Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni jättää mut, jos en löydä "paikkaani" elämässä.

Vierailija
17.06.2014 |

Elän täysin mieheni rahoilla, en tee käytännössä mitään työtä. Nyt olen saanut aikaa syksyyn, että siihen mennessä mun olis keksittävä mitä tahansa työtä tai edes työn kaltaista tekemistä, tai - tätä hän ei ole sanonut suoraan, mutta mä vaistoani sen - hän ei enää halua olla mun kanssa. Meillä on lapsia, mutta he ovat jo vähän isompia, joten heitäkään ei voi enää käyttää tekosyynä sille, etten tee_mitään_. Te sanotte kaikki, että se olis mulle ihan oikein, että jättää, mutta kun mä en tiedä mitä mä sit voisin tehdä? Koulutukseni on, yllättäin, tosi matala ja ikääkin jo 40v. Rahan takia mun ei tarvitse tehdä työtä, kyse siitä, että mieheni mielestä mun on vaan tehtävä edes JOTAIN. Mutta mitä? Ehdotuksia? Huoraamiset ja muut vitsit/haukkumiset ei nyt just sitten naurata.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lähihoitajaksi.

Vierailija
2/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt aikaisemmin työksesi?

Mitä haluaisit tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahasta ei ole pulaa, lähde opiskelemaan.

Vierailija
4/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma mutta ikää 10v vähemmän ja miestä ei häiritse mutta minua sitäkin enemmän. En koe olevani aikuinen koska koulutusta ei ole eikä siten myös työtäkään. Koen olevani loukussa ja ahdistaa kovin...syksyllä pienin lapsi 3v.

Vierailija
5/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samassa tilanteessa. Kohta 40 v. eikä tietoakaan työpaikasta tai alasta, jota lähtisin opiskelemaan. Aivan hirveä tilanne. Kaikki muut tehneet vaikka mitä ja mä vain hoitanut lapsia. Mies ei valita, mutta eihän sitä rahaa ole koskaan liikaa.

Sori, en osannut vastata kysymykseesi.

Vierailija
6/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vapaaehtoistyöntekijäksi sey:hyn tai animaliaan tai hesyyn! Auta eläimiä :)! Takaan että saat mahtavan omantunnon ja kuka nyt ei rakastaisi elukoita :) miehesikin mielestä ok idea.

Vierailija
7/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole mitään koulutusta, voi  työnsaanti olla todella vaikeaa. Kehoittaisn hakeutumaan työvoimatoimistoon ammatinvalintapsykologille.

Ihan uteliaisuudesta kysyn miten olet saanut aikasi kulumaan jos lapsetkin ovat jo isoja?

Vierailija
8/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Jos miehesi on hyväksynyt tuon tilanteen tähän saakka, mutta nyt yllättäen jakelee uhkavaatimuksia, tulee väkisinkin mieleen, että todellinen syy ei olekaan sinussa. Eli mies projisoi nyt sinuun jotain omia juttujaan. Valitettavasti tuossa voi olla takana toinen nainen...

Ja voi olla että päädyt jätetyksi vaikka lähtisit lääkikseen. Miehelle on vaan helpompaa jättää sinut "kun et löydä paikkaasi elämässä" ( skeidaa), kuin myöntää että ihastui toiseen.

Vierailija
9/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: olen kyllä tehnyt töitä, mutta satunnaisesti. Mulla on hoitoalan koulutus pohjalla, mutta sitä työtä en halua tehdä; en varmaan edes osaisi enää. Eläimille olen valitettavasti tosi allerginen, vapaaehtoistyö iisten parissa ei oikein innosta ( olisi kuin hoitotyötä, mutta ilman palkkaa ) ja sosiaaliset tilanteet ovat minulle vähän haasteellisia. Jokin luova, luovempi työ voisi olla vaihtoehto, mutten tiedä riittääkö sittenkään itsetunto sellaiseen, lahjakkuudesta puhumattakaan. Mitä olen tehnyt: nämä vuodet: lukenut, vähän opiskellutkin, urheillut, matkustellut, tehnyt vähän töitä kirjakustannusalalla + tollasta jotain pientä freelancer duunia. Mutta nyt viimeiseen vuoteen en ole tehnyt oikeastaan mitään, mistä olisin saanut palkkaa.

Vierailija
10/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: olen kyllä tehnyt töitä, mutta satunnaisesti. Mulla on hoitoalan koulutus pohjalla, mutta sitä työtä en halua tehdä; en varmaan edes osaisi enää. Eläimille olen valitettavasti tosi allerginen, vapaaehtoistyö iisten parissa ei oikein innosta ( olisi kuin hoitotyötä, mutta ilman palkkaa ) ja sosiaaliset tilanteet ovat minulle vähän haasteellisia. Jokin luova, luovempi työ voisi olla vaihtoehto, mutten tiedä riittääkö sittenkään itsetunto sellaiseen, lahjakkuudesta puhumattakaan. Mitä olen tehnyt: nämä vuodet: lukenut, vähän opiskellutkin, urheillut, matkustellut, tehnyt vähän töitä kirjakustannusalalla + tollasta jotain pientä freelancer duunia. Mutta nyt viimeiseen vuoteen en ole tehnyt oikeastaan mitään, mistä olisin saanut palkkaa.

Vierailija
11/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei ole toisesta naisesta, vielä. Mutta kohta tosiaan voi olla. T. Ap

Vierailija
12/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei ole toisesta naisesta, vielä. Mutta kohta tosiaan voi olla. T. Ap

Vierailija
13/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene johonkin alueenne ammattikoulun aikuiskoulutukseen. tosin meillä

ainakin "nuorisoluokka" oli ikäjakaumaltaan n. 20-50 poislukien YKSI 16-vuotias.

Vierailija
14/117 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten kurja tilanne! Mutta entä jos otat sen mukavana haasteena ja mietit mitä OIKEASTI HALUAISIT TEHDÄ??? Miten olisi esimerkiksi lakimies, kasvatustieteilijä, teologi, psykologi, sosiaalityöntekijä? Tuossa nyt vain muutamia ehdotuksia? Tai kiinnostaako lähteä eteenpäin hoitoalalla eli lääkikseen?

Mä kannustaisin sua hakemaan suoraan johonkin aika haastavaan opiskeluun, jonka kautta saisit itsetuntoa ja hyviä mahdollisuuksia työllistyä! Sitten 10 vuoden päästä et uskoisi, mistä löydät itsesi :) Eikö olekin aika ihana ajatus?

Vierailija
15/117 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 15:21"]

"Minulla on vähän samantapainen tilanne, paitsi minulla on rahaa..."

Lisäksi olet jonkinlainen nero. En ole aikoihin nauranut tällä tavalla. Taagii settii kertakaikkiaa :D

[/quote]

nero ? Miten lottovoittaja on nero, kun on osannut laittaa oikeat numerot lottopaperiin ?

Vierailija
16/117 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:36"]

Minä vaan ihmettelen sitä, että miksi yksikään suostuu avioehtoon, jos aikoo jäädä kotiäidiksi tai ns. edustusvaimoksi pelkästään. Itsekin tein sen päätöksen ja olin pitkään kotona, mutta meillä ei ole avioehtoa joten ei mitään taloudellista hätää minulla olisi ollut, vaikka mies olisi häipynytkin.

[/quote]

No jos miehellä on paljon omaisuutta, niin kyllä kait mies voi vaikka vaatia avioehdon, jotta menisi naimisiin. Nykyisin aika iso osa tekee avioehdon. Nykypäivänä kukaan ei voi tuudittautua siihen, että avioliitto kestää. Luin jostain naistenlehdestä vasta jutun naisesta, joka oli ollut ulkomailla miehensä töiden takia pitkiä aikoja. Takaisin muuttaessa nainen oli n. 45v. Mies halusi erota. Parilla ei ollut omaisuutta. Nainen haki yliopistoon, valmistui n. 50v. ja sai heti vakityön. Aika hyvä tuuri tuo kyllä. Mutta nainen tosiaan päivitteli lehdessä elämän käänteitä.

Vierailija
17/117 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:01"]

Lisäksi olet jonkinlainen nero. En ole aikoihin nauranut tällä tavalla. Taagii settii kertakaikkiaa :D

[/quote]

nero ? Miten lottovoittaja on nero, kun on osannut laittaa oikeat numerot lottopaperiin ?

[/quote]

Kyllä hän on tässä tapauksessa tehnyt viisaasti. Sijoitusasunnot Helsingistä vanhoista kerrostaloista ovat todella arvokkaita. Niissä on miljoonien omaisuus. 

Vierailija
18/117 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:01"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä hän on tässä tapauksessa tehnyt viisaasti. Sijoitusasunnot Helsingistä vanhoista kerrostaloista ovat todella arvokkaita. Niissä on miljoonien omaisuus. 

[/quote]

mutta miksi joku haluaa nauraa ihmiselle, joka on 20 vuotiaana ostanut asuntoja ?

Vierailija
19/117 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia viestejä, mutta vaikuttaa siltä että AP:n miestä nyppii enemmän se, ettei AP:lla ole elämässään oikein mitään sisältöä tai intohimoa tai päämääriä vaan se eläminen on vain sellaista olemista, ei niinkään se rahantulo. Olen kyllä huomannut että nuorempiakin miehiä jotenkin ärsyttää se että niin monella naisella ei ole elämässään mitään isoa intohimoa tai harrastusta, jossa pyrkiä kehittymään paremmaksi ja paremmaksi, vaan moni elää silleen kivasti, on töissä joka on ihan ok mutta jossa ei silleen pyri etenemään kunnianhimoisesti, vähän urheilee jotta pysyy kunnossa muttei siinäkään pyri mihinkään maajoukkueeseen tai edes kunnolla rakasta sitä lajiaan intohimoisesti, vähän kattoo sitä mitä teeveestä tulee muttei oikeastaan silleen fanita kunnolla mitään, eikä sit sen urheilun lisäksi välttämättä harrasta mitään paitsi jotain "matkustelua" (huom tämäkään ei ole intohimoista, ei lähdetä kuukausiksi vaeltamaan aasiaan tai nepaliin vaan käydään vähän jossain kivasti rantalomalla) ja shoppailua.

Tämä epämääräinen keveys jotenkin hämmentää ja vähän ärsyttää useaa miestä. Voi olla, että AP:n siippa on lisäksi huomannut, miten AP:tä itseäänkin ahdistaa se päämäärättömyys ja siksikin puskee AP:ta etsimään elämälleen jotain suuntaa jostain.

Mites joku järjestötoiminta, kerho, harrastuspiiri? Joku jossa voi kehittyä ja pyrkiä eteenpäin. Puutarhanhoito, luomuviljely, käsityökauppa nettiin? Ihmisoikeudet, työttömien, huostaanotettujen tms vapaaehtoistoiminta, eläintensuojelu, kulttuurialan järjestöt? Mieti AP huolella mikä kiinnostaa ja ala tekemään sitä. Tee edes jotain. Tehdessä voi tulla parempi idea, johon sitten tarttua.

Vierailija
20/117 |
19.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 11:49"]

En lukenut kaikkia viestejä, mutta vaikuttaa siltä että AP:n miestä nyppii enemmän se, ettei AP:lla ole elämässään oikein mitään sisältöä tai intohimoa tai päämääriä vaan se eläminen on vain sellaista olemista, ei niinkään se rahantulo. Olen kyllä huomannut että nuorempiakin miehiä jotenkin ärsyttää se että niin monella naisella ei ole elämässään mitään isoa intohimoa tai harrastusta, jossa pyrkiä kehittymään paremmaksi ja paremmaksi, vaan moni elää silleen kivasti, on töissä joka on ihan ok mutta jossa ei silleen pyri etenemään kunnianhimoisesti, vähän urheilee jotta pysyy kunnossa muttei siinäkään pyri mihinkään maajoukkueeseen tai edes kunnolla rakasta sitä lajiaan intohimoisesti, vähän kattoo sitä mitä teeveestä tulee muttei oikeastaan silleen fanita kunnolla mitään, eikä sit sen urheilun lisäksi välttämättä harrasta mitään paitsi jotain "matkustelua" (huom tämäkään ei ole intohimoista, ei lähdetä kuukausiksi vaeltamaan aasiaan tai nepaliin vaan käydään vähän jossain kivasti rantalomalla) ja shoppailua.

Tämä epämääräinen keveys jotenkin hämmentää ja vähän ärsyttää useaa miestä. Voi olla, että AP:n siippa on lisäksi huomannut, miten AP:tä itseäänkin ahdistaa se päämäärättömyys ja siksikin puskee AP:ta etsimään elämälleen jotain suuntaa jostain.

Mites joku järjestötoiminta, kerho, harrastuspiiri? Joku jossa voi kehittyä ja pyrkiä eteenpäin. Puutarhanhoito, luomuviljely, käsityökauppa nettiin? Ihmisoikeudet, työttömien, huostaanotettujen tms vapaaehtoistoiminta, eläintensuojelu, kulttuurialan järjestöt? Mieti AP huolella mikä kiinnostaa ja ala tekemään sitä. Tee edes jotain. Tehdessä voi tulla parempi idea, johon sitten tarttua.

[/quote]

Totta. Tuollainen ihminen käy todella Tylsäksi. Ei mitään sisältöä, mikään ei kiinnosta, mikään ei innosta, mikään ei inspiroi. Elämä lipuu vain odotellessa, ihmetellessä ja haahuillessa. Raha ei tosiaan välttämättä ole se pääasia mitä mies odottaa, vaan aktiivisuus, hereilläolo, innostuminen jostain. Aikuisten ihmisten elämään osallistuminen, sosiaaliset kontaktit ja sitä kautta tuleva vireys ja laajennus elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi