Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pahaksi ilmaston tulee lämmetä, että muutat kulutustasi? 40 astetta Suomeen?

Vierailija
03.07.2021 |

Missä vaiheessa luovut lihasta, turhasta kulutuksesta ja lentämisestä? Silloin kun Suomessa on +40? Kun merenpinta on noussut monta metriä?

Kommentit (287)

Vierailija
21/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule koskaan muuttumaan millään "olisi hyvä jos tekisitte näin" -piipityksillä.

Vierailija
22/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään on kuuma ja samalla myös ihmisiä kuolee kun ylikansoitus on tämän maapallon ongelma. Meillä on noin 7 miljardia liikaa ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihan heti tulvasta pelkoa. Taloni kalliolla 157m merenpinnasta. Joten possufile maistuu kyllä

Vierailija
24/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri savimajani rakentamisen ja odotan valtiolta kaivorahaa.

Vierailija
25/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aloittajan pitäisi kysyä tuota kiinalaisilta, yhdysvaltalaisilta, intialaisilta, venäläisiltä ja japanilaisilta? He kun vastaavat lähes 60 prosentista maailman hiilidioksidipäästöistä?

https://www.investopedia.com/articles/investing/092915/5-countries-prod…

Ja Kiinalle on vielä annettu lupa lisätä päästöjään vuoteen 2030 asti.

https://climateactiontracker.org/countries/china/

President Xi Jinping has announced in September 2020 that China will strengthen its 2030 climate target (NDC), peak emissions before 2030 and aim to achieve carbon neutrality before 2060.

Vierailija
26/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuruudenhullut kirjoitti:

Maailma ei muutu yhtään vaikka marginaalikansa suomalaiset katoaisivat yön aikana. Kuka teille vihreille on kertonut, että suomalaisilla olisi missään maailmaan liittyvissä asiaoissa mitään merkitystä?

Uutisissa sunnuntaina 13.6. klo 20.30 näytettiin miten älyttömät määrät Suomeen tilattuja postipaketteja Kiinasta ja EU:n ulkopuolelta liikkuu Vantaan lajittelukeskuksessa (voi katsoa Yle Areenasta). Eli suomalaiset voisi tehdä paljonkin ilmastonmuutoksen hidastamiseksi. Älkää ihmiset ostako kiinalaista krääsää. Suosikaa kotimaisia kivijalkaliikkeitä ja kotimaisia tuotteita.

Vierailija
27/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta en aio luopua. Syön vain riistalihaa ja se ei vaikuta ympäristöön mitenkään, jos sen lopetan. 

Vierailija
28/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taas olettelee kun on itse ihan lahna.

Olen ollut ympäristöystävällinen jo vuosia. Ostanut vihreää sähköä, pyöräillyt, en lentänyt pitkiin aikoihin eikä näköpiirissä edelleenkään, ostan luomua, eko-tuotteita ja niin edelleen. En osta sähköäkään mistään paskahalvasta vaan kalliista joka kehittää isolla rahalla ympäristöystävällistä sähköä.

Luomulla ja ekotuotteilla ei ole mitään tekemistä ilmaston kanssa. Vihreä sähkökin on silkka rahastuskeino ellet satu asumaan meren äärellä Pohjanmaalla.

Onko tietoa vihreästä sähköstä vai vain sinun fiilis?

Tässäpä se suurin virhe nykyisessä ilmastoasioiden ajamisessa. Firmat viherpesee kaiken ympäristöä paskovankin. Vastuu menee yksittäiselle ihmiselle jonka teoilla ei ole oikeasti mitään väliä. Tarvittaisiin oikeasti isoja muutoksia, jos ei haluta maapallosta elinkelvotonta.

Vierailija
29/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ei ilmastoa viilennä vaikka minä olisin kokonaan syömättä. 

On olemassa ihmistyyppi, joka ei osaa ajatella voivansa olla hyödyksi. Vaihtoehdot tällaiselle ihmiselle ovat joko tehdä pahaa tai pidättäytyä siitä. 

Todellisuudessa ihmiset voivat joko toimia asennemuutoksen edistäjinä tai hidastajina, samoin kuin he voivat tehdä elämässään ratkaisuja, jotka hidastavat tai kääntävät ilmastonmuutosta osaltaan. Voit olla hiilipositiivinen sen sijaan, että yrität pelkillä kieltäymyksillä olla vähemmän negatiivinen.

Vierailija
30/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Käyn ruokani ruokajonosta ja ostan vaatteeni kirpparilta. Suosin kasvispainotteista ruokavaliota sillon kun kykenin vielä itse kaiken ruokani ostamaan, nyt ei ole varaa olla kranttu.

Aika selvää ettei ole varaa lennellä, käydä ravintoloissa, baareissa jne.

En omista autoa, en reissaa, kuljen kävellen. Asun kerrostalossa ja kasvatan hieman syötävää omalla parvekkeella ja mulla on pieni kasvimaa äitini pihalla.

Mitä muuta vielä haluat? Mitä sä teet?

Vierailija
31/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lehmät lakkaa pieremästä.

Vierailija
32/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei muutu yhtään vaikka marginaalikansa suomalaiset katoaisivat yön aikana. Kuka teille vihreille on kertonut, että suomalaisilla olisi missään maailmaan liittyvissä asiaoissa mitään merkitystä?

Kummasti vaan se maailma haluaa meille kylään... Missä muualla on näin itsetuhoista anteliaisuutta ihan kaikkia kohtaan? Pääsyvaatimukset: et tee itse mitään mutta olet rassukka. Ok, hienoa, tervetuloa!!

Vierailija
33/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasta luovuin vuonna 1992, lentänyt olen tasan kerran pikkulapsena ja turhaa en ole osatut ikinä.

Oliko muuta kysyttävää?

Vosiit joskus aloittaa sen elämäsi.

Vierailija
34/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto lämpenee tai kylmenee ja sillä ei ole väliä onko täällä sota, roskat vai kaikki mitä me täällä tehdään. Aurinko myös "kuolee" ajan kuluessa, vaikka sille ei tee mitään.

Vierailija
35/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, puhelin, tietokoneet, kaikki elektroniikka kodinkoneita myöten, autojen varaosat, teollisuuden osat jne... Missä saatanan kuplassa sä elät? Suosi kotimaista kun ei ole kotimaassa enää tuotantoa niille mitä tarvitaan suomessa teollisuutta myöten

Vierailija
36/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap taas olettelee kun on itse ihan lahna.

Olen ollut ympäristöystävällinen jo vuosia. Ostanut vihreää sähköä, pyöräillyt, en lentänyt pitkiin aikoihin eikä näköpiirissä edelleenkään, ostan luomua, eko-tuotteita ja niin edelleen. En osta sähköäkään mistään paskahalvasta vaan kalliista joka kehittää isolla rahalla ympäristöystävällistä sähköä.

Luomulla ja ekotuotteilla ei ole mitään tekemistä ilmaston kanssa. Vihreä sähkökin on silkka rahastuskeino ellet satu asumaan meren äärellä Pohjanmaalla.

Onko tietoa vihreästä sähköstä vai vain sinun fiilis?

Ihan on tietoa: tutustu sähkönsiirtoon ja mieti sen jälkeen, mistä maksat vihreässä sähkössäsi. Ilmastolle olisi parempi, jos et käyttäisi sähköä lainkaan.

Vierailija
37/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa sunnuntaina 13.6. klo 20.30 näytettiin miten älyttömät määrät Suomeen tilattuja postipaketteja Kiinasta ja EU:n ulkopuolelta liikkuu Vantaan lajittelukeskuksessa (voi katsoa Yle Areenasta). Eli suomalaiset voisi tehdä paljonkin ilmastonmuutoksen hidastamiseksi. Älkää ihmiset ostako kiinalaista krääsää. Suosikaa kotimaisia kivijalkaliikkeitä ja kotimaisia tuotteita.

Joo! Antakaa muiden rahdata ne kiinakrääsät Suomeen välikäsien kautta ja maksakaa niistä enemmän!

Annatko muutaman esimerkin näistä kivijalkaliikkeistä ja kotimaisista tuotteista, joita suosittelet?

Vierailija
38/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo on käytännössä asuinkelvoton 30 vuoden päästä. Merkit ovat jo hyvin näkyvissä.

Vierailija
39/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luopunut lihasta jo yli 20v sitten. Lentänyt olen koko elämäni aikana 3 kertaa ja olen yli 40v.

Juntti.

Vierailija
40/287 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai +40 astetta Suomessa. Ollaan nyt sentään realisteja, ilmaston on pahimmissa skenaarioissa odotettu lämpiävän 2-3 astetta, ei 20 astetta.