Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tsempataan toisiamme parempaan elämään -ketju

Vierailija
07.07.2021 |

Niin ajattelin et kun täällä on aika paljon semmosia masentuneita tai muuten vaa elämääänsä kyllääntyneitä ( itseni mukaan lukien) niin jos olis tämmönen ketju jossa voitais tsempata toisia kohti tavoitteita, mitä ne sit ikinä voisikaan olla..

Ite tavoittelen parempaa terveyttä ja olen sen eteen valmis tekemään töitä ja esim uutta vuoka asuntoa koska en viihdy tässä missä nyt asun

Jne olisko kiinnostusta tämmöselle ketjulle ja kertokaa myös että miten te haluisitte teidän elämänlaatua lähtee parantaa ja mitä tavoitteita :)

Kommentit (196)

Vierailija
81/196 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on tällainen ketju, mihin voi vuodattaa tuntojaan. Melatoniinia kannattaa kokeilla unen häiriöihin. Joissakin ruoka-aineissa on myös melatoniinia, google varmaan tietää.

Hauska proffa on E. Saarinen, hänen videoita on juutubessa, kannustavia juttelee.

Tuo korkeammilta voimilta avun pyytäminen on ihan inhimillistä. AA- kerhossa on ne 12 ohjetta juomisriippuvuuksista toipuville, ja kun sen lafkan pitää toimia sekä uskonnottomille että ns. uskovaisille, siellä puhutaan korkeammista voimista, niinkuin itsekukin ne mieltää. Ihmiset on ihan allergisia heti kun puhutaan rukoilemisesta. Sulla on kuitenkin oltava joku ylempi voima apuna, koska sä olet ihminen. Ei täällä pärjää pelkällä ihmisvoimalla. Nyt just mä rukoilen teille kaikille tän ketjun kirjoittajille päivä päivältä toiveikkaampaa elämänotetta.

Vierailija
82/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

💛 On niin hiljaista keskustelun suhteen.  Onko helle vienyt voimat.  Joko ap sait sen laitteen?  Leppoisaa loppuiltaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

💛 On niin hiljaista keskustelun suhteen.  Onko helle vienyt voimat.  Joko ap sait sen laitteen?  Leppoisaa loppuiltaa.  

Kiva kun kysyt ❣️ Olen ollut mökkeilemässä, ja olen edelleen joten en ole juurikaan ollut netissä kyn täällä ei oikeen edes verkkoa. En ole täälläkään kyllä paljon mitään jaksanut tehdä mutta kuhan oleillut ja tekee hyvää olla luonnon helmassa

Laite pitäisi saapua pian minulle ja odotan että siitä olisi apua tällä viikolla jo ehkä pääsee testaamaan..

Mitäs teille muille?

Ap

Vierailija
84/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, päätä sitten että totut siihen uniapnealaitteeseen. Mulla on kahdella tutulla kanssa, toinen ei välittänyt opetella joten ei apuakaan. Toinen kaveri sai keväällä laitteen ja valitteli että onpa hankala tottua, mutta päätti sitten että hän pitää laitetta ja totuttaa itsensä, joten tottui myös ja kertoi että valtavasti apua.

Eli alku voi olla hankala, mutta ole sitkeä!

Kiitos vinkistä. Näin olen itsekin kuullut, ja olen päättänyt jo etukäteen että olen sitkeä sen kanssa :D olen nimittäin kans ymmärtänyt et saattaa olla haastavaa ja vielä kun ite oon kyllä herkkäuninen

Vierailija
85/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on aina tapana järjestyä. Kaikella on tarkoitus. Ajattele positiivisen kautta aina. Jokaisessa huonossakin on aina jtn hyvää. Se pitää vain etsiä. Ja keksiä mikä se on ja nähdä sen arvo et kaikki huono ei ole pelkkää huonoa vaan voi poikia myös hyvää

Vierailija
86/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lihavat ihmiset treenaamaan! Kunnon rutistusta vatsalihaksiin, kädet soutulaitetta vetelemään! Tekee hyvää! Ruokavalio kuntoon eli ei sipsiä, karkkia, keksejä, kakkua ja tilalle vihanneksia, raejuustoa ja hedelmiä. 

Kiva kun olet ottanut uuden suunnan entisten huonojen valintojesi tilalle.  Kannustan jatkamaan, käskyttää voi vain itseään, mutta älä ole itsellesi liian ankara.  Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa ja tuloksiakin luulisi jouluun mennessä näkyvän.  Kaikkea hyvää uusille valinnoillesi. 💜 

Vierailija
87/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun tod.näk lopettamaan masennuslääkityksen. Ainoa lääke joka on millään tavalla tehonnut. En vain pysty elämään sivuvaikutusten kanssa enää. Jotain apua kroonistuneeseen masennukseen tarvitsen. Tehoaako ect-hoito oikeasti?

Vierailija
88/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole minkäänlaista tietoa, mikä olisi sun masennuksen hoitoon parasta, mutta en kannusta tekemään ominpäin muutoksia, olematta yhteydessä hoitavaan lääkäriisi.  Jaksuhaleja sulle.  💜 🐣 🌸 

Vierailija
89/196 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän surullinen olo kun jotkut alapeukuttavat.  Miksette halua itse kertoa mistä pahan olon kokemuksenne kumpuaa.  On erittäin tärkeää, että ketjussa voi kirjoittaa omista kokemuksistaan/tuntemuksistaan, tai miten nyt itse kullakin menee tai haluaa, että menisi jatkossa.  Eihän siinä voi olla mitään nekaa.  Uskon, että teille tulee paljon parempi olo mikäli itse kirjoitatte miltä tuntuu mikäli vertaa siihen, että heitätte vain alapeukun.  Oletan, että olette pettyneet aiemmin itse siihen, ettei kannustusta ole tullut, mutta nyt olisi siihen mahdollisuus.  Kunhan ette oleta, että on fiksua komennella tai muuten määräillä muita, vaikkei henkilö ole edes neuvoa omakohtaiseen asiaansa kysynyt. Jätetäänkö palstailijoille, itsemääräämisoikeutensa,  eikä jatkossakaan aliarvioida heitä.   Mitä väliä sillä muka on jos joskus tulee innostuksen myötä tehtyä vaikkapa kirjoitusvirhe? no ei sitten mitään merkitystä, kunhan asia muuten tulee ymmärretyksi ja ainahan voi kysyä, ellei ymmärrä viestin sisältöä. Tärkeintä on silloinkin aito kiinnostus.  🤦🏻‍♀️ 🌸

Vierailija
90/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
91/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hajalla,  mielialat vaihtelevat laidasta toiseen. En voi käyttää masennuslääkkeitä, eivät sovi minulle. Vakavia tunne-elämän ongelmia, tuntuu etten selviä enkä enää jaksa. Kaikki iänikuisen vanhat pettymykset ensimmäisissä parisuhteissa  palautuvat mieleen ja täyttävät pään. Ehkä jäänyt jotain käsittelemättä, en tiedä.  Koitan peittää tunteeni mahdollisimman hyvin, pelkään että minuun sattuisi taas.

Kaipaan hellyyttä ja läheisyyttä niin paljon, että se tuntuu melkein fyysisenä kipuna.

Vierailija
92/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee unelmistasi aarrekartta! Laita siihen kaikkia sellaisia asioita ja kuvia jotka saa sinut innostuneeseen ja kohottuneeseen mielentilaan. Laita kartta johonkin sellaiseen paikkaan josta näet sen usein. Tee lista asioista jotka tuottaa sinulle iloa ja yritä tehdä joka päivä ainakin joku listan asioista.

Tämä kartta on toiminut mulla. Se ei ole ollut näkyvillä vaan kaapin hyllyllä, mutta olen aina välillä katsellut sitä ja haaveillut. Laitoin siihen kuvia kaikesta, mikä tuntui silloin mun mielestä mahdottomalta, mutta mitä kaipasin. Oma koti, puoliso, lapsi, lemmikki... Yksi toisensa jälkeen ne sain kuitenkin. Monta asiaa tuli eri näköisessä paketissa (talo ei ollut vanha eikä lapsi tyttö, ja lemmikkikin oli koira että kissa) mutta suuret toiveet toteutui.

Vierailija
93/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on aina tapana järjestyä. Kaikella on tarkoitus. Ajattele positiivisen kautta aina. Jokaisessa huonossakin on aina jtn hyvää. Se pitää vain etsiä. Ja keksiä mikä se on ja nähdä sen arvo et kaikki huono ei ole pelkkää huonoa vaan voi poikia myös hyvää

Hienoa, että tämä on toiminut sinulla. Miten se on konkreettisesti toiminut sinun elämässä?

Minulle kävi niin, että tuli uusi esimies joka oli narsisti, en oikein miten osaa hänen toimintaa kuvata. Sieltä oli pakko lähteä. Mua kysyttiin yhteen uuteen paikkaan määräaikaiseksi, ja lähdin vähän tyhjän päälle. Se on osoittautui sitten ihan hyväksi sattumaksi, koska sain siellä parempaa palkkaa, ja suuri huoli elämässä väheni toimeentulosta.

Joten se narsisti esimies oli tällainen että ilman häntä ei olisi tullut hyvää uutta työpaikkaa. Enkä olisi ikinä uskaltanut vaihtaa työpaikkaa turvallisesta muualle. Mutta joo, siinä kohtaa siitä oli aika vaikeaa löytää mitään positiivista kyllä. Entä sinulla?

Vierailija
94/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen suonsilmäkkeessä riuhtovan kannattaa aluksi keskittyä perusasiaan eli omaan terveyteen ha hyvinvointiin. Uni, liikunta ja ruokavalio kuntoon. Itse laiminlöin noita 10-15 vuotta, kun tavallaan irtaututin itseni maailman paskuuden edessä pohtiessa ja kehitellessä ratkaisuja kaikkeen.

Toinen tärkeä on sosiaalinen ulottuvuus. Monella yksinäisellä on erinäisiä ongelmia itsensä kanssa, mikä estää kukinnan. Se on lopulta turhaa kun asian ymmärtää, sillä kukaan täällä ei lopeltu "normaali" ja kaikista löytyy jotain "vikaa", kuten viisas lääkärivelini joskus totesi. Ja kun katsoo ihmisiä missä vaan, niin eipä ne niin ihmeellisiä ole, vaikka kulissit olisivatkin kunnossa. Sekaan siis vaan hämmentämään häpeilemättömästi soppaa. Eikä ihmisiä välttämättä tarvitse juuri ympärilleen, mutta jokunen läheinen olisi hyvä olla ja niitä yhteyksiä vaalia.

Ilmapiiri helposti lietsoo tavoittelemaan sitä ja tätä tai muuten ei oikein ole mitään. Mutta tuo on vain tuollainen harha lopulta ja toisinaan köyhimmät ovatkin henkisesti rikkaimpia. Kannattaa siis käyttää ainoa elämä johonkin mikä tuntuu itselle merkitykselliseltä ja tuo tyydytystä sielulle.

Harvan elämä on mehustelun ja elämänkerran arvoinen, vaikka elämänkertoja puskee markkinoille enemmän kuin polttouunit vetävät. Sellainen tämä paskomaailma on ja sen voi antaa vain olla. Suunnattomien kipujen, viheliäisten sairauksien tai ylitsepääsemättömän ankeuden vuoksi elämä ei välttämättä ole aina elämisen arvoista, mutta silloinkin kannattaa kerran vielä harkita ennen kirkontorniin kipuamista. Kaikki muut voivat ryhdistäytyä, muuttaa asioita ja ottaa askelia kohti onnea. Kukin tietenkin lopulta tavallaan.

Vierailija
95/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin nyt paremmin kuin talvella, mutta silloin romahdin pahasti ja en pystynyt nukkumaan. Tämä tilanne on nyt parempi. Silti ehkä se kaikki oli herätys siihen, että voimieni määrä on rajallinen. Joskus sitä alkaa tavallaan pelkäämään sitä, että jää siihen ahdistukseen pitkäksi aikaa. Nyt pääsin siitä eroon viimein. Tosin minulla ei ole mitään diagnoosia, vaikka unettomuuden kanssa olin vaikeuksissa.

Itsellä elämääni on vaikuttanut kiusaaminen paljon. Kirjoitinkin jo tuon viestin (taisi olla toisella sivulla) jossa mainitsin sen jatkuneen aina lukioon saakka. Muuton jälkeen vähitellen alkoi uudella paikkakunnalla. Jäin ihan yksin ja samalla menetin kaiken rohkeuden tutustua muihin. Koulun vaihto ei auttanut, kun sielläkin myös samoja tyyppejä ja tämä jatkui lukioon asti. Ei koskaan ketään ystävää ja usein olin koulussa yksin. Muistan vaan sen tunteen, kun häpesin sitä kaikkea ja olin ihan yksin.

Tämä kaikki vaikuttaa edelleen elämääni ja joissakin tilanteissa tiedän, että minusta puhutaan edelleen pahaa ja minusta on tehty heidän puheissaan todella erilainen tyyppi. Näitä tilanteita tulee välillä. Senkin vuoksi on vaikeaa unohtaa. Häpeän niin paljon sitä kaikkea. Tämä on omiaan vaikeuttamaan elämääni ja en enää luota muihin. Olen ollut niin pitkään myös yksin, etten oikein osaa tutustua. Tuntuu monesti, että olen todella surkea ihminen ja tulee sellainen inhottava olo, kun en pidä enää itsestäni. Anteeksi nyt tämä valitus ja moni kokee pahempaakin. En vaan itse meinaa enää tavallaan löytää itseäni kaiken tämän jälkeen ja olen ollut aina yksin ilman kenenkään tukea.

Vierailija
96/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on saadapäiväjärjestys,suunnilleen samaan aikaan nukkumaan ja herätys samaan aikaan joka aamu,ehkä kävelylenkki päivään jos vain jaksaa.Mielenterveyskuntoutujille on mt-yhdistyksiä jossa voi tavata toisia,pelejä,kahvittelua .Siitä kun alkaa on jo paremmin voiva

Vierailija
97/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä auttoi sen tajuaminen että voin antaa anteeksi. Tajusin että kun antaa anteeksi vapautuu samalla itse ja tajuaa että itseä huonosti kohdelleet ihmiset eivät pystyneet parempaan ja se on se asia joka heille on hyvä antaa anteeksi. Kun tätä toisti tarpeeksi kauan tajusin että minun ei tarvitse vihata heitä eikä myöskään ajatella että syy heidän käytökselleen on minussa. Eikä anteeksiantaminen tarkoita että ilkeästi toimineiden ihmisten kanssa pitäisi olla tekemisissä. Tämän jälkeen olen löytänyt uusia ystäviä ja parisuhteen. Ennen annoin ihmisten kohdella huonosti ja olin katkera mutta miksi kostaisin itse itselleni muiden ihmisten sanomisia tai tekemisiä? Jos joku ei pidä muita minään se on hänen epävarmuuttaan.

Vierailija
98/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samoja juttuja! Etsin uutta asuinpaikkaa, on vaan todella vaikea saada aikaiseksi. Asiaa hidastaa, että maksuhäiriömerkintä poistuu vasta reilun puolen vuoden päästä. En usko että se on sinänsä este, koska suostun muuttamaan alueelle joka ei ole ylisuosittu eli kelpaan varmaan silti vuokralaiseksi, tai jopa kaupungin asuntoon.

Näin jo untakin, että olin uudessa kaupungissa ihan onnellisena ja tohkeissaan.

Se jännittää ja hävettää, että tuosta merkinnästä joutuu ehkä puhumaan, enkä jaksaisi. Kuitenkaan en halua lykätä kunnes se selkenee, koska nykyinen asuinpaikka on sekä kauhea että liian kallis, sekä parista muustakin syystä.

Kirjoitat virheetöntä kieltä, kertoo jo jotain älykkyydestä, mutta miten olet onnistunut hankkimaan maksuhäiriömerkinnän?

Vierailija
99/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samoja juttuja! Etsin uutta asuinpaikkaa, on vaan todella vaikea saada aikaiseksi. Asiaa hidastaa, että maksuhäiriömerkintä poistuu vasta reilun puolen vuoden päästä. En usko että se on sinänsä este, koska suostun muuttamaan alueelle joka ei ole ylisuosittu eli kelpaan varmaan silti vuokralaiseksi, tai jopa kaupungin asuntoon.

Näin jo untakin, että olin uudessa kaupungissa ihan onnellisena ja tohkeissaan.

Se jännittää ja hävettää, että tuosta merkinnästä joutuu ehkä puhumaan, enkä jaksaisi. Kuitenkaan en halua lykätä kunnes se selkenee, koska nykyinen asuinpaikka on sekä kauhea että liian kallis, sekä parista muustakin syystä.

Kirjoitat virheetöntä kieltä, kertoo jo jotain älykkyydestä, mutta miten olet onnistunut hankkimaan maksuhäiriömerkinnän?

Suomen noin 400 000:n maksuhäiriön takaa löytyy monenlaisia tarinoita, joista kaikkiin ei ole voinut ihminen itse edes vaikuttaa.

Ei sillä ole älykkyyden kanssa mitään tekemistä tänä päivänä.

Turha sitä on hävetä, tai edes pelätä, et todellakaan ole ainoa tai edes millään tavalla harvinainen maksuhäirömerkinnän kanssa 👍

Vierailija
100/196 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tuntunut ytimiä myöden, että kokemus ja jopa käsittämättömän suuri viisaus on löytänyt tänäänkin palstalle.  Tuo kiusaaminen, oli se sitten lapsuudessa, kouluissa/opiskelun aikana tai työpaikoilla on oikeastaan ihan käsittämätöntä, miten yleistä ja pitkäkestoista se voi olla ja on ollut joidenkin kohdalla.  Milloin ihan oikeasti tulee se päättäjien ymmärrys (tarhoissa, kouluissa jopa optettaja tai rehtori, työpaikoilla työkaveri/pomo, politiikassa sekä jo kotioloissa) jolloin kiusaajat saadaan ohjattua hoitoon.  Kiusatut syyllistää turhaan itseään.  Olen sen työelämässä nähnyt.  Mikäli kiusattu lähtee niin kiusaaja löytää melko pian uuden uhrin ja homma jatkuu. Kenellä on oikeus pilata toisen elämä.  🦋