Miehesi "mitättömät" ärsyttävät tavat?
Eli listata asioita, jotka ärsyttää miehessäsi, mutta ovat niin mitättömiä ettet halua nipottaa niistä. :D
Mulle tuli mieleen pari juttua..
- Ottaa suihkuun mennessä kaapista minkä sattuu pyyhkeen. Siis se kun kuitenkin jätetään vessan naulaan, niin olisihan se kiva että kaikki pyyhkeet olisi samaa sävyä tai muuten mätsäisivät, myös käsipyyhkeisiin! :D
- Mielestäni kummia tapoja siivota tai tehdä ruokaa. Tekis mieli mennä neuvomaan miten MINÄ aina teen, mutta en alennu moiseen. Tiedän, että se on todella ärsyttävää!
Kommentit (146)
-musiikkimaku on eri kuin minulla, ja paitsi että huonoa musiikkia joutuu kuuntelemaan kotona, sitä joutuu kuuntelemaan KOVAA. Aina musiikki, tv ja tietokoneella katsottavaa videot huutavat huomattavasti kovemmalla kuin itse tykkäsin
-onko mitään ärsyttävämpää kuin että toinen pelaa vieressä puhelimella peliäänet ja näppäinäänet päällä?!
Meillä on pöytätasojen puute niin kahvinkeitin on tiskipöydällä. Vaikka kuinka sen kahvinkeittimen pistän seinää vasten, niin joka kerta mies sen siirtää, siihen ihan reunalle. Niin, että huuhdellut astiat ei mahdu siihen, enää odottamaan tiskausta.
Halii tyynyä unissaan ja heittelee sitä päälleni. Tyyny vie siinä sen kainalossa niin paljon mun puolelta tilaa, että vituttaa. Sitte toi tyynyn mun päälle heittely, joten omin sen itselleni toiseksi tyynyksi, sitten kun se herää ruokkimaan vauvan haluaa tyynynsä takas. Sama rumba jatku se ei käytä sitä vaan halaa.
Toinen on, että se nukkuu ihan mutkalla en edes tiedä miten kykenee siihen. Se on selällään, sen jalat ja pää on omalla puolella mutta koko keskivartalo mun paikalla? Sitten kun pyydän sitä siirtymään omalle puolelle se siirtää jalkoja ja päätään vaan, mutta kun se ei ole se ongelma. Joten käsken pistää mutkat suoriksi.
Ja se kun sen reagointi nopeus vauvan öiseen nälkään sen ruokintaöinä tulee tuolla lähitulevaisuudessa. Niin, että sillon kun on sen ruokintayö ja mun kuuluis saada nukkua niin joudun sen suurinpiirtein repimään ylös. Se vielä väittää ettei kuule mitään itkua ja jatkaa unia, vaika vauva huutais kuin palosireeni. Tai sitten se on niin unipöhnässä, että se sekoilee jtn, yksikin yö se väitti koko ajan ruokkivansa vauvaa, käänsi mulle kyljen kun sen herätin ja totes vaan "koko ajan".
Puhelin, can't take my eyes of you.
Niin ja se kun se on olevinaan niin uus avuton. Aina kun se vaihtaa vaipan, pistätkö sen valmiiksi tuotko sen, missä talkki on. Mitenköhän mä aina selviydyn noista yksin? Sitten kun se ettii nyt esimerkiksi sitä talkkia, se kysyy multa missä talkki, sitten se kattoo oikealle ja sitten vasemmalle. Jos sitä ei näy niin sitten se sanoo, ettei löydä sitä, no mitäpä jos oikeasti etsisit sitä.
On se silti kyllä niin rakas :D
Ne kaapit! Oikeasti, jokaisella miehellä jota olen edes tapaillut, on ollut sama vaiva. Miksi ne kaapit pitää jättää auki, oli kyseessä sitten keittiössä astiakaappi tai kylppärissä peilikaappi? :D oli kyseessä sitten minun, miehen tai yhteinen kämppä, sama vaiva.
Nykyisellä avokilla on tämä kaappitapa tietenkin, mutta tuppaa myös jättämään roskat tasan siihen mihin ne kädestään laskee (eikä roskat koskaan mystisesti laskeudu sinne roskikseen). Sitten roskapussia ei viitsi koskaan nostaa pois roskiskaapista vaan änkeää sen Pisan torniksi asti kaikkea roskaa. Hauskinta on kyllä kun mies näkee lattialla roskan, esimerkiksi pudonneen kauppakuitin, nostaa sen katsoakseen mikä roska se oikein on ja laittaa takaisin lattialle.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 00:36"]
Lotraa vedellä. Saattaa käydä esim kesken suihkun kakalla ja jättää veden valumaan siksi aikaa.
[/quote]
Hahahahaha en kestä :DD
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 23:31"]Jatkuva maidon hörppiminen ruokaillessa. Ällöttää, kun ruoka pitää huuhdella maidolla alas.
[/quote] Eli maitoa ja muita nesteitä ei saisi juoda ruokapöydässä. Allright.
Semmoinen ihme ameeboiminen. Ihmekään ei värähdä, hänestä ei ota mitään selvää. On niinku vaan kasa alkuaineita. Vieraiden ihmisten kanssa tekee näin, koska jännittää.
Kusee minne sattuu..
Kuuntelee musiikkia jatkuvalla syötöllä ja usein herättää minut tällä tai jollain muulla tyhjänpäiväiseltä asialla. Meillä on eri vuorokausirytmit, hän ei aina ymmärrä antaa mulle nukkurauhaa.
(Musiikki ei siis ole tyhjänpäiväistä vaan ihanaa mutta ei sillo ku pitäis nukkua!)
Näiden juttujen perusteella en halua miestä.
Mun mies keittää kahvit silleen, että kaataa säiliöön vedet muumimukilla. Meidän kahvinkeittimen ja keittiökaapin alareunan välissä ei oo tarpeeksi tilaa mukin kallistelulle, ja myös koska mukeissa ei oo kaatonokkaa, koko keittiö lainehtii vettä tai vähintäänkin roiskeita kahvinkeiton jäljiltä. Mies jaksaa aina saarnata (tyyliin tuntemattomillekin) että vettä ei saa kaataa kahvinkeittimen kannulla, koska siinä voi olla kahvijäämiä ja keittimen koneisto menee pilalle! Hyväksyn tän, mutta en sitä *** muumimukia! Käyttäis sitten erillistä vesikannua, joita aina varta vasten asettelen tyrkylle! Pahimmillaan vesilillingissä ui vielä kahvinporoja, joita mies annostelee rennolla kädellä. Ei oo ikinä puhdistanut kahvinkeitintä kunnolla saarnoistaan huolimatta, vaan minä, teenjuoja, joudun sen tekemään...En kehtaa vieraille laittaa kahveja pinttyneellä keittimellä. Huoh.
Kaivaa nenää ihan koko ajan. Joudun sanomaan asiasta monta kertaa päivässä. Kuorsaa niin kovaa, että joudun nukkumaan vierashuoneessa. Välttelee kotitöitä vedoten siihen että on tarpeeksi siistiä (vaikka lattioilla hiekkaa, pölyä jne). Ei kuuntele vaan joudun toistamaan asiat 2-3 kertaa. Kysyy samoja asioita jatkuvasti uudelleen (koska ei kuuntele). Näyttää mulle koneelta asioita jotka ei kiinnosta (musavideot, työjutut, moottoripyöräilyjutut)
Minä oon meillä kyllä se pahempi monsteri, mutta jos kerran mieheni "vikoja" lasketaan, niin:
- ukko istuu koneella ja nyhtää kynsisaksilla kynsinauhojaan. Riekaleet jäävät siihen pöydälle.
- meilläkin mies lotraa vettä, ja voi käydä vaikka kakkosistunnolla ja suihku auki.
- yllätin sen kerran pissaamasta kylppärin LAVUAARIIN. On kuulemma "sopivalla korkeudella". Siitä nostin äläkän. Tosiaan toivon, ettei tee sitä enää. Pissaa myös suihkussa, mutta sen voin vielä jotenkin hyväksyä.
- likaiset lautaset jättää ruokapöydälle, ja niissä on yleensä ruoanjämätkin tallella.
Eipä nyt muita tule mieleen. Mies on kuitenkin meillä sinänsä siistimpi, aloitteellisempi siivoamisen suhteen.
Opeta miehesi siis sivistyneeksi, eli vain olutta tai viiniä ruokailuun.
Näistä osahan on ihan oikeasti nipottamisen arvoisia juttuja. Esim tuo kesken suihkun paskalla käynti. Silkkaa typeryyttä. En uskalla edes kuvitella miten paljon siinä kuluu vettä.
Jättää välillä kaappien ovia auki kuten keittiössä tai kylppärin peilikaapin oven, tai sitten ovia selälleen auki kuten vaikka wc:n... Ärsyttävää, minusta heti tulee sellainen levoton vaikutelma ja epäsiisti fiilis jos jotkut kaapin ovet roikkuu auki... On myös kierrätysfriikki ja todella pihi joissain asioissa. Esimerkiksi ei haittaa jos alkoon käyttää vaikka 30€ jollain kauppareissulla viikonlopuksi, mutta jaksaa valittaa kun vien biojätepussin niin usein koska en halua että se haisee, pussit kuulemma maksaa sen verran ettei pitäisi turhaan viedä... :D Ilmeisesti pussi pitäisi tulla aina täpötäyteen, ei ole väliä mitä siellä on löyhkäämässä. Piheys kyllä on ärsyttävintä kun se on ihan järjetöntä (törsätään joihinkin asioihin ja sitten tyyliin on yhdet ehjät housut, kengät ja kalsarit), en siitä tosin valita (paitsi joskus;). Ärsyttävää myös on se miten kokatessaan tai tehden mitä vaan keittiössä onnistuu saamaan hirveän sekasorron aikaiseksi. Vettä pitää loiskutella urakalla ainakin pitkin laattoja ja tasoja jos ei muuta, mutta useimmiten on tahroja ja murusia ja paistinpannu pesemättä. Eihän se veisikään kun hetken pyyhkäistä kuntoon, vaikka kun ruoka on uunissa. Niin ja se ärsyttää, että jättää aina sen wc-paperirullan telineeseen jos siinä on tyyliin yksi arkki, mutta ei ota edes uutta rullaa siihen viereen kaapista. Eli tietysti itse saan aina sitten vaihtaa sen rullan ja kiikuttaa sen entisen roskiin. Olikohan muuta... :D
Likaiset vaatteet jää siihen, mihin ne on riisuttu. Paidan, kalsarit ja sukat osaa vaihtaa päivittäin, mutta housuja en saisi pyykätä varmaan viikkoihin, jos mieheltä kysyttäisiin.
Roskapussia ei osaa vaihtaa, joten Pisan torni -ilmiö on meilläkin tuttu.
Työpöytä lainehtii tavaraa. Olen tarjonnut vaihtoehtoja koreista rasioihin ja lipastoihin, mutta kaiken kuulemma pitää olla käden ulottuvilla. En ymmärrä miten lipastossa omalla paikallaan oleva tavara on vähemmän käden ulottuvilla, kuin röykkiön alla oleva?
Pyyhe jää märkänä minne sattuu.
Ei suorista märkiä vaatteita narulle, mutta kauluspaitojen kaulusten kanssa on tosi tarkka.
Kengät eivät löydä kenkätelineeseen.
Tiskipöydän sijaan ripottelee likaiset astiat pitkin keittiön tasoja.
Eläytyy kaikkeen musiikkiin missä tahansa seurassa. Hävettää se naaman vääntely ja sormien naputus. Ei huomaa muiden reaktioista ettei heitä kiinnosta...
On se silti rakas.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 02:11"]Ne kaapit! Oikeasti, jokaisella miehellä jota olen edes tapaillut, on ollut sama vaiva. Miksi ne kaapit pitää jättää auki, oli kyseessä sitten keittiössä astiakaappi tai kylppärissä peilikaappi? :D oli kyseessä sitten minun, miehen tai yhteinen kämppä, sama vaiva.
Nykyisellä avokilla on tämä kaappitapa tietenkin, mutta tuppaa myös jättämään roskat tasan siihen mihin ne kädestään laskee (eikä roskat koskaan mystisesti laskeudu sinne roskikseen). Sitten roskapussia ei viitsi koskaan nostaa pois roskiskaapista vaan änkeää sen Pisan torniksi asti kaikkea roskaa. Hauskinta on kyllä kun mies näkee lattialla roskan, esimerkiksi pudonneen kauppakuitin, nostaa sen katsoakseen mikä roska se oikein on ja laittaa takaisin lattialle.
[/quote]
Eikä :D Laittaa takasin lattialle, samalla vaivalla veis sen roskiin.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 02:11"]
Hauskinta on kyllä kun mies näkee lattialla roskan, esimerkiksi pudonneen kauppakuitin, nostaa sen katsoakseen mikä roska se oikein on ja laittaa takaisin lattialle.
[/quote]
:D Jes! Miehet ♥
Tuhisee, varsinkin nukkumaan mentäessä. Tuhtuhtuh kuuluu vain kun mies miettii pitäisikö niistää vai ei.
Muuntuu norsuksi iltaisin. Kävelee järkyttävällä tahdilla ja tömistää, paiskoo ovia, puhuessaan välillä melkein huutaa yms. Ei itse huomaa vaikka meillä on pari kertaa yövieraatkin ihmetelleet onko mies kenties suuttunut jostain. Normaalisti mies liikkuu niin hiljaa etten aina kuule kun tulee lähelle (ja pelästyn).
Likaisten sukkien hamstraaminen ja käyttö. Miehen jalat hikoilevat töissä mutta kiikuttaa näitä hajusukkiaan välillä vain tuulettumaan eikä anna pesuun. (Minä ilkeänä saatan viedä sukat jalasta pesuun). Jostain syystä sukkien peseminen on miehelle hui kauhistus.
Yrittää aina öisin vallata koko sängyn, onneksi siirtyy kun vain hieman tönäisee ja pyytää.
Mutta on tossa ukossa niin paljon hyvää etten vaihtaisi, veikkaan että minusta tehty lista olisi pidempi ;)
- Joka aamu täytyy käydä suihkussa ja se pyyhe jää usein sängylle - koko päiväksi.
- Uuden talous- tai vessapaperirullan paikoilleen saaminen on mahdottomuus. Voi ottaa uuden rullan esille, mutte telineeseen asti ei mene.
- Tyhmien ja rasittavien laulujen rallatus, joista ei muista kun n. kaksi lausetta. Keksii usein niihin vielä omat sanat.
- Tyhjien pakettin kaappiin takaisin laittaminen..... Argh.
- Ympäri asuntoa on jätetty likaisia vaatteita, miksei voi laittaa suoraan pyykkikoriin...
Olen miettinyt, sanoisinko siitä että ruoanlaiton jälkeen siivotessaan voisi puhdistaa myös lieden (jää aina ryönään, vaikka muuten siivoaa jäljet) ja parranajon jälkeen jos lavuaarin puhdistaisi. Muuta en keksi, ja ainoa oikeasti ärsyttävä tapa on tupakointi. Pitäisi joskus uskaltaa kysyä miehen mielestä ärsyttävät tavat minulla...en osaa ainakaan viikata pyykkiä hyvin.
- Elektroniikka mukana kaikkialla, vähintään puhelin mukana niin tupakalla kuin vessassa --》mies saattaa unohtua kahdeksi tunniksi vessaan istumaan puhelinta näpräämään
-valvon vauvan kanssa kellon ympäri, mies nukkuu iltapäivään ja marisee keittämään kahvit
-teen voileipiä tms. ja kysyn ottaako mies; jos vastaus on ei, teen itselleni, korjaan jäljet ja juuri kun olen ottanut ensimmäisen haukun, mies tulee viereen "hmmm, tuo näyttää hyvältä, voitko sittenkin tehdä minullekin? "