Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväperhe oli tyytymätön tarjoiluihini

Vierailija
12.07.2014 |

Olivat meillä siis 2 päivää kylässä ja tein ruokaa mihin minulla oli varaa + ajattelin ettei koko päivää mene keittiössä. Siis toisena päivänä nakkikastiketta ja perunaa ja salaattia ja toisena makaronilaatikkoa, illalliseksi molempina päivinä oli uunipuuroa (riisi ja ohra). Tuli palautetta, että kovin on hiilareita ja höttöä eikä heillä koskaan nakkeja ole jne. Tuli todella paha mieli vierailusta, oikeasti. Täytyy vähän tuulettaa ajatuksia. Ja olen siis sairaseläkkeellä ja yh, eli en kyennyt rahallisesti parempiin, ystäväni on hyvin toimeentuleva, mutta tullessaan eivät tuoneet mitään, eikä se ole nyt pointti, mutta se vihjailu, että syötän paskaa ruokaa oli kurjaa. Lapset kylläkin söivät hyvällä ruokahalulla kaikki ja heillä oli mukavaa keskenään.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on normaaleja tosi hyviä ruokia!!! Itsekkin tarjoilisin! Huhhuijaa mitä vieraita...??? Härän sisäfilettäkö olisi pitänyt tarjoilla kenties joka aterialla?????

Vierailija
22/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemskuttia! Tarjoiluhab kuulostaa hyvältä! Ja kuka kehtaa valittaa, vaikka ruoka olisi kauheaakin..

Asumme mieheni kanssa Italiassa ja hän on tottunut hyvään ruokaan. Arvaas mikä on herran toive ruokana ainakin kerran kuussa? Makaroonilaatikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu heitä enää IKINÄ!

Vierailija
24/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä! Olen itse hieman ruokahifistelijä ja syön usein fine dining -ravintoloissa mutta ap:n tekemä ruoka oli minusta juuri sellaista mitä kylään mennessä odottaisin ellei nyt erikseen oikein kutsuta neljän ruokalajin dinnerille tms. Ja nuo valitsemasi ruokalajit ovat vielä hyviä. :) Älä siis masennu tuosta. Minulle ainakin olisi maistunut hyvin! Maukasta ja vatsat täyttävää kotiruokaa! Ajattele niin että lapsen suusta totuus tulee. "Ystäväsi" nyt vain ovat harvinaisen törppöjä.

Vierailija
25/155 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee toisen luo kylään syömään, NIIN RUOKAA EI ARVOSTELLA, VAIKKA OLIS MITÄ HYVÄNSÄ TARJOLLA!!!

Vierailija
26/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök joku dieettiin hurahtanut elitisti"ystävä", tosi itsekeskeinen ja tökerö. Pidä fb kommenteissa viileä linja, vastauksesi oli hyvä. Kaverisi saattaa olla jopa hämmentynyt että mites tuo nyt noin, ei voi uskoa että hän olisi itse ollut tökerö. Joten jos sieltä tulee joku vastakommentti missä mukamas hyväntahtoisesti jatketaan "läppää", näytä hänelle että olit tosissasi: ensi kerralla todellakin omat ruuat mukaan jos ei kelpaa.

Vierailija
27/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:52"]

Ystäviä saa uusia myös vanhemmalla iällä. Ei tarvitse olla ammattiloukkaantuja, mutta huonoa käytöstä ei tarvitse sietää. Minä katkaisen kylmästi,jos huomaan huonoa käytöstä, en ole riippuvainen kaikenlaisten ystvävyydestä. Antaisin samalla mitalla, niille mukaville sattu vittumaiset ystävät,jotka eivät ystäviä ole.

Potki pihalle koko sakki.

[/quote]

Ja kummilapsi olisi sinulle sitten myös "sitä sakkia"? Miksi on hienompaa katkaista välit haukkumatta ensin toista vaikka pystyyn ja antamatta mahdollisuutta tokeentumiseen ja anteeksipyyntöön?

Ap yrittää niellä omat tunteensa, mutta eihän se onnistu. Hän olisi saattanut vastata ilkeästikin, mutta toistaiseksi vastasi vasta viileästi. Jos hän saa ilkeyttä vastaukseksi siihen, niinkuin luultavasti käy, seuraavaksi ap saattaakin sitten jo julistaa vastaukseksi, että ystävä on ollut lapsesta asti yksi emämulkku. Mutta silloin hän on ystävälle kiukkuinen siitä, ettei hän osaa itse pitää puoliaan ja antaa palautetta ajallaan. Nämä jälkikäteen ojentamiset sitten tahtovat johtaa toisen nöyryyttämiseen ja kukaan ei voita mitään.

Myöntäkää nyt vain. Normaalissa ystävyyssuhteessa toinen ärähtää välittömästi, jos yksi alkaa isotella. Kysytään, missä mättää. Vikaa on hyvin todennäköisesti kummassakin, jos näin ei tapahdu.

Suomessa vain näitä normaaleja suhteita taitaa olla aika vähän, kun lapset opetetaan häpeämään olemassaoloaan. Ja asiaa ei taatusti helpota se, jos kummilapsiinkaan ei tunneta niin paljoa sidettä, että he näyttelisivät asiasta keskustelijoidenkaan mielissä mitään osaa tässä tilanteessa. Lapsilla ei kuitenkaan ole muita kuin aikuiset. Olkaa aikuisempia. Aapeen ystävä on hurahtanut hiilarinvastustajaksi, ja hihhulit loukkaavat lähimmäisiään, aina. Tuo tollopää luultavasti kokee, että häntä on tahallaan satutettu syöttämällä sontaa. Saattaapa lahkolainen jopa kuvitella, että aapeen pitäisi nyt pyydellä anteeksi moista pahuutta, ja häijy vihjailu intialaisesta ravintolasta oli tarkoitettu ystävälliseksi vihjeeksi, että anteeksipyyntöä tosiaan edellytetään.

Kaikki karppihenkiset eivät ole kaheleita, mutta osa on. Aapeen ystävä selvästi kuuluu näihin. Hän on mielenhäiriöön verrattavassa tilassa, ja taivaspaikan lupailun ytimessä on se, että siihen takertuja nostaa huonoa omanarvontuntoaan sen kautta. Muut taas muuttuvat sen vihollisiksi, jotka tahallaan yrittävät sitoa toista aiempaan huonommuudentunteeseen.

Uskontojen uhrit ry taitaisi tarjota sopivaa luettavaa monelle keskustelijalle. Omaa aikuisuuttaan on syytä kehittää, koska omat lapset hyötyvät siitä todella paljon. Jos nyt mikään muu syy ei sattuisi maittamaan.

Vierailija
28/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuuteen kuuluu palautteen anto huonosta käytöksestä. Itse olisin vihjaissut, että jos tarjottavat eivät kelpaa, sopii poistua. Turha tuollaisille moukille on tarjota yhtään mitään. Lisäksi kirjoittaisin koko jutun facebookiin. Epäilen,että kyseisellä pariskunnalla ei oikeita ystäviä ole, ei myöskään kyläilypaikkoja.

Vierailija
29/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläinen viestittely on käyty ystävän kanssa tänään...

Laitoin viestin, että olen kovin hämmentynyt siitä että jos hän koki tarjoilut sopimattomaksi niin miksi hän ei hurauttanut autolla kilsan matkaa markettiin ja hankkinut sopivampaa apetta? Että luulin meidän olevan niin hyviä ystäviä että tuo olisi ollut aivan ok-menettely, enkä todellakaan olisi suuttunut! Sen sijaan tuntuu todella kohtuuttomalta kuulla tarjoiluistaan tuon tason kommentteja mitä hän on nyt julkisestikin heittänyt. Tuli vastaus, että hän ei olisi voinut uskoa että vielä 2014 vuonna jossain syödään noin ravintoköyhästi, hän oli vapaalla eikä jaksanut alkaa puolestani emännöimään. Vatsa on kuulemma sekaisin ja kiukuttaa. Lopetin viestittelyn siihen että sanoin, että juuri vatsavaivojen takia minä en intialaisissa käy. Ei mennyt nyt ihan putkeen, mut kiukkukäyrä vaan ratkes. Katsotaan nyt tuleeko nainen järkiinsä ja ymmärtää pyytää anteeksi kun vatsa taas toimii, jos ei niin saa minun puolestani olla entinen ystävä. -ap

Vierailija
30/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit. Voi olla ettet kuule enää mitään, mutta tulipahan totuus ilmi.

Vierailija
31/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä ilkeä ystävä :/ Vai että ihan kiukuttaa kun ei ruoka maistunut. Onko hän 3v... 

Sinuna en missään nimessä ottaisi yhteyttä oma-aloitteisesti edes pitkänkään ajan kuluttua jos ei anteeksipyyntöä kuulu. Varmaan olet tätä mieltä kyllä itsekin :)

Vierailija
32/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli tyyppi sitten poistanut mut kavereista facessa. Et tälläinen loppu tällä tarinalla.. Ei tainnut tosiaan mun hiilarihötöt hänelle sopia.Lapsia kyllä tulee ikävä. Sinne meni yli 30vuotta ystävyyttä. -ap

Vierailija
33/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 16:05"]

Aikuisuuteen kuuluu palautteen anto huonosta käytöksestä. Itse olisin vihjaissut, että jos tarjottavat eivät kelpaa, sopii poistua. Turha tuollaisille moukille on tarjota yhtään mitään. Lisäksi kirjoittaisin koko jutun facebookiin. Epäilen,että kyseisellä pariskunnalla ei oikeita ystäviä ole, ei myöskään kyläilypaikkoja.

[/quote]

Niin kuuluukin, välittömästi, asiallisessa mittakaavassa. Ja jos se ei syystä tai toisesta onnistunut, sitten on syytä miettiä tarkkaan, miten olisi loukkaamatta toista ja lastaamatta väärää ärtymystä hänen niskaansa, ja kuitenkin saisi selväksi, miten on tilanteen kokenut. Kun kiukkua kertyy, se muuttuu myrkylliseksi ja lävähtää paineella silmille, ja monen on tosi vaikea ottaa sellaista ilkeyttä tihkuvaa myöhäispalautetta loukkaantumatta vastaan. Se kun viestii siitä, että loukkaantuja ei pidä häntä aidosti ystävänään, mutta maanvaivana kyllä. Ihmiset ovat joskus maanvaivaksi asti rasittavia, jokainen, jollain tapaa. Tai sitten ei olla niin läheisiä, että uskallettaisiin paljastaa omaa rasittavuutta toiselle koskaan.

Sinun reseptilläsi ei tule kuin yksinäisiä ihmisiä, joilla ei ole läheisiä välejä keneenkään. Mutta ovatpahan ainakin oikeassa.

Vierailija
34/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaa ap oikeesti tää keskustelu sille nirppanokalle, niin tietää muidenkin mielipiteen idioottimaiseen hienopersekäytökseensä...

Vierailija
35/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:21"]

Vinkkaa ap oikeesti tää keskustelu sille nirppanokalle, niin tietää muidenkin mielipiteen idioottimaiseen hienopersekäytökseensä...

[/quote]Kannatan tätä

Vierailija
36/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on juntti ja moukka. Oikeasti - sivistys ei ole sitä, että syödään trendikkäästi ja se määrittää identiteetin. Sivistys on niitä käytöstapoja, joita (ex-)ystävälläsi ei oikeasti ole. Yhtään. Tarjotusta ruoasta ei marista. Koskaan. Siitä voi kohteliaasti kieltäytyä tai ottaa vain vähän, mutta kuitenkin niin, ettei loukata toisen tunteita. Esim. sanoa, että "minulle ei nyt maistu, kiitos". Kohteliaasta kieltäytymisestä taas ei pidä loukkaantua eikä tehdä siitä mitään numeroa.

Mutta tuon ihmisen käytös on niin törkeää ja järkyttävän itsekeskeistä, että et kyllä oikeasti ole menettänyt paljon. Pitkätkin ystävyydet voivat päättyä joskus. Tässä tapauksessa ystäväsi katkaisi välit, vaikka on itse käyttäytynyt kuin täysi kusipää. Sinä olet oikeasti se, jolla olisi ollut välienkatkaisuun syytä, muttet sitä tehnyt.

Hän ei arvostanut sinua (vaikka olisi pitänyt).

Vierailija
37/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikon uusi tuleminen on muuten taatusti ovella, ensi talvena se jo on täällä. Luomuna tietenkin ja lähitilan jauhetusta kyytöstä, mahdollisesti spelttimakaronilla, mutta kuitenkin. Oikeana retrona ja "heartyna" lohturuokana. Kohta sitä hipsterit tarjoavat Ravintolapäivässä toisilleen, sopivan ironisella asenteella tietenkin. Ihan niin kuin puurokin on nyt in.

Vierailija
38/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa tehdä ruskeaa kastiketta. Voisin jopa ap maksaa, jos tekisit minulle lapsuuden herkkuruokaa, nakkikastiketta ja pottuja. Äitini on tehnyt sitä minulle viimeksi.

Vierailija
39/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 16:05"]

[/quote]

Niin kuuluukin, välittömästi, asiallisessa mittakaavassa. Ja jos se ei syystä tai toisesta onnistunut, sitten on syytä miettiä tarkkaan, miten olisi loukkaamatta toista ja lastaamatta väärää ärtymystä hänen niskaansa, ja kuitenkin saisi selväksi, miten on tilanteen kokenut. Kun kiukkua kertyy, se muuttuu myrkylliseksi ja lävähtää paineella silmille, ja monen on tosi vaikea ottaa sellaista ilkeyttä tihkuvaa myöhäispalautetta loukkaantumatta vastaan. Se kun viestii siitä, että loukkaantuja ei pidä häntä aidosti ystävänään, mutta maanvaivana kyllä. Ihmiset ovat joskus maanvaivaksi asti rasittavia, jokainen, jollain tapaa. Tai sitten ei olla niin läheisiä, että uskallettaisiin paljastaa omaa rasittavuutta toiselle koskaan.

Sinun reseptilläsi ei tule kuin yksinäisiä ihmisiä, joilla ei ole läheisiä välejä keneenkään. Mutta ovatpahan ainakin oikeassa.

[/quote]

Tulihan se ap:n "ystävän" moukkamaisuus esiin tosi törkeällä tavalla, totuus se tulee aina esiin. Et menettänyt ap mitään.

Vierailija
40/155 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiilaripaskaa" siellä intialaisessakin tarjotaan, mitä helvettiä? Riisiä ja naanleipää. Kyllä on niin tekopyhä ihminen, ettei tosikaan. Uskomaton idiootti. Joka ei arvosta ystäviään.