Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mies ja painan 52 kiloa. Kysyttävää?

Vierailija
02.07.2014 |

--

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:04"]Kuulostaa siltä, että olisi hyvä tutkia ainakin maitoallergian, keliakian ja laktoosi-intoleranssin mahdollisuus. Oletko kokeillut lisätä öljyä ruokiin?

[/quote]

Laktoosi-intoleranssia olen epäillytkin mutta olen luopunut maitotuotteista melkein kokonaan, joten en ole viitsinyt tutkittaa asiaa.

[/quote]

Ruokavalion rajoittaminen tuolla tavalla ei ole järkevää ilman tutkimustuloksia. Suosittelen lääkärikäyntiä. Onko se mahdollinen?

[/quote]

En toisaalta tarvitse tutkimustuloksia tietääkseni, ettei vatsani siedä maitotuotteita joitain juustoja lukuun ottamatta. Eivätpä ne ole mitenkään elintärkeitä, vegaaniuteen olen muutenkin kallistumassa vähitellen.

Vierailija
62/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:11"]Ehdotin öljyä juuri siksi, että siitä saisit enrgiaa paljon pienestä määrästä. Esim. Pirkka rypsiöljy maksaa alle 3 e puolen litran pullo. Suosittelen sijoittamaan siihen. Onko sinulla mahdollisuutta päästä opiskelijaterveydenhuollon tai muun ilmaisen paikan tutkimuksiin? Oletko käynyt armeijan tai siviilipalveluksen ja päässyt niissä lääkärille?

[/quote]

Mutta ongelmana ei ole se etten saisi ravintoa. Syön esimerkiksi paljon pastaa johon laitan joskus tomaattikastiketta. Oloni on ihan kylläinen, en näe nälkää.

En ole käynyt armeijaa enkä sivaria.

Lääkäriin en ole halukas menemään kun en kerran tunne itseäni sairaaksi.

[/quote]

Et saa ruuastasi tarpeeksi energiaa, joten sitä voi lisätä lisäämällä öljyä tuohon pastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:14"]

Miksi tuota väsynyttä provohuutoa pitää tunkea joka paikkaan? Minä ajattelin mielessäni oliiviöljyä, kun sitä on lähinnä tullut käytettyä, ja se maksaa ainakin minun lähikaupassani yli neljä euroa pullo. Neljä euroa on paljon opiskelijabudjetissa.

[/quote]

Sinä tässä olet väsynyt kun teet näin paskan provon josta näkee otsaluullaankin, että se on provo. Panostaisit nyt edes vähän jos on pakko provoilla.

[/quote]

Okei, en jaksa inttää puupäiden kanssa. Aloitus ei ole mikään provo ja jos sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa, voitkin poistua ketjusta. Hyvästi.

Vierailija
64/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairauksissa, kuten syömishäiriöissä, usein puuttuu sairauden tunto - varsinkin kun ei vielä olla kuoleman kielissä.

Vierailija
65/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:16"]Mkä on mieliruokaasi?

[/quote]

Riisi tai couscous.

Vierailija
66/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:11"]Ehdotin öljyä juuri siksi, että siitä saisit enrgiaa paljon pienestä määrästä. Esim. Pirkka rypsiöljy maksaa alle 3 e puolen litran pullo. Suosittelen sijoittamaan siihen. Onko sinulla mahdollisuutta päästä opiskelijaterveydenhuollon tai muun ilmaisen paikan tutkimuksiin? Oletko käynyt armeijan tai siviilipalveluksen ja päässyt niissä lääkärille?

[/quote]

Mutta ongelmana ei ole se etten saisi ravintoa. Syön esimerkiksi paljon pastaa johon laitan joskus tomaattikastiketta. Oloni on ihan kylläinen, en näe nälkää.

En ole käynyt armeijaa enkä sivaria.

Lääkäriin en ole halukas menemään kun en kerran tunne itseäni sairaaksi.

[/quote]

Et saa ruuastasi tarpeeksi energiaa, joten sitä voi lisätä lisäämällä öljyä tuohon pastaan. 

[/quote]

Täytyy kokeilla tätä, kiitos.

Vierailija
67/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:21"]Mielisairauksissa, kuten syömishäiriöissä, usein puuttuu sairauden tunto - varsinkin kun ei vielä olla kuoleman kielissä.

[/quote]

Kerrotko, mikä minusta tekee syömishäiriöisen? Haluan oikeasti tietää.

Vierailija
68/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:21"]Mielisairauksissa, kuten syömishäiriöissä, usein puuttuu sairauden tunto - varsinkin kun ei vielä olla kuoleman kielissä.

[/quote]

[/quote]

Se, ettet syö niin paljon, kuin terveytesi edellyttäisi.

Vierailija
69/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:22"]

[/quote]

[/quote]

Se, ettet syö niin paljon, kuin terveytesi edellyttäisi.

[/quote]

Syönpäs. Sen minkä tingin, tingin siksi että olen köyhä, enkä siksi etten halua lihoa. Anorektikko ei halua lihoa, minä haluan. Mutta en niin että pilaan samalla kuntoni ja fysiikkani.

Vierailija
70/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä tosi tai ei, niin johan tossa on painoindeksi sitä luokkaa, että kohta varmaan luut rupee hajoomaan ja pää. Mene lääkäriin, ehkä jopa sairaalaan jos yhtään itseäsi arvostat.

Aliravitsemustila nyt on ainakin ihan selkeä ja siihen voi kuolla.

Kysymys: Syötkö säännöllisesti?  Mitä ateriasi sisältää? Montako ateriaa syöt päivässä?

Vierailija
71/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:31"]On tämä tosi tai ei, niin johan tossa on painoindeksi sitä luokkaa, että kohta varmaan luut rupee hajoomaan ja pää. Mene lääkäriin, ehkä jopa sairaalaan jos yhtään itseäsi arvostat.

Kysymys: Syötkö säännöllisesti?  Mitä ateriasi sisältää? Montako ateriaa syöt päivässä?

[/quote]

Syön aamupalaa, lounaan tai päivällisen ja iltapalaa. Yleensä leipää ja kasviksia tai puuroa aamulla, salaattia tai makaronia päivällä ja illalla sitten karjalanpiirakoita, hedelmiä tms.

Vierailija
72/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:31"]On tämä tosi tai ei, niin johan tossa on painoindeksi sitä luokkaa, että kohta varmaan luut rupee hajoomaan ja pää. Mene lääkäriin, ehkä jopa sairaalaan jos yhtään itseäsi arvostat.

[/quote]

Juon myös paljon kahvia.

Vierailija
73/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:31"]On tämä tosi tai ei, niin johan tossa on painoindeksi sitä luokkaa, että kohta varmaan luut rupee hajoomaan ja pää. Mene lääkäriin, ehkä jopa sairaalaan jos yhtään itseäsi arvostat.

[/quote]

Syön aamupalaa, lounaan tai päivällisen ja iltapalaa. Yleensä leipää ja kasviksia tai puuroa aamulla, salaattia tai makaronia päivällä ja illalla sitten karjalanpiirakoita, hedelmiä tms.

[/quote]

Missä proteiinit? Pelkkää makaroonia?

Vierailija
74/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä on 188 cm pitkä ja uskokaa tai älkää painoi 54 kg. Meidän suhde kaatui osittain juuri siihen, että en kestänyt katsoa häntä ilman vaatteita kun oli sellanen anorektikon näköinen. Heillä oli tämä ongelma suvussa, isänsä oli kuulemma päässyt alipainosta normaalipainoon vasta keski-iässä.

Vierailija
75/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:04"]Kuulostaa siltä, että olisi hyvä tutkia ainakin maitoallergian, keliakian ja laktoosi-intoleranssin mahdollisuus. Oletko kokeillut lisätä öljyä ruokiin?

[/quote]

Laktoosi-intoleranssia olen epäillytkin mutta olen luopunut maitotuotteista melkein kokonaan, joten en ole viitsinyt tutkittaa asiaa.

[/quote]

Ruokavalion rajoittaminen tuolla tavalla ei ole järkevää ilman tutkimustuloksia. Suosittelen lääkärikäyntiä. Onko se mahdollinen?

[/quote]

En toisaalta tarvitse tutkimustuloksia tietääkseni, ettei vatsani siedä maitotuotteita joitain juustoja lukuun ottamatta. Eivätpä ne ole mitenkään elintärkeitä, vegaaniuteen olen muutenkin kallistumassa vähitellen.

[/quote]

Nyt poika proteiinia kehiin, varsinkin jos vegaaniksi aiot. Maitotuotteiden tilalle soijamaitojuttuja. Sit tofua. Ja vaikka pähkinöitä, papuja, linssejä.. Onhan noita vaikka mitä hyviä vegesafkoja, joista saa protskuja, ja niitä sä tarvitset jos jotain :)

Vierailija
76/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:31"]On tämä tosi tai ei, niin johan tossa on painoindeksi sitä luokkaa, että kohta varmaan luut rupee hajoomaan ja pää. Mene lääkäriin, ehkä jopa sairaalaan jos yhtään itseäsi arvostat.

[/quote]

[/quote]

Missä proteiinit? Pelkkää makaroonia?

[/quote]

En tiedä proteiineista mitään. Mistä niitä saa? Kasviksia syön niin kuin sanoin.

Vierailija
77/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:42"]Mun exä on 188 cm pitkä ja uskokaa tai älkää painoi 54 kg. Meidän suhde kaatui osittain juuri siihen, että en kestänyt katsoa häntä ilman vaatteita kun oli sellanen anorektikon näköinen. Heillä oli tämä ongelma suvussa, isänsä oli kuulemma päässyt alipainosta normaalipainoon vasta keski-iässä.

[/quote]

Melkein sama juttu, siis suvussa kulkee se, että monen polven päähän isäni puolen miehet ovat olleet äärimmäisen laihoja jonnekin kolmenkympin korville asti. Osittain tämä on siis geneettistä.

Vierailija
78/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nyt poika proteiinia kehiin, varsinkin jos vegaaniksi aiot. Maitotuotteiden tilalle soijamaitojuttuja. Sit tofua. Ja vaikka pähkinöitä, papuja, linssejä.. Onhan noita vaikka mitä hyviä vegesafkoja, joista saa protskuja, ja niitä sä tarvitset jos jotain :)

[/quote]

Täytyy yrittää monipuolistaa ravintoa mutta ruoka on tosiaan pirun kallista. Kun jää vuokran jälkeen satanen kuussa elämiseen, sillä ei paljon ihmeellisyyksiä osteta.

Vierailija
79/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans 52kg painonen mutta pituutta vaan 172cm. Pelottavaa tässä on että jo mä oon alipainonen 2kg kun mun painoindeksi on 17. Herra isä 186cm ja 52. .mikä painoindeksi siitä tulee: 15...

Vierailija
80/84 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 00:31"]On tämä tosi tai ei, niin johan tossa on painoindeksi sitä luokkaa, että kohta varmaan luut rupee hajoomaan ja pää. Mene lääkäriin, ehkä jopa sairaalaan jos yhtään itseäsi arvostat.

[/quote]

[/quote]

Eli ruokavaliosi on päin persettä, siksi olet noin laiha. Syöt pelkkää hiilaria, vaikka rasva ja proteiini ovat kaikista tärkeimmät ravintoaineet.