Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi parvekkeella

Vierailija
28.06.2014 |

Jos häiritsee niin muuttakaa omakotitaloon!

Kommentit (247)

Vierailija
1/247 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 21:07"]

Hankkikaa elämä te ainaiset valittajat..miten teillä on aikaa nuuskia mistä tulee tupakansavu tai hajuvesi tuoksuu? Siellä ne verhonraossa kurkkii ja tiiraa postiluukuista, olette aika naurettavia. Elämänne olisi varmasti iloisempaa kun löysäisitte sitä nutturaa välillä!

[/quote]

Elämämme olisi iloisempaa ellei tarvitsisi haistella sitä oksettavaa tupakanlemua.

Teidän elämänne olisi pidempi ja laadukkaampi jos lopettaisitte typerän addiktionne.

Vierailija
2/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:33"]

Itse poltan nyt ja aina sisällä ja kukaan ei tule nyt eikä koskaan kieltämään minun polttamista omassa (vuokra) kodissa.

[/quote]

Odotas vaan..... :)

Itsehän en tupakoitsijalle vuokraa asuntoa.

[/quote]

Kuka muka tosissaan kertoo vuokranantajalle tupakoinnistaan? huhhuh..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kerrostaloihin voi tehdä kunnollisella ilmanvaihdolla varustettua tupakointitilaa joka olisi viihtyisä? Tämä ratkaisisi ongelman.

Vierailija
4/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:58"]

Tupakka on monelle niin kamala asia, että he ovat tulleet sen kanssa yhtä harhaisiksi kun bakteerikammoiset ihmiset.

[/quote]

Niinpä. Nyt pahastutaan jo ulkonakin polttamisesta ja vaaditaan yhä järjettömämpiä kieltoja siihenkin, kuten ministeriön tällä viikolla julkaisemassa suunnitelmassa.

Ei ymmärretä, että passiivisen tupakoinnin ongelmat liittyvät sisätiloissa polttamiseen, jossa savu jää vahvana ilmaan koko ajan hengitettäväksi. Ja silloinkin ongelmana on jatkuva oleskelu tuollaisessa tilassa, ei silloin tällöin tapahtuva altistuminen. Ulkona savu ei ketään vaaranna, sillä onhan savukkeessa todella pieni määrä palavaa ainetta moneen muuhun savun lähteeseen verrattuna. Kokeilkaa vaikka punnita kuinka paljon savuke painaa ja vertaatte sitä siihen kuinka monta grammaa puuta poltetaan jos tehdään nuotio tai lämmitetään puukiukaalla varustettu sauna. Savun vaikutukset on kokonaan eri luokkaa, mutta silti pieni tupakan tuoksukin ulkonakin on joillekin paha närkästyksen aihe.

Kun virallinen propaganda uppoaa ihmiseen täysillä, asiasta tulee lähes uskonnon kaltainen juttu jota ei järjellä enää ajatella. Jopa sähkösavukkeita haluttaisiin nyt kieltää kaikkialla missä tupakkakin, vaikka niiden tuottama höyry ei ole haitallista, eikä niillä ole mitään tekemistä tupakan kanssa. Kiellon perusteeksi riittää, että touhu näyttää tupakoinnilta.

Vierailija
5/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:49"]

Niinpä. Nyt pahastutaan jo ulkonakin polttamisesta ja vaaditaan yhä järjettömämpiä kieltoja siihenkin, kuten ministeriön tällä viikolla julkaisemassa suunnitelmassa.

Ei ymmärretä, että passiivisen tupakoinnin ongelmat liittyvät sisätiloissa polttamiseen, jossa savu jää vahvana ilmaan koko ajan hengitettäväksi. Ja silloinkin ongelmana on jatkuva oleskelu tuollaisessa tilassa, ei silloin tällöin tapahtuva altistuminen. Ulkona savu ei ketään vaaranna, sillä onhan savukkeessa todella pieni määrä palavaa ainetta moneen muuhun savun lähteeseen verrattuna. Kokeilkaa vaikka punnita kuinka paljon savuke painaa ja vertaatte sitä siihen kuinka monta grammaa puuta poltetaan jos tehdään nuotio tai lämmitetään puukiukaalla varustettu sauna. Savun vaikutukset on kokonaan eri luokkaa, mutta silti pieni tupakan tuoksukin ulkonakin on joillekin paha närkästyksen aihe.

Kun virallinen propaganda uppoaa ihmiseen täysillä, asiasta tulee lähes uskonnon kaltainen juttu jota ei järjellä enää ajatella. Jopa sähkösavukkeita haluttaisiin nyt kieltää kaikkialla missä tupakkakin, vaikka niiden tuottama höyry ei ole haitallista, eikä niillä ole mitään tekemistä tupakan kanssa. Kiellon perusteeksi riittää, että touhu näyttää tupakoinnilta.

[/quote]

Yhä järjettömämpiä kieltoja tupakointiin? Ymmärrän, että parveketupakointi jakaa mielipiteet, mutta entäs muut ehdotukset eli tupakoinnin kieltäminen rippileireillä, leikkipuistoissa, huvipuistoissa, uimarannoilla sekä yksityisautoissa kun kyydissä on lapsia?

Ihanko oikeasti joku aikuinen ihminen ajattelee, että tupakointi em. paikoissa on aivan ok?

Vierailija
6/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen sikäli sääliä näitä tupakoijia kohtaan, et kun ovat nikotiinikoukussa niin ovat. Nikotiini on yks maailman koukuttavimmista aineista, joten älkää kovin pahasti haukkuko näitä raasuja, ei ne välttämättä pysty tekeen tilanteelleen mitään, vaikka haluaisivatkin.

Mua on ällöttänyt savu sekä kerrostalossa että rivitalossa. Todella kiva on helteellä vetää luukut ja ovet kiinni ja yrittää sitten kyttäillä, josko vois jo aukaista. Onneksi tää rivarinaapuri ei ollut hirmunikotinisti, mut aina se savu kerkee sisälle asti.

Mutta sen verran voisivat nikotinistitkin yrittää, että pyrkisivät välttämään tupakansavun kulkeutumista muiden ihmisten harmiksi.

Miksiköhän tupakkifirmat ei ole kehittäneet jotain tupakkimyssyä tai vastaavaa, joka keräis ja suodattais savut, ettei ne leviäisi ympäristöön. Ne vois olla kyllä hassun näköisiä näin ens alkuun, mutta tuskin se nikotinisteja haittaa, onhan se sätkä suupielessäkin huvittavan näköinen.

Vierailija
7/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:49"]

[/quote]

Yhä järjettömämpiä kieltoja tupakointiin? Ymmärrän, että parveketupakointi jakaa mielipiteet, mutta entäs muut ehdotukset eli tupakoinnin kieltäminen rippileireillä, leikkipuistoissa, huvipuistoissa, uimarannoilla sekä yksityisautoissa kun kyydissä on lapsia?

Ihanko oikeasti joku aikuinen ihminen ajattelee, että tupakointi em. paikoissa on aivan ok?

[/quote]

Todella järjettömänä kieltona pidän ministeriön lausunnossa mainuttua sähkösavukkeiden rinnastamista kielloissa savukkeisiin, vaikka niistä ei ole haittaa ympäristölleen, eikä niillä ole edes mitään tekemistä tupakan kanssa.

Uimarannat ovat avoimia tiloja, jossa usein vielä puhaltaa hiukan tuulta järveltä/mereltä, eikä yleensä ole tungosta, joten en näe kiellolle perustetta tuollakaan. Uimarantojakin on myös monen tasoisia. On virallisia EU-normit täyttäviä uimarantoja, uimapaikoiksi kutsuttuja rantoja, ja epävirallisia uintipaikkoja, joita kaupunki ei ylläpidä. Miten kieltoalueet näissä määriteltäisiin.

Vierailija
8/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:05"]

[/quote]

Tupakointi ei ole ok. sisätiloissa, joka koskee myös autoa jossa lapsia ja kieltäminen on perusteltua. Ulkona tapahtuvan tupakoinnin kieltäminen on järjetöntä, siinä ainoa haitta on tupakan haju joka EI ole vaarallista.

Vierailija
9/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:18"]

Todella kiva on helteellä vetää luukut ja ovet kiinni ja yrittää sitten kyttäillä, josko vois jo aukaista.

[/quote]

Sinulle ihan neuvoksi jos et ole itse vielä tajunnut, että helteellä kannattaa pitää luukut kiinni niin asunto pysyy viileämäpänä. Eli yöllä luukut auki ja siinä vaiheessa kun ulkolämpötila nousee korkeammaksi kun sisä laitetaan luukut kiinni.

Vierailija
10/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tod toivon ettei kieltoa tulisi.... tiedän monia jotka nyt raahautuu parvekkeelle mutra kiellon jälkeen tupakoivat sisällä kun eivät tunnin välein tule montaa kerrosta pihalle. Mt- ongelmaa, huonoa liikkumista, laiskuutta.. sisällä polttaessa tupakan haju tulee muihin asuntoihin yhteisten röörien kautta. Mieluimmin haistan savua ulkona kuin kotonani. On myös paloriski koko talolle. Ihmiset ei ajattele tätä loppuun saakka taas ollenkaan. Itse en siis polta.

Vierailija
11/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:05"]

[/quote]

Tupakointi ei ole ok. sisätiloissa, joka koskee myös autoa jossa lapsia ja kieltäminen on perusteltua. Ulkona tapahtuvan tupakoinnin kieltäminen on järjetöntä, siinä ainoa haitta on tupakan haju joka EI ole vaarallista.

[/quote]

En itse nää järkeä kieltää autossakaan tupakointia vaikka olisi muksuja. En etenkään silloin kun auto on liikkeellä. Ikkunat saa auki jos tuntuu, ettei savu poistu auton sisältä.

Itse tupakoin autossani ja olipa kyydissä ketä tahansa niin silti minä sen tupakan poltan jos siltä tuntuu. Ainoa poikkeus on eläimet. Jos autossa on kissoja tai koiria. Silloin en tupakoi.

Muutenkin noi tupakkakiellot on täysin järjettömiä. Ei se haju ole tappavaa ja jos olisi niin eihän maapallo olisi ylikansoitettu siinä vaiheessa, koska autojen pakokaasut on paljon tappavampia kuin tupakka.

Vai kuinka moni itsemurhan tehnyt olisi saanut hengen pois tuoakan savulla kun verrataan näitä jotka vetää auton pakoputkesta letkun auton sisälle..?

Tupakka nyt vaan halutaan nähdä maailman kamalimpana asiana vaikka totuus on, että maailmassa on paljon enemmän ja vaarallisempiakin asioita kuin tupakointi.

Vierailija
12/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokraappa asuntoa sisällä tupakoinnin jälkeen. Se haju ei lähde helposti pois.

Vierailija
13/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:18"]Mä tunnen sikäli sääliä näitä tupakoijia kohtaan, et kun ovat nikotiinikoukussa niin ovat. Nikotiini on yks maailman koukuttavimmista aineista, joten älkää kovin pahasti haukkuko näitä raasuja, ei ne välttämättä pysty tekeen tilanteelleen mitään, vaikka haluaisivatkin.

Mua on ällöttänyt savu sekä kerrostalossa että rivitalossa. Todella kiva on helteellä vetää luukut ja ovet kiinni ja yrittää sitten kyttäillä, josko vois jo aukaista. Onneksi tää rivarinaapuri ei ollut hirmunikotinisti, mut aina se savu kerkee sisälle asti.

Mutta sen verran voisivat nikotinistitkin yrittää, että pyrkisivät välttämään tupakansavun kulkeutumista muiden ihmisten harmiksi.

Miksiköhän tupakkifirmat ei ole kehittäneet jotain tupakkimyssyä tai vastaavaa, joka keräis ja suodattais savut, ettei ne leviäisi ympäristöön. Ne vois olla kyllä hassun näköisiä näin ens alkuun, mutta tuskin se nikotinisteja haittaa, onhan se sätkä suupielessäkin huvittavan näköinen.

[/quote]

Luuletko kenenkään tupakoivan kaipaavan sun sääliäs?

Nolonpaa mun mielestä on kuvitella tietävänsä asioista enemmän kuin muut ja vieläpä kirjoittaa tekstiä, joka antaa itse kirjoittajastaa idiootimman kuvan kuin tekstin kohteena olevat.

Vierailija
14/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:46"]

Mä tod toivon ettei kieltoa tulisi.... tiedän monia jotka nyt raahautuu parvekkeelle mutra kiellon jälkeen tupakoivat sisällä kun eivät tunnin välein tule montaa kerrosta pihalle. Mt- ongelmaa, huonoa liikkumista, laiskuutta.. sisällä polttaessa tupakan haju tulee muihin asuntoihin yhteisten röörien kautta. Mieluimmin haistan savua ulkona kuin kotonani. On myös paloriski koko talolle. Ihmiset ei ajattele tätä loppuun saakka taas ollenkaan. Itse en siis polta.

[/quote]

Tuohon ei taas tuo kielto liity mitenkään. Nyt saa polttaa parvekkeella ja silti meidän talossa lähes kaikki polttaa sisällä.

Vierailija
15/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:18"]

Vielä jos keksittäisiin savuton ja ulospäin hajuton tupakka, niin ihan sama missä polttaisivat.

[/quote]

Keksitty jo. Sähkösavuke on juuri tuollainen. Sitä höyrytellään kuin tupakkaa, mutta se on vain hyöyryä josta ei ole haittaa ympäristölleen. Nikotiinia sisältävät höyrynesteet joutuu tosin tilaamaan ulkomailta, kun Suomen viranomaiset ovat tietenkin kieltäneet niiden myynnin täällä. Suomessahan viranomainen reagoi kaikkeen yleensä kieltämällä.

Vierailija
16/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä mennä parvekkeelleni tekemään jotain hajuhommia, mitä niitä nyt voisi olla, jotain maalausta tai vastaavaa, tai vaikka kokkaamaan jotain oikein haisevaa ruokaa? Kun se on vaan mun parveke, ne on vaan hajuhaittoja ja suurimmat kemikaalikärytkin menee varmaan ulos.

Joo, okei, kyllähän tällaisiakin unelmanaapureita löytyy. Pointti on vaan se, ettei itselleni tulisi mieleenkään harrastaa sen paremmin parveketupakointia kuin mitään vastaavaakaan toimintaa. Parveketupakoijien mielestä moinen on varmaan ok?

Ja sitten vielä, itse olen alakerran tupakoitsijalta pyytänyt, että toinen pitäisi parvekelaseja auki vasemmalta ja toinen oikealta. Tämä sopi oikein hyvin ja savuhaitat väheni ihan kivasti.

Vierailija
17/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:57"]

Nikotiinia sisältävät höyrynesteet joutuu tosin tilaamaan ulkomailta, kun Suomen viranomaiset ovat tietenkin kieltäneet niiden myynnin täällä.

[/quote]

Tosin nekin saa nykyään ihan suomalaisesta nettikaupasta koska suuri osa on niistä rekisteröityneet viroon. Tosin jos se on rekisteröitynyt viroon eihän se ole suomalainen....olisi kohta vääntänyt joku näsäviisas.

Vierailija
18/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri aamukahvilla terasilla ja samassä pöydässä 3 ystävääni tupakoi. Ei se minua häiritse millään tavalla vaikka itse en polta, miten jonkun naapurin tupakointi parvekkeella voi aiheuttaa näin kamalan probleeman. Yksi ystäväni polttaa sisällä yksiössä ja siellä oleminen kyllä häiritsee minua, mutta ulkona polttavat ihmiset ei millään tavalla.

Vierailija
19/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rivitaloissa ja omakotitaloissa asujat? Voihan niidenkin pihoilta kantautua savua naapurin keuhkoihin. Asetetaanko kerrostaloasujat toisen luokan kansalaisen asemaan ja köyhät ja kouluttamattomat rönkääjät pistetään kiusalla ruotuun mutta ökyväki saa polttaa taloissaan rauhassa? Niinkö?

Vierailija
20/247 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin keskustelusta huomaa hyvin sen tosiasian, että muut ihmiset ja heidän huomioiminen ei kiinnosta tupakoitsijaa pätkän vertaa. Ja miksi kiinnostaisi, kun edes oma terveys ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän