Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on "suluttaja"

Vierailija
24.06.2014 |

Eli, aamu alkaa näin, herättyäni avaan makuuhuoneesta ikkunan, jotta raikastuisi ennen kuin petaan pedin. Menen petaamaan, ikkuna kiinni! Teen ruokaa ja siinähän tulee availtua eri kaapin ovia, kuinka ollakkaan kohta mies vieressä seisomassa ja "suluttamassa" noita kaappien ovia. Tätä sitten jatkuukin pitkin päivää, kokeilin että avaan makkarista ikkunan uudelleen, kohta kuuluu jostain miehen huuto: "onko täällä TAAS jossain luukku auki" ???? Ilta huipentuu siihen kun saunassa käydään ja saunomisen loputtua avaan pesuhuoneesta ikkunan, että kuivahtaa nopeammin ja raikastuu. Kerkeen varmaan vaatehuoneesta puhtaat vaatteet hakea ja kuinka ollakkaan, ikkuna pesuhuoneesta kiinni.  Samaten jos kaupalle ollaan yhdessä lähdössä ja unohdan vaikka lompakon tms sisälle, puikahdan takaisin kun mies pihalla odottelee, tulen takaisin ja ulko-ovi jo kiinni. Miten prkl se kerkeää joka paikkaan suluttumaan ja miksi?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat. 

Vierailija
2/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapinovien auki jättäminen on ärsyttäää, mutta ikkunat ja ovet on varmaan tarkoituksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12v kehitysvammainen lapsi ja häntä ärsyttää suuresti auki olevat kaapit ja ovet. Sulkee aina kaikki. Olen monta kertaa testannut, esim jättämällä liukuovikaapin 2cm raolleen, ja ei kulu kauaakaan, kun poika huomaa sen ja käy huolellisesti sulkemassa. Opetuksesta tämä ei johdu, vaan on joku sisäinen ominaisuus =)

Vierailija
4/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä tekee tuota. Hemmetin rasittavaa. Joskus leivoin ja keräsin kaapista aineita ja jouduin käymään samalla kaapilla useasti peräkkäin, että sain kaikki aineet ulos siitä. Isä seisoi siinä vieressä ja sulki sen koko ajan. Se ovi ois ollut auki ehkä 3 minuuttia kun otin sieltä tavaraa ja vein pöytään niin eiköhän tää yks tuu sulkemaan sen joka hemmetin välissä.

Vierailija
5/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 09:54"]

Kaapinovien auki jättäminen on ärsyttäää, mutta ikkunat ja ovet on varmaan tarkoituksella.

[/quote]

No suljen kyllä itsekkin niitä kaapinovia, mutta kuka ruokaa laittaa, ei heti varmaan sulje esim. maustekaapin ovea. Kun en edes sitä ensimmäistä purkkia ole ennättänyt takaisin laittaa niin jo ovi kiinni !

ap

Vierailija
6/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 09:52"]

On sulla ongelmat. 

[/quote]

Niin on :)

ap

Vierailija
7/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freudilla olisi varmaan jokin selitys tuolle käyttäytymistaipumukselle.

Ehkä siinä voisi muutenkin nähdä symboliikkaa. Ehkä ap on uusille asioille avoin ja muutenkin avoin, rento ihminen toisin kuin hieman takakireä miehensä jolla on taipumus puuttua toisten virheisiin ja nuukailla. Pitääkö paikkkansa?

Vierailija
8/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri, joka tulee mun työhuoneeseen sulkemaan mun kaappeja, jos ne on jääneet auki =). Siis ei varta vasten, vaan se tulee muuten vaan juoruilemaan mun kanssa ja saattaa sulkea automaattisesti ohimennen mun kaapin ovia. Ei se mua häiritse, mutta huvittaa. Mä jätän aina kaapin ovet auki työpäivän aikana, jos tarvin monta kertaa mappeja niistä. Saatan kyllä laittaa kiinnikin, mulle on ihan sama.

Samaisella työkaverilla on joku vessanovi-juttu, sillä sulkee senkin aina jos olen jättänyt auki. Mä taidan ruveta tarkoituksella kokeilemaan nyt myös muita ovia, sulkeekohan se nekin =).

Ai niin, mutta jääkaapin oven tämä työkaveri saattaa jättää pitkäksi aikaa auki eväitä tehdessään!

Vierailija
9/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 09:59"]

Mun isä tekee tuota. Hemmetin rasittavaa. Joskus leivoin ja keräsin kaapista aineita ja jouduin käymään samalla kaapilla useasti peräkkäin, että sain kaikki aineet ulos siitä. Isä seisoi siinä vieressä ja sulki sen koko ajan. Se ovi ois ollut auki ehkä 3 minuuttia kun otin sieltä tavaraa ja vein pöytään niin eiköhän tää yks tuu sulkemaan sen joka hemmetin välissä.

[/quote]

Niin on raivostuttavaa, olen yrittänyt kysyä miksi tekee näin, suuttuu ja lähtee pois...tuolla aikaisempi puhui kehitysvammaisesta lapsestaan joka tekee samoin ja mainitsi että joku sisäinen ominaisuus. Luulin, että mieheni on ainoa jota vaivaa joku avoin kaapin ovi tai ikkuna. Huoh, olen helpottunut, että muitakin on.

ap

Vierailija
10/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulmakysymys. Meillä oli vähän samaa ongelmaa. Mä jätin ovia auki ja mies kulki perässä sulkemassa niitä. Asia selvisi puhumalla. Miehen mielestä oven tai ikkunan tarkoitus on olla kiinni ja häntä ärsyttää avoimet luukut. Minua asia ei taas häiritse, varsinkin kun tiedän itse mitä olen tekemässä. Näkökulmaero tulee siitä, että minä tosiaan tiedän mitä teen, mitä olen avannut ja mitä aion sulkea. Mieshän ei voi sitä tietää, vaan hän näkee vain avoimet ovet ja ikkunat. Meillä kompromissi on löytynyt sillä tavalla, että jos puuhailen keittiössä, niin mies ei tule sinne sotkemaan väliin. Jos jätän ikkunan auki, niin huikkaan miehelle, että "jätin makkarin ikkunan auki vähäksi aikaa", jolloin hän voi luottaa siihen, että olen jättänyt sen tarkoituksella auki tuulettamista varten enkä vain unohtanut sitä.

Vierailija
11/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää auki olevaia kaapinovia, tai autotallinovia tai varastonovia ja sitä, että mies taas ensitöikseen aukoo kaiken ja jättää levälleen. Näyttää ihan siltä kuin olisi mustalaisia leiriytynyt. Koko omaisuus leviteltynä näkyville rosvojen valikoitavaksi ja mahdollisimman epäsiististi.

Ikkunoiden aukiolo on eri asia. Mutta minkä ikäinen asunto teillä on tai onko siihen hiljattain tehty ilmanvaihtoremontti?  Meinaan vaan on tunnettu tosiasia, että jos ilmanvaihtosysteemi on viimeisen 10 vuoden ajalta, ikkunoiden aukipitäminen sotkee sen toiminnan varsin todennäköisetsi ja jos ilmanvaihtosysteemiin sisältyy joku ilmastointi, sotkee ikkunoiden aukipitäminen sen ihan takuuvarmasti. TÄllöin ei edes saunaa kuivata ikkuna avaamalla, vaan ilmanvaihtoa napista säätämällä!

Vierailija
12/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa. Meillä minä olen se suluttaja. Olen miestä paljon lyhyempi ja lyön pääni helposti avonaisiin yläkaappeihin, siksi niitä läiskin kiinni ja samalla kommentoin, että "taasko meillä on avoimien ovien päivä?". Mikrouunin oven laitan aina miehen jäljiltä kiinni, koska mua häiritsee se valo. Olen meidän perheen vilukissa talvisin ja kyllä läiskin ikkunaluukkujakin kiinni kun tulee vilu. Ulko-ovia kyttään maanisena, ovet kiinni ettei elukat juokse pitkin naapureiden pihoja.

Vierailija
13/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 09:59"]

[/quote]

Niin on raivostuttavaa, olen yrittänyt kysyä miksi tekee näin, suuttuu ja lähtee pois...tuolla aikaisempi puhui kehitysvammaisesta lapsestaan joka tekee samoin ja mainitsi että joku sisäinen ominaisuus. Luulin, että mieheni on ainoa jota vaivaa joku avoin kaapin ovi tai ikkuna. Huoh, olen helpottunut, että muitakin on.

ap

[/quote]

Isää vaan ärsyttää, koska näyttää sekaiselta. Hän on tarkka järjestyksestä.

Vierailija
14/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:02"]

Freudilla olisi varmaan jokin selitys tuolle käyttäytymistaipumukselle.

Ehkä siinä voisi muutenkin nähdä symboliikkaa. Ehkä ap on uusille asioille avoin ja muutenkin avoin, rento ihminen toisin kuin hieman takakireä miehensä jolla on taipumus puuttua toisten virheisiin ja nuukailla. Pitääkö paikkkansa?

[/quote]

Mielenkiintoinen huomio! Olen todellakin avoin kaikille uusille asioille, toisin kuin mieheni. Puuttuu juurikin toisten "virheisiin" (joita minä en jaksa edes noteerata). Nuuka hän ei koskaan kyllä ole ollut, päinvastoin, hyvinkin reilu sen suhteen, joskus jopa liikaakin :)

ap

Vierailija
15/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö keskustele miehesi kanssa?

Vierailija
16/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jättää kaikki kaappien ovet auki niin että niihin lyö päätään koko ajan. Suljen niitä hänen perässään koko ajan. Kun laitan ruokaa, en jätä koskaan ovia itse auki.

Ikkunat ja ovet hän sen sijaan sulkee suorastaan neuroottisesti. Ei ole koskaan mahdollista tuulettaa, koska hän pistää kaikki lävet kiinni. Edes silloin jos on ruoka kärtsännyt, ei hänen mielestään voi pitää ikkunaa auki. Lämpö karkaa!

Vierailija
17/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:07"]

Mä en voi sietää auki olevaia kaapinovia, tai autotallinovia tai varastonovia ja sitä, että mies taas ensitöikseen aukoo kaiken ja jättää levälleen. Näyttää ihan siltä kuin olisi mustalaisia leiriytynyt. Koko omaisuus leviteltynä näkyville rosvojen valikoitavaksi ja mahdollisimman epäsiististi.

Ikkunoiden aukiolo on eri asia. Mutta minkä ikäinen asunto teillä on tai onko siihen hiljattain tehty ilmanvaihtoremontti?  Meinaan vaan on tunnettu tosiasia, että jos ilmanvaihtosysteemi on viimeisen 10 vuoden ajalta, ikkunoiden aukipitäminen sotkee sen toiminnan varsin todennäköisetsi ja jos ilmanvaihtosysteemiin sisältyy joku ilmastointi, sotkee ikkunoiden aukipitäminen sen ihan takuuvarmasti. TÄllöin ei edes saunaa kuivata ikkuna avaamalla, vaan ilmanvaihtoa napista säätämällä!

[/quote]

Ei ole remppaa tehty, eli sekaisin ei mene ilmanvaihtosysteemit. En minä niitä ovia ja ikkunoita tuntikaupalla pidä auki, ehei. Vaan ihan normaalia kaapista tavaroiden ottamista jne. Itse en pidä myöskään siitä, että kaikki näkyy ja on levällään. Suljen kaappien ovet kyllä kun tarvitsemani olen ottanut, mutta ruokaa laittessa en koko ajan töki niitä kiinni, koska samasta kaapista tarvitsen hetken päästä muutakin ;)

ap

Vierailija
18/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on meillä avoimien ovien päivä :) olen siivoamassa ja mies töissä! Aion tuulettaa ja kunnolla ! Loma lopuillaan, niin yksin nautin täällä.

ap

Vierailija
19/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:10"]

Etkö keskustele miehesi kanssa?

[/quote]

Keskustelen, ei vaan osaa selittää asiaa.

ap

Vierailija
20/115 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:07"]

Näkökulmakysymys. Meillä oli vähän samaa ongelmaa. Mä jätin ovia auki ja mies kulki perässä sulkemassa niitä. Asia selvisi puhumalla. Miehen mielestä oven tai ikkunan tarkoitus on olla kiinni ja häntä ärsyttää avoimet luukut. Minua asia ei taas häiritse, varsinkin kun tiedän itse mitä olen tekemässä. Näkökulmaero tulee siitä, että minä tosiaan tiedän mitä teen, mitä olen avannut ja mitä aion sulkea. Mieshän ei voi sitä tietää, vaan hän näkee vain avoimet ovet ja ikkunat. Meillä kompromissi on löytynyt sillä tavalla, että jos puuhailen keittiössä, niin mies ei tule sinne sotkemaan väliin. Jos jätän ikkunan auki, niin huikkaan miehelle, että "jätin makkarin ikkunan auki vähäksi aikaa", jolloin hän voi luottaa siihen, että olen jättänyt sen tarkoituksella auki tuulettamista varten enkä vain unohtanut sitä.

[/quote]

Mua häiritsee vaimon tapa jättää kaikk levälleen. Kun seurusteltiin hän piti tavaransa ojennuksessa, mutta nykyään ei. Takki löytyy eteisen lattialta, avaimet on milloin minkäkin takin tai käsilaukun taskussa tai muuten hukassa. Makkariin oli pakko saada hienot kirenan liukuovet, mutta sitten ne jätetään auki. Ei vaan ymmärrä. Mistäköhän olis lapset oppinut, että kaiken voi jättää levälleen. Alkaa pikkuhiljaa menee hermot, kun tavarat on paikoillaan vain puoli päivää siivouksen jälkeen. Loppuviikon saa taas pujotella, ettei astuis vaatteiden/tavaroiden päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi