Mieheni on "suluttaja"
Eli, aamu alkaa näin, herättyäni avaan makuuhuoneesta ikkunan, jotta raikastuisi ennen kuin petaan pedin. Menen petaamaan, ikkuna kiinni! Teen ruokaa ja siinähän tulee availtua eri kaapin ovia, kuinka ollakkaan kohta mies vieressä seisomassa ja "suluttamassa" noita kaappien ovia. Tätä sitten jatkuukin pitkin päivää, kokeilin että avaan makkarista ikkunan uudelleen, kohta kuuluu jostain miehen huuto: "onko täällä TAAS jossain luukku auki" ???? Ilta huipentuu siihen kun saunassa käydään ja saunomisen loputtua avaan pesuhuoneesta ikkunan, että kuivahtaa nopeammin ja raikastuu. Kerkeen varmaan vaatehuoneesta puhtaat vaatteet hakea ja kuinka ollakkaan, ikkuna pesuhuoneesta kiinni. Samaten jos kaupalle ollaan yhdessä lähdössä ja unohdan vaikka lompakon tms sisälle, puikahdan takaisin kun mies pihalla odottelee, tulen takaisin ja ulko-ovi jo kiinni. Miten prkl se kerkeää joka paikkaan suluttumaan ja miksi?
Kommentit (115)
Suluttaminen on sotilastermi, joka tarkoittaa miinakentän tekemistä.
Auki jätetty vessan ovi on pahin! Tunnistan jokaisen työkaverini p-an hajun perusteella.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:02"]
Mulla on työkaveri, joka tulee mun työhuoneeseen sulkemaan mun kaappeja, jos ne on jääneet auki =). Siis ei varta vasten, vaan se tulee muuten vaan juoruilemaan mun kanssa ja saattaa sulkea automaattisesti ohimennen mun kaapin ovia. Ei se mua häiritse, mutta huvittaa. Mä jätän aina kaapin ovet auki työpäivän aikana, jos tarvin monta kertaa mappeja niistä. Saatan kyllä laittaa kiinnikin, mulle on ihan sama.
Samaisella työkaverilla on joku vessanovi-juttu, sillä sulkee senkin aina jos olen jättänyt auki. Mä taidan ruveta tarkoituksella kokeilemaan nyt myös muita ovia, sulkeekohan se nekin =).
Ai niin, mutta jääkaapin oven tämä työkaveri saattaa jättää pitkäksi aikaa auki eväitä tehdessään!
[/quote]
Hei Anne, minua ei kiinnosta nähdä sinun tavaroitasi. Siksi se ovi on siinä kaapissa, että se pidetään kiinni. On siistimpää ja harmonisempaa. Kohteliaampi voisit olla työtovereillesi. Ymmärrät varmasti nyt, että se meitä muita häiritsee, kun jätät aina kaapinovet auki! Terv. Mervi PS. Ikinä en ole jättänyt jääkaapin ovea auki eväitä tehdessäni.
Minä ihan oikeasti laitatin keittiöön avohyllyt miehen eniten tarvitsemille tavaroille, kun häneltä aina jäävät ovet apposen selälleen, kun hän on tarvinnut kaapista jotain. Eikä hän todellakaan koskaan sulje niitä ovia. Lähes aina kun menen keittiöön, siellä on murokaapin ovi auki. Se kun unohtui laittaa avomallia.
Mies ja tytär kysyivät minulta, miten saan jääkaapin oven pysymään paikoillaan, kun se on auki. He jäivät ihan suu auki ihmettelemään kun kerroin, että ei minulla ole ikinä ollut sitä ongelmaa. Minä en nimittäin koskaan jätä jääkaapin ovea auki. Pitelen sitä aina kiinni vasemmalla kädellä, otan tavaran oikealla kädellä ja sitten suljen sen oven. Mutta he jäävät jääkaapin eteen syömään kaksin käsin! Ja sitten ihmettelevät, miksi ovi retkahtaa ikävästi viereisen kaapin ovea vasten.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 10:02"]Freudilla olisi varmaan jokin selitys tuolle käyttäytymistaipumukselle.
Ehkä siinä voisi muutenkin nähdä symboliikkaa. Ehkä ap on uusille asioille avoin ja muutenkin avoin, rento ihminen toisin kuin hieman takakireä miehensä jolla on taipumus puuttua toisten virheisiin ja nuukailla. Pitääkö paikkkansa?
Joo tämä on hyvä tulkinta, suluttajat ovat takakireitä ja pedantteja, kun taas auki jättäjät avoimia uusille tuulille ja rentoja tyyppejä! Kokemusta on!
HYVÄ AV JA ERITYISESTI AP!!! Tänään n.klo 17 tätä avausta ja muutamaa vastausta siteerattiin Radio suomi popissa! :)
Mites kynttilänsammuttajat? Eivätkö ole samaa sakkia? Meillä EI KOSKAAN ole kynttilä palnut muutamaa minuuttia kauempaa, suluttaja käy puhaltamassa sen koska pelkää TULIPALOA.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 19:03"]HYVÄ AV JA ERITYISESTI AP!!! Tänään n.klo 17 tätä avausta ja muutamaa vastausta siteerattiin Radio suomi popissa! :)
[/quote]
Eikä :D enpä arvannut aamulla siivouksen aloittaessani että kevennyksestäni tulisi näin valtava juttu! Tämä oli ensimmäinen aloitukseni,en aiemmin ole rohjennut kirjoittaa mitään :D aloittelijan tuuria!
ap
Vanhempani ovat pimeyttäjiä. Jätät sen valon eteiseen päälle koska olet kohta menossa sinne kuitenkin ja eiköhän joku ole käynyt sammuttamassa sen salamana heti kun silmä välttää.
Äitini sammuttaa aina telkkarin jos en ole huoneessa ja tv on päällä. Ei kai se nyt paljon laskua tuo jos vaikka puoli tuntia tv pauhaa jossain yksinään.
Kävin tädilläni kylässä 15 vuoden paussin jälkeen . Hän jätti kaikki keittiön kaapin ovet auki,olis tehny mieli sulkea,mut saahan hän olla omassa kodissaan kun haluaa. Itse olen tottunut laittamaan vessan,eteisen ja kodinhoitohuoneen ovet aina kiinni. Makkarin jätän auki,jotta tuulettuu. Alkoi ärsyttään,kun siskolla 4 lasta jättää vessan ovet ja eteisen ovet auki. Töissäkin suljen vessan ovia,kun niitä jätetään auki kulkuväylille.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2014 klo 20:05"]
Vanhempani ovat pimeyttäjiä. Jätät sen valon eteiseen päälle koska olet kohta menossa sinne kuitenkin ja eiköhän joku ole käynyt sammuttamassa sen salamana heti kun silmä välttää.
[/quote]
Tipahdin! :D Täähän on kuin Harry Potterista...Suluttajat ja Pimeyttäjät... :DD
Olipa tämä keskustelu saanut Marja Sundström-Pullisenkin (kokoomus) kommentoimaan is:n facessa: "taitaa tässä se todellinen ongelma piillä syvemmällä kuin niissä kaapin ovissa...." tärkeä homma!
No se on siellä ylimmän hyllyn takareunalla se ongelma, hitto kun en yletä sinne ja en kerkeä kun se ukko läväyttää sen oven kiinni ennenkuin olen kavunnut sinne saakka ja luikahtanut sinne katsomaan, mikä siellä on :))))
ap
Aloittajan miehellä lienee hyvin kehittynyt sulkijalihas.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 17:44"]
Tästä oli myös NRJ:ssä :D
[/quote]
Tainnut joka radiokanavalla olla :)
Aika uskomaton juttu! Tuo sana "suluttaja" varmaankin pisti silmään.
Suluttaminen viittaa lievään autismiin. Itse kävin pitkään työterveyshoidossa ja lääkärissä vastaavien todella lievien pakkoneuroosien takia. Lopulta asiantuntijoiden tulos oli: "Hyvin lievä autismi". Olen oppinut elämään itseni kanssa nyt paremmin ja toivon kaikille samaa. Avoin keskustelu aiheesta auttaa.