Kaveri syö meidän ruokia huoletta
Tyhmä juttu ehkä mutta on alkanut kiristämään sekä mun että erityisesti avokkini hermoja. Aikuinen ja muuten ihan normaalisti käyttäytyvä kaveri kävelee kylään tullessaan melkein suoraan jääkaapille vähän sori mä vaan kattelen tyyliin ja sitten muitten juttujen lomassa kysyy kuin ohimennen, et onhan ok jos teen yhen leivän? Ollaan tunnettu kauan ja ennen kun kaveri oli huonossa taloudellisessa tilanteessa sanoin että totta kai voit mun luona aina tulla käymään jotain haukkaamassa mut nyt tää tapa on jäänyt päälle, vaikka hänel menee jo hyvin ja voi ruokkia itsensä. Avokki oli aluks ja no on vieläkin ihan pöyristyny kun muutti mun luo ja huomas tän. Lisäks jättää astiat pöytään ja voit pöydälle ja niin edelleen ku joku lapsi. Oon huomauttanu. Mut tarvitaan järeempiä aseita. Vaikeeta vaan ku tiiän et loukkaantuu verisesti ku on vähän herkkistyyppiä.
Kommentit (247)
Mies ois halunnu et soitan heti. Periaatteessa tuntuis puhelimessa helpommalta ku kasvotusten kun voi hätätilanteessa vaikka heittää luurin miehelle mut mitä mieltä ootte? Soitanko tänään vai huomenna naamatusten?
AP
Soita tänään. Muuten menee ilta ja yökin käsiä väännellessä.
Jos vaikka soitat ja ilmoitat kaverille, että jostain kämmistä johtuen huomenna ei ole ruokaa tarjolla? Sitten katsotaan, että tuleeko kaveri kylään vai ei.
"hei, sovittaisko niin, että mä tästä lähtien otan ne tarjoilut sieltä jääkaapista esille", jämäkästi ja hymy päälle. Ei kai kukaan ole niin törppö, että tuon jälkeen enää sinne marssii. Ei kai sen tuon monimutkaisempaa tarvi olla?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:20"]Jos vaikka soitat ja ilmoitat kaverille, että jostain kämmistä johtuen huomenna ei ole ruokaa tarjolla? Sitten katsotaan, että tuleeko kaveri kylään vai ei.[/quote]
Niin, sun pitäs tehdä näin kuten ehdotin aikaisemmin. On helpompi puhelimessa sanoa eli kutsut mutta samalla ohimennen mainitset ettei teillä ole nyt ruokaa.
Varmista ensin että se innostuu lähtemään (äänensävystäkin erottaa) ja mainitset sitten ettei ole ruokaa.
Jos tulee silti, se on ok. Mutta katso sitten ettei ole ruokaa, vain kuivaa leipää..
Toi lokkeilu on niin ärsyttävää.
Miehen kaverit... istutaan yhdessä meillä iltaa todella usein, ja tosi useasti on käynyt niin, että mun valmistama ruoka vain katoaa jääkaapista/hellalta, vaikka sitä ei todellakaan ole laitettu tarjolle. Viimeksi mulla oli ruoka uunissa kun tulivat, kun oli valmis niin siirsin muualle jäähtymään ja peitin koko vuoan. Silti kun ruokaa menin hakemaan niin siellä ei ollut enää MITÄÄN. Siis vaikka olisivatkin luulleet, että ruoka on heille tarjolla, niin kuka silti syö KAIKEN niin, ettei meille jäänyt enää mitään syötäväksi? Kyseessä kuitenkin meidän päiväruoka, eikä mitään pieniä bileisiin sopivia tarjottavia...
Olen sanonut miehelle että opastaa kavereitaan tuomaan/tilaamaan omat ruokansa, ja on toiminut ihan hyvin sen jälkeen. Että kannattaa vaan sanoa suoraan. Saa sanoa niin, että toinen vähän nolostuukin, se ainakin toimii.
81 ja 82: mietin tätä, mutta mies sano (joo joo aina mies sitä ja mies tätä mutta kun ite oon tämmönen vässykkä niin varmistelen aina muilta) ja itekin mietin, että tyhmää meidän rueta piilottamaan ruokia ja kirjotteleen lappuja ja tälleen vaan pitäis nyt vaan sanoa ja se siitä. :/ Ja kun vaik on herkkis kaveri niin ei ymmärrä vihjailuja eikä osaa lukea rivien välistä. Jos ottaa nokkiinsa ni ottaa ja lujaa. Mä toivon ettei käy täällä palstalla.. Ja salaa toivon et kävis ja lukis kaikki teidän viestit. Tekis mieli vaan lähettää koko tää keskustelu sille niin ehkä ymmärtäis, että ei näin. Mut kiitti monista vinkeistä, niistä on nyt ihan käytännön apuu!
AP
Tuu ilmoittaan tänne sitten jatko.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:46"]Toi lokkeilu on niin ärsyttävää.
Miehen kaverit... istutaan yhdessä meillä iltaa todella usein, ja tosi useasti on käynyt niin, että mun valmistama ruoka vain katoaa jääkaapista/hellalta, vaikka sitä ei todellakaan ole laitettu tarjolle. Viimeksi mulla oli ruoka uunissa kun tulivat, kun oli valmis niin siirsin muualle jäähtymään ja peitin koko vuoan. Silti kun ruokaa menin hakemaan niin siellä ei ollut enää MITÄÄN. Siis vaikka olisivatkin luulleet, että ruoka on heille tarjolla, niin kuka silti syö KAIKEN niin, ettei meille jäänyt enää mitään syötäväksi? Kyseessä kuitenkin meidän päiväruoka, eikä mitään pieniä bileisiin sopivia tarjottavia...
Olen sanonut miehelle että opastaa kavereitaan tuomaan/tilaamaan omat ruokansa, ja on toiminut ihan hyvin sen jälkeen. Että kannattaa vaan sanoa suoraan. Saa sanoa niin, että toinen vähän nolostuukin, se ainakin toimii.
[/quote]
On kyllä aika sikoja olleet, eivätkö edes mieheltäsi ole kysyneet?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:38"]
81 ja 82: mietin tätä, mutta mies sano (joo joo aina mies sitä ja mies tätä mutta kun ite oon tämmönen vässykkä niin varmistelen aina muilta) ja itekin mietin, että tyhmää meidän rueta piilottamaan ruokia ja kirjotteleen lappuja ja tälleen vaan pitäis nyt vaan sanoa ja se siitä. :/ Ja kun vaik on herkkis kaveri niin ei ymmärrä vihjailuja eikä osaa lukea rivien välistä. Jos ottaa nokkiinsa ni ottaa ja lujaa. Mä toivon ettei käy täällä palstalla.. Ja salaa toivon et kävis ja lukis kaikki teidän viestit. Tekis mieli vaan lähettää koko tää keskustelu sille niin ehkä ymmärtäis, että ei näin. Mut kiitti monista vinkeistä, niistä on nyt ihan käytännön apuu!
AP
[/quote]
Ymmärrän miestäsi oikein hyvin. On meinaan ihan oikeasti raskasta, kun puolison kaveri on lokki ja pummi. Ei normaalin ihmisen tosiaan tarvitse ruveta ruokiaan jemmailemaan.
Kehottaisi nyt hoitamaan asian pois alta, ennenkuin homma alkaa vaikuttamaan parisuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 13:46"]Toi lokkeilu on niin ärsyttävää.
[/quote]
Minä syön kaiken mikä irtoaa!
Ystäväsi toistaa tapaa, jota aikoinaan käytitte. Hän ei varmasti edes tajua toimivansa väärin.
Tavatkaa jossain muualla kuin kotona, niin saatte eliminoitua perheenne jääkaapin kuvioista.
Voit tietenkin pyytää, että hän ostaa teille voileipä- tai ruokatarvikkeita, koska hän niin usein syö teillä. Vetoa taloudellisiin ongelmiin.
Sanopa että jos haluaa syödä, tuo tullessaan jotain kuten ylläolevakin ehdottaa.
On kyllä käsittämättömiä kavereita teillä! Mulla ei ois pokkaa vierailla kaverin jääkaapilla edes luvan kanssa, korkeintaan, jos kaveri ehdottaa ottamaan lisää jo tarjottua cokista tai jotain. Siis miten kehtaa vaan syödä toisten laskuun, niinkuin se ois täysin normaalia? Vaikka olis kuinka köyhä! Jos tarjotaan, niin sitten tietty, mutta en kyllä sitäkään ottaisi tavaksi, jos itse en voi tarjota vuorostani. Joillakin ei vissiin ole mitään häpyä.
Up. Joko vieras kollaa jääkaappia?
Nyt jänskättää.
Toivon ettei tämä paljastu provoksi. Olisi iso pettymys.
Kyllä, nyt ollaan jännän äärellä!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:12"]
Huomenna se kaveri tulee ja tällä kertaa mä ihan pyysin sen, yleensä se itse ehdottaa et voiko tulla kylään. Miehen kaa otettiin kynä ja paperia ja luin täältä joitain tekstejä ja niitten pohjalta ja miehen kaa yhdessä kirjotettiin nyt mitä sanon. Mutta en varmaan muista sanasta sanaan, on tää kun aikuinen ihminen opettelee vuorosanoja et voi sanoa ettei tartte syödä meidän kaapista!
Mulle on annettu jo niin paljon lisäaikaa tässä et repästään nyt laastari kerralla. Kauhee ajatus jos oliskin vaan hyväkskäyttänyt ja tullut lähinnä vain syömään eikä vaihtaan kuulumisia. Se joku joka sano et ehkä pelkään tota saattaa kyllä olla oikeilla jäljillä :/ No katotaan miten käy.
AP
[/quote]
Todennäköisesti.
Moni lokkeilija alkaa kummasti ottamaan etäisyyttä, kun pummailulle pistetään stoppi.