Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amerikkalaiset, rahan arvostus ja epä-älyllisyys

Vierailija
12.07.2014 |

Häiritseekö ketään muuta koskaan nämä asiat heidän kulttuurissaan? Varsinkin rap-kulttuurissa karikoituvat nämä piirteet. Älyllinen kommentti johonkin asiaan voidaan kuitata toisen omistaman rahan määrällä. Esimerkiksi jonkin asian oikeutuksesta puhuessa voidaan kuitata asia sillä, että kyse on rahan hankkimisesta. Laiska ja köyhä ovat sama asia, kaikki maksaa jne. Itselläni tulee usein epäuskoinen ja oksettava olo...yhteiskuntarakenne varmaankin syynä.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:21"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 05:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 04:30"]

Et sinä edes ole mikään "amerikkalainen".

[/quote]

No olen kyllä. Sen jälkeen kun Suomi hyväksyi kaksoiskansalaisuuden ryhdyin myös amerikkalaiseksi. Joten ihan oikea amerikkalainen vastailee.

[/quote]Noh ei ole! :) jos olet suomessa syntynyt perati suomalaiselle, niin ei edes se suomalainen sisu tee sinustaamerikkalaista. Kansalainen saatat olla, mutta et amerikkalainen....ihan supisuomalainen....

Terveisin toinen SUPISUOMALAINEN amerikassa elava

[/quote]

Amerikan oikea väestö on alkanut uudisraivaajista. Uudisraivaajista, joilla oli rohkeutta ja usko unelmaan. Vielä nykyisinkin sinun on mahdollista olla rohkea ja tulla osaksi tätä uljasta valtakuntaa. Vapauden ja vaurauden valtakuntaa.

[/quote]mmmmm...siis what? Mita vikaa on sanoa olevansa suomalainen? En siis todella tunnusta suomalaisuutta jota viimeaikoina loytyy palstalta....mutta miksi hapeaisit omaa syntyperaasi? Itse en ole saanut muuta kun positiivista ja kiinnostunutta palautetta...mutaman kanssa olen jopa jutellut talvisodasta! Ihminen voi pitaa kiinni syntyperastaan vaikka avaisikin sydamensa uudelle kulttuurille! Monikultturisuus on rikkaus! Toivottavasti. Et hylkaa omaasi...

[/quote]

En minä ainakaan häpeä suomalaista syntyperääni. Mutta ei mun myöskään tarvitse ujostella, kun sanon olevani amerikkalainen. Kyllä puhutaan maailman politiikat, dopingit, urheilut, historiat, maantiedot ja muut. Mutta mikä sun ongelma on? " miksi hapeaisit syntyperaasi?  Et hylkaa omaasi..." Mistä nää hei tulee? Ja btw, minä sentään amerikkalaisena saan ä:n ja ö:n pilkut paikoilleen. Ruotsalainen ookin, å, sujuu. Joten jos vois kiinniittää enemmän huomiota siihen mitä tekee kuin mitä sanoo. Ja hanki se kansalaisuus jos noin risoo.

Vierailija
42/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ei ole! :) jos olet suomessa syntynyt perati suomalaiselle, niin ei edes se suomalainen sisu tee sinustaamerikkalaista. Kansalainen saatat olla, mutta et amerikkalainen....ihan supisuomalainen....

Minakin olen Amerikan kansalainen, ei ole edes kaksoiskansalaisuutta. Mista sina muka tiedat missa ja kenelle me olemme syntyneet? Taalla otetaan myos muualla syntyneet avosylein vastaan toisin kuin Suomessa missa romanit ovat asuneet 400 vuotta eika heita vielakaan hyvaksyta yhteiskunnan jaseniksi.

Minun puolestani saat olla SUPISUOMALAINEN hamaan hautaasi asti, mina olen amerikkalainen, sinun mielipidettasi tassa ei tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:07"]

Joo, me kaikki amerikkalaiset ollaan räppäreitä. 

[/quote]

[/quote]

No olen kyllä. Sen jälkeen kun Suomi hyväksyi kaksoiskansalaisuuden ryhdyin myös amerikkalaiseksi. Joten ihan oikea amerikkalainen vastailee.

[/quote]

Höpö höpö. Kyllä siihen "amerikkalaisuuteen" vaaditaan paljon muuta kuin ulkomaalaisena syntymän jälkeen hankittu kansalaisuus. Olet edelleen suomalainen, turha siis yrittää esittää muuta.

[/quote]

Kuule, tämä Amerikka on siitä metka maa että imigrantit tänne ovat tulleet aikoinaan Mayflowerilla ja asuttaneet maan. Toki tappoivat siinä intiaanit, nuo ystävälliset sielut jotka auttoivat uudisasukkaita. Sen jälkeen onkin ollut kansainvaellus Amerikkaan. Olen yksi heistä ja voin sanoa proud to be an American. Kuten niin moni muukin imigrantti. Siellä Suomessa on eri juttu: porukkaan ei hyväksytä vaikka kansalaisuuden lisäksi olisi oikea puoluekirja, veriryhmä, aviosääty ja ihonväri. Joten kyllä, olen ihan oikea amerikkalainen.

[/quote]eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.

Vierailija
44/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmmmm...siis what? Mita vikaa on sanoa olevansa suomalainen? En siis todella tunnusta suomalaisuutta jota viimeaikoina loytyy palstalta....mutta miksi hapeaisit omaa syntyperaasi? Itse en ole saanut muuta kun positiivista ja kiinnostunutta palautetta...mutaman kanssa olen jopa jutellut talvisodasta! Ihminen voi pitaa kiinni syntyperastaan vaikka avaisikin sydamensa uudelle kulttuurille! Monikultturisuus on rikkaus! Toivottavasti. Et hylkaa omaasi...

[/quote]

No kato ne on nämä heikkoitsetuntoiset wannabet jotka haluavat kovasti esittää jotain muuta kuin ovat. 

Olen itsekin asunut 20 vuotta ulkomailla (Euroopassa), ja vaikka minulla onkin myös tämän maan kansalaisuus, olen silti edelleen suomalainen. Ja kuten huomaatte, osaan myös kirjoittaa suomea heittelemättä sinne sekaan yksittäisiä sanoja ja lauseita asuinmaani kieltä. Taito, jonka monet muut "unohtavat" asuttuaan 6 kk ulkomailla. 

Vierailija
45/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:34"]

Kuule, tämä Amerikka on siitä metka maa että imigrantit tänne ovat tulleet aikoinaan Mayflowerilla ja asuttaneet maan. Toki tappoivat siinä intiaanit, nuo ystävälliset sielut jotka auttoivat uudisasukkaita. Sen jälkeen onkin ollut kansainvaellus Amerikkaan. Olen yksi heistä ja voin sanoa proud to be an American. Kuten niin moni muukin imigrantti. Siellä Suomessa on eri juttu: porukkaan ei hyväksytä vaikka kansalaisuuden lisäksi olisi oikea puoluekirja, veriryhmä, aviosääty ja ihonväri. Joten kyllä, olen ihan oikea amerikkalainen.

[/quote]

HAHAH, kylläpä olet vitsituulella! "Proud to be an American", menehdyn :D

Mikään "amerikkalainen" et todellakaan ole etkä sellaiseksi tule vaikka koitatkin sellaista surkeasti esittää, senkin suomipulla. 

[/quote]

Come and see my passport.

Terveisin, Amerikan herkku

Vierailija
46/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hullu täällä palstalla. Voi voi, toivottavasti saat apua että voit keskittyä omaan hyvinvointtisi, ettei tarvitse olla niin riippuvainen muista.

Vierailija
47/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:38"]

En minä ainakaan häpeä suomalaista syntyperääni. Mutta ei mun myöskään tarvitse ujostella, kun sanon olevani amerikkalainen. 

[/quote]

Usko jo, että et ole mikään "amerikkalainen" muuta kuin omassa päässäsi. Olet edelleen nolo suomalainen joka yrittää esittää jotain ihan muuta kuin on. 

Vierailija
48/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:07"]

Joo, me kaikki amerikkalaiset ollaan räppäreitä. 

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höpö höpö. Kyllä siihen "amerikkalaisuuteen" vaaditaan paljon muuta kuin ulkomaalaisena syntymän jälkeen hankittu kansalaisuus. Olet edelleen suomalainen, turha siis yrittää esittää muuta.

[/quote]

[/quote]eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.

[/quote]

Jos suomeksi kirjoitat, niin pistä ne ääkköset ja öökkset pIkoilleen. Tosta sun möngerryksestä ei ota erkkikään selvää. Ja sitten olet toisia ripittämässä.

Vierailija
49/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:40"]

[/quote]

Kumpi sinulla on, alhainen äo vai pahoja oppimisvaikeuksia? Vai molemmat?

Passi ei tee sinusta usalaista, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
50/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:28"]

[/quote]

[/quote]Noh ei ole! :) jos olet suomessa syntynyt perati suomalaiselle, niin ei edes se suomalainen sisu tee sinustaamerikkalaista. Kansalainen saatat olla, mutta et amerikkalainen....ihan supisuomalainen....

[/quote]

Onks sulla kansalaisuus? Amerikan passi? Oletko luvannut puolustaa Amerikkaa?  Vai oleiletko vaan?

Kayn reipaasti toista vuosikymenta....eipa tassa olella kun kuusi henkisen perheen pyykkivuori kasvaa, ruoka pitaisi valmistaa, lattiat pyyhkia.......dont be smart with me! Me and you are in the same boat, weather you like it or not. Get over it, a Finn is a Finn. Can't change it no matter how much you love it here!  Embrace what you truly are!

[/quote]

Vierailija
51/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hullu täällä palstalla. 

[/quote]

Kyllä, tuo wannabe-passinomistaja on ihan latva-b2, mistä lie karannut.

Vierailija
52/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:37"]

[/quote]

[/quote]

Amerikan oikea väestö on alkanut uudisraivaajista. Uudisraivaajista, joilla oli rohkeutta ja usko unelmaan. Vielä nykyisinkin sinun on mahdollista olla rohkea ja tulla osaksi tätä uljasta valtakuntaa. Vapauden ja vaurauden valtakuntaa.

[/quote]mmmmm...siis what? Mita vikaa on sanoa olevansa suomalainen? En siis todella tunnusta suomalaisuutta jota viimeaikoina loytyy palstalta....mutta miksi hapeaisit omaa syntyperaasi? Itse en ole saanut muuta kun positiivista ja kiinnostunutta palautetta...mutaman kanssa olen jopa jutellut talvisodasta! Ihminen voi pitaa kiinni syntyperastaan vaikka avaisikin sydamensa uudelle kulttuurille! Monikultturisuus on rikkaus! Toivottavasti. Et hylkaa omaasi...

[/quote]

Sydäntäni lähellä on vapaus, vauraus ja vastuu omasta elämästä. Valitettavasti Suomi ei voi tarjoata sitä.

[/quote]

Lisäisin vielä, että rakasta aseharrastustani on vaiketettu Suomessa.

Vierailija
53/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jospa tietäisivät maailmalla,
Nyt mitä voikaan olla taivaan alla,
On täällä kansa, jonka kyyneleistä aikaan saisi aika monta valtamerta
On täällä monta yksinäistä, mutta
Niin paljon kiellettyä rakkautta,
Nyt etten siitä riitä kertojaksi taulut eikä ikävöivät lemmenlaulut,
On täällä elämä raskasta työtä
Ja siinä harvemmin on onni myötä,
Sen tietää vain yksin amerikkalainem

kertosäe:
On tähden alla
Tää koti mulla mainen,
Mä elämästä laulan,
Sillä oonhan amerikkalinen
Mä rakkaudesta laulan,
On siinä mies ja nainen
Tähden alla,
Elää amerikkalainen

On tässä maassa itsepäinen kansa,
Ystävät jos pitää toisistansa,
Ei siinä erottaa muu silloin voi kuin yksin kuolema ja virkavalta vain,
Me käymme vastamäkeen sielu surren,
Mutt' siitä nousemme hammasta purren,
Me mutkan jälkeen käymme mutkaan nähdäksemme, 
ettei kannattanutkaan
On täällä elämä raskasta työtä,
Ja siinä harvemmin on onni myötä,
Sen tietää vain yksin amerikkalainen.

Vierailija
54/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:44"]

[/quote]

[/quote]

"Home is where the heart is"

Vierailija
55/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:47"]

Lisäisin vielä, että rakasta aseharrastustani on vaiketettu Suomessa.

[/quote]

Redneck-wannabe siis. Varmasti ihan syystä on vaikeutettu Suomessa, olethan näemmä todella vainoharhainen. Sitä ei ikinä tiedä mitä paranoidit aseelle tekevät kun sellaisen käteensä saavat.

Vierailija
56/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, tämä on kyllä niin yksinkertaista että ainoastaan kansalainen saa passin. Muut kulkee maahan viisumilla. Joten näin tarkastellen...

Vierailija
57/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 06:49"]

[/quote]

[/quote]

Eli molemmat. Tämä selvä.

Vierailija
58/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaiki mexicolaiset jotka tulevat maahamme paremman toivossa ja saavat kansalaisuuden, hylkaavat juurensa ja kutsuvat itseansa amerikkalaisiksi??? Not. Ota nyt jarki kateen! Rakastan totaalisesti itse taalla asumista, mutta kansalaisuus ei yksinkertaisesti muuta nationalitya! Voit silti elaa amerikkalaista elamaa puhtaasti suomalaisena. Se on rikkaus, toivottavasti sinustakin.

[/quote]

Tarkoitat varmaan kulttuuria.  Niin ja tosiaan, kansalaisuus ei muuta nationalitya :) http://bit.ly/1kfV5mo

Vierailija
59/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En minä ainakaan häpeä suomalaista syntyperääni. Mutta ei mun myöskään tarvitse ujostella, kun sanon olevani amerikkalainen. Kyllä puhutaan maailman politiikat, dopingit, urheilut, historiat, maantiedot ja muut. Mutta mikä sun ongelma on? " miksi hapeaisit syntyperaasi?  Et hylkaa omaasi..." Mistä nää hei tulee? Ja btw, minä sentään amerikkalaisena saan ä:n ja ö:n pilkut paikoilleen. Ruotsalainen ookin, å, sujuu. Joten jos vois kiinniittää enemmän huomiota siihen mitä tekee kuin mitä sanoo. Ja hanki se kansalaisuus jos noin risoo.

[/quote]LOL ...hit the nerve, did it? En viitsi vaihtaa joka kerta tasta tabletista kun enimmakseen englanniksi kirjoitan.  :) viimeisesta vastauksestasi tosin huokuu persoonasi.  En haluaisi ystavystya kanssasi......kuka muuten sanoi ettei minulla ole kansalaisuutta? 

Silti suomalainen.....

Vierailija
60/110 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 03:32"]

En ymmärrä tätä "amerikkalainen unelma" käsitettä. Halutaan siis muuttaa sinne, koska siellä on kaikki paremmin. 

No ei ole, terveyshuollossa tarvitaan vakuutus, vanhemmat tekee montaa eri työtä maksaakseen lastensa gollege-opinnot, enkä edes viitsi alkaa puhumaan rikollisuudesta tai kodittomista enkä varsinkaan sosiaaliturvasta. 

Niin, mikä siellä sitten on nii hienoa?

[/quote] Sinulta on tainnut jaada "gollege" valiin. Tosiaan, taalla tarvitsee vakuutuksen joka tulee palkan kylkiaisena tyota tekevalle, Suomessa se revitaan tyolaisten selkanahasta niille jotka eivat tyossa viitsi kayda. Vahaosaisille on Medicaid (sosiaaliturvaa) ja elakelaisille on Medicare, ilmainen terveydenhoito (sosiaaliturvaa) Ylioppilaaksi asti koulunkaynti on ihan ilmaista, kirjatkin talon puolesta ja koulussa opitaan ajamaan autolla, ajokortti maksaa $50.

On taalla asiat paljon paremmin kuin Suomessa.