Kaveri syö meidän ruokia huoletta
Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.
Kommentit (247)
Tyyppi on hyväksikäyttäjä ja manipuloija. Sen takia ap on niin poissa tolaltaan, että aavistaa kaveruuden loppuvan rajojen vetämiseen.
Nyt on ap:lla loistava tilaisuus opetella jämäkkyyttä.
Jollei tämä ole provo niin älä ihmeessä odota kaverisi tulevan kylään, jotta pääset sanomaan asiasi. Riita siitä vaan tulee, kun kaveri tulee nälissään ja olettaa vanhaan tapaan saavansa sapuskat, mutta saakin saarnan. Nälkäisenä ei ihminen jaksa asialliseenkaan toruun suhtautua kovin hyvin.
Mene sen sijaan itse käymään kaverin luona ja selvitä asiasi.
Loppuisko kyläily jos ei sais ruokaa?
Mä teen noin siskollani. :D mutta en tosiaan viikottain käy ja lukemattomia kertoja hoitanut heidän lapsia ilmaiseksi. Lisäksi kyllä aina kysyn että saako jotain ruokaa ottaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 15:50"]
Tyyppi on hyväksikäyttäjä ja manipuloija. Sen takia ap on niin poissa tolaltaan, että aavistaa kaveruuden loppuvan rajojen vetämiseen.
[/quote]
Jep, osa tosiaan osaa tuon kavereiden hyväksikäytön.
Me otettiin miehen kanssa netflix tuossa joku aika sitten ja mies sitten oli mennyt antamaan salasanan kaverilleen, joka on erittäin tunnettu pummailuistaan (koko ajan käsi ojossa kerjäämässä tupakkaa, rahaa, ruokaa jne..) kun ajatteli, että eipä siitä lisämaksuakaan tule... No tämä mukava kaveri oli sitten jaellut tätä tunnusta eteenpäin muille pummikavereilleen, huomasin kun alkoi tulla liian paljon katsottua materiaalia liian lyhyessä ajassa.
No heti meni salasana vaihtoon, sekä ohjauksesta uloskirjautuminen kaikkialta, missä tähän tunnukseen oltiin kirjauduttu.
Nyt sitten tämä miehen kaveri mököttää ja pitää minua kusipäänä, kun ilmoitin että ilmainen leffapalvelu päättyi nyt tähän.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:14"]
En tiedä mikä tämän keskustelupalstan tarkoitus on, ei ilmeisesti ainakaan puhua vain vauvoista? Mutta koska vaimo itkeä pillittää tämän aiheen johdosta niin kirjoitan vielä. On luvannut monta kertaa sanoa ja puuttua asiaan, mutta kun tilanne koittaa niin ei tapahdu mitään. Sitten itketään kun ystävä lähtee, että anteeksi olisi pitänyt sanoa. En tajua ihan oikeasti naisia? Minulla on äärettömän pitkä pinna ja inhoan turhaa dramatiikkaa, mutta tämänkin uhalla seuraava kerta kun se pimu meidän jääkaapista jogurtit lorauttaa meidän laseihin meidän keittiössä sotkien meidän omaisuutta, niin lupaan olla säästelemättä sanoja. Ja sitten on aivan sama, vaikka molemmat naiset rääkyisivät. Kummaa meininkiä.
[/quote]
Täh? Nyt ei tämä nainen ymmärrä.
Olen ollut itsekin siinä tilanteessa, että kattilakuntaan kuului satunnaisia kulkijoita enemmän tai vähemmän. Aikani katsoin, sitten avasin sanaisen arkkuni ja se loppuui.
Eikö ole lopputuloksen kannalta ihan sama, parkuuko akat sitä, että kaveri syö kaapin tyhjäksi vai sitä, että on sanottu suoraan, että se loppuu nyt?
Miksi ihmeessä te ette ajattele sitä, kuinka paljon kaverin käytös loukkaa teitä vaan jahkaatte sitä, että kaveri loukkaantuu? Mikä siitä kaverista tekee jotenkin paremman ihmisen kuin mitä te olette, jota ei sovi loukata mutta teillä on vaan velvollisuus alistua?
Tänään ja tässä päiväl. Voi helvetti ku voi tyhmät asiat ahdistaa aikuista naista! Saisinki lainata mieheni aivoja ja sanoja ku se eilenki niin hyvin osas sanoa, miten kannattaa puhuu.
AP
Miten jotkut kehtaa? No, ei kai me kiltit ja hyväntahtoiset tätä tajutakaan ja meitä viedään kuin litran mittaa.
Miksei se vieras odota josko jotain tarjotaan?
Ja tyytyy siihen mitä tarjotaan.
Emäntä tarjoilee ja kysyy.
Tule ap sitten kertomaan, kuinka kävi
Seiso jääkaapin edessä omistajan elkein. Ja avaa ovi itse, anna jotain pikku purtavaa.
Teoilla voi myös viestittää ja eleillä.
Kyllä tuohon pitää saada pikaisesti stoppi, ettei parisuhde mene riitojen takia kuralle.
Suosittelen, että unohdat nämä paasaavat ulkoaopeteltavat litaniat, ja sanot ihan asian itsessään vaan. Eli: "Älä jooko ota ite ruokaa sieltä kaapeista, vaan anna mun tarjoilla". Jos alat siinä lunttilappua vilkuillen änkyttämään jotain budjeteista ja työttömyydestä ja kotitalouksista niinkun mikäkin poliitikko, on tilanne heti paljon kiusallisempi ja jo paisunut yli äyräiden.
Mua jotenkin kiinnostaisi tietää, että etenikö tämä tilanne mihinkään ratkaisuun ja uskalsiko AP tai hänen miehensä sanoa pummikaverille asiasta?
miehesi on sika
jätä se
-himpulapoika-
Huomenna se kaveri tulee ja tällä kertaa mä ihan pyysin sen, yleensä se itse ehdottaa et voiko tulla kylään. Miehen kaa otettiin kynä ja paperia ja luin täältä joitain tekstejä ja niitten pohjalta ja miehen kaa yhdessä kirjotettiin nyt mitä sanon. Mutta en varmaan muista sanasta sanaan, on tää kun aikuinen ihminen opettelee vuorosanoja et voi sanoa ettei tartte syödä meidän kaapista!
Mulle on annettu jo niin paljon lisäaikaa tässä et repästään nyt laastari kerralla. Kauhee ajatus jos oliskin vaan hyväkskäyttänyt ja tullut lähinnä vain syömään eikä vaihtaan kuulumisia. Se joku joka sano et ehkä pelkään tota saattaa kyllä olla oikeilla jäljillä :/ No katotaan miten käy.
AP
Tää on niin tätä. Itsekäs lokki käyttää muita hyväkseen ja sen kun porskuttaa ja hyväksikäytetyt kärsii pahaa mieltä ja riitelee keskenään.
Tuleeko se kaveri siis aina yllättäen ovesta sisälle paukaten, vai sovitteko käynnistä etukäteen? Jos sovitte etukäteen - tai vaikka ette yleensä sopisikaan niin otapa asiaksesi seuraavan kerran ihan kutsua "tulisitko kahville" ja keitä kahvit jo valmiiksi, siihen joku keksi tms. tarjoilu jo heti valmiiksi odottamaan päytään. Siis tosiaan siten, että kahvit on tullessa jo katettu ja kutsut ystäväsi suoraan pöytään, ei kai se silloin sinne jääkaapille heti rynni? Sitten siinä kahvia tarjotessasi on mukava tilanne päällä, ja otat asian ihan rohkeasti puheeksi. "Kuule, meitä on alkanut vaivata se että syöt meillä ruokia suoraan jääkaapista kuin kotonasi. Nyt kun sinulla on tuo oma tilanteesi tasaantunut, niin otetaanpa käyttöön tällainen normaali vieraskahvittelutapa, eli isäntäväki tarjoaa mitä nyt sattuu olemaan mutta vieras ei mene omin päin mitään hakemaan. Meitä asuu kuitenkin kaksi tässä taloudessa ja sen mukaan me suunnitellaan mitä laitetaan ja mitä ostetaan. Jääkaapin ruoat eivät ole vapaasti vieraiden syötävissä."
Onnistuisiko tällainen?