Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen juonut olutta lähes joka ilta kolmen vuoden ajan. Nyt lopetin, mitä muutoksia odotettavissa?

Kaljajuoppo
20.11.2022 |

Otsikossa se jo lukee.
Paino noussut näiden kolmen vuoden aikana myös erittäin reippaasti.
Voinko odottaa esim. ulkomuotoni hoikistuvan pelkästään jo kaljan juonnin lopetuksella, ainakin aluksi, vai tarvitaanko heti rinnalle kunnon dieetti jos haluan pudottaa painoa? Ruokavalio on perus kotiruokaa, about 2500 kcal/pv.

Entä missä vaiheessa voisi olettaa veriarvojen alkavan normalisoitua? En ole käynyt verikokeissa kolmeen vuoteen...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain minun mielipide mutta aluksi tuo muutos riittää. Luultavasti laihdut vähän jo tuolla muutoksella. Kun olet tottunut tilanteeseen voit tehdä lisää muutoksia esim pieniä parannuksia ruokavalioon ja lisäämään pieni määrä liikuntaa josta pidät.

Ensikesänä peilistä katselee erinäköinen ihminen.

Vierailija
2/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä. 

Minä lopetin litkimisen alkuvuodesta ja paino on tippunut n. 10 kiloa ilman mitään muita muutoksia. Tuo 2500 kcal kuulostaa kyllä aika isolta ruokamäärältä, jos olet nainen, joten ehkä pelkkä kalja ei ole ollut painonnousun syynä. Vähentelisin senkin aluksi tuonne 2000 huitteille niin tuloksia näkyy nopeammin. 

Vierailija
4/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan kaljassa paljon kaloreita, joten hyvin todennäköisesti laihdut pelkästään sen pois jättämisellä jos ruokavalio pysyy ennallaan.

Vierailija
5/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala kohenee vähitellen sitten kun maksa tervehtyy.

Vierailija
6/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delirium tremens

Vierailija
7/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä. 

Minä lopetin litkimisen alkuvuodesta ja paino on tippunut n. 10 kiloa ilman mitään muita muutoksia. Tuo 2500 kcal kuulostaa kyllä aika isolta ruokamäärältä, jos olet nainen, joten ehkä pelkkä kalja ei ole ollut painonnousun syynä. Vähentelisin senkin aluksi tuonne 2000 huitteille niin tuloksia näkyy nopeammin. 

Onneksi olkoon myös sinulle!

Aloituksessa en kertonut, että arkiaktiivisuutta tulee melkolailla, yleensä päivisin en juurikaan istu. Lenkkejä tällä hetkellä ehkä 1-2/vko. Luulen, että 2000kcal olisin nälkäinen, sillä nytkin tuon n. 2500kcal syön ihan todelliseen tarpeeseen, nälkään. Toki varmaan elimistö kaipaakin nyt kunnon ruokaa ja ravinteita. Ehkä?

Vierailija
8/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lopettanut myös tupakoinnin vai joko se palasi mukaan kuvioihin? Ilmeisesti lopettaminen ei taa ainakaan hyvää muistille sillä kerroit jo aikaisemmin lopettamisesi.

Vierailija
9/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierupaska tulee.

Vierailija
10/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö lopettanut myös tupakoinnin vai joko se palasi mukaan kuvioihin? Ilmeisesti lopettaminen ei taa ainakaan hyvää muistille sillä kerroit jo aikaisemmin lopettamisesi.

En ole koskaan tupakoinut...

-ap

Vierailija
11/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa omakohtaisia kokemuksia, niitä olisi kiva lukea ja saisi Tsemppiä.

Vierailija
12/19 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti unen laatu paranee myös.

Vierailija
13/19 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/19 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jano.

Vierailija
15/19 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että retkahdat taas juomaan, ja juomisesi syvenee ja pahenee, etkä saa enää juomistasi kuriin, eli olet siirtynyt rajan toiselle puolelle: olet alkoholisti.

Vierailija
16/19 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa omakohtaisia kokemuksia, niitä olisi kiva lukea ja saisi Tsemppiä.

Itse lopetin viikonloppu juomisen kokonaan. Tuli vedettyä kaikkea Alkoa sekaisin ja aamuisin oli kauhea henkinen ja fyysinen krapula. En kaipaa enää noita asioita ja ihmissuhteita elämääni. Tykkään nykyään herätä viikonloppuisin selvänä, juon kupin kahvia ja luen päivän uutiset. Ulkoilu on mukavaa ajanvietettä, samoin elokuvat TV:stä. Tsemppiä sinulle. Jokainen löytää sen oman juttunsa elää selvinpäin.

Vierailija
17/19 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lopettaa kaljan juomisen niin ei siitä laihdu. Olin 5 kuukautta juomatta enkä laihtunut yhtään. Ruokavalio  itsellä parani niin etten syönyt jauhelihaa ollenkaan 4 kuukauteen. Muuten sama perusterveellinen ruokavalio jossa kasviksia ja hedelmiä söin kuten ennenkin.

Vierailija
18/19 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika47 kirjoitti:

Vaikka lopettaa kaljan juomisen niin ei siitä laihdu. Olin 5 kuukautta juomatta enkä laihtunut yhtään. Ruokavalio  itsellä parani niin etten syönyt jauhelihaa ollenkaan 4 kuukauteen. Muuten sama perusterveellinen ruokavalio jossa kasviksia ja hedelmiä söin kuten ennenkin.

Noh, luultavasti lähtöpaino ja turvonneisuuden määrä vaikuttaa. Jos on juodessa syönyt pääosin terveellisesti, voisi olettaa ettei muutos tule olemaan pelkästään juomisen lopettamisella valtaisa. Jos taas juodessa on myös tullut syötyä kuinka sattuu ja juomisen loputtua syömiset järkevöityvät edes hiukan, voi muutos olla suurikin. Erityisesti kaljan kittaajilla.

Vierailija
19/19 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo trolli.