Tupakointi parvekkeella
Kommentit (247)
Savuttomia kerros-, rivi- ja paritaloja pitäisi olla enemmän. Tupakoijat asuisivat keskenään ja tupakoimattomat keskenään. Tilanne olisi paljon helpompi.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:03"]
Tupakoitsijat muuttakaa kerrostalojen ylimpäänkerrokseen ja tupakoimattomat alimpiin kerroksiin niin kaikki on tyytyväisiä , ei haittaa tupakan savu tupakoimattomia
[/quote]
Ei auta, kun tupakoitsijat polttaa sisällä. Tulee hormeista alakertaan myös.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:51"]
Täällä jokainen tupakoimaton alapeukuttaa tupakoitsijan kommenttia vaikka se olisi kuinka hyvä.
[/quote]
ohis, mutta minä en ainakaan ole tupakoitsijan kommentteina kyllä hyvinä pitänyt. haukkuu muita kusipäiksi ja epäaikuismaisiksi mutta itse ei näe omassa käytöksessään mitään väärää. en ole kyllä alapeukutellutkaan.
[/quote]
Lueskelppas ketjua uudestaan ajstuksen kanssa. Kumpi osapuoli aloittakaan haukkumisen? "Tupakoivat ovat idiootteja" , "Tupakoivat ovat vajaaälyisiä" yms. Sitten kun niihik aletaan vastaamaan, niin tilanne eskaloituu tuojon kusipääksi yms haukkumiseksi juurikin tupakoimattomien puolelta.
Miksi? Ehkäpä siksi, että heillä on pinna kireällä jatkuvan naapurikyttäyksen takia tai jotain muuta ongelmaa. En tiedä, eikä kiinnostakaan.
-134-
[/quote]
Ehkäpä kireys johtuu juuri siitä, että joutuu jatkuvasti kärsimään siitä röökin hajusta. Oletko miettinyt sitä?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:10"]
Savuttomia kerros-, rivi- ja paritaloja pitäisi olla enemmän. Tupakoijat asuisivat keskenään ja tupakoimattomat keskenään. Tilanne olisi paljon helpompi.
[/quote]
No miten kun useassa perheessä vain toinen vanhempi polttaa, kumpaan taloon he kuuluvat?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:40"]
Meidän alakerran naapuri käy tupakalla vähintään kerran tunnissa, joten meidän oman parvekkeen käyttö tai edes parvekkeen oven pitäminen auki on ihan mahdotonta. Ei muakaan häiritse, jos ulkona joku lähellä tupakoi, koska savu ja haju lähtee siitä saman tien.
[/quote]
Sinua ei häiritse jos joku ulkona tupakoi sinun lähellä, mutta silti et voi käyttää parveketta jos kun naapuri tupakoi...hivenen ristiriitaista.
[/quote]
Ei ole ristiriitaista. Lue uudestaan.
[/quote]
Eli nyt puhutaan pelkästään parvekkeella olosta ei sisälle tulevasta hajusta. Sinua ei häiritse yhtään vaikka joku polttaa ulkona vieressäsi tupakkaa, mutta sinua häiritsee jos naapurisi polttaa ulkona kauempana sinusta tupakkaa? Vai onko teidän talossa parvekkeet sisällä?
[/quote]
Mikä tuossa oli niin vaikea käsittää? Sisälle tuleva savu ja haju häiritsee, koska savu jää sisälle pitkäksi aikaa. Alaparvekkeelta savu todellakin tulee yläparvekkeen ovesta sisälle, jos ovi on auki. Satunnainen tupakointi ei haittaa ulkona, jossa tupakan savu haihtuu äkkiä. Se on ihan eri asia kuin haistella omassa kodissa tupakan savua. En osaa paremmin rautalangasta vääntää.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:51"]
Täällä jokainen tupakoimaton alapeukuttaa tupakoitsijan kommenttia vaikka se olisi kuinka hyvä.
[/quote]
ohis, mutta minä en ainakaan ole tupakoitsijan kommentteina kyllä hyvinä pitänyt. haukkuu muita kusipäiksi ja epäaikuismaisiksi mutta itse ei näe omassa käytöksessään mitään väärää. en ole kyllä alapeukutellutkaan.
[/quote]
Lueskelppas ketjua uudestaan ajstuksen kanssa. Kumpi osapuoli aloittakaan haukkumisen? "Tupakoivat ovat idiootteja" , "Tupakoivat ovat vajaaälyisiä" yms. Sitten kun niihik aletaan vastaamaan, niin tilanne eskaloituu tuojon kusipääksi yms haukkumiseksi juurikin tupakoimattomien puolelta.
Miksi? Ehkäpä siksi, että heillä on pinna kireällä jatkuvan naapurikyttäyksen takia tai jotain muuta ongelmaa. En tiedä, eikä kiinnostakaan.
-134-
[/quote]
Ehkäpä kireys johtuu juuri siitä, että joutuu jatkuvasti kärsimään siitä röökin hajusta. Oletko miettinyt sitä?
[/quote]
Olen kyllä,mutts kun höllää sitä nutturaa ja ajattelee ettei haju ole vaarallista, tappavaa vielä vähemmän. Niin voisi omakin olo helpottaa. Tokihan omasta pahasta olosta on helpompi muita syytellä.
Voinhan minäkin tupakointini selittää nalkuttavilla ja vittumaisilla naapureilla, mut en jaksa. Ja itseasiassa mun naapurit onkin niin fiksuja, että he osaavat keskustella kanssani asiallisesti ja järkevästi. Eivät huuda ja hauku kuin raivitautiset vaan käyttäytyvät fiksusti ja asiallisesti. Pystymme keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä ja naapurisopumme on kunnossa.
-134-
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:10"]
Jos olet tuo sama joka täällä mylvii ja kiljuu kuin heikkopäinen, kirjoittelee caps lock päällä. Niin en todellakaan usko. Jos et ole tämä henkilö niin olisihan se ihan kiva kesustelun kannalta jollain konstin ilmaista, että olet eri henkilö.
Vaikka olenkin nainen, niin valitettavasti en osaa ajstuksiasi lukea.
-134-
[/quote]
Mutta lukemaasi kai kuitenkin ymmärrät? Ei täällä kirjoita vain yksi henkilö, kirjoitin oman kokemukseni asiasta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:40"]
Meidän alakerran naapuri käy tupakalla vähintään kerran tunnissa, joten meidän oman parvekkeen käyttö tai edes parvekkeen oven pitäminen auki on ihan mahdotonta. Ei muakaan häiritse, jos ulkona joku lähellä tupakoi, koska savu ja haju lähtee siitä saman tien.
[/quote]
Sinua ei häiritse jos joku ulkona tupakoi sinun lähellä, mutta silti et voi käyttää parveketta jos kun naapuri tupakoi...hivenen ristiriitaista.
[/quote]
Ei ole ristiriitaista. Lue uudestaan.
[/quote]
Eli nyt puhutaan pelkästään parvekkeella olosta ei sisälle tulevasta hajusta. Sinua ei häiritse yhtään vaikka joku polttaa ulkona vieressäsi tupakkaa, mutta sinua häiritsee jos naapurisi polttaa ulkona kauempana sinusta tupakkaa? Vai onko teidän talossa parvekkeet sisällä?
[/quote]
Mikä tuossa oli niin vaikea käsittää? Sisälle tuleva savu ja haju häiritsee, koska savu jää sisälle pitkäksi aikaa. Alaparvekkeelta savu todellakin tulee yläparvekkeen ovesta sisälle, jos ovi on auki. Satunnainen tupakointi ei haittaa ulkona, jossa tupakan savu haihtuu äkkiä. Se on ihan eri asia kuin haistella omassa kodissa tupakan savua. En osaa paremmin rautalangasta vääntää.
[/quote]
Kannattaa maanantain aottaa yhteys taloyhtiöön ja pyytää ilmanvaihdon toimivuus. Se kämppähän on kohta homeessa jos ilmanvaihto ei toimi ollenkaan!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:16"]
Olen kyllä,mutts kun höllää sitä nutturaa ja ajattelee ettei haju ole vaarallista, tappavaa vielä vähemmän. Niin voisi omakin olo helpottaa. Tokihan omasta pahasta olosta on helpompi muita syytellä.
Voinhan minäkin tupakointini selittää nalkuttavilla ja vittumaisilla naapureilla, mut en jaksa. Ja itseasiassa mun naapurit onkin niin fiksuja, että he osaavat keskustella kanssani asiallisesti ja järkevästi. Eivät huuda ja hauku kuin raivitautiset vaan käyttäytyvät fiksusti ja asiallisesti. Pystymme keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä ja naapurisopumme on kunnossa.
-134-
[/quote]
Uskomatonta, että joku voi olla noin välinpitämätön.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:10"]
Jos olet tuo sama joka täällä mylvii ja kiljuu kuin heikkopäinen, kirjoittelee caps lock päällä. Niin en todellakaan usko. Jos et ole tämä henkilö niin olisihan se ihan kiva kesustelun kannalta jollain konstin ilmaista, että olet eri henkilö.
-134-
[/quote]
Mutta lukemaasi kai kuitenkin ymmärrät? Ei täällä kirjoita vain yksi henkilö, kirjoitin oman kokemukseni asiasta.
[/quote]
Ymmärrän kyllä, mutta sinä et ilmeisestikään?
Edelleen jos haluat välttää sekaantumisen niin kannattiaisi opetella laittamaan viestin perään jokin tunniste (ja käyttää sitä joka viestissä) jotta juuri sinun viestisi erottuisivat eroon.
-134-
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:16"]
-134-
[/quote]
Uskomatonta, että joku voi olla noin välinpitämätön.
[/quote]
Ihan yhtävälinpitämätön kuin tupakoimattomatkin. Mitä oletit?
-134-
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 18:03"]Tupakoitsijat voisi kaikki muuttaa johonkin samalle saarelle, pois häiritsemästä normaalien ihmisten elämää.
[/quote]
Ihan yhtä normaali minäkin olen vaikka röökiä polttelenkin. Ei tupakoimattomuus tee normaalia, vai olenko minäkin sitten normaali kun en käytä alkoholia?
[/quote]
Tupakka ei todellakaan ole normaalia. Yhtä normaalia kuin vetää heroiinia
[/quote]Ei ole sama asia niin kauan kuin tupakka ei ole laiton aine. Viina pitäisi kieltää myös huoltoasemamyymälöistä ja kioskeilta ja joukkotapahtumista. Viina tappaa ja aiheuttaa väkivaltaa ja perheiden tuhoutumista toisin kuin tupakan poltto ulkotiloissa. Ps en polta itse
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:08"]
"Teihin"??? Saanko minäkin siis yleistää ettette TE tupakoimattomat vaan osaa sanoa asiaanne asiallisesti ja fiksusti?
TE tupakoimattomat olette niin fiksoituneita tupakkaan vaikka ilman lastua tuhotaan paljon pahemmillakin asioilla.
Älä yleistä, en minäkään sitä viitti tehdä.
-134-
[/quote]
Kaikilla sitä yritetään puolustella tupakointiaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:11"]Tästäkin keskustelusta huomaa hyvin sen tosiasian, että muut ihmiset ja heidän huomioiminen ei kiinnosta tupakoitsijaa pätkän vertaa. Ja miksi kiinnostaisi, kun edes oma terveys ei kiinnosta.
[/quote]
Paraskin puhuja. Tupakoimattomat haukkuvat tupakoivia mitä ihmeellisimmillä nimityksillä. Kirjoitustyyli on alistava ja kärkäs. Tupakoiville puhutaan sellaisella äänensävyllä, etteivät ne mukamas tajuaisi mitään.
Ja sit vielä tupakoimattomat ihmettelee kovaan ääneen silmiään pyöritellen, miksi tupakoivat kenties käyttäytyvät epäasiallisesti.
Kun jokainen tupakoimaton alkaisi keskustelemaan asioista ASIALLISESTI kuin aikuinen aikuiselle niin molemminpuolinen suhtautuminen voisi muuttuakin. Mutta ehei! Tupakoimattomat kuvittelevat olevansa maailman ihanimipia, suvaitsevimpia ja parhaimpia ihan vaan siksi etteivät vedä körssiä. Ja siinä sivussa myös kohtelevat "väärin tekijöitä" todella raukkamaisella ja lapsellisen kuvottavalla tavalla.
Kannattaa jokaisen tupakoimattoman muistaa, et "Niin metsä tuppaa vastaamaan kuin sinne huudetaan!"
[/quote]
Kaikkea on kokeiltu, mutta edelleen joudumme kärsimään tupakan hajusta ja savusta. Ei teihin tehoa mikään.
[/quote]
"Teihin"??? Saanko minäkin siis yleistää ettette TE tupakoimattomat vaan osaa sanoa asiaanne asiallisesti ja fiksusti?
TE tupakoimattomat olette niin fiksoituneita tupakkaan vaikka ilman lastua tuhotaan paljon pahemmillakin asioilla.
Älä yleistä, en minäkään sitä viitti tehdä.
-134-
[/quote]
Niinhän te yleistättekin =D Ihan oikeasti, tupakka on vaarallista ja se haju on kuvottava. Minä en sitä halua haistella, vaikka se sinulle ihan sama onkin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:10"]
-134-
[/quote]
[/quote]
Ymmärrän kyllä, mutta sinä et ilmeisestikään?
Edelleen jos haluat välttää sekaantumisen niin kannattiaisi opetella laittamaan viestin perään jokin tunniste (ja käyttää sitä joka viestissä) jotta juuri sinun viestisi erottuisivat eroon.
-134-
[/quote]
Nyt menee sullakin ihan sekoiluksi, mutta ei se mitään. Edelleenkin kerroin että olen asiallisesti sanonut naapureille että savua tulee meidän asuntoon ja vastaukset oli sitä mitä kerroin.
Pitäsköhän mun tehdä oma ketju, johon raportoin aina kun meen tupakalle. Nyt olis taas sen aika, ikkunat kiinni naapurit! :D
Olen taas menossa tupakalle. Muita? :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 17:22"]Tuu ihmeessä! :D
[/quote]
Voi harmi ku löysin nyt vast tän uusiks. :D Oisin kyl muuten voinuki tulla röökille! :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:40"]
Ei suinkaan korpea. Ole eri mieltä ihan rauhassa, mutta sitä voit sinäkin olla asiallinen ja aikuinen käytökseltäsi. Jos minulle olet kusipää, turha odottaa minultakaan asiallista kohtelua sinulle päin.
Ja kiitos huolenpidostasi, istuskelen juuri tupakalla.
-134-
[/quote]
Miksi sinä et voi ruveta käyttäytymään asiallisesti muita kohtaan? Aina pitäisi tupakoimattomien olla ensimmäisenä se joka kumartaa teitä? Muuta naapurit eivät aiheuta minulle mitään harmia, mutta yksi tupakoitsija haittaa kaikkien asukkaiden elämää, joten miksi tuo tupakoitsija ei sitten voisi ruveta ajattelmaan muitakin kuin omaa napaansa ja ottaa muutkin huomioon. Hänhän se ongelma on, ei muut. Olet varmaan yksi niistä ihmisistä, jotka eivät näe itsessään koskaan mitään vikaa.
[/quote]
Millä tavoin minä käyttäydyn epäasiallisesti?
Jos tupakoin parvekkeellani eikä kukaan sano asiasta, että se häiritsee niin miten silloin tietäisinkään sen olevan ongelma? Jos taas minulle tullaan mylvimään kuin mikäkin kiimainen mursu ja haukutaan ja huudetaan epäasiallisesti niin miksi muuttaisin tapojani?
Jos sinä tulet asiallisesti sanomaan mulle, et "Hei anteeksi, mutta tupakointisi häritsee minua. Voisimmeko sopia yhteiset pelisäännöt sen suhteen..." niin kyllä minä olen valmis sopimaan säännöistä ja tulemaan vastaan paljonkin.
Jos kuitenkin yrität minulta kieltää tupakoinnin kokonaan haksahdat taas hakoteille.
Kun vaan tajuaisit mitä on asiallinen kommunikointi toisten kanssa olisi elämäsi mukavampaa monin verroin.
-134-
[/quote]
Minä yritin tuota omien naapureideni kanssa, toinen kävi päälle ja huusi suoraa huutoa ja toinen sanoi joo joo ja läimäsi oven kiinni nenäni edestä. Eli ainoat kiimaiset huutajat löytyivät tupakoitsijoista.
[/quote]
Miksi en usko, että olisit asiaasi tuonut ilmi asiallisesti?
Tupakoivista löytyy myös huonosti käyttäytyviä, mutta niin niitä löytyy myös tupakoimattomista. Tämäkin ketju sen todistaa, ettei tupakoimattomatkaan aina niitä.kovin fiksuja käytökseltään ole.
-134-
[/quote]
Et usko?!? Tää ei voi olla enää totta....
[/quote]
-134-