Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias käyttää kaupassa kaikki keinot manipuloinnista uhkailuun saadakseen karkkia, olen ihan loppu

Vierailija
01.07.2021 |

Olen yh ja tukiverkkoja ei ole joten lapset on otettava kauppaan.

Poika tosiaan käyttää kaikki keinot kauppareissulla. Ensin yrittää nätisti, äiti, mä meen kiltisti ajoissa nukkumaan koko viikon jos saan tän. No, kiellän ja sanon että ei ole karkkipäivä. Sitten kirkuu kuin syötävä, niin kauan että on ihan punainen ja hikinen. No, kirkukoot, en osta karkkia. Menee makaamaan karkkihyllyn eteen "mä en nouse tästä jos en saa tätä" noukin kärryyn sellaiset tavarat jotka pystyn niin, että lapsi on näköetäisyydellä. Ei muutakun kädestä kiinni ja itkevä poika + vauva ulos kaupasta.

Nyt on alkanut manipuloida ihan uudella keinolla mikä karmii minua. Nimittäin jo kotona lähtiessä sanoo "jos et sä osta mulle karkkia, lyön pikkusiskoa" Ja vaikka minulla on silmät selässä ja vauva 6kk koko ajan silmän alla, onnistui tämän tekemään. Kumarruin nostamaan tippunutta kynää ja poika löi vauvaa mahaan. En meinannut saada itkua millään loppumaan.

Onko lapsestani kasvamassa jonkin sortin psykopaatti? Joskus olen kertakaikkiaan niin poikki, että olen antanut jonkun tikkarin tai pienen suklaapötkön ottaa. Silloin käyttäytyy kuin enkeli.

Kommentit (377)

Vierailija
101/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leave that pig on the floor.

Vierailija
102/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä kaupasta vaan kannetaan räyhä pihalle, ja jos ei kerran osaa käyttäytyä, niin sinne kauppaan ei edes oteta mukaan.

Ja kun väkivallalla uhkailee ja sen toteuttaa, niin eihän se kauppaan tule.

Mistä se lapsi oppii tuon uhkailun? Onko iPad?

Sä olet aapee kusessa, jos sä et ruoea loogisesti ja selkeästi kasvattamaan lastasi.

Uhmaa kasvatetaan jo ihan erilailla kuin vauvaa palvellaan.

Saako vastuuta? Saako huomiota? Onko rajat aikuisten hallussa vai tekeekö se lapsi itse rajansa?

Vierailija
104/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano, että haen vartijan :D

Ei ole vartijan tehtävä kasvattaa teidän kakaroita. Itse hymyilen lapselle vaan nätisti ja kävelen ohi jos vanhemmat uhkailevat minulla.

T. Vartija

Ai mä uhkailen usein että jos tenavat käyttäytyy muita häiritsevästi niin vartija tulee ja paiskaa koko köörin pihalle. Sinne jää sitten kaikki iltapalat ja viikon ruuat, eikä enää saada käydä lähiaupassa vaan pitää mennä toiseen kaupunkiin. Mites sitten suu pannaan?

Ja olen kyllä olettanut että vartija paiskaa meidät pihalle jos typerä älämölö ei lopu

Typerää pelotella vartijalla. Ensinnäkään vartija ei heitä lapsia ulos kaupasta, se on vanhempien homma kasvattaa lapsensa ja pitää rajat + sitten kun ne lapset häviävät kaupassa niin juoksevat vartijaa karkuun kun pelkäävät kun vartijoilla on peloiteltu.. Sama homma poliisin kanssa.

Vierailija
105/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super Nanny Suomi 🆘

Vierailija
106/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Super Nanny Suomi 🆘

SuperNanny

Vierailija
107/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vm. 1960 kirjoitti:

Ei tuommoista ollut minun lapsuudessani ja nuoruudessani 1960- ja -70-luvuilla missään. Varmaan olisi jäänyt mieleen, jos olisi ollut. Mikä on nykyään niin toisin? 

Kuule, niin paljon on nyt toisin!

Tää palstakin. Mieti vähän tätä maailmaa nyt ja silloin. Ja pennut joutuu tässä sekamelskassa kasvamaan. Ja aikuiset ihan sekaisin.

Vähemmästäkin.

Multitaskausta... ja siitä tulee helposti multipaskausta.

Lasten kasvatus on mennyt sekavaksi.... kielletään aikuisilta vaan rajoja ei opeteta opettamaan.

Vierailija
108/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän kerran osaa manipuloida jo nyt niin ruokit ja vaatetat kotonasi kunnon narsistia. Kasvattamalla hänestä ei saa normaalia ihmistä.

HmmZ osaa monipuolista... kuka on manipuloitavissa? Äiti on.

Äiti on rajaton... lapsi on rajaton.

Vierailija
109/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmallisuus, johdonmukaisuus ja tarpeeksi toistoja.

Näillä olen saanut kauppareissut siedettäväksi 8v, 7v ja 5v kanssa. Kannattaa rohkeasti pyytää apua esim. neuvolasta. Tsemppiä sinulle, ap!

Äläkä välitä ilkeistä kommenteista, täällä on usein pätemässä he jotka ovat eläneet sitä aikaa kun kiukuttelevat lapset on laitettu ruotuun tukkapöllyllä tai vyön heilautuksella, eikä heillä ole mitään käsitystä nykyajan vanhemmuudesta.

Kaikkiin lapsiin ei neuvottelu/keskustelu tehoa. 

Mitä pitäisi tehdä, kun lapsi tempaisee nyrkillä VAUVAA mahaan?

Nykyäänhän huutaminenkin on henkistä väkivaltaa.

"Voi Veeti, äläs nyt tee noin. Tulee siskolle pipi ja paha mieli"

Kun se, että kerran nappasee niskavilloista ja sanoo, että katsokin että et tee tuota enää ikinä.

Kyllä minäkin tässä vaiheessa saattaisin tehdä niin, että näyttäisin lapselle, että se mahaan lyöminen tai ylipäänsä lyöminen sattuu, vaikka en väkivaltaa lähtökohtaisesti kannatakaan. Jos lyö vauvaa kunnolla, sille vauvalle voi käydä oikeasti tosi pahasti. Ketään ei kiusata ja pienemmille ei ryttyillä. Jos kerran näyttää lapselle, että tämä sattuu, niin ei ehkä tee toiste. Kyllä minä sen ottaisin vain opetustuokiona.

Psykopaatin alulle ei riitä mikään silittely ja selittely.

Vierailija
110/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet tuollaiseksi opettanut, meillä 3v ihmetteli kun tuollainen raivopää sai karkkia, kun lyö vauvaa niin karkkipäivä siirtyy vielä kauemmas. Hyvin yksinkertaista, ei tarvita minkään sortin asiantuntijaa.

Vierailija
111/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna huutaa ja jätä sinne kauppaan. Jos joku tekee lasun ja lapsi otetaan huostaan, olet päässyt ongelmasta :D

Ihanaa olla vela!

Vierailija
112/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin haluamansa karkit ja sanoisin että syödään karkkipäivänä eikä joka kauppareissu osteta karkkia. Jos ei tämä käy niin sitten niitä ei syödä myöskään karkkipäivänä. Sitten ne menee parempiin suihin. Varmista että lapsella ei ole nälkä eikä jano, kun menee kauppaa niin ei tee mieli makeaa niin paljon. Jotkut terveelliset jälkiruuat esim. hedelmät ja marjat voisi tyydyttää makeanhimoa.

Vierailija
113/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on 5v ja vauva, missä ihmeessä niiden isät on???

Vierailija
114/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta kuullut, että aletaan uhkailla pikkusisaruksen lyömisellä, huhhuh. En tiedä onko pojalla kaikki ihan kohdillaan.

Periaatteessa olet toiminut ihan oikein, manipulaatiolle ei pidä tapua yhtään kertaa ettei lähetä sellaista viestiä että tämä on toimiva tapa saada haluamiaan asioita.

Ehkä lapselle pitää sitten sanoa, että jos lyöt sisarusta niin et saa enää koskaan karkkia.

Vierailija
115/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaisit pojalle ostoslistan ja saisi auttaa keräämään tavaroita yhdessä sun kanssa. Palkaksi voisi saada tikkarin, koska et ole aiemminkaan ollut johdonmukainen kasvatuksessa.

Vierailija
116/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se karkkipäivä teettää. Karkki on jotakin jota hartaasti odotetaan koko viikko ja pohja addiktion kehittymiselle on valmis.

Vierailija
117/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa ruokaostokset kotiin

Vauvan ja isomman lapsen kanssa oleva yh onkin niin hyvissä varoissa, että on mahdollisuus vain tilailla ruuat kotiin. Huomaa, että näitä heittelee aina hyväosaiset.

Itse asiassa kaikki yh-äidit eivät ole pienituloisia, ei minunkaan äitini ollut, mutta monilla toki on rahat tiukalle joten kaikilla ei todellakaan ole varaa tilata ruokia kotiin. Kuitenkin tämän neuvon suurin puute on se, että siinä ei puututa varsinaiseen ongelmaan, eli siihen, että poika käyttää väkivaltaa ja vieläpä pieneen haavoittuvaan vauvaan kohdistuvaa väkivaltaa saadakseen tahtonsa läpi. Tämä ongelma ei poistu sillä, että vältetään kauppareissuja, vaan poika tulee satuttamaan muita silti. Ja siitä pojasta kasvaa joskus aikuinen mies. Sellainen, joka on vaaraksi ympäristölleen.

Vierailija
118/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tuon 5v kakaran kadun varteen ja kävelisin pois.

Vierailija
119/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan ne koirille tarkoitetut sähköpannat maksavat? Sellaisen kun laittaisi tuolle kakaralle kaulaan ja täräyttäisi aina kun ei tottele?

Vierailija
120/377 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen vm. 1960 kirjoitti:

Ei tuommoista ollut minun lapsuudessani ja nuoruudessani 1960- ja -70-luvuilla missään. Varmaan olisi jäänyt mieleen, jos olisi ollut. Mikä on nykyään niin toisin? 

Kuule, niin paljon on nyt toisin!

Tää palstakin. Mieti vähän tätä maailmaa nyt ja silloin. Ja pennut joutuu tässä sekamelskassa kasvamaan. Ja aikuiset ihan sekaisin.

Vähemmästäkin.

Multitaskausta... ja siitä tulee helposti multipaskausta.

Lasten kasvatus on mennyt sekavaksi.... kielletään aikuisilta vaan rajoja ei opeteta opettamaan.

ennen elettiin rutiinielämää. Kaikelle oli oma aikansa, nykyisin tämä "lapsentahtinen" kasvatus on johtanut siihen ettei vanhemmat enää tajua edes sitä miksi oli tärkeää, että lapsi menee nukkumaan samaan aikaan päivästä ja herää samaan aikaan aamusta. Tai että miksi kannattaisi pitää vain yksi karkkipäivä viikossa jne. jne. ei ihme, että lapset on sekaisin, kun vanhempansakin ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi