Minä haluan mökin, mies ei
Minulla lähes pakkomielle saada edullinen mökki, siiryolapuutarha, asuntovaunu kausipaikalla tms. Teen töitä kotona ja lomalla haluan olla muualla kuin kotona ainakin välillä.
Olen säästänyt rahaa ja miehen ei tarvis edes osallistua kustannuksiin. Olisin vasn kiitollinen, jos hän huomaisi miten paljon oma piilopaikka toisi minulle iloa ja onnea.
miten toimisitte? Ostaisitteko vaikka mies ei ole innostunut? Vai tyytyisitte lykkäämään oman unelmanne? Onko kukaan muu ollut/on samassa tilanteessa?
Kommentit (45)
Tottakai ostat. Sun unelmasi se on.
Ostat mitä haluat omilla rahoilla. Onnea valintaan!
Sulle sopisi pieni mökki tai asuntovaunu. Kunhan turvallisuus on aina ensin, paloturvallisuus, häkä, tuli, vesi, ensiapupakkaukset, sammutin, tieturvallisuus jne. Siellä olisi luontoa tai voisi aistia polulla, rannalla.
Jos pystyt yksin sen huoltamaan. Minä en voinut ostaa, koska mies ei juuri tee kotitöitä kotonakaan. En halunnut joutua kahden paikan velvollisuuksiin, kun toiset olisivat vain nauttineet ja vielä vtuillleet, että "mitä valitat, relaa sinäkin".
Kunhan et nakita miehelle työleiriä.
Vai niin haluaisit. Olen halunnut moottoripyörän, moottorikelkan, retkiveneen ja asuntovaunun. Pääsin haluista eroon ostamalla nuo. En kerralla, mutta vuosien mittaan. On ne ollut jo vuosia, vaimokin ollut vaunussa mukana.
Kukahan Inc ell alapeukuttaa nää kaikki tsemppikommat
Ostin kauan haaveilemani asuntoauton yksin. Jos mies ei halua hypätä matkaan, ajelen yksin. Voipi sitten näplätä rauhassa moottoripyöriään kun olen poissa.
Osta pieni asuntoauto, varmaan hauskin ja helpoin pitää yllä, pääsee ympäri Suomea ja seikkailuun! Mökki toisaalta sitoo? Mökkejäkin on kyllä joka lähtöön, joka siirtoversioita!
Me olemme perineet mökin ja olemme kumpikin siitä aivan innoissamme. Teemme myös asuntovaunulla matkoja kesäisin, mutta mökki on mukavampi kun siellä on kaikki mukavuudet.
Jos sinua kiinnostaa työleiri, jossa itse teet kaikki lomat työtä, niin osta. Miehesi ei ole kiinnostunut, joten hän ei tule sinua yhtään asiassa auttamaan. Mieti tätä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt yksin sen huoltamaan. Minä en voinut ostaa, koska mies ei juuri tee kotitöitä kotonakaan. En halunnut joutua kahden paikan velvollisuuksiin, kun toiset olisivat vain nauttineet ja vielä vtuillleet, että "mitä valitat, relaa sinäkin".
asuntovaunun vuosihuolto teetettynä ollut 70-180€/v.
Vuokraus varmaan vaivattomin vaihtoehto. Pitkäaikaisvuokrallekin saa mökkejä.
Et tarvitse tuohon miehen lupaa.
Itse olen vähän samankaltaisessa tilanteessa, paitsi että mulla ei ole rahaa. Haluaisin tulevaisuudessa asuntovaunun tai -auton, koska en voi sietää ajatusta siitä että olen aina kesät kotona. Mies ei missään nimessä halua kumpaakaan, eikä myöskään mökkiä.
Joo, voisin säästää ja/tai ottaa lainaa ja ostaa oman vaununi, mutta en myöskään halua että ollaan miehen kanssa erillään kesät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua kiinnostaa työleiri, jossa itse teet kaikki lomat työtä, niin osta. Miehesi ei ole kiinnostunut, joten hän ei tule sinua yhtään asiassa auttamaan. Mieti tätä.
Kyllä avuliaita mökkitalkkareita löytyy, jos omaa miestä ei kiinnosta. Kun vaan korvaus on kohdillaan.
Missäspäin tuon kesämökin olisi oltava?
Vierailija kirjoitti:
Sinä ostat mökin mies ei osta.
Eikä varmaan osallistu työleirillekkään.
Jos yhdessä ollaan ja halutaan yhdessä elämää viettää ja rinnakkain kulkea, niin mielestäni noin isot asiat ja päätökset on yhteisiä asioita.
Ja olisiko siellä edes yksin hyvä olla pidemmän päälle, jos toinen ei halua tulla mukaan, tai suhtautuu negatiivisesti?
Toki, sinä itse määrittelet sen, miten paljon haluat parisuhteessa itsenäisyyttä.
Tietysti ostat, jos haluat. Miksi sinun pitäisi saada muilta pönkitystä omiin valintoihisi? Pitää elää sellaista elämää kuin itse haluaa.