Amerikkalaiset, rahan arvostus ja epä-älyllisyys
Häiritseekö ketään muuta koskaan nämä asiat heidän kulttuurissaan? Varsinkin rap-kulttuurissa karikoituvat nämä piirteet. Älyllinen kommentti johonkin asiaan voidaan kuitata toisen omistaman rahan määrällä. Esimerkiksi jonkin asian oikeutuksesta puhuessa voidaan kuitata asia sillä, että kyse on rahan hankkimisesta. Laiska ja köyhä ovat sama asia, kaikki maksaa jne. Itselläni tulee usein epäuskoinen ja oksettava olo...yhteiskuntarakenne varmaankin syynä.
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:27"]
nyt tää hullu yläpeukuttaa itseensä täällä... (O_o)
[/quote]
Olikohan hullu itse vai sen sivupersoona?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:15"]
"Kayn reipaasti toista vuosikymenta....eipa tassa olella kun kuusi henkisen perheen pyykkivuori kasvaa, ruoka pitaisi valmistaa, lattiat pyyhkia.......dont be smart with me! Me and you are in the same boat, weather you like it or not. Get over it, a Finn is a Finn. Can't change it no matter how much you love it here! Embrace what you truly are!"
Olisi luullut etta tuossa ajassa olisit oppinut vahan enemman englantia.
[/quote]
"säästä sinä pidät tai et ;)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:05"]
ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......
[/quote]
No jo on, nationality on kansalaisuus. Tajuan kyllä mitä yrität sanoa mutta käytät nyt ihan vääriä termejä. Jos muutat kansalaisuutta niin muutat nationalitya samalla. Your Finglish sucks. Here's my American response to you
...................../´¯/) ....................,/¯../ .................../..../ ............./´¯/'...'/´¯¯`·¸ ........../'/.../..../......./¨¯\ ........('(...´...´.... ¯~/'...') .........\.................'...../ ..........''...\.......... _.·´ ............\..............( ..............\.............\...
[/quote]CITIZENSHIP ON YHTAKUIN KANSALAISUUS. ei suinkaan syntypera...huh. Kuka nyt kayttaa vaaria termeja? Vasyttaa kayn nukkumaan tablettini kanssa joka ei osaa hittovie oikeita aakkosi ilman apujani!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:28"]
On siellä USA:ssa tosiaan terveydenhoito ihan retuperällä kun kaltaisiasi häiriintyneitä ihmisiä on avohoidossa suljetun hoidon sijaan.
[/quote]
Hmmm.. viimeksi toissapäivänä kävin vastaanottamassa nopeasti tarjolla-olevaa ja ensiluokkaista hammashoitoa. Haikeasti muistelin siinä miten asiat oli ennen siellä Onnelassa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102712584651_uu.shtml
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:28"]
On siellä USA:ssa tosiaan terveydenhoito ihan retuperällä kun kaltaisiasi häiriintyneitä ihmisiä on avohoidossa suljetun hoidon sijaan.
[/quote]
Hmmm.. viimeksi toissapäivänä kävin vastaanottamassa nopeasti tarjolla-olevaa ja ensiluokkaista hammashoitoa. Haikeasti muistelin siinä miten asiat oli ennen siellä Onnelassa:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102712584651_uu.shtml
[/quote]
tuo johtuu siitä, että täällä on myös kaltaisia hyvivointivaltion väheksyjiä. suomi on euroopan kilpailu kyisimpiä valtiota. suomella olisi varaa tarjota kaikille ajallaan hyvää hammashoitoa jos kokoomus ei olisi vallassa.
ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......
[/quote]
No jo on, nationality on kansalaisuus. Tajuan kyllä mitä yrität sanoa mutta käytät nyt ihan vääriä termejä. Jos muutat kansalaisuutta niin muutat nationalitya samalla. Your Finglish sucks. Here's my American response to you
...................../´¯/) ....................,/¯../ .................../..../ ............./´¯/'...'/´¯¯`·¸ ........../'/.../..../......./¨¯\ ........('(...´...´.... ¯~/'...') .........\.................'...../ ..........''...\.......... _.·´ ............\..............( ..............\.............\...
[/quote]Kansalaisuus= Citizenship! Kuka kayttaa vaaria termeja??? Oita en jaksa riidella. Huh...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:45"]
[/quote]
[/quote]Kansalaisuus= Citizenship! Kuka kayttaa vaaria termeja??? Oita en jaksa riidella. Huh...
[/quote]....Aivan. Kauniita unia.
Vasureiden täytyisi muistaa eräs suomalainen sananlasku. "Älä pure ruokkivaa kättä"
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:43"]
tuo johtuu siitä, että täällä on myös kaltaisia hyvivointivaltion väheksyjiä. suomi on euroopan kilpailu kyisimpiä valtiota. suomella olisi varaa tarjota kaikille ajallaan hyvää hammashoitoa jos kokoomus ei olisi vallassa.
[/quote]
selityksen makua
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:38"]
eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.
[/quote]
Tarkoitat varmaan kulttuuria. Niin ja tosiaan, kansalaisuus ei muuta nationalitya :) http://bit.ly/1kfV5mo
[/quote]ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......
[/quote]
Mun amerikkalainen mies on myös ylpeä skandinaavivaimostaan! Tosin suomalainen juoma- ja saunakulttuuri olivat hänelle vähän liikaa. Ja suomalainen rehellisyys. Mutta onhan hän aika adonis, kun pystyy villin skandinaavittaren kesyttämään. Ja vielä suomalaisen, joka on jo kuin venäläinen. Mua usein luullaan venakoksi jo ihan kielenkin vuoksi.
[/quote]viela mainitsen sen etta omani pitaa todellakin saunomisesta! Kaviko tama nyt sitten puolisoiden kilpailuksi:)
67, olisi ehkä paikallaan korjata miehesi erehdys ennen kuin hän nolaa itsensä. Suomalaiset eivät nimittäin ole skandinaaveja.
Samaa ajattelin! Yksi sanoi puolisostaan, niin johan toisella nousi karvat pystyyn!!!
Kansalaisuus= Citizenship! Kuka kayttaa vaaria termeja??? Oita en jaksa riidella. Huh...[/quote]
Oy vey, haluan olla kärpäsenä katossa kun menette vaikka johonkin valtion virastoon tai lentokentälle ja joku kysyy siellä what's your nationality? Semantics. Ne käätyy molemmat Suomen sanaan kansalaisuus. Ja vielä uupuu sellaiset bonus sanat kuin ethnicity ja ancestry. State.gov tuntee myös käsitteen dual nationality, mutta anonyymin mukaan tämä on looginen mahdottomuus koska se on käsitteenä staattinen. Anyway, pointti nyt oli kuitenkin että amerikan kansalaiseksi voi tulla vaikka ei olisi siellä syntynyt, ja ihan ilman lainausmerkkejä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 08:13"]
Kansalaisuus= Citizenship! Kuka kayttaa vaaria termeja??? Oita en jaksa riidella. Huh...[/quote]
Oy vey, haluan olla kärpäsenä katossa kun menette vaikka johonkin valtion virastoon tai lentokentälle ja joku kysyy siellä what's your nationality? Semantics. Ne käätyy molemmat Suomen sanaan kansalaisuus. Ja vielä uupuu sellaiset bonus sanat kuin ethnicity ja ancestry. State.gov tuntee myös käsitteen dual nationality, mutta anonyymin mukaan tämä on looginen mahdottomuus koska se on käsitteenä staattinen. Anyway, pointti nyt oli kuitenkin että amerikan kansalaiseksi voi tulla vaikka ei olisi siellä syntynyt, ja ihan ilman lainausmerkkejä.
[/quote]Kansalaiseksi, mutta ei Amerikkalaiseksi. PISTE.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:38"]
eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.
[/quote]
Tarkoitat varmaan kulttuuria. Niin ja tosiaan, kansalaisuus ei muuta nationalitya :) http://bit.ly/1kfV5mo
[/quote]ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......
[/quote]Nationality ja citizenship ovat synonyymeja. Amerikan passin kantaja on amerikkalainen, oli sitten syntyperainen tai myohemmin kansalaisuuden saanut. Syntypera on sitten asia erikseen, englanniksi se on ethnic origin. Kaikissa papereissa missa minulta kysytaan nationality?, se on American eika siihen mitaan muuta voi vastata.
Ulkomailta palatessa aina toivotetaan "welcome home" passintarkastuksessa. Helsinki-Vantaalla alkaa v*****lu kun puhuu suomea mutta makustaa USAn passilla.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:21"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 05:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 04:30"]
Et sinä edes ole mikään "amerikkalainen".
[/quote]
No olen kyllä. Sen jälkeen kun Suomi hyväksyi kaksoiskansalaisuuden ryhdyin myös amerikkalaiseksi. Joten ihan oikea amerikkalainen vastailee.
[/quote]Noh ei ole! :) jos olet suomessa syntynyt perati suomalaiselle, niin ei edes se suomalainen sisu tee sinustaamerikkalaista. Kansalainen saatat olla, mutta et amerikkalainen....ihan supisuomalainen....
Terveisin toinen SUPISUOMALAINEN amerikassa elava
[/quote]
Amerikan oikea väestö on alkanut uudisraivaajista. Uudisraivaajista, joilla oli rohkeutta ja usko unelmaan. Vielä nykyisinkin sinun on mahdollista olla rohkea ja tulla osaksi tätä uljasta valtakuntaa. Vapauden ja vaurauden valtakuntaa.
[/quote]
Suurinosa siirtolaisista löysi vain uuden köyhyyden.
Kapitalismin ääripää ei mielestäni ole USA, vaan vaikkapa Arabiemiraatit, Dubai:ssa käyneet ymmärtävät. USA:ssa rakennusmiehellä yms. palvelutyötä tekevillä maahanmuutajilla on kuitenkin ihmisarvo. Eivät ole orjia.
Mutta yritä nyt selittää näitä SDP kansalle.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:57"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 03:32"]
En ymmärrä tätä "amerikkalainen unelma" käsitettä. Halutaan siis muuttaa sinne, koska siellä on kaikki paremmin.
No ei ole, terveyshuollossa tarvitaan vakuutus, vanhemmat tekee montaa eri työtä maksaakseen lastensa gollege-opinnot, enkä edes viitsi alkaa puhumaan rikollisuudesta tai kodittomista enkä varsinkaan sosiaaliturvasta.
Niin, mikä siellä sitten on nii hienoa?
[/quote] Sinulta on tainnut jaada "gollege" valiin. Tosiaan, taalla tarvitsee vakuutuksen joka tulee palkan kylkiaisena tyota tekevalle, Suomessa se revitaan tyolaisten selkanahasta niille jotka eivat tyossa viitsi kayda. Vahaosaisille on Medicaid (sosiaaliturvaa) ja elakelaisille on Medicare, ilmainen terveydenhoito (sosiaaliturvaa) Ylioppilaaksi asti koulunkaynti on ihan ilmaista, kirjatkin talon puolesta ja koulussa opitaan ajamaan autolla, ajokortti maksaa $50.
On taalla asiat paljon paremmin kuin Suomessa.
[/quote]Miksi siellä sitten on niin paljon ylipainoisia? Miksi siellä ammutaan ihmisiä niin paljon? Miksi lapset eivät voi kävellä kouluun? Miksi ihmisillä on aidat ja turvalaitteet kotonaan? Miksi prosentti kansasta omistaa 99% varakkuudesta? Miksi nämä rikkaimmat lahjoittavat 1.3% hyväntekeväisyyteen kun köyhimmät antavat 2.3% Miksi Teekutsuliikkeessä on ylipäänsä jäseniä?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:57"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 03:32"]
En ymmärrä tätä "amerikkalainen unelma" käsitettä. Halutaan siis muuttaa sinne, koska siellä on kaikki paremmin.
No ei ole, terveyshuollossa tarvitaan vakuutus, vanhemmat tekee montaa eri työtä maksaakseen lastensa gollege-opinnot, enkä edes viitsi alkaa puhumaan rikollisuudesta tai kodittomista enkä varsinkaan sosiaaliturvasta.
Niin, mikä siellä sitten on nii hienoa?
[/quote] Sinulta on tainnut jaada "gollege" valiin. Tosiaan, taalla tarvitsee vakuutuksen joka tulee palkan kylkiaisena tyota tekevalle, Suomessa se revitaan tyolaisten selkanahasta niille jotka eivat tyossa viitsi kayda. Vahaosaisille on Medicaid (sosiaaliturvaa) ja elakelaisille on Medicare, ilmainen terveydenhoito (sosiaaliturvaa) Ylioppilaaksi asti koulunkaynti on ihan ilmaista, kirjatkin talon puolesta ja koulussa opitaan ajamaan autolla, ajokortti maksaa $50.
On taalla asiat paljon paremmin kuin Suomessa.
[/quote]
Kanadan keskiluokan elintaso on ohittanut amerikkalaisen keskiluokan elintason vaikka Kanadassa on "sosialistinen" universaali terveydenhoito järjestelmä ja maa on muutenkin inhimillisempi elää.
[/quote]