Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ylläpidätte motivaatiota laihduksessa? Hitsi, aina päädyn syömään yliäyräiden. Lääkäri kehotti pudottamaan ainakin 25kg, koska sokerit...

Vierailija
29.06.2021 |

Tosi vaikeaa.
Jotenkin ne makuorgasmit vie järjen, ja kaiken motivaation pöntöstä alas :(

Vinkkejä? Pakko saada tulosta ennen seuraavaa käyntiä

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla  ylläpitää se etten tahdo kokea jatkuvasti syömismorkkista ahmimiskohtauksen jälkeen. tahdon vaan että voin nauttia ruuasta kokonaisuudessaan, kokatessa, syödessä ja vielä sen jälkeen. että olis ravittu ja onnistunut olo. inhottaa se tunkkainen  olo kun maha on kireä ja väsyttää

Vierailija
2/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla  ylläpitää se etten tahdo kokea jatkuvasti syömismorkkista ahmimiskohtauksen jälkeen. tahdon vaan että voin nauttia ruuasta kokonaisuudessaan, kokatessa, syödessä ja vielä sen jälkeen. että olis ravittu ja onnistunut olo. inhottaa se tunkkainen  olo kun maha on kireä ja väsyttää

Minä taas tunnen mielihyvää, kun vatsa on täpötäynnä kaikkea hyvää. Hankalaa, kun pitää syödä kasviksia paljon ja aina jää ruuan jälkeen nälkä. Yritän noudattaa diabeetikon ruokavaliota

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä viikkoa sinnittelee itsekurilla. Sitten se helpottaa kun pahimmat vieroitusoireet menee ohi. Addiktiohan se on.

Vierailija
4/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tunnen mielihyvää, kun vatsa on täpötäynnä kaikkea hyvää. Hankalaa, kun pitää syödä kasviksia paljon ja aina jää ruuan jälkeen nälkä. Yritän noudattaa diabeetikon ruokavaliota

Ap

Minkälainen se sinun diabeetikon ruokavalio on?

Vierailija
5/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Googlen kuvahaulla löytyy, diabetes ruokavalio esimerkki,

Se 1400 kcal ruokavalio. No, joka päivä menee yli 2400,..

Ap

Vierailija
6/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä siinä syödään?

Vierailija
7/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat itsestäsi kuvan. Todella nolon kuvan. Ehkä jopa rasistisen ja sairaan. Mahdollisesti alasti. Suunnittele kuva mahdollisimman kanalaksi ystäväsi avulla. Sellainen kuva, jonka et todellakaan halua päätyvän väärien ihmisten haltuun. Sen jälkeen laitat kuvan kirjekuoreen ja annat hyvälle ystävälle. Mikäli et 14 päivän aikana saa tiputettua painoasi 5 kiloa, niin ystäväsi tehtävänä on toimittaa kyseinen kirjekuori pomollesi/isoäidillesi tai jollekin muulle valikoidulle henkilölle, jolle vähiten toivot kuvan toimitettavan. Tällä keinolla eräässä ohjelmassa 4/5 henkilöä saavutti painonpudotustavoitteensa.

Vierailija
8/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsomalla peiliin.

Vierailija
9/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen mulla oli sama homma, kesti kauan ajatustyö tähän asti missä nyt olen. varsinkin kun on ollut äärimmäisen yksinäinen lapsuus missä melkein ainoa dopamiinin tuottaja oli ruoka, sitten tuli masennuksen täyteinen aikuisuus. täytyy vaan opetella suhde ruokaan kokonaan uusiksi pikkuhiljaa. mua kiinnostaa ruoka myös tieteellisellä tavalla, on tullut katsottua monet dokumentit pikaruuasta ja suoliston ja aivojen yhteydestä yms. tämä on auttanut myös paljon muuttamaan ajatuksia ruuasta

Vierailija
10/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan viikon ruuat kotiinkuljetuksella enkä muuten käy kaupassa. Suunnittelen ruuat tarkkaan etukäteen.

Vierailija
11/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua laihtua, niin eihän se onnistu. Vääränlainen ruokavalio on addiktio, ja sinun putää haluta enemmän terveyttä ja laihuutta, kuin pullaa ja sipsiä.

Vierailija
12/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ennen mulla oli sama homma, kesti kauan ajatustyö tähän asti missä nyt olen. varsinkin kun on ollut äärimmäisen yksinäinen lapsuus missä melkein ainoa dopamiinin tuottaja oli ruoka, sitten tuli masennuksen täyteinen aikuisuus. täytyy vaan opetella suhde ruokaan kokonaan uusiksi pikkuhiljaa. mua kiinnostaa ruoka myös tieteellisellä tavalla, on tullut katsottua monet dokumentit pikaruuasta ja suoliston ja aivojen yhteydestä yms. tämä on auttanut myös paljon muuttamaan ajatuksia ruuasta

tämä oli tosiaan vastaus kun ap sanoi että tykkää kun maha on täynnä hyvää ruokaa

Vierailija
13/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä kotonasi ( tai missä syötkin) muuta ruokaa kuin sitä sopivaa, ja sitäkin sen verran vähän, että ei tule syötyä liikaa. Ei  pelkkä kalorimäärä ratkaise vaan se, mitä syöt ja miten.  Vältä turhia kaloreita rasvasta ja hiilihydraateista ja muista, että valkuaispitoinen ruoka (kanamunat, maitotuotteet, liha, kala) pitävät paremmin nälkää kuin höttöhiilarit.

Suunnittele päivän ruoka-annos etukäteen. Jaa se niin moneen erään, että ei ehdi tulla kiljuva nälkä niiden välillä. Vältä iltasyöntiä, sillä yön aikana aineenvaihdunta hidastuu, ja tällä tavalla päivän ruoka-annos on ehtinyt loppua hyvissä ajoin ennen iltaa.

Vierailija
14/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt uuden harrastuksen, josta olen hirveän innostunut. Se pitää ajatukset pois ruuasta ja on helpompi syödä suunnitelman mukaan. Sanoisin, että hanki uutta sisältöä elämääsi, jotta et ajattele ruokaa niin paljoa.

Vierailija
15/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei diabeteskomplikaatiot riitä motiiviksi ei riitä mikään.

Vierailija
16/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Aloita vähän pienemmällä muutoksella aluksi, että elimistö tottuu. Jos joka päivä tällä hetkellä menee yli 2400 kcal, niin ota tavoitteeksi ensimmäiselle kahdelle viikolle, että pääset joka päivä 2000 kcal syömisiin. Sitten tavoittelet taas pienempää kalorimäärää pari viikkoa kunnes olet päässyt tavoitteeseen.

Joillekin sopii kerrasta poikki tapakin mutta toisille pehmeämpi aloitus on parempi. Yli 1000 kcal vähentäminen päivässä on kuitenkin aika paljon.

Vierailija
17/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tee jotain muuta sellaista, josta tunnet mielihyvää. Lähde liikkeelle, tapaa ihmisiä, nauti elämästäsi jollakin muulla tavalla kuin täyttämällä mahaasi.

Tähän pätee vähän sama kuin alkoholismiin. Siitä pääsee eroon vasta sitten, kun elämän keskipiste ei ole enää pullo ( tai ruoka) eikä suunta ole sitä kohti tai siitä pois. Hanki elämääsi jotain muuta sisältöä.

Vierailija
18/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni säännöllinen ruokarytmi on toiminut hyvin. Lisäksi juon runsaasti vettä . 

Ei tule mielitekoja, kun energiataso pysyy hyvin paikoillaan. Syön suunnilleen gofatgo-ohjeen mukaan, mutta en käytä mitään lisäravinteita, ja käytän vähän enemmän oliiviöljyä ruokiin, mitä ohjeissa on. Lisäksi saatan myös lisätä vähän kasvisten määrää. Ja rahkan tilalla olen välillä syönyt turkkilaista jugurttia . Lisäksi viikonloppuisin olen syönyt myös muutamia real-leipäpaloja 

Huomaan kuinka paljon energisempi olo on, inhottava turvotus on kadonnut ,  ja ihokin näyttää voivan paremmin , samoin sokerin himo on kadonnut. 

Vierailija
19/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri, selkeät etukäteen mietityt annokset ja säännöllinen ruokailurytmi. Jos et osaa olla syömättä kattilallista pastaa kerralla, niin teet ruokaa vain yhden annoksen kerrallaan. Mittaat sen pastan määrän aina vaa'alla, koska silmä valehtelee.

Säännöllinen ruokarytmi auttaa jaksamaan vaikka olisikin aterioiden välillä nälkä. Nälkä on kuitenkin normaali olotila. Nälän tunteen saa pois juomalla vettä.

Vierailija
20/136 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemalla, että saan syödä edelleen kaikkea, mutta pyrin tekemään parempia valintoja tai nipistämään määrää. Sipsien sijaan syön vähän sipsejä ja kasvistikkuja. Synttäreillä voi maistaa kakkua, syön ennen lähtöä kotoa ja skippaan mauttomat piparit. Syön jäätelöä, mutta enimmäkseen sokeritonta jäätelöä. Syön mahdollisimman monipuolista ja värikästä ruokaa, tarpeeksi rasvaa, niin mieliteot on minimissä.