Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni juo alkoholitonta OLUTTA vaikka on raskaana :(

Vierailija
14.06.2014 |

tiedän, se on alkoholitonta, mutta silti OLUTTA. Eihän se olut siitä miksikään muutu että on alkoholitonta, olut on olut. En pysty suhtautumaan asiaan rennosti, vaikka hän naureskelee kuinka hermoilen hänen oluenkäytöstään. Hän ottaa 0% oluen aina kun kokoonnumme heillä tai grillaamme tai istumme iltaa rannalla. Itse olen absolutisti, ystäväni mies juo oikeaa olutta ja oma mieheni myös juo oikeaa olutta. Olen aikeissa ilmoittaa neuvolaan ystäväni oluenkäytöstä, tietenkään sinne en viitsi sanoa että olut on alkoholitonta, koska eivät ota ehkä ongelmaa tarpeeksi vakavasti muutoin.

Kertokaa te muut alkoholittomien oluiden juojat että miksi sitä olutta pitää juoda? Olen ystäväni oluen juonnista erittäin huolissani. Alkoholittomasta oluesta on vain askel alkoholilliseen olueen ja hän on RASKAANA.

Kommentit (224)

Vierailija
21/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on Saatanasta. Ja Sinä olet Jumalasta. plääh.

Vierailija
22/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomat alkoholijuomat ja tupakan polttaminen sytyttämättä. Perin paradoksaalista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan keskustelijat suhtautuvat kotikaljaan? (jossa ihan oikeasti on hiukan sitä alkoholia) Naurettavaa, ettei alkoholittomiakaan juomia voisi muka nauttia silloin, kun ei alkoholia saa käyttää. Itse en raskausaikana näitä korvaavia juomia nauttinut, koska mielestäni maku on niissä liian vetinen. Muut tehkööt miten haluavat ja parhaaksi näkevät! Parempi niitä käyttää, kuin aitoa, jos seurueessa tuntuu että vesilasi erottuu muiden juomista liian paljon.

Vierailija
24/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin alkoholisoitunut maa että täällä absolutistitkin juovat väkijuomia, olkoonkin että niissä alkoholipitoisuus on 0%. Ei ne prosentit sitä alkoholijuomaa tee, vaan se nimi. Jos juot viiniä, olutta tahi siideriä, niin ne on alkoholijuomia, vaikka niissä olisi 0% alkoholia. Tämä on vain totuus.

Vierailija
25/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kulttuurissa, jossa oluenjuontia raskaana olleessa pidettiin hyvänä. Joidenkin siinä olevien vitamiinien tms.takia. Itse jätin väliin ja sekös ihmetytti. Eli jokainen tyylillään ja omien periaatteidensa mukaan.

Vierailija
26/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ku kofeiiniton kahvi, eikö?

Vierailija
27/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap helluntailainen?

Vierailija
28/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toi on epäilyttävää, ymmärrän mitä ap hakee takaa. Ilmeisesti sen kaverin tekee tosi paljon mieli kaljaa, onneksi tyytyy alkoholittomaan. Mutta varmasti kun lapsi syntyy, siirtyy heti alkoholiin. Ei tee lapselle hyvää tuollaiset tissuttelijavanhemmat. Mikä siinä on niin vaikeaa olla juomatta? Alkoholi ja perhe-elämä ei ole kovin hyvä yhdistelmä.

Vierailija
29/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:57"]

Olen asunut kulttuurissa, jossa oluenjuontia raskaana olleessa pidettiin hyvänä. Joidenkin siinä olevien vitamiinien tms.takia. Itse jätin väliin ja sekös ihmetytti. Eli jokainen tyylillään ja omien periaatteidensa mukaan.

[/quote]

Minä olen myös asunut maassa, jossa suositeltiin raskaanaoleville naisille 2-3 lasillista punaviiniä viikossa, mahdollisimman monipuolista ruokaa ja paljon ulkoilmaa. Näin lapsista kasvaa isoja ja vahvoja.

Vierailija
30/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:46"]

Housutkin on alunperin tarkoitettu miesten vaatteeksi - et kai käytä niitä?

[/quote]

Kuten myös sukkahousut, vink vink

Vierailija
31/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiton olut on terveellinen vaihtoehto mehun tai limpparin sijaan :) Sammuttaa myös janon. Nostattaa maidon imetystä varten. 

Vierailija
32/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:00"]

Minusta toi on epäilyttävää, ymmärrän mitä ap hakee takaa. Ilmeisesti sen kaverin tekee tosi paljon mieli kaljaa, onneksi tyytyy alkoholittomaan. Mutta varmasti kun lapsi syntyy, siirtyy heti alkoholiin. Ei tee lapselle hyvää tuollaiset tissuttelijavanhemmat. Mikä siinä on niin vaikeaa olla juomatta? Alkoholi ja perhe-elämä ei ole kovin hyvä yhdistelmä.

[/quote]

Juuri niin. Alkoholittoman oluen juominen raskaanaollessa kertoo vain siitä, että takana jyllää alkoholinhimo, joka täytyy päästä purkamaan johonkin. Varmasti heti kun vauva syntyy, niin alkoholiton olut vaihtuu alkoholilliseen. Siksi ei ole liioittelua ilmoittaa neuvolaan alkoholinkäytöstä, koska se on näissä tapauksissa vain ajan kysymys, eli tosiasia joka tapauksessa vaikka ei saisi juuri nyt kiinni "rysän päältä".

Vierailija
33/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:57"]

[/quote]

Minä olen myös asunut maassa, jossa suositeltiin raskaanaoleville naisille 2-3 lasillista punaviiniä viikossa, mahdollisimman monipuolista ruokaa ja paljon ulkoilmaa. Näin lapsista kasvaa isoja ja vahvoja.

[/quote]

Tutkimusten mukaan alkoholi on sikiölle haitaksi. Turvallistaa rajaa ei tunneta. Jos äiti juo alkoholia raskausaikana, lapsi syntyy pienikokoisempana. Tupakka toimii samoin.

Vierailija
34/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös välttämään viinikumikarkkeja. Siitä seuraava vaihe on liköörikarkit ja sitten onkin jo kossupullo huulilla.

Vierailija
35/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:00"]Minusta toi on epäilyttävää, ymmärrän mitä ap hakee takaa. Ilmeisesti sen kaverin tekee tosi paljon mieli kaljaa, onneksi tyytyy alkoholittomaan. Mutta varmasti kun lapsi syntyy, siirtyy heti alkoholiin. Ei tee lapselle hyvää tuollaiset tissuttelijavanhemmat. Mikä siinä on niin vaikeaa olla juomatta? Alkoholi ja perhe-elämä ei ole kovin hyvä yhdistelmä.

[/quote]

AP nyt provoilee, mutta ootko sä nyt ihan tosissasi? Ihminen on siis automaattisesti tuhoon tuomittu, jos nauttii juomaksi mitään muuta, kuin vettä tai maitoa? Ja ihan aikuinen kuitenkin olet? Juma miten rajoittunut maailmankatsomus... Alkoholittoman oluen juonti on siis sama asia, kuin alkoholismi, eikä väliin mahdu muuta? Anna kun nauraa!

Vierailija
36/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska - tai no, aika typerä... - vitsi. 

t. Absolutisti

Vierailija
37/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Niin ja Suomessa tälläinen ei tietysti kävisi päinsä, koska ihmiset eivät osaa kohtuutta. Fas-lapset ja tupakoitsijoiden lapset ovat pieniä, mutta monipuolista ravintoa nauttivien ja paljon ulkoilevien äitien lapset saavat istukan kautta paljon ravinteita ja jopa pieni lasillinen punaviiniä edistää ravintoaineiden imeytymistä. Terv, huippu-urheilijan äiti jonka lapsi oppi kävelemään 9kk ikäisenä.

Vierailija
38/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas hyvin tästä ketjusta, millaisia juoppoja suomalaiset ovat. Alkoholi on pyhä aihe, jota ei saa arvostella. Ja aina sen käytön voi jollain selitellä, selitykset eivät todellakaan lopu. Juokaa vaan lapsettomat rauhassa, mutta kyllä suututtaa vanhemmat jotka altistavat lapsensa alkoholinkäytölle. Näistä lapsista saamme sitten uusia suurkuluttajia, alkoholistit ovat ehtymätön luonnonvara maassamme.

Minä ainakin juttelisin tuon kaverin kanssa ja ilmaisisin huoleni.

Vierailija
39/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänllä lapsia? Tee lastensuojeluilmoitus. Ihan karseeta!!!

Vierailija
40/224 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Tutkimusten mukaan alkoholi on sikiölle haitaksi. Turvallistaa rajaa ei tunneta. Jos äiti juo alkoholia raskausaikana, lapsi syntyy pienikokoisempana. Tupakka toimii samoin.

[/quote]

Niin jos äiti tupakoi ja juo lapsi syntyy pienikokoisena, koska ei saa ravinteita istukan kautta. Lasillinen punaviiniä viikossa taas edistää ravintoaineiden imeytymistä. Mutta ongelma on että moni ei tälläiseen kohtuullisuuteen pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi