Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisi pakko kohdata yksi kiusaajasi, miten käyttäytyisit?

Vierailija
06.07.2021 |

Hypoteettinen asetelma, jos kiusaajasi seurustelisi serkkusi kanssa ja menet sukujuhliin johon tämä kiusaajasi saapuu myös. Miten käyttäydyt?

Hän olisi kiusannut sinua peruskoulussa jättäen syvät arvet. Olet päässyt yli, mutta ahdistaisi silti ne juhlat, kiusaajan kohtaamisen takia.

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityn seurustelemaan sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat mukavaa seuraa ja nautin juhlista täysin rinnoin.

Vierailija
22/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, valmistaudu että se kohtaaminen voi olla yllättävän kova henkisesti. Sinuna olisin asiallinen, mutta etäinen. Tunnepurkaukset eivät muuta kuin pahentaa tilannetta.

Vältä katsomasta ollenkaan häntä. Ei jää ilmeitä, ei tunteita ei retinalle kuvia. Suojele näin itseäsi. Jos tulee puhumaan käänny vaan pois. Älä tee muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisin luokkakokoukseen, tappaisin siellä kaikki. Jokaisen. Kunnolla! 

Vierailija
24/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kiusaajani on itseasiassa nykyisin työkaverini ja olemme ihan hyvissä väleissä. Molemmat kasvaneet kouluajoista ja menneet on puhuttu aikuisten kesken asiallisesti halki. En jaksa käyttää elämääni kaunan kantamiseen, vaan menen eteenpäin. Paljon helpompaa näin. Toki tällainen tilanne vaatii sen, että kiusaajakin on kasvanut aikuiseksi. 

Vierailija
25/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin päässyt asiasa yli, niin yrittäsin käyttäytyä (viileän) asiallisesti.  

Vierailija
26/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kiusaajani pääsisivät liian helpolla tuolla tavoin. Ehkä kajoaisin heidän puolisoihinsa ja lapsiinsa ja aiheuttaisin siten kärsimystä kiusaajilleni.

Vierailija
27/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelisin tosiaan kuin ilmaa, ja vastaisin ihan todella lyhytsanaisesti ja koppavasti jos kehtaisi tulla juttusille. Tietävätkö vanhempasi tai kukaan muu läheinen että hän oli kiusaaja? Olisi helppoa kun olisi jonkunlainen henkinen tuki edes takana.

Vierailija
28/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kiusaajani pääsisivät liian helpolla tuolla tavoin. Ehkä kajoaisin heidän puolisoihinsa ja lapsiinsa ja aiheuttaisin siten kärsimystä kiusaajilleni.

Eli ryhdyt itse vielä pahemmaksi kiusaajaksi kuin ne sinua kiusanneet. No sehän onkin älykästä toimintaa se...

Vierailija
29/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ryhdyt itse vielä pahemmaksi kiusaajaksi kuin ne sinua kiusanneet. No sehän onkin älykästä toimintaa se...

Kosto on ruokalaji joka on tarjoillaan kylmänä.

Vierailija
30/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että vain mieleltään sairas ihminen kostaa viattomille? 

Vierailija
31/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli myös hyvä vinkki vältellä katsekontaktia hänen kanssaan, siis älä edes vilkaise häneen päin. Hän on kuollut sinulle. Jos he kävelevät sinun luo, sun pitääkin just käydä jossain vessassa tms, haet ruokaa tai menet vaan pokkana pois haukkamaan vaikka happea. Noloa ettei tuo kiusaaja ole pyytänyt sinulta anteeksi, vaikka on osa sukua. Se jo kertoo aika paljon hänestä nyt aikuisena. 

Älä myöskään juttele hänen kuullen kauheasti asioistasi muille. Toksinen ihminen voi olla toksinen aikuisenakin. Jotkut muuttuu, mutta älä ota riskiä ellei ole osoittanut ensin olevansa pahoillaan ja mukava ihminen. Siihen ei tarvitse antaa tilaisuuttakaan näissä juhlissa, vaan sinun tulisi keskittyä omaan juhlintaan kuitenkin. Koko tyyppi on ilmaa sulle. 

Onko mahdollista sairastua juuri ennen tapaamista? Ja tietäähän edes joku suvusta kuinka pahasti hän käyttäytyi? Edes joku? Ettei tarvitse esittää että on mukavia muistoja tai ei ole käynyt mitään.

Vierailija
32/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinta kastia maailmassa ovat ne, jotka kajoavat lapsiin. Lapset eivät ole valinneet vanhempiaan, joten heille kostaminen on osoitus vain kostajan raukkamaisuudesta. Jos kostaa haluaa, niin sitten vaan suoraan sitä kärsimyksen aiheuttajaa kohti. Näin on edes jonkin verran tasapuoliset asetelmat. Tosin jutuistasi päätellen se kiusaajasi on sinua älykkäämpi, joten ei silti ihan tasapuoliset asetelmat. 

Vierailija
33/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikalailla kolme vaihtoehtoa:

1. Jää kotiin ja anna kiusaajan edelleen päättää mitä uskallat tehdä ja mitä et

2. Mene juhliin ja nauti niistä äläkä anna kiusaajan määrittää tekemisiäsi enää yhtään

3. Rupea kaivelemaan menneitä ja pilaa juhlat sekä itseltäsi että muilta täysin asiaan liittymättömiltä henkilöiltä eli alennu samalle tasolle kuin kiusaajasi oli kouluaikoina

Bing. Oikea vastaus. Jos ap pystyy tähän, hän on selättänyt menneisyyden haamut. Muissa tapauksissa tämä historia määrittä häntä lopun ikäänsä.

Nyt on sitten se hetki tullut, kun tämä on päätettävä.

Onnea matkaan, ap.

Vierailija
34/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinta kastia maailmassa ovat ne, jotka kajoavat lapsiin. Lapset eivät ole valinneet vanhempiaan, joten heille kostaminen on osoitus vain kostajan raukkamaisuudesta. Jos kostaa haluaa, niin sitten vaan suoraan sitä kärsimyksen aiheuttajaa kohti. Näin on edes jonkin verran tasapuoliset asetelmat. Tosin jutuistasi päätellen se kiusaajasi on sinua älykkäämpi, joten ei silti ihan tasapuoliset asetelmat. 

Juuri näin. Ikinä, ei ikinä saa vetää lapsia tällaiseen mukaan edes huonona vitsinä. Oksettava ajatuskin.

Vierailija
35/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan tulevalle vankilareissulle. Toivottavasti tiedät, miten siellä suhtaudutaan lapsiinsekaantujiin. 

Vierailija
36/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni oli myös hyvä vinkki vältellä katsekontaktia hänen kanssaan, siis älä edes vilkaise häneen päin. Hän on kuollut sinulle. Jos he kävelevät sinun luo, sun pitääkin just käydä jossain vessassa tms, haet ruokaa tai menet vaan pokkana pois haukkamaan vaikka happea. Noloa ettei tuo kiusaaja ole pyytänyt sinulta anteeksi, vaikka on osa sukua. Se jo kertoo aika paljon hänestä nyt aikuisena. 

Älä myöskään juttele hänen kuullen kauheasti asioistasi muille. Toksinen ihminen voi olla toksinen aikuisenakin. Jotkut muuttuu, mutta älä ota riskiä ellei ole osoittanut ensin olevansa pahoillaan ja mukava ihminen. Siihen ei tarvitse antaa tilaisuuttakaan näissä juhlissa, vaan sinun tulisi keskittyä omaan juhlintaan kuitenkin. Koko tyyppi on ilmaa sulle. 

Onko mahdollista sairastua juuri ennen tapaamista? Ja tietäähän edes joku suvusta kuinka pahasti hän käyttäytyi? Edes joku? Ettei tarvitse esittää että on mukavia muistoja tai ei ole käynyt mitään.

Ap.

Juu suunnilleen kaikki mun perheestä tietää. Otin joskus yhteyttä tähän kiusaajaan kouluajoista ja hän tokaisi vain, että "se on historiaa, olin silloin lapsi, mikset voi vaan unohtaa niin kuin minä". Jolloin päätin, etten hänen kanssaan halua olla tekemisissä, kunnes kävi näin. Ja minun pitää olla siellä juhlissa ja haluankin sinne mennä, en halua, että yksi ihminen määrittelee minun tekemisiäni.

Vaikka paljon ahdistaakin ja tuntuu että pitää olla täydellinen siellä jne.

Vierailija
37/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista pakkoa olemassa. Voi lähteä myös paikalta pois. Miksi serkku ei tietäisi siitä jo. Ja jos ei tiedä, sitten olisiko parempi ettei näe serkkua. 

Vierailija
38/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin välttää menemästä tilaisuuteen kokonaan niin varmasti jättäisin vaan menemättä. Ja jos joku kysyisi syytä, kertoisin rehellisesti syyn. Siinähän sitten saavat sukulaiset keskenään pohtia millainen tyyppi sukuun on tulossa mahdollisesti ja koostaa itse mielipiteensä. 

Jos pois jääminen ei ole mahdollista, niin sitten varmaan vaan olisin peruskohtelias kuten kaukaisemmille sukulaisille ollaan ja välttelisin suurempaa kontaktia. Jättäytyisin sivuun ja juttelisin muille läheisimmille ihmisille. Serkulle en sen kummemmin jaksaisi asiasta alkaa valittaa, en haluais heidän parisuhdettaan pilata tai alkaa hakemaan sympatiaa tms. Jos tuo kiusaaja tulis kuitenkin itse juttelemaan ja vaikka muistaisi minut ja jopa älyäisi pyytää anteeksi menneitä, voisin harkita anteeksi antoa. Mutta silti tuskin koskaan mitään kontaktia sen kummemin tuohon henkilöön alkaisin rakentaa. 

Jos taas oletettaisiin että pitäs oikein kunnolla viettää aikaa tai olla vaikka pienemmässä porukassa niin sanoisin ehkä ihan suoraan etten halua tulla ko. syyn takia. Tosi vaikea nyt sanoa hypoteettisesti kun riippuis niin paljon kuka olis kyseessä ja kuinka kauan aikaa ois kulunut. Mulla on ollu niin paljon kiusaajia, että se vähän riippuis siitäkin. Osalle oon jo antanut anteeksi ja osaa en unohda koskaan enkä tiedä voinko anteeksikaan antaa. 

Ei muuta kun tsemppiä AP! seuraa omaa sydäntä tässä asiassa. Ja pois jääminen ei ole mikään synti, jos se on vaan jotenkin mahdollista. 

Vierailija
39/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista pakkoa olemassa. Voi lähteä myös paikalta pois. Miksi serkku ei tietäisi siitä jo. Ja jos ei tiedä, sitten olisiko parempi ettei näe serkkua. 

No ei ole pakko, mutta haluan sinne mennä pakosti, niin mukavaa aina sukujuhlissa ja mein suvussa harvoin on juhlia.

En halua enää alistua. Minä oon ainakin aikuistunut, kiusaajasta en tiedä, mutta hän on vain ihminen.

Minä en kellekään kiusaajalle halua olla kostonhimoinen, voin vastata ivallisesti, mutta en kostaa.

Olen saanut elämältä niin paljon lokaa niskaan, etten kellekään toivo tämmöistä kohtaloa ja silti haluan kaikille hyvää. Haluaisin sen näyttää kiusaajalleni, että hän tajuaisi tai alkaisi käytöstään häpeämään tms.

Ap.

Vierailija
40/105 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kiusaaminen esille! Voit saada syytteen kunnianloukkauksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän