Minkä verran otat matkatavaraa lentokoneeseen lyhyelle matkalle?
Juuri hoksasin että oikeasti en tarvi mitään matkatavaraa lentäessä, helpottaakin matkustamista ja erityisesti matkaan lähtemistä kun ei ole ylimääräistä. Dödö, vaihtosukat, vaihtopaita ja vaihtoalkkarit menee kangaskassissa, ja käsilaukun voi laittaa sinne myös jos joku portilla kyselee.
Olen jostain syystä pakannut aina käsimatkatavaralaukun täyteen, vain koska tuntuu siltä että mitä jos... Lentokoneella matkustaminen on jotenkin ollut eri asia kuin esim bussilla, mutta eihän se oikeastaan ole.
Olenko ainoa joka on näin ajatellut? Tuleeko muilla pakattua koneeseen enemmän kuin esim juna- tai bussimatkalle?
Kommentit (75)
Hmm, taidan harrastaa samaa... Kahden yön työreissulla oli viimeksi mukana pullolleen pakattu lentolaukku. Food for thought. Kiitos.
Minulla on kaksi kotia, ja pitkään matkustin täyden ja huolella pakatun käsilentolaukun kanssa. Sitten jossain vaiheessa vain hoksasin että en oikeastaan tarvi mitään muuta mukaan kuin passin. 😀 Sen jälkeen hoksasin että pieni varustus kuitenkin on hyvä olla mukana jos jumiintuu yöksi kentälle.
Nykyään tosiaan menen koneeseen aikalailla samalla varustuksella kuin esim bussiin äidin luo yöksi.
Otan aina suurimman sallitun määrän
Matkustaminen on aika paljon mukavampaa kun ei tarvitse raahata tavaroita mukana lentoasemalla ja koneeseen.
Kaikki ruumaan ja koneeseen vain pieni käsilaukku tai tietokonelaukku.
Saman huomasin joskus muutama vuosi sitten, tuli pakattua aivan liikaa. Jotenkin se raja piti aina ottaa täyteen! Tyhmäähän se on kun vähemmälläkin pärjää. Paljon lentävälle on helpompaa kun ottaa vain sen minimin mukaan.
Mahdollisimman vähillä tavaroilla riippuen minne menee ja mitä siellä aikoo tehdä.
Kun lähden lomalle niin tulen kotiin aina huolella viikattujen vaatteiden kanssa joita en käyttänyt 😁
Aika vähän lopulta tarvii...
enpä ole ikinä pakannut vaihtovaatteita tai dödöä. mulla käsimatkatavaroissa yleensä läppäri, evästä, juomista, purkkaa, käsidesi, kuulokkeet ja tietty passi.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähden lomalle niin tulen kotiin aina huolella viikattujen vaatteiden kanssa joita en käyttänyt 😁
Aika vähän lopulta tarvii...
Kuulostaa tutulta 😄
Kauheana vaivaa ja sit lopulta ei tarvi... Sukat ja alkkarit varmaan menis takin taskussa! 😁
Paljon lentävälle tarpeellisia:
Tietokone, hammasharja, dödö, sukat, alkkarit. Muuta ei tarvi. Jos tarvii niin en ole käynyt sellaisessa paikassa josta ei sitä tarvittavaa voi ostaa. Tosiaan aika sama varustus kuin jos pidemmälle bussimatkalle.
Hmm, totta varmasti... Mulla on aina ruumassa laukku mut en kyllä sitä oikeastaan tarvisi...jotenkin vaan varan vuoksi vaikka ihan äitini luokse olisin menossa käymään...
Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin haluan esim. kuvissa esiintyä eri päivinä eri vaatteissa eikä koko reissua samassa hikisessä puserossa niin siksi outfitejä löytyy joka päivälle ja yksi varalle. Pikkarit ja sukat joka päivälle omat, rintsikoita mukaan riittää yhdet ja ne mitkä on päällä. Tykkään myös yleensä laittaa kenkiä lenkkarit jalassa koneessa ja tennarit sekä sandaalit mukaan. Hattu/huivi x 2. Jos rannalla tarkoitus olla, pari uikkaria/bikiniä + sarong (toisen voin osaa paikan päältä)
Ja näiden lisäksi yleensä on pitkähihainen neuletakki koneessa koska siellä on kylmä, laukussa meikit, lääkkeet ja dödö. Käsilaukku latureineen + kirja luettavaksi koneessa. Onpa joskus ollut toinen takkikin juuri siksi että halusin vaihtelua valokuviin (oltiin tuolloin Lontoossa huhtikuussa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näiden lisäksi yleensä on pitkähihainen neuletakki koneessa koska siellä on kylmä, laukussa meikit, lääkkeet ja dödö. Käsilaukku latureineen + kirja luettavaksi koneessa. Onpa joskus ollut toinen takkikin juuri siksi että halusin vaihtelua valokuviin (oltiin tuolloin Lontoossa huhtikuussa)
Ja aina täytyy mukaan mahtua pussillinen salmiakkia!
Lentäessä tarvitsee lääkkeet, hammasharjan, -tahnan, suihkusaippuan, passin/henkilökortin ja yhden täydellisen vaihtovaatekerran. Normaalisti työmatkoille en ota mitään muuta kuin passin, koska Rvn-Hki-Rvn välillä harvemmin joutuu jäämään kentälle odottelemaan, ennen töihin menoa ottaa sitten kaiken tarvittavan kämpiltä mukaan. Samoin töistä tullessa ehtii käydä pesemässä pyykit ja nukkumassa ennen paluulentoa.
Mikä on lyhyt reissu? 1-2 vkoa lentolaukku + reppu
Vierailija kirjoitti:
Hmm, taidan harrastaa samaa... Kahden yön työreissulla oli viimeksi mukana pullolleen pakattu lentolaukku. Food for thought. Kiitos.
Food for thought Food for thought...oliko pakko änkee anglismi!
Ihmiset on tajuttoman tyhmiä. Ihan vaan koska voivat, niin ottavat sen 8 kg laukun sinne koneeseen. Kukaan ei tarvitse koneessa laukullista romua. Laukut kuuluu ruumaan. Käsilaukku/reppu riittää. Ihan sama onko lyhyt vai pitkä matka.
Jos lyhyt reissu, alle viikon, niin minulla ei ole ruumalaukkua niin siksi on kaikki kamat käsimatkatavaroissa, mutta mahtuu yhteen reppuun.
Jos taas pidempi, yli viikon, ruumassa "kaikki" . Matkustamossa repussa vain evästä, laturi, varavirtalähde, kirja, kuulokkeet ja lääkkeet.