Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te jotka käytätte siteitä kuukautisten aikana, miksi syitä tähän?

Vierailija
13.06.2014 |

Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen;

niin eli, koska olen itse melkein aina käyttänyt vain tamponeja haluaisin tietää miksi joku haluaa vapaaehtoisesti käyttää siteitä. Haluaisin myös korostaa, etten kysy tätä tavalliseen "yäk haiseva vastenmielinen side housuissa"- tyyliin vaan olen ihan aidosti utelias, koska itselleni tamponit vain sopivat niin hyvin.

Haluaisin myös anekdoottina lisätä, että tässä vauva palstassa usein vituttaa kaikista eniten se, miten naiset ovat puuttumassa toistensa intiimihygienian tilaan tyyliin; muistathan pestä genitaalit vähintään viisi kertaa päivässä. Tai sitten puhutaan niiden genitaalien kunnosta; "treenaan pimppalihaksiani 20 kertaa päivässä ja pystyn pillullani murskaamaan pähkinöitä"

Afrikassa pienissä heimoyhteisöissä naisten ympärileikkauksista vastaavat naiset, mietin miten me länsimaiset sivistyneet ihmiset käyttäytyisimme tuossa kulttuurissa jos olisimme siinä syntyneet, kun nytkin tärkeintä elämässä tuntuu olevan muiden naisten intiimihygienia ja lantiopohjalihasten taso.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks joku haluaa tunkea sisäänsä tamponin? Kysynpä vaan..

Vierailija
82/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä halunnut työntää sisääni tampooneita, se tuntuu inhottavalta. Tai voin kuvitella kuinka inhottavasti se tihkaisee kun yrittää sinne tukkia, ei tiedä mihin kohtaan se pitäisi mennä, pysyykö se siellä, tuntuuko koko ajan ällöltä... Mulla on tiukat paikat, enkä halua omia sormiani sinne änkeä muutenkaan. Ja se roikkuva narukin tuntuu vastenmieliseltä, ja ne ihme asetinputket... Varsinkin kun nykyajan siteet on niin ohuita ja hyvät siivekkeet teipeillä, niin eihän tässä ole hätäpäivää, mulla on kuukautiset olleet jo liki 30 vuotta, ja eiköhän näillä mennä loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän öisin siteitä, sillä haluan jotenkin antaa vuodolle "vapauden" edes öisin valua luonnollisesti ulos. Minulla ainakin limakalvot kärsii jos tampoonia käyttää pelkästään ja alavatsaan alkaa särkeä. Päivät saa riittää. 

Vierailija
84/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponin laittaminen tekee kipeää ja sisällä ollessaan se tuntuu epämukavalta, joissain asennoissa sattuu aika paljonkin. Muutaman kokeilun jälkeen jätin sikseen. Siteet on mukavia, helppoja käyttää, nopeita vaihtaa.

Vierailija
85/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:01"]

[/quote]

Kun sen oikein osaa laittaa, se ei tunnu miltään :D

Vierailija
86/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana mulla oli niin runsas vuoto, että jouduin käyttämään sekä tamponia että sidettä. Raskauksien jälkeen vuoto on niukentunut niin että side riittää hyvin, ja limakalvot on sen verran kuivat ja arat, että tamponin käyttäminen on epämukavaa. 

Vierailija
87/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:01"]

[/quote]

Kun sen oikein osaa laittaa, se ei tunnu miltään :D

[/quote]

Kyllä vaan toisilla tuntuu, vaikka kuinka vääntäisi ja kääntäisi.

Vierailija
88/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että vuoto tulee ulos mahdollisimman nopeasti. Tuntuu inhottavalta ajatella, että se muhisi siellä sisällä johonkin pumpulitukkoon imeytyneenä. Luulen että saisin tulehduksen pelkästä ajatuksesta.

Vierailija
89/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei sinne yksinkertaisesti mahdu. :-)

Vierailija
90/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sen ikäinen, että limakalvot alkavat olla hyvin ohuet ja menevät ihan vereslihalle pienestäkin ärsytyksestä. Tamponin työntäminen olisi kivuliasta ja sen pitäminen sisuksia ärsyttämässä suorastaan hulluutta. Menopaussia odotellessa :).

Vierailija
91/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:14"]Haluan että vuoto tulee ulos mahdollisimman nopeasti. Tuntuu inhottavalta ajatella, että se muhisi siellä sisällä johonkin pumpulitukkoon imeytyneenä. Luulen että saisin tulehduksen pelkästä ajatuksesta.

[/quote] mieluummin mä muhitan sitä vuotoa 2h sisälläni kuin housuissani...näitä vastauksia lukiessa alkaa oikein ahdistamaan ajatus että pitäisi käyttä sidettä! No onneksi jokainen saa valita mitä käyttää.

Vierailija
92/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen sokkioireyhtymä on hengenvaarallinen tulehdus. Se saattaa saada tamponin käytöstä. Siksi käytän vain siteitä.

Vierailija
93/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras on kuukuppi.

Mooncup

www.kuukuppikunta.net

Vierailija
94/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponin laittaminen tuntuu epämukavalta. Nykyään lähinnä ajatuksena, jotenkin edelleen yhdistän siihen asettamisvaikeudet ja kivun, vaikka en ole niistä kärsinyt sen jälkeen kun harrastin ensimmäistä kertaa seksiä.

Vierailija
95/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kuivat limakalvot ja tuntuu, että tampooni imee sen viimeisenkin kosteuden, joten en voi käyttää sitä pitkään.

Vierailija
96/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:27"]

Kaikista paras on kuukuppi.

Mooncup

www.kuukuppikunta.net

[/quote]

Mulle ei sopinut, tuli heti tulehdus.

Vierailija
97/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kuukautiset alkaa nitkutellen ja tahdon seurata vuodon alkamista reaaliajassa joka vessakäynnillä, että osaan sanoa lapsettomuuspolilla miten vuoto alkoi ja millon alkoi kunnon vuoto. Ultran takia tärkeä. Heti kun alkaa kunnolla laitan kupin. Jos nukun pitkään, side avuksi kupin kanssa, koska vuodan helposti kupin täyteen muutamassa tunnissa ja sitten vuota yli.

Vierailija
98/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, jotka eivät ole koskaan kokeilleet tamponia? Itse en nimittäin ole kokeillut ja olen 25v. Siteillä olen pärjännyt hyvin ja vähän inhottaa ajatus tunkea sisälleni jotain... Mutta ei sinne inhota sormia tai penistä laittaa, heheh. Lisäksi syön e-pillereitä ja vuoto on aika niukkaa.

Vierailija
99/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponin laittaminen tuntuu kuin työntäisi sisäänsä raastinrautaa. Limakalvot ohuet ja arat (vanha "mummo" olen kyllä jo).

Vierailija
100/166 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen tamponeja, mutta musta tuntuu että ne kuivattaa kauheasti ja mulla on aika usein tullut niiden kanssa läpi :/