Tapailemani mies vie toisen naisen lomalle
Reissu on kuulemma varattu ja maksettu ennen kuin tapasimme, ja nainen on "pitkäaikainen hoito". Missään nimessä ei siis ollut tarkoitus, että pahoittaisin mieleni. Taidan olla todella pikkumainen tapaus kun taisinpa jopa loukkaantua ja päättää koko homman tähän. Siis oikeasti, mitä miesten päässä oikein liikkuu..?? Kaiken pitäisi olla ok?? En ymmärrä.... Eikä tosiaan ollut ensimmäinen kerta kun tällaista sattuu kohdalleni!
Kommentit (104)
Kun tapasin nykyisen mieheni, hänellä oli myös tuollainen "pitkäaikainen hoito", tosin hän ei koskaan kuvaillut naista näin epäkunnioittavasti. Kyseessä oli nainen, jonka kanssa olivat tapailleet pidemmän aikaa, mutta mieheni oli tehnyt selväksi, ettei ole kiinnostunut kyseisestä naisesta seurustelumielessä. Seksiä he kuitenkin harrastivat.
Noin parin viikon päästä ensi tapaamisestamme mies ja nainen lähtivät aikaa sitten varatulle matkalle. Tuolloin en tiennyt, että reissukaveri oli nainen. Tämä selvisi, kun mies näytti kuvia reissulta. Jotain olin toki osannut aavistella siitä, ettei hän ollut kertaakaan puhunut tulevasta matkakumppanistaan nimellä.
Kun selvisi, että mies oli naisen kanssa reissussa, olin hivenen loukkaantunut, mutten näyttänyt tätä miehelle. Koin, että kun he lähtivät reissulle, ei meillä ollut vielä mitään sitoumuksia toisiimme, vaikka ihastusta oli molemmin puolin ilmassa.
Moni varmasti tuomitsee tuollaisen sellaisen suhteen ylläpidon, jossa harrastetaan seksiä, muttei kuitenkaan haluta sitoutua toiseen. Myönnettäköön, ettei se miehen pisteitä minunkaan silmissäni nostanut, mutta minulla ei todellakaan ollut vara arvostella miestäni. Olihan itsellänikin ollut pikänä sinkkuaikanani samantyylisiä suhteita.
Reissun jälkeen suhteemme syveni ja mies ilmoitti "hoidolleen", että heidän suhteensa on ohi. Valitettavasti tämä satutti tuota naista, vaikka uskon miestä siinä, että hän oli alusta saakka ollut rehellinen siinä, ettei suhde johda mihinkään pysyvään.
Vuoden päästä tuosta reissusta muutimme yhteen ja nyt odotamme vauvaa. Mieheni on rehti ja luotan häneen enemmän kuin kehenkään toiseen.
En sano, että olisit tehnyt väärin heivatessasi miehen. Voi olla, että "sinun miehesi" on aivan eri tyyppinen kuin omani, joka ei todellakaan ole mikään pelimies. Halusin vain kertoa, että asioilla on usein monta puolta ja harmaan eri sävyjä.
Onnea joka tapauksessa rehdin miehen etsintään -sellaisiakin löytyy!
Kiitos,
olen todella iloinen puolestasi! :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:43"]
Moni varmasti tuomitsee tuollaisen sellaisen suhteen ylläpidon, jossa harrastetaan seksiä, muttei kuitenkaan haluta sitoutua toiseen
[/quote]
Kyse on mielestäni uuden suhteen arvostuksesta ja siinä olevan partnerin kunnoituksesta, ei siitä, että ennen suhteen alkua on ollut muita virityksiä.
Jos on rakastunut ja haluaa rakentaa jotain uuden ihmisen kanssa, niin miksi edes haluaisi lähteä jonkun muun kanssa matkalle, kun kyse on ex-petikumppanista (vs. matka ystävien kanssa, joiden kanssa ei ole samanlaista taustaa)? Eikö sen taakse jäävän henkilön tunteet merkitse mitään?
Annetussa tilanteessa lähtijällä on valttikortit, koska hänellä on mahdollisuus vaikuttaa siihen, tapahtuuko matkalla mitään. Kotiin jäävä kiemurtelee tuskassa, varsinkin kun suhde on vielä tuore ja kumppani ei ole tuttu.
Empaattinen henkilö huomioi uuden (ja toivottavasti merkittävän) kumppaninsa tunteet ja ratkaisee tilanteen tavalla joka sopii uudelle kumppanille.
Kuten itsekin mainitsit, tilanne loukkasi sinua. Te onnistuitte selvittämään asiat matkan jälkeen, mutta miksi sinua piti loukata? oliko kaveri/matkaan käytetyt rahat tärkeämpi kuin sinä?
Ap:llä on vielä historiaa, joka lisää painolastia tämänkaltaiseen käytökseen ja hänelle on jo luvattu, että nyt ollaan puhtain paperein liikkeellä. Sitten vedetään tällainen kortti esiin? I'm sorry, but that dog don't hunt...ei noilla lähtökohdilla
M43
M43 taisi juuri tietämättään palauttaa hieman uskoani miessukupuolta kohtaan. Inhimillistä ja erittäin järkevää pohdintaa, jota arvostan. Juuri näitä ovat omatkin ajatukseni olleet tämän päivän. Kiitos ajastasi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 23:17"]
M43 taisi juuri tietämättään palauttaa hieman uskoani miessukupuolta kohtaan. Inhimillistä ja erittäin järkevää pohdintaa, jota arvostan. Juuri näitä ovat omatkin ajatukseni olleet tämän päivän. Kiitos ajastasi.
Ap
[/quote]
Ole hyvä, Ap. Olen itsekin ollut liian usein (yksikin kerta on liikaa) juuri siinä vastaanottajan roolissa ja tiedän kuinka silloin kaipaa edes jotain uskoa siihen, että kaikki eivät ole samanlaisia selkärangattomia, kuin mihin tuli juuri törmättyä.
Teit oikean valinnan, nyt tarvitset aikaa käsitellä asian ja sitten vaan uuden kumppanin etsintään kun tunnet olevasi valmis.
M43
Mä luin tästä keskistelusta miehelle "parhaat palat". Nauroimme molemmat sellaista epäuskoista naurua, miten Ap on onnistunut löytämään noin urpon miehen? Olen pahoillani, mutta "mies" on niin absurdi, että pelasti meidän illan. Kerro Ap sille terkkuja xD
Kiitos,
olen mielelläni iltanne viihdyttäjä :) Olkaa kiitollisia suhteestanne, koska nämä absurdit tapaukset ovat loppujen lopuksi yllättävän yleisiä. Älä siis ole pahoillasi,
toki tajuan itsekin tapauksen viihdearvon :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:32"]
Kiitos,
olen mielelläni iltanne viihdyttäjä :) Olkaa kiitollisia suhteestanne, koska nämä absurdit tapaukset ovat loppujen lopuksi yllättävän yleisiä. Älä siis ole pahoillasi,
toki tajuan itsekin tapauksen viihdearvon :D
Ap
[/quote]
Olisikohan mies kertonut matkasta mitään, jos yhteinen tuttunne ei olisi myös ollut tulossa? (onko tämä tuttu mies vai nainen)
Aika ketju mies! Voiskohan matkaseuralainen a.k.a "pidempiaikainen hoito" olla myös AV-harrastaja ja sattuisi lukemaan ketjun? Saattaisi mies päästä reissulle ihan yksikseen.
Tuttava on nainen, eli olisi todellakin kertonut minulle jos kerrottavaa olisi ollut. Mieshän oli siis jo hyvissä ajoin kertonut minulle matkastaan, mutta sanoi tekevänsä sen kaveriporukassa. Vasta kun selvisi että saattaisi jäädä kiinni, kertoi oikeasta matkaseurastaan torstaina korostaen rehellisyyttään. Ehkä hieman liian myöhään.. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:50"]
Aika ketju mies! Voiskohan matkaseuralainen a.k.a "pidempiaikainen hoito" olla myös AV-harrastaja ja sattuisi lukemaan ketjun? Saattaisi mies päästä reissulle ihan yksikseen.
[/quote]
Toivottavasti lukeekin, en tiedä :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:54"]
Tuttava on nainen, eli olisi todellakin kertonut minulle jos kerrottavaa olisi ollut. Mieshän oli siis jo hyvissä ajoin kertonut minulle matkastaan, mutta sanoi tekevänsä sen kaveriporukassa. Vasta kun selvisi että saattaisi jäädä kiinni, kertoi oikeasta matkaseurastaan torstaina korostaen rehellisyyttään. Ehkä hieman liian myöhään.. :)
Ap
[/quote]
Voi ei...aivan uskomatonta!!! Kyllä vähemmästäkin menee usko ihmisiin, eikä tässäkään ketjussa mitään ryntäystä ole miesten taholta tuomitsemaan moista käytöstä, lienevätkö katsomassa jalkapalloa, vai perumassa omia matkojaan?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 00:54"]
Ap
[/quote]
Mies siis puhui kaveriporukasta, vaikka oli lähdössä vain yhden ihmisen kanssa? (Olisi siis voinut puhua kaverista, ei monikossa, jos olisi halunnut olla rehellinen).
Ap:n kommentti oli siis nrolle 80, ja kyllä, "kaveriporukasta" oli koko ajan ollut kyse.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 21:26"]
Mä lyön vaikka vetoa, että mies alkaa mankua sua takaisin heti tuon matkan jälkeen. Siellähän hän on oivaltanut mitä menettää, ja varmasti kertonutkin sille hoidolleen jo...ja, ja, ja =)
[/quote]
Näinpä! Itselläni oli suhde mieheen, joka sitten paljastui jonkin ajan kuluttua varatuksi. Sen jälkeen olikin hirveää venkslaamista. Lopulta lopetettiin miehen pyynnöstä yhteydenpito täysin, juuri ennen kuin mies lähti vähän pidemmälle matkalle kumppaninsa kanssa. No, kunhan hän palasi, totta kai mankui mua takaisin :) Olin siinä vaiheessa jo uuden miehen kainalossa ja saman miehen kanssa olemme edelleen vuosien jälkeen yhdessä!
Jos tällaista ikävää aihetta saa vähän keventää, niin minä kommentoin ketjuun ja katselin jalkapalloa :-) moniajo toimii siis myös miehillä!
M43
Miehet on sillai jänniä, että ensin ne haluaa ihan kaiken, parhaat päältä. Ja jäätyään kiinni ne silti yrittää itkeä takaisin.
Kuinka moni nainen ihan oikeasti alentuu samanlaiseen käytökseen..? Itse en ikinä ikinä tekisi niin. Harva mies on jumalasta seuraava, mutta liian moni kuvittelee itsensä sellaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 01:20"]
Miehet on sillai jänniä, että ensin ne haluaa ihan kaiken, parhaat päältä. Ja jäätyään kiinni ne silti yrittää itkeä takaisin.
Kuinka moni nainen ihan oikeasti alentuu samanlaiseen käytökseen..? Itse en ikinä ikinä tekisi niin. Harva mies on jumalasta seuraava, mutta liian moni kuvittelee itsensä sellaiseksi.
[/quote]
Hienoa, että et lähtisi sellaiseen mukaan. Kolmiodraamoissa on harvemmin tilanne, jossa kumpikaan naisista ei tiedä toisesta naisesta, joten (puolustelematta miehiä) on paljon naisia jotka ovat tietoisesti tilantessa, jossa jotakuta petetään.
Kuten myös miehiäkin, eli olisiko kyse enemmän ihmistyyppistä?
Kiitos :) Ja valitettavasti saamasi kuva kertoo melkoisen paljon todellisuudesta myös omien kokemuksieni perusteella. Ap