Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amerikkalaiset, rahan arvostus ja epä-älyllisyys

Vierailija
12.07.2014 |

Häiritseekö ketään muuta koskaan nämä asiat heidän kulttuurissaan? Varsinkin rap-kulttuurissa karikoituvat nämä piirteet. Älyllinen kommentti johonkin asiaan voidaan kuitata toisen omistaman rahan määrällä. Esimerkiksi jonkin asian oikeutuksesta puhuessa voidaan kuitata asia sillä, että kyse on rahan hankkimisesta. Laiska ja köyhä ovat sama asia, kaikki maksaa jne. Itselläni tulee usein epäuskoinen ja oksettava olo...yhteiskuntarakenne varmaankin syynä.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:38"]

eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.

[/quote]

Tarkoitat varmaan kulttuuria.  Niin ja tosiaan, kansalaisuus ei muuta nationalitya :) http://bit.ly/1kfV5mo

[/quote]buahaaa

Vierailija
62/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:32"]

mmmmm...siis what? Mita vikaa on sanoa olevansa suomalainen? En siis todella tunnusta suomalaisuutta jota viimeaikoina loytyy palstalta....mutta miksi hapeaisit omaa syntyperaasi? Itse en ole saanut muuta kun positiivista ja kiinnostunutta palautetta...mutaman kanssa olen jopa jutellut talvisodasta! Ihminen voi pitaa kiinni syntyperastaan vaikka avaisikin sydamensa uudelle kulttuurille! Monikultturisuus on rikkaus! Toivottavasti. Et hylkaa omaasi...

[/quote]

No kato ne on nämä heikkoitsetuntoiset wannabet jotka haluavat kovasti esittää jotain muuta kuin ovat. 

Olen itsekin asunut 20 vuotta ulkomailla (Euroopassa), ja vaikka minulla onkin myös tämän maan kansalaisuus, olen silti edelleen suomalainen. Ja kuten huomaatte, osaan myös kirjoittaa suomea heittelemättä sinne sekaan yksittäisiä sanoja ja lauseita asuinmaani kieltä. Taito, jonka monet muut "unohtavat" asuttuaan 6 kk ulkomailla. 

[/quote] Wannabe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:47"]

Lisäisin vielä, että rakasta aseharrastustani on vaiketettu Suomessa.

[/quote]

Redneck-wannabe siis. Varmasti ihan syystä on vaikeutettu Suomessa, olethan näemmä todella vainoharhainen. Sitä ei ikinä tiedä mitä paranoidit aseelle tekevät kun sellaisen käteensä saavat.

[/quote]

Harrastan survialismia ja voin sanoa, että huonompiakin harrastuksia on. Nautin voiman ja turvallisuuden tunteesta. Pyrin varautumaan kaikilla osa-aluella myös aseellisesti.

Täällä palstalla oli äsken ketju missä ase pelasti pikkutytön hengen.

Tässä:

Vierailija
64/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:57"]

Sinulta on tainnut jaada "gollege" valiin. 

[/quote]

Vai gollege... Olisiko kuitenkin college.

Vierailija
65/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:01"]

Harrastan survialismia ja voin sanoa, että huonompiakin harrastuksia on. 

[/quote]

No tuosta ei kyllä huonommaksi mene. Vainoharhainen survivalisti joka heiluu aseen kanssa, ei kyllä kuulosta lainkaan hyvältä.

Vierailija
66/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.

[/quote]

Tarkoitat varmaan kulttuuria.  Niin ja tosiaan, kansalaisuus ei muuta nationalitya :) http://bit.ly/1kfV5mo

[/quote]ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......

Vierailija
67/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"LOL ...hit the nerve, did it? En viitsi vaihtaa joka kerta tasta tabletista kun enimmakseen englanniksi kirjoitan.  :) viimeisesta vastauksestasi tosin huokuu persoonasi.  En haluaisi ystavystya kanssasi......kuka muuten sanoi ettei minulla ole kansalaisuutta? "

Niin se vain suomen kielenkin yleistyi LOL. Ajatella, että silti suomalainen näin kommentoi. Ainakin kieli on rapautumassa.

Mun iPadissä on sellInen maapallon kuva, jota näpsäyrtämällä saa ääkköset toimimaan. Ei ole iso vaiva ja huomioi lukijoita hyvin. Sitten muilla ei-skandinaavisilla kielillä kun näpsäyttää niin ei ole pelkoa ääkkösistä.

Vierailija
68/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:04"]

[/quote]

No tuosta ei kyllä huonommaksi mene. Vainoharhainen survivalisti joka heiluu aseen kanssa, ei kyllä kuulosta lainkaan hyvältä.

[/quote]

Tuossa on suomalainen foorumi johon voit tutustua. Suomalainen survialismi on hyvinkin maltillista ja tervejärkistä. Keskittyvät pääasiassa kotivaraan ja tietoon.

Minullakaan ei ole bunkkeria, mutta ase on ja se on tärkeä lisä. Muuten keskityn pääasiassa taloudelliseen varautumiseen.

Vierailija
69/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:04"]

[/quote]

[/quote]

Tuossa on suomalainen foorumi johon voit tutustua. Suomalainen survialismi on hyvinkin maltillista ja tervejärkistä. Keskittyvät pääasiassa kotivaraan ja tietoon.

Minullakaan ei ole bunkkeria, mutta ase on ja se on tärkeä lisä. Muuten keskityn pääasiassa taloudelliseen varautumiseen.

[/quote]

Tässä.

http://www.survivalismi.com/index.php

Vierailija
70/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:05"]

[/quote]

[/quote]ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......

[/quote]

Mun amerikkalainen mies on myös ylpeä skandinaavivaimostaan! Tosin suomalainen juoma- ja saunakulttuuri olivat hänelle vähän liikaa. Ja suomalainen rehellisyys. Mutta onhan hän aika adonis, kun pystyy villin skandinaavittaren kesyttämään. Ja vielä suomalaisen, joka on jo kuin venäläinen. Mua usein luullaan venakoksi jo ihan kielenkin vuoksi.

Vierailija
71/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Et sitten huomannut etta kirjoitin "gollege" kun lainasin tuota mistaan tietamatonta valittajaa. Huoh tata keskustelun tasoa.

Vierailija
72/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato ne on nämä heikkoitsetuntoiset wannabet jotka haluavat kovasti esittää jotain muuta kuin ovat. 

[/quote]

Olen maahanmuuttaja ja saanut uuden kansalaisuuden. Se on minulle huomattavasti tärkeämpi kuin syntyperäinen kansalaisuus, koska aikuisena tein sen päätöksen että tämä on se maa jossa haluan asua, kasvattaa lapset ja tarvittaessa puolustaa. Koska olen tähän sekä ääneen että paperilla suostunut ja vannonut valan, koen että olen jopa enemmän kansalinen kuin joku toinen, jonka ei ole koskaan näitä asioita tarvinnut pohtia tai tietoisesti suostua noudataamaan.

Lisäksi olen opiskellut mm. kansainvälistä liiketaloutta ja antropologiaa ja olen vahvasti sitä mieltä että nopea assosioituminen edesauttaa menestymistä uudessa yhteiskunnassa sekä ammatillisesti että taloudellisesti. Eikö sitä suomessakin toivota että oltaisiin maassa maan tavalla? No, wannabe ehkä jollekin on älykäs ja menestyvä maahanmuuttaja toiselle.

Vierailija
73/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kayn reipaasti toista vuosikymenta....eipa tassa olella kun kuusi henkisen perheen pyykkivuori kasvaa, ruoka pitaisi valmistaa, lattiat pyyhkia.......dont be smart with me! Me and you are in the same boat, weather you like it or not. Get over it, a Finn is a Finn. Can't change it no matter how much you love it here!  Embrace what you truly are!"

Olisi luullut etta tuossa ajassa olisit oppinut vahan enemman englantia.

Vierailija
74/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]hih..

Vierailija
75/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä näis minua ihmetyttää miksi jotkut teistä vetävät kamalat herneet nenään, jos joku sanoo Usaa paremmaksi tai lähtevänsä siihen. Todennäköisesti lähtijä on kamala kapitalisti tai vähintäänkin porvarisika. Eikö ole vain onni, että sellainen lähtee.

No mutta ei. Unohdin, te sosialistit elätte loisina ja porvarit ovat teidän elinehto. Kun porvarit lähtee niin kuka maksaa verot,  että saa sossusta rahaa.

Vierailija
76/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:13"]

[/quote]

Olen maahanmuuttaja ja saanut uuden kansalaisuuden. Se on minulle huomattavasti tärkeämpi kuin syntyperäinen kansalaisuus, koska aikuisena tein sen päätöksen että tämä on se maa jossa haluan asua, kasvattaa lapset ja tarvittaessa puolustaa. Koska olen tähän sekä ääneen että paperilla suostunut ja vannonut valan, koen että olen jopa enemmän kansalinen kuin joku toinen, jonka ei ole koskaan näitä asioita tarvinnut pohtia tai tietoisesti suostua noudataamaan.

Lisäksi olen opiskellut mm. kansainvälistä liiketaloutta ja antropologiaa ja olen vahvasti sitä mieltä että nopea assosioituminen edesauttaa menestymistä uudessa yhteiskunnassa sekä ammatillisesti että taloudellisesti. Eikö sitä suomessakin toivota että oltaisiin maassa maan tavalla? No, wannabe ehkä jollekin on älykäs ja menestyvä maahanmuuttaja toiselle.

[/quote]

Amen! Ei tuota voi paremmin perustella. Vähän samat argumentit kuin kristinuskon lapsikasteen kanssa.

Vierailija
77/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:05"]

ei en todellakaan tarkoita kulttuuria..se on asia taysin erikseen. Sinun nationality on mika on ja se ei muuksi muutu. Edes silla edellamainitulla sisulla. Olet suomalainen joka asuu Amerikassa! Ei minu aviomiehenikaan esittele minua amerikkalaisena vaimonaan vaan YLPEANA kertoo minun olevani suomalainen. Olen niin onnellinen etta amerikkalainen mieheni haluaa korostaa suomalaisuuttani milloin vain voi! Itsekin on juuristani joskus ylpeampi kuin omistaan......

[/quote]

No jo on, nationality on kansalaisuus. Tajuan kyllä mitä yrität sanoa mutta käytät nyt ihan vääriä termejä. Jos muutat kansalaisuutta niin muutat nationalitya samalla. Your Finglish sucks. Here's my American response to you

...................../´¯/)
....................,/¯../
.................../..../
............./´¯/'...'/´¯¯`·¸
........../'/.../..../......./¨¯\
........('(...´...´.... ¯~/'...')
.........\.................'...../
..........''...\.......... _.·´
............\..............(
..............\.............\...

Vierailija
78/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:15"]

"Kayn reipaasti toista vuosikymenta....eipa tassa olella kun kuusi henkisen perheen pyykkivuori kasvaa, ruoka pitaisi valmistaa, lattiat pyyhkia.......dont be smart with me! Me and you are in the same boat, weather you like it or not. Get over it, a Finn is a Finn. Can't change it no matter how much you love it here!  Embrace what you truly are!"

Olisi luullut etta tuossa ajassa olisit oppinut vahan enemman englantia.

[/quote]Ai mites? :)

Vierailija
79/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 07:12"]

[/quote]

[/quote] Et sitten huomannut etta kirjoitin "gollege" kun lainasin tuota mistaan tietamatonta valittajaa. Huoh tata keskustelun tasoa.

[/quote]Juu juu...:)

Vierailija
80/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tää hullu yläpeukuttaa itseensä täällä... (O_o)