Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeastiko jotkut on sitä mieltä että lihava ihminen on ”alempiarvoinen”?

Vierailija
06.07.2021 |

Tällaisen ajatuksen olen kuullut pari kertaa toisen ihmisen sanomana ja olen ollut tyrmistynyt.
Mistä johtuu hirveä läskiviha? Miten nykyaika on näin outoa että toisen ihmisen läskit kiinnostaa ja niitä on ”oikeus” arvostella?
Olen itse hoikka ja urheilen paljon, mutta mun mielestä lihavat ovat aivan yhtä arvokkaita kuin hoikatkin, ihmisarvo on sama.
Olen huolestunut siltä miten ikävää läskien haukkumista esiintyy - myös tällä palstalla.
Onko oikeasti siis ihmisiä jotka ajattelee että pahasti ylipainoinen on arvoton ja mitätön?

Kommentit (465)

Vierailija
61/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauksien kannalta lihava on aina heikkoa ainesta.

Höpöhöpö. Olen keski-ikäinen elämäntapalihava eikä minulla ole koskaan ollut mitään lihavuuteen liittyviä sairauksia (eikä kyllä paljon muitakaan). Lihavuus ei ole suoraan verrannollista sairastamisen määrään

Katsoitko tilastoista? Sivusta

En. Puhun omasta puolestani. Siitä, ettei sinun tarvitse menettää yöuniasi minun, lihavan terveyskeskuskäyntien tuoman verotaakan vuoksi

Vierailija
62/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee lihavuuden raja? Jos olen oikein ymmärtänyt, että ne jotka eivät ole alipainoisia ja näytä anorektikoilta ovat lihavia. Pienikin pyöreys nostattaa valtavan haloon ja miksi käsite lihavuus on niin sekavaa, että itsekin lihaviin kuuluvana ihmettelen mitä minussa on lihavaa. En halua olla hoikempi, sillä mitä enemmän laihduttaisin sen  vähemmän se minulle ulkoisesti sopisi.Meistä kaikista ei vain ole alipainoiksiksi happaman makuisia proteeniaamiaisia hitaaksi märehtiviksi oman kehon palvojiksi. Niinpä selkeä vastaus kymykseesi lihavista ja laihoista, että aivojen jumppaamisella ,älyn treenaamisella ja henkisen kasvun maatonilla on hyvin suuri merkitys jokaisen ihmisen arvossa.

Ja meistä kaikista ei ole suu täynnä pas.kaa alituiseen mässyttäjiksi. Noin niinkuin sinun ulosantisi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka kehuskelee olevansa laihoja. Se on sinut ylpeydenaihe mitä heillä on. Sama ihmistyyppi myös halveksii lihavia.

Vierailija
64/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen keski-ikäinen elämäntapalihava eikä minulla ole koskaan ollut mitään lihavuuteen liittyviä sairauksia (eikä kyllä paljon muitakaan). Lihavuus ei ole suoraan verrannollista sairastamisen määrään

Hei täältä löyty yksi terve lihava 😀

Hei täällä on toinenkin :)

Vierailija
65/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ylipaino kertoo paljon ihmisestä. Jos ei edes omasta kehosta viitsi pitää huolto, niin varmasti muitakin ongelmia löytyy. Terveitä ihmisiä näkee katukuvassa turhan harvoin.

Tällaiset ennakkoluulot ovat valitettavan yleisiä nykyään. Että ylipainoinen ihminen on jotenkin kattavasti laiska, elämänhallintaongelmainen tms. Minun tuntemillani ylipainoisilla ihmisillä ei ole "muita ongelmia" yhtään sen enempää kuin muillakaan ihmisillä. Ovat ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, joilla on siisti koti, hyvin kasvatetut lapset, raha-asiat kunnossa, hyvä perhe jne. Alkoholia eivät yhtä lukuunottamatta käytä juuri lainkaan, harva heistä tupakoi tms. Syövät ihan normaalia ruokaa, myös runsaasti kasviksia ja hedelmiä. Harrastavat kevyttä liikuntaa jne. Mielestäni olisi rakentavampaa kohdata ihmiset yksilöinä sen sijaan, että tekee oletuksia toisten ihmisten ongelmallisuudesta pelkästään painoindeksin perusteella.

Jos he kerran liikkuvat ja syövät terveellisesti niin miten he voivat olla lihavia?

Suurin osa heistä varmaan yksinkertaisesti syö liikaa kulutukseensa nähden. Usko tai älä, mutta ihan tavallista ruokaakin voi syödä liikaa. Lihavuus, varsinkaan näin kypsemmällä iällä, ei tosiaan edellytä mitään holtitonta herkkujen naamaan mättämistä. Aika vähän esimerkiksi istumatyötä tekevä keski-ikäinen nainen saa lihomatta syödä, ellei harrasta reilusti liikuntaa.

Vierailija
66/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te terveet: lupaatte siis ettei tule diabetestä tai polvivammoja? Ja jos tulee niin hoidatte omalla rahalla?

Hienoa!

Vierailija
67/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen rasvakudos ei ole pelkkä kosmeettinen juttu. Se on sairauksia aiheuttama krooninen ongelma. Matala-asteinen tulehdus ja hormonijärjestelmän häiriöt liittyy ylimääräiseen isoon rasvan määrään. Katsokaas rasva ei ole vain kuollutta kudosta vaan vaikuttaa esim meidän hormonitoimintaan.

Vierailija
68/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alempiarvoinen lienee väärä termi.

Läskit on kuin nistejä ja rapajuoppoja. Tietävät ihan hyvin ettei se ole ok, mutta silti jatkaa omaa toimintaansa ympäristöstä piittaamatta. Sitten paikat menee remppaan ja kas, olet jonossa polvileikkaukseen ja saat diabeteslääkjitystä, kaikki yhteiskunnan piikkiin. Samalla viet muilta rajallisia hoitoresursseja ja aiheutat niiden (ei elämäntavoista johtuvien) sairauksien pahenemisen kun ei niitä ehditä hoitaa ja tutkia kunnolla.

Aina kun valitatte ettei vanhuksia hoideta riittävän hyvin, katsokaa sitä läskiä siinä vieressä hymyilemässä.

Voi kuule pieni kullannuppu. Käytän yksityistä sektoria vaivoihini, siksi hymyilen

Vierailija
69/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit on kuin nistejä ja rapajuoppoja. Tietävät ihan hyvin ettei se ole ok, mutta silti jatkaa omaa toimintaansa ympäristöstä piittaamatta. Sitten paikat menee remppaan ja kas, olet jonossa polvileikkaukseen ja saat diabeteslääkjitystä, kaikki yhteiskunnan piikkiin. Samalla viet muilta rajallisia hoitoresursseja ja aiheutat niiden (ei elämäntavoista johtuvien) sairauksien pahenemisen kun ei niitä ehditä hoitaa ja tutkia kunnolla.

Aina kun valitatte ettei vanhuksia hoideta riittävän hyvin, katsokaa sitä läskiä siinä vieressä hymyilemässä.

Voi kuule pieni kullannuppu. Käytän yksityistä sektoria vaivoihini, siksi hymyilen

Valitettavasti tiedän sinun valehtelevan etkä myöskään ole tietoinen että valtio tukee tuota toimintaa.

Jännä muuten miten nää läskit alkaa aina "kullanuputtelemaan" aikuisia, heti kun viesti ei miellytä  :)

Vierailija
70/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te terveet: lupaatte siis ettei tule diabetestä tai polvivammoja? Ja jos tulee niin hoidatte omalla rahalla?

Hienoa!

Jos tulee niin kyllä, käyn yksityisellä. Ei tulisi mielenkään mennä terveyskeskukseen kaikkien paskahampaiden sekaan

Vierailija
71/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Jos tulee niin kyllä, käyn yksityisellä. Ei tulisi mielenkään mennä terveyskeskukseen kaikkien paskahampaiden sekaan

Pumpun pettäessä menet yksityiselle että tukeudu HUS-palveluihin?

Laitas vielä mille yksityiselle menet?

Miten muuten hommaat lääkkeet ilman kelakorvauksia? SIis käytännössä?

Vierailija
72/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tiedän sinun valehtelevan etkä myöskään ole tietoinen että valtio tukee tuota toimintaa.

Jännä muuten miten nää läskit alkaa aina "kullanuputtelemaan" aikuisia, heti kun viesti ei miellytä  :)

Mutta myös sinun kannattaa olla tietoinen, että työnantajana maksan myös muiden sairaskuluista, ehkä myös sinun

Vierailija
73/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Kaunista... hieman ylimielinen läski joka luulee olevansa muita paskahampaita parempi  :D

Tollasia nää leppoisat läskit on  :D

Vierailija
74/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö kertoo ihmisestä aina jotakin.

Vierailija
75/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta myös sinun kannattaa olla tietoinen, että työnantajana maksan myös muiden sairaskuluista, ehkä myös sinun

Ja veronmaksajana mä maksan sinun, ei niinkään "ehkä"

Töissä taas mä olen osakeyhtiössä joten jos kuvittelet että osakkeenomistajana sä olet työnantaja niin kannattaa käydä taloustieteiden perusteet uusiksi.

Vierailija
76/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alempiarvoinen, mutta on todennäköisesti suurempi kulu julkiselle terveydenhuollolle.

Vierailija
77/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö kertoo ihmisestä aina jotakin.

Ei se ole pelkästään se kuvottava ulkonäkö.

Siitä näkee läskien asenteen muita ihmisiä kohtaan.

Kauneinta on jotku läskit elokapinalliset jotka ei tajua itse kuluttavansa enemmän resursseja pallolta kuin ne tarvitsis.

Vierailija
78/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Kaunista... hieman ylimielinen läski joka luulee olevansa muita paskahampaita parempi  :D

Tollasia nää leppoisat läskit on  :D

Onko se ylimielisyyttä vai vastaus edellä esittämääsi epäilyyn siitä, ettei läskillä voisi olla varaa yksityiseen ;D

Vierailija
79/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen lihava. Yllätys oli minullekin kuinka huomasin eron ihmisten suhtautumisessa minuun, kohtaan nykyään enemmän ystävällisempiä ja mukavampia ihmisiä jotka oikeasti kuunetevat mitä sanottavaa minulla on, minuun halutaan tutustua. Olen monta kertaa hämmentynyt siitä että miehiäkin kiinnostaa kuka olen tai he hymyilevät tai ovat ystävällisiä (pitävät ovea auki, sanovat hei jne) kun menen ulos, myös ravintoloissa ja liikkeissä minut huomioidaan hymyillen. Mutta tosiaan en ole muutoksesta iloinen vaan aika ärsyyntynyt kuinka ihmiset ovat niin turhamaisia ja ulkonäkö merkkaa kaikessa. Sisimällä ei ole mitään tekemistä tapaamisissa näköjään, jo ulkonäöllä voi tehdä positiivisen vaikutuksen. En halua deitata miehiä jotka tulevat luokseni koska selvästi ulkonäköni kiinnostaa enemmän kuin kuka oikeasti olen. 

Olen siis nykyään sinkku ja ihan mielelläni sellainen. :) Oma terveys kiinnostaa enemmän kuin ulkonäköni, sen takia laihduinkin alunperin. Ulkonäön kohentuminen oli vain ekstra.

Sulla on outo oletus että se ylipainoinen minä on sinä itse ja normaalipainoinen on jokin feikki ja siksi sinua ei voi lähestyä. Se ylipainoinen sinä on kuitenkin vähemmän aito kuin normaalipainoinen sinä, koska se on päällesi kasattua rasvaa. Vähän kuin ottaisit koko naaman peittävän tatuoinnin ja ihmiset ei lähestyisi. kun ottaisit sen pois niin valittaisit että ihmiset ei välitä aidosta itsestäsi kun lähestyvät. Haluat vain uskoa että huonompi versio sinusta on sinä aidoimmillasi, koska et arvosta itseäsi.

Vierailija
80/465 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, lihava, sinä päivänä, kun hyväksyt itsesi lihavana ja pidät itsestäsi sellaisena, lopetat tuon muilta hyväksymisen etsimisen. 

Kas kun me jokainen saadaan olla sitä mieltä kun ollaan esim. lihavuudesta, tatuoinneista , homoista. Toiselta et tarvitse hyväksymistä, jos oma itsetuntosi on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan