Jos olisi pakko kohdata yksi kiusaajasi, miten käyttäytyisit?
Hypoteettinen asetelma, jos kiusaajasi seurustelisi serkkusi kanssa ja menet sukujuhliin johon tämä kiusaajasi saapuu myös. Miten käyttäydyt?
Hän olisi kiusannut sinua peruskoulussa jättäen syvät arvet. Olet päässyt yli, mutta ahdistaisi silti ne juhlat, kiusaajan kohtaamisen takia.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin nuorena seksuaalirikoksen kohteeksi. Siihen aikaan vielä syyllistettiin naista, lait oli toisenlaiset enkä tehnyt mitään ilmoitusta.
Vuosia tapahtuneen jälkeen menin baariin, ja tekijä sattui tulemaan samaan pöytään, jossa oli aiemmin ollut (oli ilmeisesti käynyt vessassa).
Minun reaktioni hyväntuulisessa nousuhumalassa oli että rupattelin jotain normaali ystävällisesti, käännyin katsomaan pöydän kantapeikkoja ja saman tien tuo mitättömyys häippäsi baarista äkkiä pois.
Jälkeenpäin mietin, miksi en raivostunut, kaatanut kaljaa sen päähän, suuttunut. Mutta hyvä etten suuttunut, sillä se olisi ollutkin se reaktio, mistä ilkeä narsisti olisi riemastunut.
Mutta sitä että olin ystävällinen, hän ei voinut sietää ja jätti minut rauhaan.
Toki olen tapauksesta kärsinyt, mutta jos oikein ajattelee, hyvyys vie voiton kaikesta. Se ettei nuo pikku paskaläjät vaan kyenneet muuhun, kuin olemaan huonoja, koska eivät hyvään kykene.Tämä, hymyile ja ole ystävällinen. Saa hänen olo kiusaantuneeksi "miksi olin noin kivalle tyypille ilkeä lapsena".
Näin
Vastaus hypoteesiin: en käy sukujuhlissa, enkä ole niin läheinen serkkujeni kanssa, että minut kutsuttaisiin häihin tai kissanristiäisiin.
Kerro heille hymyillen, että toivot heidän saavan pian lapsia, ja että niitä lapsia kiusataan rankasti kouluvuodet, sillä se kasvattaa niin paljon luonnetta. Ja sanot vielä, että "tiedän henkilökohtisesta kokemuksesta, että serkkuni uusi puoliso ainakin uskoo vahvasti tähän".
Pyytäisin nätisti vähän sivummalle, vaikka saunan taakse, mistä huuto ja mätke ei kuulu. Jättäisin sitten sinne virumaan verissäpäin.
Tämä, hymyile ja ole ystävällinen. Saa hänen olo kiusaantuneeksi "miksi olin noin kivalle tyypille ilkeä lapsena".