Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakointi parvekkeella

Vierailija
28.06.2014 |

Jos häiritsee niin muuttakaa omakotitaloon!

Kommentit (247)

Vierailija
221/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:05"]Te, jotka sanotte, että parveketupakoinnissa on kysymys vain hajuhaitasta: kun se on nimenomaan se tupakansavu, joka siinä haisee! Tupakansavu sisältää erittäin myrkyllisiä ja syöpää aiheuttavia yhdisteitä, ja siinä vaiheessa, kun nenä haistaa savun, niin "syöpävaarallisuuden" raja on jo selvästi ylittynyt. Parveketupakoinnin vastustajat eivät siis todellakaan valita turhasta, vaan ovat täysin oikeutetusti huolissaan terveydestään.

[/quote]

No kyllähän te täysin turhasta kitisette, mutta itse narinoidenne hedelmiä keräilette sitten kun parveke tupakointi kielletään ja ne siirtyy sisälle tupakoimaan. Jokaisen oma asia mitä omassa asunnossaan tekee.

Kumpi sinusta onkaan pahempi?

[/quote]

Tupakointi ei siirrykään sisälle jos se kielletään...

Ja äärimmäisen harva on edes niin typerä että oman kotinsa pilaa tupakalla.

Häätö ja asunnon remontti vuokratakuusta niin siinähän on röökinvetäjä kusessa -heh!

Vierailija
222/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:00"]

Niin kauan kuin minun yöunia häiritään musiikilla, ikkunan alla ajetaan autolla, koirat kusee ja paskoo minne tahtoo, pennut mellakoi, poltan parvekkeella, josta olen maksanutkin. Mut enivei, en onneksi asu enää kerrostalossa. Ketään ei ole pakotettu muuttamaan kerrostaloon - etenkään sellaiseen parvekkeelliseen. 

[/quote]

Sinä poltat niin pitkään kun se on sallittua.

Kun se aikanaa kielletään niin lopetat sen tai sinulle hankitaan häätö.

Nyt voit reagoida uhoamalla -olepa hyvä.

[/quote]

Mikäli kyseessä omistusasunto niin etpä sinä itkupotkuraivareillasi helpolla häätöä saa toiselle asukkaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan on kieltää koko tupakointi 2040 mennessä. Että siitä rataa..

Vierailija
224/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:24"]Ei mene kauaakaan kun loppuu parvekkeella tupakointi ja vähän muuallakin. Tupakoijat ajetaan ahtaalle ja hyväniin. 

[/quote]

Muhun ei ainakaan tule yksikään kielto vaikuttamaan. Mähän tasan vedän röökini just siinä missä haluan.

En polta ovien edustalla enkä ihmismassojen keskellä. Osaan katsoa paikkani missä sen körssini vedän, jos viereeni tullaan itkemään, mulkkailemaan yms niin tämä ilveilijä on vapaa liikkumaan toisaalle silloin. Etenki jos minä olen röökini jo siinä vaiheessa sytyttänyt.

[/quote]

Haha!

Oiva esimerkki tupakoijan itkunsekaisesta uhoamisesta.

[/quote]

Ei suinkaan mitään itkunsekaista uhoamista, vaan ihan toteamus. Minä todellaki körssini vedän silloin kun haluan ja paikan katson itse sopivaksi. Jos viereeni tullaan inisemään niin menkööt muualle.

[/quote]

Uih!

Pitäsikö itsekin alkaa polttamaan jos se tekisi minutkin yhtä hurrrrjaksi?

Minun viereeni ei kannata tulla käryttämään. Voin leikkisästi läppäistä röökin suustasi  maahan.

Vierailija
225/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:10"]http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2014/06/27/hs-naita-rajuja-kiristyksia-ehdotetaan-tupakkalakiin/20149006/12

"ministeriö ehdottaa, että taloyhtiöiden pitäisi voida kieltää parveketupakointi, mikäli asukas kärsii naapurin aiheuttamasta savuhaitasta.

Lisäksi tupakka-askeista tulisi ministeriön mukaan poistaa tuotemerkit.

Uusia rajoituksia olisivat myös tupakoinnin kieltäminen rippileireillä, leirikoulutuissa, huvipuistoissa, uimarannoilla ja leikkipuistoissa. 

Tupakointi haluttaisiin kieltää myös yksityisautoissa, joiden kyydissä on lapsia. Myöskään bussikatoksessa ei saisi enää tupakoida."

Aivan oikea suunta. Myöskin rivareissa pitää pystyä kieltämän tupakointi, jos huoneistoissa on yhteisiä katoksia. Savu imeytyy huoneistoon sisään alipaineen ja ilmanvaihdon takia./paritaloissa

[/quote]

Kielletään myös parveke kukat. Ne houkuttelee ampiaisia ja mitähän tapahtuu ampiaisallergikolle kun se saa pistoksen? Pahimmillaan kuolema ja jopa nopeammin kuin tupakan haju haitoista.

Vierailija
226/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt että jos joku naapuri alkaa parvekkeella häiritä, rupean myöskin aiheuttamaan hajuhaittaa "josta ei ole vaaraa" kuten heittelemään niiden partsille hajupommeja, lorotan kanankakkavettä jne. Kyllä täälläkin osataan.

Vierailija
227/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:00"]

Niin kauan kuin minun yöunia häiritään musiikilla, ikkunan alla ajetaan autolla, koirat kusee ja paskoo minne tahtoo, pennut mellakoi, poltan parvekkeella, josta olen maksanutkin. Mut enivei, en onneksi asu enää kerrostalossa. Ketään ei ole pakotettu muuttamaan kerrostaloon - etenkään sellaiseen parvekkeelliseen. 

[/quote]

[/quote]

Kaikki siirtyy sisälle polttamaan, ei se poista ongelmaa ? :D Varmasti polttaminen ikkunan tai liesituulettimen alla tulee käyttöön. 

Vierailija
228/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:05"]Te, jotka sanotte, että parveketupakoinnissa on kysymys vain hajuhaitasta: kun se on nimenomaan se tupakansavu, joka siinä haisee! Tupakansavu sisältää erittäin myrkyllisiä ja syöpää aiheuttavia yhdisteitä, ja siinä vaiheessa, kun nenä haistaa savun, niin "syöpävaarallisuuden" raja on jo selvästi ylittynyt. Parveketupakoinnin vastustajat eivät siis todellakaan valita turhasta, vaan ovat täysin oikeutetusti huolissaan terveydestään.

[/quote]

No kyllähän te täysin turhasta kitisette, mutta itse narinoidenne hedelmiä keräilette sitten kun parveke tupakointi kielletään ja ne siirtyy sisälle tupakoimaan. Jokaisen oma asia mitä omassa asunnossaan tekee.

[/quote]

Häätö ja asunnon remontti vuokratakuusta niin siinähän on röökinvetäjä kusessa -heh!

[/quote]

Heh vaan ihan itsellesi. Kun minä maksan asunnostani selkeää rahaa niin tasan myös niin kauan teen kuten haluan. Sinä voit kitistä ja valittaa niin paljon kuin haluat. Mua ei kiinnosta.

Silloin kun opit asiasi tuomaan esille fiksusti keskustellen niin voin muuttaa toiminta tapojani. Muutoin, sinä se kusessa olet. ;)

Vierailija
229/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:00"]

[/quote]

[/quote]

Mikäli kyseessä omistusasunto niin etpä sinä itkupotkuraivareillasi helpolla häätöä saa toiselle asukkaalle.

[/quote]

Ei toki häätöä mutta osake voidaan ottaa haltuun.

Ei se helppoa ole eikä toki näin pidä ollakaan mutta mahdollista se on.

Sama juttuhan tämä on kuin vaikkapa häiritsevän metelöinnin kanssa. Kyllä häirikölle kuri löytyy, se on varma.

Vierailija
230/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:33"]

Itse poltan nyt ja aina sisällä ja kukaan ei tule nyt eikä koskaan kieltämään minun polttamista omassa (vuokra) kodissa.

[/quote]

Odotas vaan..... :)

Itsehän en tupakoitsijalle vuokraa asuntoa.

[/quote]

Kuten sanoin aiemmin asun kaupungin asunnossa. Ei tulisi mieleenkään asua yksityisellä vuokralla ja maksaa hirveitä vuokria kun kaupungin asunnossa voi asua halvalla ilman vuokranantajan "et polta sääntöjä". 

Vierailija
231/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:14"]Te syöpäkääryleitten imeskelijät olette niitä ketkä taipuvat normaalien vaatimusten edessä.

Me ajamme teidät vuosi vuodelta yhä ahtaammalle ettekä te voi sille yhtään mitään.

Tupakointi on paitsi vitun typerää ja ärsyttävää touhua myös katoavaa kansanperinnettä.

[/quote]

Idioottimaisuus on myös kansansairaudeksi laskettava tauti, sinä kävelevä esimerkki siitä. Ja valitettavasti hoitona ainoastaan 9mm burana.

Mutta toisaalta, Suomihan on huumevapaa maa. Liikkuuko huumeita kaduilla ja käyttääkö jengi niitä? Ei suinkaan, Suomihan on KIELTÄNYT huumeetkin. ;) Ja kuis kävi kun kiellettiin alkoholi? Hurveän toimiva kielto seki oli. Eihän nyt kukaan onneks ite ponua poltellu ja myyny sitä eteenpäin. Eli

[/quote]

Öhh... sinä siis olet sitä mieltä että rupakointi on fiksua puuhaa?

Selvä. :)

Ja nyt ei puhuttu huumeista. Nyt puhuttiin tupakasta.

[/quote]

Huumeet on kielletty lailla. Tupakka pyritään kieltämään lailla. Alkoholi kiellettiin hetkeksi lailla.

On ihan saatanan sama mitä lailla kiellettään, niin onko se tosiaan mennyt niin, että mikä laissa kiellettyä sitä ei myöskään koskaan tapahdu?

Murhatkin on laissa kiellettyjä ja niinpä Auerkin otti ja murhasi miehensä. Eli murhiakin tapahtuu vaikka miten ne on laissa kiellettyjä.

Tupakointi on pahe siinä missä viinan juonti. Ei se viian juontikaan fiksua ole. Vai onko sinusta?

Voin kertoa näin hoitajana, että suhteessa enemmän minä joudun hoitamaan niitä viinan aiheuttamia ongelmia kuin tupakan aiheuttamia ongelmia.

Haluaisin myös tietää, mikä mukamas tekee tupakoimattomista semmoisia, että heillä on oikeus haukkua tupakoivia? Ikävä kyllä tupakoimattomien argumentit menee harakoille joka kerta kun alennutaan haukkumaan toisia. Ei keksitä mitään fiksua sanottavaa niin haukutaan. Mitä pahemmin saa haukutuksi niin sen paremmaksi haukkuja olonsa tuntee. Ihan kui koulukiusaamista.

Ikävä kyllä tupakointia tuskin koskaan saadaan tästä maailmasta pois.

[/quote]

Mutta emme mekään ole kieltämässä teiltä tupakointia, vaan ainoastaan haluamme asua omassa asunnossamme ilman tupakan hajua/savua. Oikeasti, jokainen voi tuhota terveytensä ihan millä haluaa, mutta tupakka on oikeasti haitallista sille naapurille, joka joutuu sitä savua kestämään joka päivä, vaikkei itse polta.

Mulla ei ole mitään tarvetta haukkua ketään, haluan vaan asua ilman tupakan savua. Fiksuja sanoja on tässäkin ketjussa tullut jo monta, mutta ne on ilmeisesti menneet täysin ohi.

Vierailija
232/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Heh vaan ihan itsellesi. Kun minä maksan asunnostani selkeää rahaa niin tasan myös niin kauan teen kuten haluan. Sinä voit kitistä ja valittaa niin paljon kuin haluat. Mua ei kiinnosta.

Silloin kun opit asiasi tuomaan esille fiksusti keskustellen niin voin muuttaa toiminta tapojani. Muutoin, sinä se kusessa olet. ;)

[/quote]

Paitsi ettet tee.

Isännöitsijä/lakimies sen tekee tarvittaessa selväksi.

Ja kerros vielä miten minä muka voisin olla kusessa jos ilmoitan eteenpäin että jossain asunnossa tupakoidaan vastoin sääntöjä ja asianomaiset ryhtyvät toimiin? Enhän minä ole syyllistynyt yhtikäs mihinkään? :)

Siinähän kitiset.

Vierailija
233/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei se ole oma asia enää siinä tapauksessa, jos se häiritsee muita. Se on ihan sama tuleeko se tupakansavu parvekkeelta vai ilmastoinnin kautta, kenenkään ei pitäisi sitä joutua omassa kodissa kärsimään.

Vierailija
234/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:33"]

Itse poltan nyt ja aina sisällä ja kukaan ei tule nyt eikä koskaan kieltämään minun polttamista omassa (vuokra) kodissa.

[/quote]

Odotas vaan..... :)

Itsehän en tupakoitsijalle vuokraa asuntoa.

[/quote]

Kuten sanoin aiemmin asun kaupungin asunnossa. Ei tulisi mieleenkään asua yksityisellä vuokralla ja maksaa hirveitä vuokria kun kaupungin asunnossa voi asua halvalla ilman vuokranantajan "et polta sääntöjä". 

[/quote]

Tupakointia rajoitetaan koko ajan enemmän ja enemmän vuokraslummeissakin.

Odotas vaan...

Vierailija
235/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä mieluummin annan röökaajien savutella parvekkeella, kun että siirtyisivät sisälle polttamaan

Vierailija
236/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:19"]

[/quote]

[/quote]

Ei se ole oma asia enää siinä tapauksessa, jos se häiritsee muita. Se on ihan sama tuleeko se tupakansavu parvekkeelta vai ilmastoinnin kautta, kenenkään ei pitäisi sitä joutua omassa kodissa kärsimään.

[/quote]

Ja mistäs sen sitten tietää kenen asunnosta se haju tulee kun tietää että ilmanvaihdon kautta? 

Vierailija
237/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka sanotte, että parveketupakoinnissa on kysymys vain hajuhaitasta: kun se on nimenomaan se tupakansavu, joka siinä haisee! Tupakansavu sisältää erittäin myrkyllisiä ja syöpää aiheuttavia yhdisteitä, ja siinä vaiheessa, kun nenä haistaa savun, niin "syöpävaarallisuuden" raja on jo selvästi ylittynyt.

[/quote]

Siis älä jauha paskaa. Auton pakokaasussa on ihan yhtä paljon myrkkyjä ja jos teoriasi olisi totta, niin puoli maailmaa olisi keuhkosairaita ja hautasmaat täytyisi hetkessä. 

Vierailija
238/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:20"]

Odotas vaan...

[/quote]

Johan mä sanoin että en välitä säännöistä, rajoittakoon vaan niin silti poltan sisällä.

Vierailija
239/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:20"]

Odotas vaan...

[/quote]

Johan mä sanoin että en välitä säännöistä, rajoittakoon vaan niin silti poltan sisällä.

[/quote]

Haha!

Luuletko muka että sinua ei saada aikanaan kuriin kun laki muuttuu?

Mukava seurata sitten joskus kun kaltaisesi laitetaan kuriin.

Toki sinulla on vielä monta vuotta aikaa uhota, sitä en kiellä.

Käypä vaikka hermosavuilla tässä välissä ja kiroa oikein komeasti. Mainitse vielä sotaveteraanit ja yksilönvapaus ja tule sitten takaisin, jookosta?

Vierailija
240/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mistäs sen sitten tietää kenen asunnosta se haju tulee kun tietää että ilmanvaihdon kautta? 

[/quote]

Meillä asia selvitettiin terveystarkastajan käynnillä. Löytyi muutamakin asunto missä poltettiin sisällä. Että kyllä ne selviää.