Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväperhe oli tyytymätön tarjoiluihini

Vierailija
12.07.2014 |

Olivat meillä siis 2 päivää kylässä ja tein ruokaa mihin minulla oli varaa + ajattelin ettei koko päivää mene keittiössä. Siis toisena päivänä nakkikastiketta ja perunaa ja salaattia ja toisena makaronilaatikkoa, illalliseksi molempina päivinä oli uunipuuroa (riisi ja ohra). Tuli palautetta, että kovin on hiilareita ja höttöä eikä heillä koskaan nakkeja ole jne. Tuli todella paha mieli vierailusta, oikeasti. Täytyy vähän tuulettaa ajatuksia. Ja olen siis sairaseläkkeellä ja yh, eli en kyennyt rahallisesti parempiin, ystäväni on hyvin toimeentuleva, mutta tullessaan eivät tuoneet mitään, eikä se ole nyt pointti, mutta se vihjailu, että syötän paskaa ruokaa oli kurjaa. Lapset kylläkin söivät hyvällä ruokahalulla kaikki ja heillä oli mukavaa keskenään.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:23"]Minulle on emäntänä ja etenkin äitinä kunnia-asia tarjota hyvää ja ravintorikasta ruokaa. Pienellä rahallakin saa terveellistä ruokaa varsinkin näin kesäaikana. Perunoita ja voikastiketta, broccolia ja kukkakaalta, kaveriksi lihapullat. Tämän tekemiseen olisi voinut osallistua lapsetkin.

Toinen ruoka olisi voinut olla vaikkapa kanankoipia tummalla riisipedillä. Kylkeen ananasta, kaalisalaattia, mandariinia ja vaikkapa porkkanasuikaleita. Kana riispedillä tulee uunissa itsestään, ananaksen leikkaus ja salaatti vie 15min. Ja lapset kuorimaan mandariineja.

Ei olisi maksanut paljoa enempää.

[/quote]

Komppaan tätä. Jos halpaa ja helppoa olisi halunnut niin olisi voinut tehdä vaikka hernerokan ja karjalanpaistin. Karjalanpaisti tulee uunissa itsestään! Kyse on viitsimisestä.

[/quote]

Mieluummin olisin syönyt ap:n ruokia. Mikä näistä ruuista tekee parempia.

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen. Että mandariineja keskellä kesää, just.

Jos kerran lapsille maistui, niin se on pääasia. Eivät raukat varmaan kotona saa noin hyviä kotiruokia. Mahtoi sitä nirppanokkaäityliä kismittää, siksi aukoi sulle päätään!

[/quote]

Onhan se hienoa, kun kana (eli broileri) on oikein riisipedillä, vau ja kylkeen eksoottista ananasta.

Vierailija
142/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kysytty mitään ruokaneuvoja vaan aiheena oli ketutus siitä että ystävät eivät osanneet käyttäytyä. Ihme juttu että pitää tulla tänne ilmoittamaan olisiko ruuat kelvanneet itselle vai ei. Sitähän ei kysytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä avata kone ja tulla kertomaan teille... (vee-käyrä nousi taas potenssin 4). Ystävä soitti vielä, kertoi että ovat kotona ja matkalla kävivät intialaisessa syömässä ja kehui paikkaa ja kehotti menemään joskus syömään sinne (mielelläänhän me menisimme vaikka minne syömään jos ei talous olisi kerta kaikkiaan niin tiukka).. Anteeksi vaan mutta nyt on kyllä niin paha mieli ja mietin että onko tuo se sama ihminen jonka olen tuntenut 30vuotta... :( -ap

Vierailija
144/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman törkeitä vieraita, tarjottua ruokaa ei koskaav sovi moittia, sen pitäis olla ihan itsestään selvyys kaikille käytöstavat tunteville. Varsinkin jos tiesivät rahatilanteestasi niin huh huh. Ja samoin jos tulee kahdeksi päiväksi kylään syömään toisen ruokia kuuluu mielestäni ehdottomasti tuoda mukanaan jotain tuliaisia, ihan vaikka jotain grillattavaa, leipää tai muuta ruokaa tai muuten osallistua ruokakuluihin. Jätä tällaiset moukat omaan arvoonsa. Itse myös sanoisin, että tuosta teidän valituksesta tuli itselle paha mieli, kun tein sellaista ruokaa mitä meillä syödään ja mihin meillä on varaa.

Vierailija
145/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typeriä vieraita, olisivat sitten tuoneet tuliaisiksi vaikka lohta kilon ja vaikka broilerin rintafileetä. Itse en kehtaa mennä edes yövieraaksi jos mulla ei oo kunnon viemisiä.

Vierailija
146/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:54"]Ei täällä kysytty mitään ruokaneuvoja vaan aiheena oli ketutus siitä että ystävät eivät osanneet käyttäytyä. Ihme juttu että pitää tulla tänne ilmoittamaan olisiko ruuat kelvanneet itselle vai ei. Sitähän ei kysytty.

[/quote]

No, vaikkei kysytty niin kerron: menisin mielelläni syömään ap:n luo! Niin hyvältä kotiruoalta tuo kuullostaa.

Vierailija
147/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että onkohan ap sun ystävällä joku kriisi tms. elämässään, kun noin sekoilee? Uusi parisuhde tai jotain muuta, mikä riisuu kaikki sosiaaliset taidot?

T. Aiemmin jo kommentoinut  36  

Vierailija
148/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:23"]Minulle on emäntänä ja etenkin äitinä kunnia-asia tarjota hyvää ja ravintorikasta ruokaa. Pienellä rahallakin saa terveellistä ruokaa varsinkin näin kesäaikana. Perunoita ja voikastiketta, broccolia ja kukkakaalta, kaveriksi lihapullat. Tämän tekemiseen olisi voinut osallistua lapsetkin.

Toinen ruoka olisi voinut olla vaikkapa kanankoipia tummalla riisipedillä. Kylkeen ananasta, kaalisalaattia, mandariinia ja vaikkapa porkkanasuikaleita. Kana riispedillä tulee uunissa itsestään, ananaksen leikkaus ja salaatti vie 15min. Ja lapset kuorimaan mandariineja.

Ei olisi maksanut paljoa enempää.

[/quote]

Komppaan tätä. Jos halpaa ja helppoa olisi halunnut niin olisi voinut tehdä vaikka hernerokan ja karjalanpaistin. Karjalanpaisti tulee uunissa itsestään! Kyse on viitsimisestä.

[/quote]

Perustelkaa mulle nyt miten näistä yksikään olis ollut parempaa kuin ap:n tarjoama? Nakkikastike varmaan joo jakaa mielipiteitä, itselleni mummin reseptillä tehty nakki- tai makkarakastike on aivan loistavaa herkkua, perunoiden, suolakurkun ja punajuuren kanssa.

Broilerinkoivet meillä sellainen niin halpisarkiruoka, että kun ei mitään muuta keksitä niin sitä. Mandariini-ananas-kaalijuttu on taas jotenkin niin laitosruokaa kuin olla ja voi, ja tosiaan. 

Lihapullat voikastikkeella on jotenkin parempaa kuin makaronilaatikko? Miten?

Hernerokka ja karjalanpaisti, ihan samaa sarjaa ap:n ruokien kanssa, tavallistakin tavallisempaa eikä millään tavalla hienompaa tai parempaa. Hernerokka on myös aikalailla mielipiteitä jakava ruoka, en tarjoaisi vieraille.

Ap:n tarjoilut oli hyvää ja tavallista kotiruokaa (vihanneslisukkeita ei mainittu, oletan että jotain kuitenkin oli)

Vierailija
149/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinuna toteaisin rahatilanteestasi ystävällesi myöhemmin. Ehkä hän on niin törppö, ettei hän tajua tilannettasi. Mukavaa, että ruoka maistu lapsille.

Intialainen ruoka on mielestäni todella pahaa, mutta ei siitä nyt enempää. :)

Vierailija
150/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin ollut ikionnellinen. Olisi tullut lapsuus mieleen. En osaa itse tehdä maukasta ruskeaa kastiketta, ohrapuuroa en ole saanut naismuistiin ja makaronilaatikkokin on jonnekkin unohtunut. Uskoisin, että nämä normaalit kotiruoat tulee kokemaan kovan nousun jossakin vaiheessa. Retroa ruokaan, tätä äitinneki söi kun oli pieni :)

Outoa, että jotkut voikon katsoa jopa ruokaa nenäm vartta pitkin. Suomalainen ruoka on hyvää. Se tarvitsee vain pienen kasvonkohotuksen. Nykyään vain kaikki trendikotkotukset on hyväksyttäviä. 

Vierailija
151/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoi aina että yhdelle meidän sukulaisellle pitää tarjota parempaa.Sanoin äidilleni että perusruokaa tulee ja meillä ei ole varaa tarjota sitä parenpaa. Nämä vieraat on  meillä aina kolme päivää. Ruokaan todellakin uppoaa rahaa. Sukukaiset tulevat taas ja uusia perunoita saavat ja nakkikastiketta. Ehkä sitten tonnikalariisilaatikkoa.

Mulla on kyllä pokkaa sanoa takaisin ja ei olla edes köyhiä vaan keskituloisia mutta kaikki rahat silti aina menee. Kaksi paljon syövää teiniä vielä kotona.

Vierailija
152/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tunnen myötätuntoa ap:n puolesta. Itselläkin jotain samantapaisia kokemuksia, se on tosi loukkaavaa. Nuo ruoat ei ole omia suosikkiruokia, mutta ihan tavallisia perusruokia ja niin kuin täällä on mainittu, LASTEN suosikkeja. Lapsiperhekyläilystä kuitenkin oli kysymys. Itselle ei todellakaan olisi tullut mieleenkään ruveta arvostelemaan.

Olisiko näin, että tuo "ystävä"perhe pitää itseään jotenkin sinun yläpuolellasi olevina?

Millainen olo sinulla on yleensä heidän seurassaan tai heidän tapaamisen jälkeen?

Vierailija
153/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarikammoiset eivät osaa käyttäytyä, moukkamaista käytöstä.

Vierailija
154/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä kaikille,

Ystävä tietää taloustilanteeni, olen ollut sairaseläkkeellä jo 4 vuotta. En niukkuudesta tee mitään numeroa, mutta tiedossa on, että kädestä suuhun elämme. Ja vielä tarkennukseksi, ruuilla oli, salaattia ja raasteita, myös punajuuria ja suolakurkkua ja raejuustoa, sekä tuoretta leipää. Puurojen kanssa mehukeittoa sitä haluaville, välipaloiksi hedelmiä, juureksia, leipää ja jugua. Aamupaloilla myös. En tiedä tuntuu ystävä nyt kovin etäiseltä, oli kireän oloinen, eikä jaksanut oikein minullekaan jutella saati lapsille. Onneksi kuitenkin lapset viihtyivät ja minä nautin lasten seurasta myös kovasti.- ap

Vierailija
155/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökööt kotonaan vaikka pekonilla, kreikkalaisella yökhurtilla ja lohella kuorrutettua broileria vihannespedillä uunijuuresten siivittämänä, mutta kylässä syödään, mitä isäntäväki tarjoaa. Narisematta.