Kuinka pahaksi ilmaston tulee lämmetä, että muutat kulutustasi? 40 astetta Suomeen?
Missä vaiheessa luovut lihasta, turhasta kulutuksesta ja lentämisestä? Silloin kun Suomessa on +40? Kun merenpinta on noussut monta metriä?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
No Mars lämpenee myös koko ajan, tuskin mun kuluttaminen sinne vaikuttaa.
Ja ap, sellainen pikku fakta, että maapallon ilmasto on muuttunut aina, ja tulee aina muuttumaan oli ihmisiä tai ei.
Ihmisen vaikutus on marginaalinen, tosiasia on, että ilmasto muuttuu.
Entäs auringon magneettiset myrskyt? Yksi kunnon purkaus maata kohti,
ja se on goodbye kaikki elektroniikka jota ei ole suojattu emp:tä vastaan.
29, missä olit kun koulussa opetettiin maapallon historiaa ilmaston osalta?
Oletko tyhmä vai mikä on ongelma ?
42, niin totta, harva haluaa edes nähdä totuttaa kun ilmasto paska on trendi. No, kohta tulee uusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö aloittajan pitäisi kysyä tuota kiinalaisilta, yhdysvaltalaisilta, intialaisilta, venäläisiltä ja japanilaisilta? He kun vastaavat lähes 60 prosentista maailman hiilidioksidipäästöistä?
https://www.investopedia.com/articles/investing/092915/5-countries-prod…
Ja Kiinalle on vielä annettu lupa lisätä päästöjään vuoteen 2030 asti.
https://climateactiontracker.org/countries/china/
President Xi Jinping has announced in September 2020 that China will strengthen its 2030 climate target (NDC), peak emissions before 2030 and aim to achieve carbon neutrality before 2060.
Korjaan sen verran, että nuo EM. Väestöryhmät vastaavat n. 60% ihmisen tuottamasta hiilidioksidista. Se on arviolta n. 3% koko maapallon hiilidioksidintuotannosta, sillä maapallo tuottaa ihan itse n. 95% ilmakehän hiilidioksidista.
Muutan kulutustottumuksiani koko ajan. Esimerkiksi viimeisen vuoden aikana olen lisännyt naudanlihan ja vähentänyt kanan kulutusta, sillä naudanliha on luomunakin verrattain edullista, kun taas kana on luomuna todella kallista.
En kuluta. Ostan kaikki esineet käytettynä ja myös vaatteet.
Käytän julkisia.
Muutoksia tullaan tekemään joko hyvällä tai sitten luonnon pakottamana, eli pahalla. Toivottavasti homma saadaan kuntoon ennen kuin on neste sukassa.
Jos 2kk vuodessa alkaa olla 30 paikkeilla niin vaatisin entistä voimakkaammin EUta laittamaan todelliset saastuttajat, kuten Aasian kehittyvät maat, kuriin. Omalla tekemisillä ei käytännössä vaikuta mitenkään ellei esim EU saisi pakotettua todellisia saastuttajia kuriin.
Ilmastotekoni on se etten hanki lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto lämpenee tai kylmenee ja sillä ei ole väliä onko täällä sota, roskat vai kaikki mitä me täällä tehdään. Aurinko myös "kuolee" ajan kuluessa, vaikka sille ei tee mitään.
Ketkä alapeukuttajan urpot ei ymmärrä ettei aurinko elä ikuisesti
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihan heti tulvasta pelkoa. Taloni kalliolla 157m merenpinnasta. Joten possufile maistuu kyllä
Turhaan possua syöt kun kohta pääset syömään niitä alavilta mailta pakenevia ihmisiä. Sullehan koittaa onnen päivät.
Minä lennän noin kerran viidessä vuodessa, muuten matkustan autolla. Autolla käyn myös töissä, koska täällä ei ole julkista liikennettä kuin keskikaupungilla (jossa on muutenkin kävelyetäisyydet joka paikkaan). Suomalaista lihaa syön, koska olen normaali sekasyöjä. En ostele mitään turhaan enkä koskaan tilaile mitään tilpehööriä tai vaatteita postitse toiselta puolelta maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun lehmät lakkaa pieremästä.
Yhä edelleenkin, pieruista ei ole kyse vaan röyhtäilystä. Miksi haluat muodostaa mielipiteen jos et halua tietää mitään asioista, joista haluat mielipiteesi muodostaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos 2kk vuodessa alkaa olla 30 paikkeilla niin vaatisin entistä voimakkaammin EUta laittamaan todelliset saastuttajat, kuten Aasian kehittyvät maat, kuriin. Omalla tekemisillä ei käytännössä vaikuta mitenkään ellei esim EU saisi pakotettua todellisia saastuttajia kuriin.
Onhan se noinkin mutta niin se ns. peliteoriaan kuuluukin. Kaikki ovat syyllisiä mutta kukaan yksittäinen ihminen ei ole vastuussa tilanteesta. Jokaisella on omat tekosyynsä miksi juuri minun ei tarvitse vähentää kulutusta. Kinkkinen tilanne, varsinkin kun antamalla piut paut päästövähennyksille valtiot saavat etulyöntiaseman kulutusta hillitseviin valtioihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastotekoni on se etten hanki lapsia.
Tuo on kaikkein tehokkain ja paras ilmastoteko.
suuruudenhullut kirjoitti:
Maailma ei muutu yhtään vaikka marginaalikansa suomalaiset katoaisivat yön aikana. Kuka teille vihreille on kertonut, että suomalaisilla olisi missään maailmaan liittyvissä asiaoissa mitään merkitystä?
Näin on. Meitä on koko maassa yhden kaupungillisen verran, ja elämme vihreitä lukuunottamatta vaatimatonta elämää.
Saisipa vielä vihreät luopumaan lentämisestä ja kerskakuluttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taas olettelee kun on itse ihan lahna.
Olen ollut ympäristöystävällinen jo vuosia. Ostanut vihreää sähköä, pyöräillyt, en lentänyt pitkiin aikoihin eikä näköpiirissä edelleenkään, ostan luomua, eko-tuotteita ja niin edelleen. En osta sähköäkään mistään paskahalvasta vaan kalliista joka kehittää isolla rahalla ympäristöystävällistä sähköä.
Luomulla ja ekotuotteilla ei ole mitään tekemistä ilmaston kanssa. Vihreä sähkökin on silkka rahastuskeino ellet satu asumaan meren äärellä Pohjanmaalla.
Luomuviljely vie enemmän kasvatuspinta-alaa ja on ilmastolle vahingollisempi kuin tehokkaampi viljely.
Lihaa syön, en lennä ja en osta turhaa. Autoa ei ole ja lapset ja lemmikit on jätetty hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Lihasta en aio luopua. Syön vain riistalihaa ja se ei vaikuta ympäristöön mitenkään, jos sen lopetan.
Ei kanojen tai kanien kasvattaminenkaan vaikuta ympäristöön. Siis kotipihalla eikä missään tehokanaloissa.
Matkustelu on elämä. En tule koskaan lopettamaan. Normaalia on väh 6 matkaa vuodessa.