Miehesi "mitättömät" ärsyttävät tavat?
Eli listata asioita, jotka ärsyttää miehessäsi, mutta ovat niin mitättömiä ettet halua nipottaa niistä. :D
Mulle tuli mieleen pari juttua..
- Ottaa suihkuun mennessä kaapista minkä sattuu pyyhkeen. Siis se kun kuitenkin jätetään vessan naulaan, niin olisihan se kiva että kaikki pyyhkeet olisi samaa sävyä tai muuten mätsäisivät, myös käsipyyhkeisiin! :D
- Mielestäni kummia tapoja siivota tai tehdä ruokaa. Tekis mieli mennä neuvomaan miten MINÄ aina teen, mutta en alennu moiseen. Tiedän, että se on todella ärsyttävää!
Kommentit (146)
Paras ketju pitkään aikaan:D Näin miehenä tunnistaa itsensä vähän sieltä sun täältä..:)
Ja ketsuppia täytyy laittaa kaikkeen ruokaan! Siis ihan mihin vaan ruokaan.
-73
Hahaa, hauska ketju. Omassa miehessä minua ärsyttää seuraavat asiat:
- Jättää todella usein kylppärissä peilin viereisen kaapin oven auki.
- Pitää kaksi päivää peräkkäin samoja alkkareita ja sukkia. Yök!
- Käyttää reikäisiä sukkia, vaikka käsken heittämään ne pois.
- Käyttää deodoranttia ainoastaan treenatessaan, ei muuten. Tämän vuoksi haisee välillä hieltä.
- Käy töissä salilla treenaamassa. Ne samat treenikamat on töissä käytössä varmaan kaksi viikkoa ennen kuin ne kiikutetaan kotiin pesuun. (kiva hien haju!) Tähän liittyen ei käy treeenin jälkeen suihkussa, vaan vaihtaa vain työvaatteet niskaan.
- Hikoilee tosi helposti. Ei tarvitse kuin vähän jotain nostaa kun selkä on jo märkä.
- Jostain syystä säilyttää kotihousujaan käsityökoppani päällä olohuoneessa.
- Syö kovaäänisesti, rouskuttaa (ei kylläkään mässytä). Kerran suklaakuorrutteista jäätelöpuikkoa syödessään olisi voinut luulla miehen syövän näkkäriä.
- Juo aina ruoan kanssa mehua / tuoremehua / limsaa. Mun mielestä vesi tai maito saisi kelvata. Häpesin kun kerran menimme fine dining -ravintolaan viettämään vuosipäivää. Hienon viiden ruokalajin menun kanssa mies tilasi kolan juomaksi. Olisihan sitä voinut ottaa vaikka kivennäisvettä viinin sijaan...
- Ei suorista vaatteita narulle vaan jättää ne ryppyyn. Omista neuleistaan ja kauluspaidoistaan on tietysti tarkka ja ne kuuluu ripustaa ainoastaan henkareihin kuivumaan.
Oon nainen mutta tunnistan itseni joistakin. :D jätän märän pyyhkeen hetkeksi sohvalle, en laita aina kenkiä kaappiin vaan eteisen lattialle, lotraan vettä, unohdan välillä huuhdella astiat ennen kuin ne jähmettyy jne.
Ei tee oma-aloitteisesti mitään, paitsi kokkaa itselleen.
Jättää maitopurkkeihin, ruoka-astioihin, kahvipaketteihin yms. KAIKKIIN sen verran kys. tuotetta, että sillä ei mitään enää tee.
Jättää tölkkeihin ja pulloihin saman verran kaljaa tms, ja ei tajua kaataa pois ennen pussiin laittamista. Pulloja meillä ei myöskään saa viedä ennen kuin niistä kertyy ainakin 10 euron summa.
Ei huuhdo astioita ennen tiskikoneeseen laittamista, eikä halua puhdistaa koneen sihtiä ruuanjämistään. Jos astioihin on jäänyt esim. spagettia, ei yritä edes pestä käsin vaan pyörittää koneessa vaikka 7 kertaa.
Jos kaataa jotain pöydälle / lattialle, siivoaminen tapahtuu ehkä n. kuukauden päästä, jos silloinkaan. Yleensä kyllä ällötyksissäni joudun ne siivoamaan.
Jättää jääkaapin oven liian pitkäksi aikaa auki. Muutenkin jättää ovet ja laatikot auki.
Jos käskystä joskus pesee pyykkiä, on sitä mieltä, että on minun hommani ripustaa, ja jättää pyykit koneeseen kunnes ne on pesty ainakin kahdesti, yleensä kolmesti.
Säilyttää avaimia, kännykkää, lompakkoa, ruuveja, salikorttia, lääkkeitä, tärkeitä lappuja yms keittiön tasolla, joka näkyy koko kämppään ja jonka näkee heti tullessaan eteiseen. Kaikille on oma oikea paikkansa, mutta tavarat on aina siinä.
Lataa kännykkää ja tablettia vaikka ne olisivat täynnä, ja jättää laturin pistokkeeseen, laatikossa menee kuulemma hukkaan.
Kokkaa ja jättää ruuat hellalle, en syö liharuokia joten en ala siirtämään herran ruokia jääkaappiin jossei itse osaa. Aamulla ihmettelee, kun kissa on käynyt syömässä kanat pannulta.
Pelkää minua ja ei uskalla esim. lähteä kavereiden kanssa baariin, syyttää sitten minua kavereille vaikka olisin "antanut luvan", jota ei edes tarvi.
- kaikki kaapit jää aina auki
- kengät jää just siihen, mihin ne jalasta "tippuu", vaikka keskelle eteisen lattiaa, niihin on sitten muiden kiva kompastella, ja yleensä päivän mittaan vaihtaa kengät joka kerta ovesta ulos mennessään, niin niitä pareja on sitten siinä lattialla muutamat.....
- partakarvat jää parranajon jälkeen lavuaarin reunoille, vaikka huuhteleekin niistä suurimman osan pois, mutta todellakin vaan huuhtasee, jollon reunat on viä täynnä niitä, itse ei tätä näe, koskaan.
- wc-pytyn rengas on AINA ylhäällä sen jäljiltä (perheessä 4 tyttöä/naista + 1 mies), tuhat kertaa asiasta huomauttanut, mutta kun ei..ärsyttää niiiiiiiiiiiin paljon.
- ruokapöydällä lojuu miehen tavaroita (puhelin,kyniä, lippuja ja lappuja, vyö,..)
- tuolin selkänojille kertyy vaatteita, joita minä sitten muutaman päivän jälkeen vien pyykkiin, ja sitten niitä etsitään ja ihmetellään missä ne on. Roskissa kohta.
- on kotona aina kalsarit jalassa ja mua risoo, sitten kun lasten kavereita tulee kylään niin kiukutellaan kun ei housuja ja pistäkää nyt se ovi kiinni kun ei oo housuja.... jumalauta pitäis ne housut jalassa niinku normaalit ihmiset, aaaaargh!!!!
- lähtee aina joka paikkaan niin "kiireellä" (=huolimattomasti),että aina saa olla perään huutelemassa onko puhelin/avaimet/autonavaimet/yms. mukana
- pistää pyykkejä kuivaustelineelle kuivumaan niin, että täyttää ne pitkät narut kaikilla pienillä vaatteilla ja sitten tunkee niille lyhyille naruille kaikkia farkkuja, kauluspaitojaan jne. ihan ryttyyn. Helvetin ärsyttävää. Mutta ei vaan ite näe. Tätäkään.
- saattaa illan aikana juoda 2-3 lasista, koska jättää aina lasinsa esim. olohuoneeseen, ja kun on keittiössä,niin ottaa vaan kaapista uuden lasin, koska ei muista (?) että on jättänyt hetki sitten lasin toiseen huoneeseen.
- jos tiskaa jotain, laittaa sitä fairya melkein desin, koska "eihän ne muuten peseydy", ja sitten ihmettelee kun käsitiskiaine on aina loppu....
- jos pesee vessan, ei koskaan pese sitä wc-pöntön renkaan alaosaa. Yleensä pesen sen itse jälkeenpäin..
Ja kaikesta tästä huolimatta se olen kuulemma MINÄ, joka täällä sotkee...
Olipa kiva saada nalkuttaa tänne. :D Kiitos!
-ei siivoa omatoimisesti, tai siivoaa väärin (ei pyykit kuivu, jos ne vaan nakataan isona kökkönä laudan päälle "kuivumaan" ARGH)
-edellisiä kaljatölkkejä ei voi viedä samalla pois, kun hakee uuden = jumalaton keko kaljatölkkejä monta päivää olkkarin pöydällä
-ruokajuomaksi ei käy koskaan hanavesi, vaan aina pitää olla vissyä, mehua, kaljaa/ykköskaljaa/kotikaljaa, tms muuta joka tulee pidemmän päälle kalliiksi
-käyttää urheiluhousuja TODELLA pahan hajuisiksi asti, ja kun pyykkään, haju tarttuu muihinkin vaatteisiin. haju tarttuu myös kaikkialle minne istuu, esim sohvaan on alkanut jo vähitellen pinttyä haju kiinni...
-kasvattaa varpaankynsiään, sukat rikki ja mun iho verillä ennen kuin tajuaa alkaa leikkaamaan
-tavarat eivät löydä käytön jälkeen paikoilleen ja saattavat lojua pöydillä/kulkukäytävillä helposti kuukaudenkin
-säilyttää useampia käyttövaatteita olkkarin lattialla valtavana kekona
Imuroi uudelleen mun jälkeen. Siis kun laitan imurin pois päältä hän laittaa päälle ja imuroi samat paikat uusiks. Tästä on kyllä ihan keskusteltukin. Sanoo, että tahallaan ärsyttää, mutten ihan usko...
- Nukkuu vaan lyhyet kalsarit ja sukat jalassa, multa menee seksihalut siihen näkyyn. Lisäksi yöllä myttyää peiton niin, että se on vaan kasana mahan päällä ja jaloilla ei oo ollenkaan peittoa. ( Meidän poika on alkanut tehdä samaa, siis onko ärsyttävät tavat perinnöllisiä?)
- Kun syödään keittoa, niin sen kanssa on PAKKO olla aina ruisleipää, joita sit tehdään järisyttävä jättikasa runsaalla voilla ja mässytetään kun syödään.
- Kun keittää itselleen kananmunia se keittää varmaan 10 ja syö ne kaikki.
- PAKKO olla aina ryynimakkaraa, joita sit paistelee ärsyttävällä rasvaritinällä keskellä yötä.
- Kun käy kusella, sitä pissaa valuu lorinalla varmaan 5-10 minuuttia, en tajua miten siinä miehessä on niin paljon nestettä.
- Kun mennään ravintolaan, niin aina ottaa sen ikuisen kanakorin ja puoli litraa maitoa. Eikä syö alkusalaattia. Ikinä ei voi kokeilla uusia ruokia.
- Käyttää aina samaa shampoota, joka tekee sen hiukset ihme kelmuisiksi, mitään muuta merkkiä siis ei voi käyttää!
- Aina samat kauluspaidat, sinisiä ja harmaita, vaikka oon ostanut uusia, joissa on värejä tai ees pieniä mustia raitoja. Paidat pitää käyttää loppuun ennenku ottaa uusia.
- Tunkee verkkareiden lahkeet sukkien alle.
- Nukkuu niin syvästi ettei herää vaikka tulisi ydinsota.
- Kun joku asia alkaa sujumaan, se toteaa " No nyt alkoi lyyti kirjoittaa."
Mun mieheni jättää vessapaperi hylsyn paikalleen (ei siis vie roskiin) ja uusi rulla on vessan pöydällä.
Mitään ei saisi heittää pois, vaan kaikkea voi vielä käyttää, vaikka farkkuihin ei olisi mahtunut enää kymmeneen vuoteen.
Pelaa mielellään pleikkaria, joka on mun mielestäni outo harrastus Keski-ikäiselle.
Ei juo viiniä tai halua ns. hienoja ruokia. JOS me mennään ulos syömään, niin nakkari on ihan fine.
Mun mies ei kuuntele! Just neuvoin sitä pesukoneen yhden ohjelman kanssa, pyykki jää liian märäksi kun siinä on linkous 800. Kädestäpitäen näytin minkä ohjelman valitsee jos aikoo kuivata rummussa, linkous vähintään 1200.
Niin ei! siellä ne taas pyöri märät sukat rummussa, tälläsillä helteillä kiva rummuttaa puoli päivää.
Kiva kun tekee ja touhuaa, mut tekis myös kunnolla. Toinen mikä ärsyttää on, et huutelee mulle jääkaapin oven edessä et onks meil maitoo?! Onks astarissa likaset vai puhtaat astiat?! Öööööh avaa ja katso?
Tunnin kestävä hampaiden jynssäys iltaisin.
- Jättää vaatteita usein lojumaan makuuhuoneen lattialle. Jos sitten erehdyn siirtämään niitä vaatekaappiin, hän ei muka löydä niitä enää, vaan tulee kysymään minulta että "missä verkkarit on, jätin ne tuohon lattialle viikko sitten ja nyt eivät ole siinä". Ylipäätänsä jättää tavarat lojumaan ympäriinsä, ja jos niitä siirtää niin heittäytyy aivan avuttomaksi.
- Vihaa ruokakaupassa käyntiä, minä olen siis se joka meillä useimmiten tekee ruokaostokset.
- Tekee todella hyvää ruokaa, mutta ei ikinä siivoa keittiötä ruuanlaiton jälkeen.
- Tekeytyy väsyneeksi/sairaaksi/muuten vaan säälittäväksi ettei joutuisi siivoamaan. Kun siivoaa, ansaitsisi mielestään sen jälkeen varmaan mitalin suorituksestaan.
- On humalassa välillä todella ärsyttävä.
Hyviä puolia on kuitenkin paljon enemmän kuin huonoja :)
- Liika nuukuus joskus
- "Laskeutuu" mun naaman tasolle jollei kuullut mitä sanoin. Tämä ärsyttää ihan helvetisti ihmisten ilmoilla koska tuntuu, että tilanne näyttää siltä etten uskaltaisi puhua ääneen tms.
- Siivousinto (välillä) ja tavarat ei saa olla "väärässä paikassa"
- Tekee välillä sen ns. rumpuäänen jonkun jutun päätteeksi (vihaan)
- Omistaa jonkun avoimien ovien fetissin, AINA jättää kaikki ovet auki. Suihkuun mennessäänkin jättää oven auki ja hetken päästä lopun asunnosta valtaa trooppinen ilmasto
- Käyttää mun jo käyttämiä sukkia. Ei kuulemma mene mun käytössä likaiseksi yhden päivän aikana joten hän voi sen jälkeen käyttää niitä pari päivää ennen pyykkiin laittoa :D
- Kerää vaatteitaan olohuoneen sohvan selkänojalle, yleensä siitä löytyy parit shortsit, pari hupparia ja t-paitoja. Viikkaan aina kyseiset vaatteet yhteen läjään ja kiikutan miehen tietokonetuolille, mutta koneelle mennessään hän ei vie vaatepinoa kaappiin, vaan siirtää sen tyynenrauhallisesti siistinä pinkkana sängylle
- Hävittää itse omia tavaroitaan omituisiin paikkoihin ja syyttää mua siitä, etten tiedä missä ne on
- Vislaus
- Ottaa lähes joka aterian jälkeen hammastikun ja niitä käytettyjä tikkuja jää säännöllisesti lautasen reunalle, olohuoneen pöydälle jne.
- Ei löydä etsimäänsä, vaikka se on yleensä nenän edessä
- Usein kun ollaan kiireellisellä aikataululla lähdössä, pitää vielä käyttää minuutteja vessassa tai peilin edessä
- Käytetyt vaatteet jää olohuoneen sohvalle lojumaan
- Pyykkejä ripustaessaan (eli ei juuri koskaan) nostaa sukat sellaisenaan narulle niitä suoristamatta
- Ei pyyhi pöytätasoja, koska tiskirätti on mukamas hirveä bakteeripesä
- Taputtelee minua välillä päälaelle niinkuin lasta, ymmärrän että se on hellyydenosoitus
Tietoisesti olen yrittänyt vähentää näistä asioista huomauttelua. Minussakin on asioita, jotka häntä ärsyttää, esim. jätän jatkuvasti kaapinovia auki.
tälle se ei voi mitään, mutta tekee unissaan sellaisia hyppykäännöksiä että olen montakertaa ollut musertua alle (on yllättävän ketterä yli 100-kiloiseksi). Luitani säästääkseni emme nuku enää samassa sängyssä.