Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempataan toisiamme parempaan elämään -ketju

Vierailija
07.07.2021 |

Niin ajattelin et kun täällä on aika paljon semmosia masentuneita tai muuten vaa elämääänsä kyllääntyneitä ( itseni mukaan lukien) niin jos olis tämmönen ketju jossa voitais tsempata toisia kohti tavoitteita, mitä ne sit ikinä voisikaan olla..

Ite tavoittelen parempaa terveyttä ja olen sen eteen valmis tekemään töitä ja esim uutta vuoka asuntoa koska en viihdy tässä missä nyt asun

Jne olisko kiinnostusta tämmöselle ketjulle ja kertokaa myös että miten te haluisitte teidän elämänlaatua lähtee parantaa ja mitä tavoitteita :)

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ansaitsevat kannusteena 👍🏻 peukun.  Kiitos kun olette avautuneet ja kertoneet kokemuksestanna. Jatkakaa avautumistanne, mikäli koette sen helpottavan.  Mikään ketju ei keiku hengissä kauaa, jollette arvosta palstalla kävijöiden mukanaoloa. Kukaan tuskin on teidänkän kenenkään mielestä 0 kävijä. 😢 mieluimmin 😘 kiitos teille kaikille.  

Vierailija
122/196 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihmiset isoja vaikeuksia elää. Olen 30 vuotias nainen. Olen ajattelevainen rauhallinen ja herkkä. Tuntuu että kokoajan jään jalkoihin. Hävettää jopa näyttäytyä ja mennä pihalle.

On kokoajan olo että olen jotenkin huonompi kuin muut. Jatkuva ahdistus ja uupumus ovat tehneet minusta haamun. Kukaan eikä mikään ole onnistunut auttaa.

Pelkään ihmisiä. Ihmiset ovat liian kovia, kilpailuhenkisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
124/196 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihmiset isoja vaikeuksia elää. Olen 30 vuotias nainen. Olen ajattelevainen rauhallinen ja herkkä. Tuntuu että kokoajan jään jalkoihin. Hävettää jopa näyttäytyä ja mennä pihalle.

On kokoajan olo että olen jotenkin huonompi kuin muut. Jatkuva ahdistus ja uupumus ovat tehneet minusta haamun. Kukaan eikä mikään ole onnistunut auttaa.

Ehkä sulla on joku matalampi vaihe, kaikilla on niitä ylä- ja alamäkiä. Itseluottamusta voi saada ihan pienistäkin asioista. Sun vahvuus voisi olla esimerkiksi se, ettei sun tarvitse kilpailla muiden kanssa paremmuudesta, koska tiedostat jo nyt olevasi hyvä. Sulla ei ole tarvetta päteä, niillä kilpailuhenkisillä on.

Vierailija
125/196 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyseli jossain viestissä vinkkejä uupumukseen ym. En tiedä onko tämä nyt vinkki, mutta itse sain v 2015 kuuden viikon kuntoutuksen Kelalta (työuupumus). Kuntoutus jakaantui kolmelle vuodelle 2 vkoa/vuosi. Sillä jäin henkiin, tosin myös sillä että hain ja pääsin toiseen työhön. Sain myöhemmin myös kolmen viikon jakson, tähän oli jo toinen syy, ja tästä kuntoutuksesta kävin viimeisen viikon nyt alkuvuodesta.

Kuntoutuksessa, jos sattuu niin hyvin että osuu kohdalle hyvä, kannustava ja avoin porukka, voi "tuulettaa" tunteitaan ja työstää omia selviytymiskeinoja.

Jos päättää hakea, kannattaa tehdä se hakemuksen täyttäminen huolellisesti, varsinkin tavoite mitä kuntoutuksella hakee, on oltava kristallinkirkas.

Vierailija
126/196 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä tosi haikia huominen kun oon juonut 3 vkoa ja huomenna pitäis mennä töihin.

On niin kipiä olo niin kipiä olo.

Ehkä tänään vielä muutamille tasoittaville tuonne paikalliseen.

Vierailija
127/196 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tsempata ,käykää kaupas 1-2kertaa viikko.Kunnon ruokaa.Muina pnä töissä ja jos aikaa lenkkarit jalkaan lenkille,ei autoon mihkää kauppoihin aikaa viettää.Tavoite,laihdut,rahaa säästyy,olo energisempi olet terveempi ja jaksat työssä.Vaatteet istuu päällä juhlissa ja unen laatu paranee.Tälle oli vaikeeta alus tuo toteutus,teki mieli lähtee sinne tänne hölvää.Mut huomasin monta juttuu hyvään suuntaan.Kotikin siisteyttä monel tapaa itse jaksoi siivota puunata,stailata turhaa pois..terveelliset elämäntavat astu kehiin,pikku hiljaa kylläkin.

Vierailija
128/196 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa helvettiin Suomesta, voin kertoa että elämä paranee varmasti samana päivänä. 

Vierailija
129/196 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on aika kauheita ihmisiä, onkin syytä pelätä henkensä edestä kadulla kulkiessaan. Ei kannata olla kenenkään kanssa tekemisissä. 

Vierailija
130/196 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa helvettiin Suomesta, voin kertoa että elämä paranee varmasti samana päivänä. 

Kerro lisää.  Miten kestät siellä kuumassa.  Mitä ikävää sinulle on tapahtunut, että päätit lähteä.  Kaikille ohjeesi ei kuitenkaan sovi.  En voi kuvitellakkaan jättäväni taakse tätä kaikkea tuttua, läheisiä ja omaisia.  Miten selvitä ennestään opitulla kielitaidolla vieraassa paikassa kaikista välttämättömistä tai yllättävistä asioista.  Etkö pelkää, ettet ehkä koskaan ole samalla viivalla paikallisten kanssa, vaan olisit aina tulokas jostain tuntemattomasta.  Parisuhteet tai avioliitot eivät aina takaa, että suhteet kestää.  Mutta kerro sinä lisää, miten siellä elämä sujuu.   

Vierailija
131/196 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

Kiva että tullut viestejä.

Onko teillä jotain tavoitteita syksylle? Minä olen lihonut helvetisti (kiitos lääkityksien) ja minun on oikeasti pakko alkaa liikkua (ellen halua olla pian satakiloinen) tunnen itseni jo nyt nin valtavaksi koska olen aina ollut hoikka 😭 lihoin 60kg—>päälle 80kg

On vaan vaikea liikkua kun on uupunut minulla on todella paha uupumus, mutta varmaan pakko alkaa edes pienestä aloittamaan ellen halua lisää ongelmia

Olis kiva myös tsempata täällä yhdessä tässä asiassa jos jotain muuta kiiiinnostaa painonhallinta kans alottaa syksyllä

T.ap

Ja kertokaa miten teillä menee :)

Minä olen saanut hitusen apua siitä apnean hoidosta. Ei maata mullistavaa mutta pientä. Aina kannattaa siis yrittää

Vierailija
132/196 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
133/196 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nukkumaanmeno klo 21 tai vähän sen jälkeen on sujunut vaihtelevasti. Helteet ovat verottaneet unta ja myös välillä herääminen aikaisemmin. Tämä ei ruokkinut motivaatiota, kun riittävää unimäärää ei kertynyt sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta. Välillä tämä tavoite jo melkein unohtui, kun ensi-innostus haihtui. Näin on käynyt usein ennenkin sekä tässä että muissa terveysasioissa.

Nyt innostuin taas uudestaan ja realismikin iski - aion jatkaa tämän tavoitteen kanssa. Ruokaakin olen silloin tällöin keventänyt ilman hampaiden kiristelyä - olen korvannut osan hiilihydraateista kasviksella. Mutta edelleen etenen yksi muutos kerrallaan eli riittävän unen kanssa. Tsemppiä kaikille teille :)!

Vierailija
134/196 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne Katajalla on todettu uniapnea. Hoitamattomana vakava terveysriski.  Uniapnea on sairaus joka aiheuttaa unenaikaisia hengityskatkoksia.  Tyypillisesti ne ilmenevät öisin kuorsauksena ja päivisin väsymysoireisina.  Moni sairastaa uniapneaa tietämättään.  Oireina ovat yllämainittujen lisäksi muun muassa jatkuva heräily öisin, lisääntynyt virtsaneritys ja suun kuivuminen.  Janne julkaisi kuvan CPAP-maski päässään. Lähde: IS.  Mikäli juttu kiinnostaa niin lisää aiheesta löydät IS:n viihde sivulta.  Oma kokemus on noista oireista on heräily ja wc:ssä käynnit joskus jopa pari kertaa yön aikana.  Mies nykii onneksi harvoin tyynyn reunasta ja valittaa, että kuorsasin.  Suun kuivumien on myös ikävä oire.  Otan välillä ruokalusikallisen oliiviöljyä ennen nukkumaan menoa, vaikuttaa, että se voitelee positiivisesti nielua.  Iltaisin varsinkin talviaikaan jos paleltaa juon monen monta mukillista teetä joka luonnollisesti sitten herättää wc-käynnille kesken unien.  Suun kuivuminen saattaa johtua jostain muustakin kun uniapneasta, mutta varmuudella vaikea tietää.  Täytynee jutella lääkärille, kun seuraavan kerran tulee sinnepäin tarvetta.  Olisi mukava taas pitkästä aikaa kuulla mitä teille kuuluu. 💚 

Vierailija
135/196 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te kaikki aikaisemmin kirjoitelleet sekä mahdolliset uudet rohkeat tulokkaat.  Jännityksellä odotan mitä teillä on kerrottavaa.  Säät ovat melko mukavat.  Helle ei nujerra voimia ja sadepäivät olivat luonnolle/metsän eläimille tarpeen.  Katupöly väheni.  Asun Raidejokerin  pölyisellä rakennusreitillä.  Kaikesta haitasta ja metelistä huolimatta olen tyytyväinen ja odotan radan valmistumista.  On mukava tietää, että myös huonojalkaiset pääsevät nousemaan tulevaan "ratikkaan".  Bussikuskit eivät läheskään aina osaa (vai eivätkö välitä) pysähtyä pysäkkikivetyksen eteen, vaan jättävät bussin etäälle nousukohdasta.  Mulla oli talvella nilkkavamma ja jouduin lähes konttaamaan bussiin.  Pakko tunnustaa, että siitä on jäänyt jonkinasteinen henkinen trauma.  Tsemppiä ap:lle ja sitä toivotan tietenkin teille muillekin.  😊  Nyt olen lähdössä kevyelle sauvakävelylle.  Kokeilen kestääkö nilkka vai vieläkö tulee turvotusta.  

Vierailija
136/196 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Älä luovuta elämääsi muiden päätettäväksi, vaan ole itse oma johtajasi. Ympäristöä ja muita ihmisiä et voi muuttaa, omaa suhtautumistasi voit. Älä jää kelan orjaksi, vaan mene töihin niin olet vapaa. Näillä minä selviän. En välitä pilkkaajista enkä kiusaajista enkä ole heiltä mitään vailla.

Vierailija
137/196 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepoisaa loppuiltaa teille kaikille.  Lepo ja rentoutus on hyväksi meille kaikille ainakin viikonloppuisin.Oli mennyt viikko kiireinen/tressaava/kivulias/kohtalaisen mukava/kivuton ja siten paras pitkään aikaan/ tai tosi mukava kaikesta kommelluksista huolimatta.🥰.  Lähikauppamme on nyt remontissa ja jostain kumman syystä se tuli sittenkin "täytenä" yllätyksenä.  Nyt olen käynyt ainakin kolmessa kaupassa jotta löytäisin niitä joitakin tuttuja haluamiani juttuja, mutta "vesisuihku" näyttää joka kerran tulevan vastaan.  Vain yhteen kauppaan on kävelymatka muihin joutuu reissata bussilla, joten tavaroiden hankinta tulee myös kalliiksikin jollei tarvittavaa edes ole saatavilla.  Onko muita jotka haluavat asioida ns. lähi/korttelikaupoissa?  Itse en haluaisi matkata isoihin jättimarketteihin (Prisma, Citymarket) vaikka joskus on tietenkin niihinkin pakko mennä. Nämä murheet on tietenkin pikkuasioita ja aijon pärjätä mitä tarjolla on, sillä myös uusia tuttavuuksia on tarjonnassa tullut vastaan ja hyviksi todettu.  Tänään on 💚-värinen pirteä elokuun luonnonkaunis päivä.  Tsemppiä kaikille, kaikkea hyvää ja voimia tulevalle viikolle.

Vierailija
138/196 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppaa keskenäs

Vierailija
139/196 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan onnea ja iloa uskosta. Kannattaa katsoa TV7 netissä,sieltä ohjelma Jumala Puhuu.

Vierailija
140/196 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä jotain tavoitteita syksylle? Minä olen lihonut helvetisti (kiitos lääkityksien) ja minun on oikeasti pakko alkaa liikkua (ellen halua olla pian satakiloinen) tunnen itseni jo nyt nin valtavaksi koska olen aina ollut hoikka 😭 lihoin 60kg—>päälle 80kg

On vaan vaikea liikkua kun on uupunut minulla on todella paha uupumus, mutta varmaan pakko alkaa edes pienestä aloittamaan ellen halua lisää ongelmia

Olis kiva myös tsempata täällä yhdessä tässä asiassa jos jotain muuta kiiiinnostaa painonhallinta kans alottaa syksyllä

T.ap

Mä oon tosi mielissäni syksyn (ja talven) tulosta, lempivuodenaikani 🧡 oon silloin pirteimmilläni. Sitä tarvitaankin nyt, kun myös mun on alettava pudottaa painoa. Ennen korona-aikaa mulla oli paino pysynyt ihanteellisena yli kymmenen vuotta, mutta nyt tunnesyömisen ja vähäisen liikunnan myötä jojoillut viime vuoden keväästä asti. Tässä yhtenä päivänä järkytyin, kun katsoin, että näyttääpä vatsa isolta ja hyppäsin vaa'alle. En ole koskaan painanut näin paljon! Edelleen normaalipainossa, mutta todellakin haluan pudottaa nämä turhaan kertyneet kilot. Kesä vain meni jalkakipujen kanssa kotona kykkiessä, mutta nyt alan ainakin pyöräillä ja koitan saada itsestäni kotijumppia irti.

Muuten on mieli ollut nyt aika maassa. On niin vaikea saada ylläpidettyä itsestä välittämistä. Kuitenkin oon nyt välillä löytänyt itseni etsimästä kivoja syysreseptejä, ja poltellut kynttilöitä terassilla, kun illat on jo niin pimeitä. Pariin otteeseen oon jopa hakenut hyvää mieltä joululaulujen kuuntelusta... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän