Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään on 11:sta hääpäivä ja mieheni löi minua nyrkillä vatsaan

Miten tästä eteenpäin?
19.06.2021 |

Olemme ihan tavallinen kolmekymppinen duunaripariskunta, muutama lapsi, talo ja koira. Tänään vietämme 11:sta hääpäiväämme ja yhtäkkiä tänään vain kaikki muuttui.
Olin herännyt aikaisin aamulla lasten kanssa ja puoliso jäi nukkumaan. Ennen kuin lähdin laittamaan pienimmän päiväunille, annoin koululaisille rahaa jäätelöön ja luvan mennä leikkipuistoon. Herätin mieheni kello 12.00 hieman närkästyneenä (koska hääpäivä) ja sanoin että hänen täytyisi mennä vuorostaan lasten kanssa kun laitan pienimmän päiväunille. Lapsi oli melkein unessa kun alakerrasta alkaa kuulua kauheaa huutoa. Mieheni huutaa silmittömän vihaisena lapsille että he eivät saa lähteä minnekään ja huutaa siis ihan kiroillen, raivoten ja yhtäkkiä vanhin lapsi huutaa, että äiti tule auttamaan! Juostessani paikalle lapsi seisoo portaissa eikä mieheni päästä häntä pois ja näyttää kuin hän meinaisi käydä lapseen käsiksi. Alan huutamaan ja mieheni lähestyykin vuorostaan minua ja lyö minua nyrkillä vatsaan. Hän myös yrittää lyödä minua uudelleen mutta suojaan itseäni ja vanhin lapsista juoksee meidän väliin. Mies lopettaa ihan yhtäkkiä niinkuin oli aloittanutkin. Huudan että onko hän hullu tms ja lapset poistuvat itkien omiin huoneisiinsa. Menen nuorimmaisen luo makuuhuoneeseen koska hän itkee ja mies menee alakertaan.

Noin vaan ihan yhtäkkiä avioliitossani tapahtuu väkivaltakohtaus, jonka myös kaikki lapset näkevät ja jonka en olisi kuunapäivänä voinut uskoa tapahtuvan. Miten ihmeessä tästä jatketaan eteenpäin? Olen niin shokissa että en tiedä mitä tehdä tai sanoa.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei muuta nyt ole tapahtunut kuin henkinen väkivalta on kokenut siirtymän myös fyysiseksi ja se on normaalia väkivaltaisissa suhteissa. Ap:n toleranssi on liian korkea ja normaalin raja hämärtynyt jo aikaa sitten. Tämä oli nyt se herätys että ihan oikeasti sinun pitää nyt tehdä jotain.

Vierailija
62/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niitä lapsia on?

Ensin laitetaan pienen päiväunille ja lähetetään koululaiset rahan kanssa jätskille ja puistoon.

Sitten pitää herättääkin mies olemaan niiden koululaisten kanssa, jotka ovat siellä jätskillä vai onko niitä lisää?

Jos mies herätettiin olemaan noiden samojen jäätelölasten kanssa, niin kyllähän se vituttais ketä vaan, kun herättyään huomaa, että lapset ovatkin lähdössä (äidin ohjeistuksena). Miksi piti herätä?

Ja rouva nukuttaa edelleen sitä pienintä?

Mihin se nyt sitä isäntää tarvii? Miksei hääpäivänä saa nukkua puolille päivin? Miksi siitä närkästytään, jos toinen nukkuu pidempää eikä ala juhlimaan kello .07.00?

Pitkälti olen ymmärtänyt, että ihan tavalliset perheet sopii etukäteen, milloin saa kumpikin nukkua ja sitä sitten kunnioitetaan puolin toisin. Kuten myös, että lapsille on annettu lupa lähtöön, niin sitäkin toinen kunnoittaa. Eikä sen takia tarvii heräillä turhan päiten.

Tässä on nyt monen monta ihmetystä ennen väkivaltaa, etten mä taida uskoa tätä ollenkaan tapahtuneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Nämä täällä on ihan sikoja. Älä kuuntele. Tsemppiä sulle. Tiedät kyllä että jotain meni nyt sinulla ja lapsilla lopullisesti rikki. Nyt sinun on velvollisuus näyttää lapsille miten tilanne hoidetaan oikein. Se miten tämän hoidat on myös lastesi tulevaisuus ja se miten he sallii itseään kohdeltavan. Jos et jaksa rakastaa itseäni niin koita rakastaa lapsiasi.

Jos jotain olisi oikeasti lyöty, ei hän täällä olisi siitä kertomassa. Kovin on naiivia porukkaa, joka ottaa trollin noin tosissaan. 

Onko sinua koskaan pahoinpidelty? Kuule siinä on logiikka kaukana. Minä siivosin mieheni hajoittaman kodin, että mies ei herätessään suuttuisi minulle aiheuttamastaan tuhosta. Ihminen ei toimi järkevästi kun on järkyttynyt.

Jep.

Ex mm koitti kuristaa ja uhkasi tappavansa, sitten sammui. En mä siinä tajunnut soittaa poliisia tai lähteä pakoon vaan koetin olla mahdollisimman hiljaa ettei herää ja raivostu uudestaan, menin lattialle nukkumaan. Seuraavana päivänä totesin vaan hymyillen, että jospa et kuristais enää, hän alkoi itkemään kun kerroin mitä oli tehnyt. Ja mitä mä idiootti tein? No mä aloin lohduttamaan.

Ei tuommoisia halua edes uskoa omalle kohdalle ja siinä menee itsekin helposti sekaisin, että voiko tää olla totta. Ja tarpeeksi monta kertaa kun antaa anteeksi, niin sitä alkaa itsekin häpeämään.

Toivon että ap lähtee turvaan ja mies hoitoon, tuo ei ole tervettä käytöstä.

Ps. Olen täällä itsekin avautunut joskus väkivaltaisesta tilanteesta ja sainkin tuntemattomilta paljon apua, olen kiitollinen, se avasi silmiä ja sai ajattelemaan.

Vierailija
64/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:lla menee? Onko miehellä mielenterveyden kanssa ollut haasteita, voisiko olla kyse jostain sairaudesta? Ap:n täytyy kyllä lähteä ja viedä lapset turvaan ellei mies suostu itse lähtemään.

Mies on silloin tällöin suuttunut niin että on huutanut ja puhunut minulle rumasti esim huoritellut, mutta ei ole koskaan lyönyt. Ei ole mitään mielenterveysongelmia miehellä ollut. Molemmat tulemme perheistä missä on ollut lapsuudessa väkivaltaa, hän oli joskus joutunut painimaan isänsä kanssa ja minua oma isäni potkinut ja repinyt hiuksista. Olen todella tarkka myös siitä miten meidän lapsille puhutaan, enkä hyväksy yhtään rumasti puhumista lapsille. Oma olo on lannistunut ja epätoivoinen, ajatukset vaan pyörii päässä tuhatta ja sataa.

Soita joko kriisipuhelimeen, poliisille tai terveyskeskukseen (päivystys).  Ainakin niin että saat apua jos tilanne jatkuu.  Soita myös paikkalle joku ulkopuolinen nyt, sukulainen, ystävä, työkaveri.  Älä häpeä tilannetta, se eiole sinun aiheuttamasi.  Tarvitset tukea kun kysyt mitä nyt tehdään. Älä jää yksin.

Mieheltä on hyvä kysyä haluaako hän apua?, Eron?, Lääkäriin?  Villaisella ei voi "tilannetta" painaa.

Vierailija
65/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kohtaa miestä enää yksin!

Soita poliisille ja kerro, että mies löi.

Soita vaikka kriisipuhelimeen tai jollekulle, johon luotat. OLET SHOKISSA. ETSI JOKU, JOKA AJATTELEE SINUN PUOLESTASI SINUN JA LAPSIESI PARASTA.

En tiedä, kuinka monta kertaa toistaisin tämän: olet shokissa. Olet järkyttynyt ja lamaantunut. Älä jää tuohon tilaan yksin, rakas tuntematon netteilijä. Hae apua, kulta. Sinä selviät.

Vierailija
66/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistä ei ikinä tiedä. Näin minulle aikoinaan opetettiin. Ne voi olla ihmisiksi vaikka 20 vuotta ja yhtenä päivänä vai muuttuvat täysin hirviöiksi. Ota ero. Ensimmäinen lyönti on vaikein, loput tulee tottumuksesta.

Kuka opetti? Älyttömintä mitä olen lukenut aikoihin.

Ihminen joka oli ammattilainen sosiaalialalla ja nähnyt kaiken.

Hän on nähnyt sen yhden puolen. Ei sitä henkistä väkivaltaa ja naputusta, jota nainen on harrastanut ensin sen 20 vuotta. Mies ei ole koskaan hyvä,. Viimein sitten ryhtyy siihen hirviön rooliin, kun hänelle on se ajat sitten annettu.

Vierailija
67/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas tuntematon ystäväni, soita poliisille. Siitä ei seuraa mitään pahaa, jos sinulle ei ole tehty mitään pahaa. Sinun ei tarvitse nostaa syytettä, vaikka kävisitkin poliisitalolla. Voit päättää myöhemmin, mitä teet. Mutta mene heidän juttusilleen heti. Anna heidän olla ensimmäiset ulkopuoliset, jotka kuulevat mitä tapahtui. Älä anna miehen olla ensimmäinen, jonka kanssa valitset puhua lyömisestä.

Vierailija
68/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redis atal tueemi 😭

Vierailija
69/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko!

Vierailija
70/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistä ei ikinä tiedä. Näin minulle aikoinaan opetettiin. Ne voi olla ihmisiksi vaikka 20 vuotta ja yhtenä päivänä vai muuttuvat täysin hirviöiksi. Ota ero. Ensimmäinen lyönti on vaikein, loput tulee tottumuksesta.

Näinhän se on. Itsekin olen ollut ihan räjähtämispisteessä Monet kerrat. Lasten huuto ärsyttää, vaimon nalkuttava naama ärsyttää, Kaikenmaailman läskit valittajat ärsyttävät, työssäkäynti ärsyttää. Tekisi mieli napsia kaikki pläsiin, mutta ei kehtaa kun tietää että sen jälkeen se valitus vasta alkaisikin.

Hyvä tietysti, että et "napsinut kaikkia pläsiin". Sinua ei tuossa tunnu kuitenkaan häiritsevän kuin seuraus: Että se valitus vasta alkaisikin.

Sinuako ei ollenkaan häiritse mahdolliset ruumiin vammat, henkiset vammat, se että ihmset alkavat pelätä sinua, että huomaat kykeneväsi väkivaltaisiin tekoihin, että sinulla ei riitä enää älyllistä kapasiteettia ennen sitä "napsimista" vaan napsit, siis lyöt, suomeksi sanoen.

Kun olet siinä räjähtämispisteessä, eikö sinun silloin pitäisi ja kiireen vilkkaa soittaa jonnekin auttavaan puhelimeen? Ei sen vuoksi, että lyönnistä tulisi lisää valitusta (joskus joku on onnistunut lyömään niin, ettei kuulu enää ikinä mitään, koskaan) vaan sen vuoksi että väkivalta on vakava rikos ja voit vaikka tappaa jonkun.

Saanko vastauksesi?

Vierailija
71/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepitteet uppoaa, kun on miesten moittiminen kyseessä!

Tämän takia naisille ei milloinkaan saa antaa valtaa. Naiset eivät osaa sitä käyttää oikein. Näkeehän sen jo esim. YLi-Huikarin ja Marinin toihuista.

Lässyn lässyn. Ihan normaalia naisten elämää miesten kanssa. Painu nyt helvettiin siitä.

Normaali naisten elämää että vedetään omaan taskuun mudien rahoja. Tappaisin sinut jos voisin.

On täällä kyllä väkivaltaista, hullua porukkaa. Huh huh. Aika pimee täytyy olla kun tuntemattoman ihmisen kommentti triggeröi tällaisia fantasioita.

No siis jos sinä käsket jotakuta painumaan helvettiin kun kerrotaan totuus, niin kyllä se olet sinä jolta pitäisi sahata pää irti.

Ja sinä et sitten ole ollenkaan väkivältainen, fantasioit pään irti sahaamisella?

Pelkään sinua. toivottavasti en joudu riitatilanteeseen kanssasi.

Vierailija
72/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pahoinpitely siitä sitten ilmoitus poliisille.

Vierailija
73/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Itsekin olen ollut ihan räjähtämispisteessä Monet kerrat. Lasten huuto ärsyttää, vaimon nalkuttava naama ärsyttää, Kaikenmaailman läskit valittajat ärsyttävät, työssäkäynti ärsyttää. Tekisi mieli napsia kaikki pläsiin, mutta ei kehtaa kun tietää että sen jälkeen se valitus vasta alkaisikin.

Hyvä tietysti, että et "napsinut kaikkia pläsiin". Sinua ei tuossa tunnu kuitenkaan häiritsevän kuin seuraus: Että se valitus vasta alkaisikin.

Sinuako ei ollenkaan häiritse mahdolliset ruumiin vammat, henkiset vammat, se että ihmset alkavat pelätä sinua, että huomaat kykeneväsi väkivaltaisiin tekoihin, että sinulla ei riitä enää älyllistä kapasiteettia ennen sitä "napsimista" vaan napsit, siis lyöt, suomeksi sanoen.

Kun olet siinä räjähtämispisteessä, eikö sinun silloin pitäisi ja kiireen vilkkaa soittaa jonnekin auttavaan puhelimeen? Ei sen vuoksi, että lyönnistä tulisi lisää valitusta (joskus joku on onnistunut lyömään niin, ettei kuulu enää ikinä mitään, koskaan) vaan sen vuoksi että väkivalta on vakava rikos ja voit vaikka tappaa jonkun.

Saanko vastauksesi?

Eli olet tyytymätön elämääsi? Voi tosiaan olla kaikille parhaaksi, että teet ne radikaalit muutokset joita tarvitaan: ehkä ero, uusi työ, uusi paikkakunta. Ilman muuta siitäkin tulee valitusta, mutta ehkä aikuinen ihminen sen kestää, ja parempi sekin kuin että on vihainen, kävelevä aikapommi joka syyttää ihmisiä ympärillään elämänsä pilaamisesta.

Vierailija
74/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoija kirjoitti:

Miten jengi jaksaa keksiä näitä tarinoita tänne

Ei ole muuta elämää.

Vierailija
75/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naisille ei milloinkaan saa antaa valtaa. Naiset eivät osaa sitä käyttää oikein. Näkeehän sen jo esim. YLi-Huikarin ja Marinin toihuista.

Lässyn lässyn. Ihan normaalia naisten elämää miesten kanssa. Painu nyt helvettiin siitä.

Normaali naisten elämää että vedetään omaan taskuun mudien rahoja. Tappaisin sinut jos voisin.

On täällä kyllä väkivaltaista, hullua porukkaa. Huh huh. Aika pimee täytyy olla kun tuntemattoman ihmisen kommentti triggeröi tällaisia fantasioita.

No siis jos sinä käsket jotakuta painumaan helvettiin kun kerrotaan totuus, niin kyllä se olet sinä jolta pitäisi sahata pää irti.

Ja sinä et sitten ole ollenkaan väkivältainen, fantasioit pään irti sahaamisella?

No tottakai minä olen väkivaltainen. En sitä ole missään vaiheessa kieltänytkään. Ihminen on sympatiaa tunteva väkivaltainen luontokappale. Deal with it.

Vierailija
76/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli mies olisi ap:n tekstin mukaan todella ollut normaali, ei uhkaava, väkivallaton jne tähän asti, minulla tulisi mieleen jokin ikävä, aivoissa puhjennut sairaus. Esimerkiksi aivokasvain.

Lähtisin tässä tapauksesa liikkeelle ihan tylsästi rauhoittuneen miehen kanssa keskustelemalla. Lapset mummolassa, veljeni tai esim paras ystävä turvanani.

Tällöin rauhoittuneeseen mieheen pitäisi saada luotua normaali keskusteluyhteys. Tulisi hakeutua tutkimuksiin ja hoitoon. En uskaltaisi asua tuon prosessin aikana lasten kanssa miehen luona, mutta toki palaisimme kotiin kun tilanne on turvallinen. Sairastuminen ei ole miehen syy ja vain tässä skenaariossa - mikäli lääkäri todistaa, että kasvain tms aiheutti väkivallan - antaisin lyömisen anteeksi,

Mikäli taas - kuten yleensä väkivalatilanteissa - lyömistä edelti sekä henkinen väkivalta että fyysisen paheneva uhka, menisin poliisille tekemään rikosilmoituksen ja sitä kautta asumaan muualle sekä ero vireille samantien.

Terroristin kanssa ei tarvitse neuvotella.

Olen tämän jälkimmäisen kokenut ja tehnytkin, hain avioeron ensimmäisestä lyönnistä. Enkä ole katunut. Mies on sen jälkeen pahentanut väkivaltaisuuttaan seuraavan naisensa kanssa, joka joutui kestämään paljon enemmän kuin minä heti ensimmäisellä kerralla.

Ap hyvä, tilanne on ikävä. Ehdottomasti lapset tarvitsevat sinua. Jouditte käymään tilannetta turvassa sanallisesti läpi vielä monesti. Toimi lastentahtisesti ja heidän tasoisesti.

Muutamia hyväntahtoisia neuvoja:

Ole inhimillinen, älä hylkää fyysisesti sairasta mikäli niin huonosti on sattunut.

Silti muista, että useimmiten toista lyövä ihminen lyö vain heikkouttaan, impulsiivisuuttaan, kyvyttömyyttään, ilkeyttään ja tyhmyyttään, ihan tahallaan. Ikävä kyllä.

Äläkä anna itsesi ja lasten joutua omassa kodissanne pelkäämään. Älä siis luo mahdollisuutta tilanteelle toistua.

Vierailija
77/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö kellään muulla särähdä tuo 11:sta lyhennys?

Ei koskaan tehdä tuota päätettä siitä toista-sanasta. Eihän se kuvaa lainkaan mitä sanaa haetaan, koska se on AINA sama.

Tarkoitit varmaan, että on teidän yhdestoista hääpäivä. Se lyhennetään näin: 11:s.

Särähtää nyt vallan vimmatusti. Ja "yhdestoista" järjestyslukuna kirjoitetaan 11. (tai roomalaisilla numeroilla XI), ei suinkaan 11:s. Mutta provoilua tähän ketjuun riittää ilman tätäkin farssia.

Vierailija
78/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita 112 ja kerro mutä tapahtui.

Poliisit suojaa teidän lähdön, jos et ole provo

Mieti edes lastesi kauhua..

Häkeen soitetaan silloin, kun on akuutti hätätilanne. Ei ole enää ainakaan tuon kertomuksen mukaan.

Rikosilmoitusten tekoon on muut työkalut kuin 112:een soittelemiset. Nyt ne valot päälle noiden "ohjeiden" antamisessa.

Vierailija
79/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "tilanne" on jo ohi, niin ei se soitto sinne 112 mitään auta. Poliisit ei vie rauhallista (selväpäistä) ihmistä pois omasta kodistaan vaikka kuinka sinne soittelisi. Sanovat, että selvittäkää välinne asiallisesti ja tekevät ehkä lastensuojeluilmoituksen, kun kerran on perheväkivaltaa. Mutta jos ukko ei riehu, niin poliisit ei vie sitä yhtään mihinkään omasta kodistaan. 

Jos aloitus on totta, niin ap kerää kimpsut ja kampsut, ja lähtee lasten (ja koiran) kanssa pois. Jonnekin, sukulaisille, kaverille tai sitten sinne turvakotiin ja pysyy siellä niin kauan, että saa itselleen ja lapsille uuden kodin hommattua. Miehelle käsky mennä lääkäriin, kun ei tuollainen ole normaalia. Katsotte sitten eri asunnoista käsin rauhassa ajan kanssa, voiko suhdetta enää pelastaa ja mitä sille on tehtävissä. Lapsia ei kyllä oikein uskaltaisi tuolle ukolle antaa, ei ainakaan ennen kuin on selvillä mistä käytös johtui. 

Vierailija
80/126 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai minä olen väkivaltainen. En sitä ole missään vaiheessa kieltänytkään. Ihminen on sympatiaa tunteva väkivaltainen luontokappale. Deal with it.

En tosiaankaan aio "deal with it" !  Pitääkö minun siis kauppareissullanikin pelätä sinua, tuntematon vastaantulija.  Miten sinä haluaisit, että suhtaudun sinuun mahdollisessa kohtaamisessa kassajonossa,  bussiin menossa. lenkillä, rappukäytävässä, tms. Sinähän voit olla kuka vain. vai pitääkö minun sen vuoksi ruveta kuljettamaan jotain asetta mukana, sinähän voit saada väkivaltaisen kohtauksen.  Tämä ajatuspolku on sinulle ehkä liian monimutkainen, mutta täytyy sanoa että näköjään pitää pelätä kaikkia vastaantulijoita, siksi että joku niistä voit olla SINÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi