Miksi mun tiskikoneesta tulleet astiat haisee? Vaihdoin vähän aikaa sitten konettakin (vanha hajosi), mutta
silti sama haju. Onko kellään samaa ongelmaa ja mikä ratkaisu.
Kommentit (29)
Putsaatko koskaan niitä suodattimia ym. osia?
Onko se sellainen muoviseinäinen eikä kokonaan ruostumatonta terästä?
Putsaa suodatin, pese välillä kuumalla ohjelmalla. Avaa luukku pesun jälkeen ellei kone itse osaa.
Kuinka vanhoja astioita on? Mullakin haisee ne vanhat astiat.
Ja käytätkö kunnon pesuainetta, eikä jotain halvinta mitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Putsaa suodatin, pese välillä kuumalla ohjelmalla. Avaa luukku pesun jälkeen ellei kone itse osaa.
Kannattaa myös kuivattaa se luukku raollaan sitä konetta kun se on tyhjennetty pesun jälkeen.
Käytätkö hyvää pesuainetta ja tarpeeksi korkea lämpötila?
Ap on tainnut jo kadota paikalta.😅
Putsaa kone välillä tyhjänä ja putsaa ne koneen sisäosat kostealla pyyhkeellä sekä putsaa suodatin. Vaikka sanotaan että astioita ei tarvitse pestä ennen koneeseen laittoa, niin kyllä niistä isoimmat jämät pitää poistaa. Sulla voi olla myös vikaa putkissa.
Käytä parempaa astianpesujauhetta tai ainetta. Paperilla puhtaaksi lautaset ennen konetta ja aterimet. Ne paperit pitää tosin viedä roskiin pian tai sitten pussiin jääkaappiin. Suolasäiliö kiinni koneesta, jos se päästää hajuvesiä koneen pohjalta. Jos syötte usein punaista lihaa, se voi tehdä myös omat hajut astiaan, entä kastike. Pitääkö pestä kaksi kertaa. Onko vesi tarpeeksi lämmintä tai kuumaa, ettei eko-ohjelmalla yritä loputtomasti. Huonosti pesty kuppi haisee tosiaan koiran suulta.
Vierailija kirjoitti:
Oon täällä vielä. Olen vaihdellut pesuaineita, pääasiassa käytössä Fairyn tabletit. Suodatin on pesty. Kävin Normalissa hakemssa sellaisen koneeseen ripustettavan raikastimen, jospa se auttais.
Välillä yököttää se haju ja vie ruokahalun haisevat astiat.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein peset koneella?
Parin päivän välein.
Tietyt tabletit kyllä tekee pistävän pahan hajun ja käyttänyt sunin kääre tabletteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon täällä vielä. Olen vaihdellut pesuaineita, pääasiassa käytössä Fairyn tabletit. Suodatin on pesty. Kävin Normalissa hakemssa sellaisen koneeseen ripustettavan raikastimen, jospa se auttais.
Miten käytät konetta, ei siellä saa pitää pestäviä päiväkausia, ja otetaan heti pois kun ohjelma loppunut kuumina. Eivät haise, paitsi poistettavat muoviset joissa pinta jo rikki.
Missä lämpötilassa ja millä pesuaineella peset? Laitatko astiat todella likaisina koneeseen... tyyliin lautasen pintaan kuivuneen maksalaatikon kanssa,
Älkää käyttäkö niitä kirkasteaineita. Seisoessaan säiliössä ne alkavat haista, etenkin jos annostelu on pienellä.
Etikka on halpaa ja ajaa saman asian, eikä taatusti syövytä mitään osia sillä määrällä mitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko raskaana?
Minä nykyjään heitän yhden tabun koneen pohjalle ja toisen työnnän lokeroon. Ei haise enää.
onko kellään vinkkiä tähän...