, salaattia, tonnikalaa, raejuustoa + muuta  karppaajalle sopivaa, koska oli kertonut välttelevänsä hiilihydraatteja. Edes täysjyväleipää ei halunnut syödä.

Kas kummaa. Illalla kävikin niin, että tälle karppaajalle tulikin valtava karkinhimo (!) ja piti päästä kauppaan. Itse en karkista välitä. Sitä karkkia sitten ostettiinkin useampaa lajia ja syötiin pari pussillista karkkia.

Turhaan olin siis huomioinut hänen ruokavalioinsa ja ostanut niitä kalliitakin ruoka-aineita, kun todellisuudessahan tämä ihminen veti varsinkin niitä huonoja hiilihydraatteja ihan kaksin käsin!  

Vierailija
66/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:43"]

Ystäväsi ovat käytöstavoiltaan heikkoja, silti hienostelevia ja - kuten nykyään tavallista -  ruuasta hössöttäviä. Annetaan se heille anteeksi. Oi, saisinpa nakkikastiketta!

[/quote]

Mun on myös alkanut tehdä mieli nakkikastiketta ja perunoita! Itse asiassa tänäkin kesänä tein lomani aluksi makaronilaatikkoa. Monesti ne perinteiset suomalaiset kotiruoat ovat ihanaa vaihtelua!

Vierailija
67/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kaksi tuttua, joille en enää tee ruokaa. Toinen kasvissyöjä, joka kitisi jopa ravintolassa tarjoilijalle siitä, että missä öljyssä ruoka on paistettu, jos siinä vaikka sattuu olemaan jotain epäterveellistä rasvahappoa tai jotain mitä lie helvettiä. Kännissä veti nakkarilla lihapiirakan kahdella ryynärillä hyvällä ruokahalulla.

Toinen himokarppaaja haki illalla telkkaria katsoessaan ison sipsipussin ja cociksen.

Juu ja en todellakaan tarjoa heille enää mitään ja kuuntele sitä yökkimistä ruokapöydässä. Aikuisilta ihmisltä.

Vierailija
68/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi teki aina järkyttävän suolaista ja rasvaista ruokaa ja makeat tosi imeliksi. Mutta hän on itä-Suomen köyhiltä alueilta, missä se on tapa. Mutta aina minä niitä kiltisti söin. Vastapainoksi vein salaattiaineet ja tein aina itse isot kulholliset salaattia. Eikä mun ruuat ole koskaan oikein kelvanneet, kun niissä ei ole tarpeeksi suolaa. Olen nakannut suolapurkin pöytään ja sanonut, että siitä saa lisää. 

Vierailija
69/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: Helsingistä itse asiassa puuttuu sellainen hyvää suomalaista kotiruokaa tarjoava kohtuuhintainen ravintola, joka olisi auki myös viikonloppuisin. Tai jos jossain sellainen on, vinkatkaa! Ainakin meillä toissä parhaita lounasruokia ovat juuri ne peruskotiruoat. 

Vierailija
70/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:03"]

OT: Helsingistä itse asiassa puuttuu sellainen hyvää suomalaista kotiruokaa tarjoava kohtuuhintainen ravintola, joka olisi auki myös viikonloppuisin. Tai jos jossain sellainen on, vinkatkaa! Ainakin meillä toissä parhaita lounasruokia ovat juuri ne peruskotiruoat. 

[/quote]

Ikea onkin keksinyt mahtavan tavan saada lapsiperheet viikonloppuna ostoksille, kun siellä on ne lihapullat ja muusit ja spagetti bologneset ja jätskipuikko päälle.

Vierailija
71/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:59"]

Minullakin on kaksi tuttua, joille en enää tee ruokaa. Toinen kasvissyöjä, joka kitisi jopa ravintolassa tarjoilijalle siitä, että missä öljyssä ruoka on paistettu, jos siinä vaikka sattuu olemaan jotain epäterveellistä rasvahappoa tai jotain mitä lie helvettiä. Kännissä veti nakkarilla lihapiirakan kahdella ryynärillä hyvällä ruokahalulla.

Toinen himokarppaaja haki illalla telkkaria katsoessaan ison sipsipussin ja cociksen.

Juu ja en todellakaan tarjoa heille enää mitään ja kuuntele sitä yökkimistä ruokapöydässä. Aikuisilta ihmisltä.

[/quote]

Ihanaa, että sullakin on ollut kokemuksia erityisruokavalioita "noudattavista"! Myös eräs minun tuntemani kasvissyöjä söi salamipizzaa. Hieman hämmentävää, kun hän aina kasvisruokavalioitaan todella paljon esille. Hänellekin olin joskus kokannut vaikka mitä kasvissapuskoja. 

Joillekin ihmisille erityisruokavalioista hassuttelu tuntuu olevan vain tapa yrittää brändatä itsensä. Sinänsä harmi, kun on myös ihmisiä, joille väärä ruoka-aine saattaa aiheuttaa jopa hengenvaarallisen reaktion!

-147-

Vierailija
72/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:03"]

[/quote]

Ikea onkin keksinyt mahtavan tavan saada lapsiperheet viikonloppuna ostoksille, kun siellä on ne lihapullat ja muusit ja spagetti bologneset ja jätskipuikko päälle.

[/quote]

Niinpä tosiaan onkin :D

Vierailija
73/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, olen itse syönyt liikaa hiilareita. En kuitenkaan sitä makaronilaatikkoa, jota en koskaan tee - sehän ei ole mikään ihan nopea ruoka tehdä, vaan varsinaista slow foodia. Mistä keksin ap:n itselleni, että voisin syyttää jotakuta muuta tästä suuhun mättämisestä (röyh).

Vierailija
74/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin voin ihan hyvin vastaavalla höttöruualla! Ystäväsi oli tökerö :/

Vierailija
75/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläsi on jokin ongelmia, joten hän tiuski sinulle. Tyhmää toimintaa.

Tarjoilusi oli erittäin hyvä.

Toivottavasti toivut vielä työkuntoon.

Vierailija
76/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, miten vieraantunutta porukkaa täällä on, kerta ei itse "kehdattaisi" tarjota juuri jotakin nakkikastiketta. Se on oikeasti ihan hyvää ruokaa, sikäli kun sillä saa mahan täyteen, se ei ole pahaa (joskaan ei sisäfilettäkään mutta ihan ok-ruoka), lapset tykkää taatusti eikä se ole myrkyllistä. Huomaa, miten joillekin on ruoasta tullut huolestuttavan suuri osanen imagoa ja identiteettiä, jopa niin suuri, ettei edes omassa kotona ystävien edessä voi hellittää.

Apn ystävä ja nämä inisijät täällä olisivat varmaan olleet paljon tyytyväisempiä, jos ap olisi kokannut jotakin valkoviini-sieni-vuohenjuustorisottoa tai avocadopastaa, jota lapset eivät olisi edes syöneet mutta joka olisi ollut sentään salonkikelpoista ja antanut kuvan, että ap on sivisynyt ja trendikäs. (Ja nyt tulkaa kaikki sanomaan, että meillä on niin fiini perhe että lapsenkin lempparia on vuohenjuusto ja pinjansiemenet.)

Eikä pidä ymmärtää väärin, itsekin kokkaan tavallisesti jotakin kasvispitoista ja "trendikästäkin" ruokaa mielenkiintoisista ja ehkä kalliistakin raaka-aineista, mutta minä nyt asunkin yksin joten helposti voi ja viitsii laittaa enemmän rahaa, kuin joku keskiverto (tai ilmeisesti jopa vähävarainen) lapsiperhe.

Se, että minä tungen ruokaani aurinkokuivattuja tomaatteja, kivoja juustoja ja parsaa ei tee muiden laittamasta ruoasta mitään noloa paskaa, enkä minäkään muuttuisi eri ihmiseksi vaikka tarjoaisinkin vierailleni nakkikeittoa, ja ystäväni uskoakseni ovat niin fiksuja että ymmärtävät tämän myös - siksi minulla ei olisi ikinä mitään ongelmaa "kehdata" tarjota nakkikastiketta, kyllä minun avuni ystävyyssuhteissa ovat jossakin muualla kuin tarjoamissani ruoissa.

Vierailija
77/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi edes muka on ravinneköyhiä, ap:han tarjosi myös salaattia?

Onko tosiaan niin ettei tavis kotiruoka enää kelpaa?

Vierailija
78/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tää porukka jotenkin ilmoittanut ettei voi syödä hiilihydraatteja?

Ainoa syy, minkä keksin tälle äiti-ihmiselle, joka tarjoaa "ravintorikasta" ruokaa (kuten voikastiketta)  ja joka ehdottaa broilerinkoipia ja kaalia ja lihapullia (halvalla on aika vaikea tehdä hiilarittomia lihapullia) noiden ap:n ruokien tilalle jotenkin hienompina vierastarjottavina on se, että ne käy ehkä paremmin karppaajille.

Jos ei ollut erityisiä ruokavaliotoiveita, ap:n tarjoilut on loistavat. Jos taas on joku oma ruokavalio, voi aina tuoda omat ruoat.

ja tota "näiden tekemiseen olisi lapsetkin voineet osallistua" en nyt ymmärtänyt ollenkaan. Miten lapset ei voi samalla lailla osallistua nakkikastikkeen tekemiseen (pilkkomalla nakkeja)?

Vierailija
79/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin miettimään, ja varmaan ap:kin, että miten tästä eteenpäin. En tiedä pitäisikö ottaa etäisyyttä, kysellä josko jokin kaihertaa ystävän mieltä vai kertoa suoraan että hänen sanomisensa muuten niistä ruuista oli tökeröä. Ehkä nuo voisi jotenkin yhdistää, ap voisi kertoa sekä ärsytyksensä suoraan mutta samalla myös kysyä onko ystävällä huolia. Ei tämmöstä mun mielestä voi lakasta maton allekaan? Mutta vaikeahan se on sanoa, toisaalta jos tarpeeksi ärsyttää niin kyllä ystävällekin voi sanoa takaisin.

Vierailija
80/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 65. Kyllä mietin tuota, että miten tästä jatkaisi. Aion kysyä ystävältä onko hänellä huolia ja myös kertoa että jäi kurja mieli kun tuntui ettei hän arvostanut panostani. Siis sanon ystävällisesti, tai kirjoitan s.postia. Nyt on tunteet vielä liian pinnassa. Äsken tuli vielä faceen aika ikävä päivitys, " Onpa kyläily rankkaa, oma sänky paras! kiitti kuitenkin "Anni Möttönen". En oikeasti tunne tuota ihmistä :( -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan