Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi että ajat ihmisen yli suojatiellä?

Vierailija
19.12.2025 |

Taksikuski ajoi 16-vuotiaan tytön hengiltä OulussaNelikymppinen taksikuski törmäsi teinityttöön suojatiellä kohtalokkain seurauksin. Oulun käräjäoikeus katsoi hänen ajaneen törkeän huolimattomasti.

Keski-ikäinen taksinkuljettaja ajoi 16-vuotiaan tytön hengiltä Haukiputaalla vuosi sitten. Mies törmäsi suojatietä ylittäneeseen tyttöön maanantaina 2. joulukuuta 2024.

Turma tapahtui Oulun Haukiputaantiellä varhain aamulla.

Ylinopeutta ajanut taksinkuljettaja ei kertomansa mukaan ollut nähnyt tummiin pukeutunutta nuorta.

Tyttö lensi törmäyksen voimasta useita metrejä katuun. Hän kuoli saamiinsa vammoihin tapahtumapaikalle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nasta lautaan, mummot hautaan, se on leikki vertaton

Vierailija
2/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin viikko sitten tilannetta että taksikuski melkein ajoi jalakulkijan päälle valoristeyksessä. Molemmat käännyimme vastakkaisista suunnista. Olin pysähtynyt suojatien eteen niin taksi kaasuttu ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei rasistisissa tarkoituksissa"

Vierailija
4/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan tietä jalankulkijoille, pyöräilijät eivät saa ajaa suojatiellä vaan pyörätienjatkeella, joita väistän kun tulen itse kolmion takaa tai käännyn. On todella tärkeää, että pyöräilijä älyää pysähtyä suojatielle, eikä saa opettaa olettamaan että suojatieltä saa ajaa. Siksi ajan "melkein" päin, jotta vähän miettisivät käytöstä.

Vierailija
5/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs minä sille mahdan, jos joku kävelee alle.

Vierailija
6/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonväri, seksuaalinen suuntautuminen, ikä... Onhan noita syitä.

Vierailija
7/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko taksikuski vai 'taksikuski'?

Vierailija
8/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku joskus ajanut tahallaan? Epäilenpä.

Vierailija
9/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit ajaa lähes aina ylinopeutta ja monet jalankulkijat käyttää vain mustia vaatteita pimeässä eivätkä seuraa liikennettä. 

Tässä lopputulos tällä kertaa. Autoilijan syy mutta suosittelen seuraamaan liikennettä vaikka kävelisitkin suojatielle. 

Vierailija
10/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan tietä jalankulkijoille, pyöräilijät eivät saa ajaa suojatiellä vaan pyörätienjatkeella, joita väistän kun tulen itse kolmion takaa tai käännyn. On todella tärkeää, että pyöräilijä älyää pysähtyä suojatielle, eikä saa opettaa olettamaan että suojatieltä saa ajaa. Siksi ajan "melkein" päin, jotta vähän miettisivät käytöstä.

Sinäkin ajat sen suojatietä ylittävän jalankulkijan päälle, jota et huomaa. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Vierailija
11/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan joku joskus ajanut tahallaan? Epäilenpä.

On se tahallisuuteen verrattava teko. jos suojatietä ei lähesty asianmukaisella nopeuden hidastamisella. Et voi luottaa siihen, että näet jalankulkijan ajoissa. Suojatie ei voi tulla yllätyksenä, kun se niin selvästi osoitetaan liikennemerkillä.

Vierailija
12/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman kerran vaarassa joutua jalankulkijana auton yli ajamaksi. Jokaisella kerralla auton kuskina on ollut Lähi-Itä- tai afrikkalaistaustainen kuski, jota ei ajamisen perusteella hirveästi liikenneturvallisuus kiinnosta. "Menkää helvettiin siitä tieltä, mä tulen nyt täältä."

Vierailija
13/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs minä sille mahdan, jos joku kävelee alle.

Tämä oli muuten aikoinaan Suomessa yleinen ajatus. Että eikai toi hullu kävele mun autoni eteen? Jos mä alan joka suojatiellä hidastaan, niin jarrupalat menee sit tosi nopeesti vaihtokuntoon.

Vierailija
14/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin ajat sen suojatietä ylittävän jalankulkijan päälle, jota et huomaa. Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Paitsi eteen aja, koskaan, koska lähestyn suojatietä aina varovaisesti vaikka en näe ketään. Ja tuo viimeinen lause ei sovi tähän kontekstiin sitten mitenkään. 

Vierailija
15/15 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihonväri, seksuaalinen suuntautuminen, ikä... Onhan noita syitä.

Kaikki vielä hyviä syitä 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän