Tänään on 11:sta hääpäivä ja mieheni löi minua nyrkillä vatsaan
Olemme ihan tavallinen kolmekymppinen duunaripariskunta, muutama lapsi, talo ja koira. Tänään vietämme 11:sta hääpäiväämme ja yhtäkkiä tänään vain kaikki muuttui.
Olin herännyt aikaisin aamulla lasten kanssa ja puoliso jäi nukkumaan. Ennen kuin lähdin laittamaan pienimmän päiväunille, annoin koululaisille rahaa jäätelöön ja luvan mennä leikkipuistoon. Herätin mieheni kello 12.00 hieman närkästyneenä (koska hääpäivä) ja sanoin että hänen täytyisi mennä vuorostaan lasten kanssa kun laitan pienimmän päiväunille. Lapsi oli melkein unessa kun alakerrasta alkaa kuulua kauheaa huutoa. Mieheni huutaa silmittömän vihaisena lapsille että he eivät saa lähteä minnekään ja huutaa siis ihan kiroillen, raivoten ja yhtäkkiä vanhin lapsi huutaa, että äiti tule auttamaan! Juostessani paikalle lapsi seisoo portaissa eikä mieheni päästä häntä pois ja näyttää kuin hän meinaisi käydä lapseen käsiksi. Alan huutamaan ja mieheni lähestyykin vuorostaan minua ja lyö minua nyrkillä vatsaan. Hän myös yrittää lyödä minua uudelleen mutta suojaan itseäni ja vanhin lapsista juoksee meidän väliin. Mies lopettaa ihan yhtäkkiä niinkuin oli aloittanutkin. Huudan että onko hän hullu tms ja lapset poistuvat itkien omiin huoneisiinsa. Menen nuorimmaisen luo makuuhuoneeseen koska hän itkee ja mies menee alakertaan.
Noin vaan ihan yhtäkkiä avioliitossani tapahtuu väkivaltakohtaus, jonka myös kaikki lapset näkevät ja jonka en olisi kuunapäivänä voinut uskoa tapahtuvan. Miten ihmeessä tästä jatketaan eteenpäin? Olen niin shokissa että en tiedä mitä tehdä tai sanoa.
Kommentit (126)
Olen kyllä melko järkyttynyt ihmisten viesteistä 😭 En todellakaan ole provo vaan oma elämäni romahti juuri. Olen yhä makuuhuoneessa koska nuorimmainen yhä nukkuu päiväuniaan. En tiedä miten kohtaan mieheni kun pitää tulla täältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nämä täällä on ihan sikoja. Älä kuuntele. Tsemppiä sulle. Tiedät kyllä että jotain meni nyt sinulla ja lapsilla lopullisesti rikki. Nyt sinun on velvollisuus näyttää lapsille miten tilanne hoidetaan oikein. Se miten tämän hoidat on myös lastesi tulevaisuus ja se miten he sallii itseään kohdeltavan. Jos et jaksa rakastaa itseäni niin koita rakastaa lapsiasi.
Jos jotain olisi oikeasti lyöty, ei hän täällä olisi siitä kertomassa. Kovin on naiivia porukkaa, joka ottaa trollin noin tosissaan.
Tämä oli ainoa paikka mikä tuli mieleeni, mutta ehkä tosiaan etsin jonkun kriisipuhelimen minne soittaa.
Soita joku sukulainen tai kaveri avuksi, pakkaat omat ja lasten kamat ja sitten vaan kohti uutta elämää. Joku miehen isossa pyörässä heittää nyt pahasti ja sinun pitää hommata lapsesi turvaan tuolta tilanteelta. Toki paras ratkaisu olisi, jos äijä keräisi omat kamansa ja poistuisi, mutta turvallisempi ehkä kuitenkin teidän lähteä. Mutta ekana soita apua paikalle.
Kaikenlaista voi tapahtua oikeastikin. Normaalia perheväkivaltatapauksissa ei kuitenkaan ole että 10 vuoden jälkeen tapahtuisi jotakin tällaista (jos aikaisemmin ei ole tapahtunut mitään), ellei toinen ole selvästi saanut jotakin mielenhäiriötä jostain syystä.
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nämä täällä on ihan sikoja. Älä kuuntele. Tsemppiä sulle. Tiedät kyllä että jotain meni nyt sinulla ja lapsilla lopullisesti rikki. Nyt sinun on velvollisuus näyttää lapsille miten tilanne hoidetaan oikein. Se miten tämän hoidat on myös lastesi tulevaisuus ja se miten he sallii itseään kohdeltavan. Jos et jaksa rakastaa itseäni niin koita rakastaa lapsiasi.
Jos jotain olisi oikeasti lyöty, ei hän täällä olisi siitä kertomassa. Kovin on naiivia porukkaa, joka ottaa trollin noin tosissaan.
Tämä oli ainoa paikka mikä tuli mieleeni, mutta ehkä tosiaan etsin jonkun kriisipuhelimen minne soittaa.
Teeppä se👍
Annat pölyn laskeutua ja kaikkien rauhoittua. Sitten kysyt mieheltäsi mitä oikein tapahtui. Käytte tilanteen läpi rauhallisesti keskustellen. Sitten kutsutte lapset paikalle ja kerrotte yhdessä mitä tapahtui, isän täytyy pyytää kaikilta anteeksi. Sinun päätettäväksesi jää, eroatko nyt vai annatko miehelle toisen mahdollisuuden. Yksikään lapsi ei saa joutua elämään perheessä, jossa on henkisen tai fyysisen väkivallan uhka.
Ap ymmärräthän myös että jouduit rikoksen uhriksi? Sinut pahoinpideltiin. Soita poliisi paikalle, vievät miehen hetkeksi pois ja saat pakattua tavarat.
Älä edes harkitse että jäät. Älä ala toivoa että jospa se muuttuisi, jospa tää oli vaan yksi lerta jne. Ei muutu.
Perheväkivaltaa olen kokenut itsekin ja ollut pahoinpidelty lapsi. Teet todella väärin jos nyt jäät ja altistat lapsesi hullulle isälle. Se voi vahingoittaa sun lapsia, sitäkö haluat?
Kamat kassiin nyt ja turvaan!!
Miksi tämä ei olisi totta? Perheväkivalta ei ole keksitty asia, vaan monelle täyttä totta. Voimia ap!
Jätä se! Kohta lähtee toinen laudoissa ja toinen raudoissa, jos et pysty lopettaa väkivallan kierrettä. Kerää voimia ja ajattele et minkälaisen miehen mallin lapsesi saa? Aivan!
Lähde tee se jo tänään!
Soita 112 ja kerro mutä tapahtui.
Poliisit suojaa teidän lähdön, jos et ole provo
Mieti edes lastesi kauhua..
Vierailija kirjoitti:
Miehistä ei ikinä tiedä. Näin minulle aikoinaan opetettiin. Ne voi olla ihmisiksi vaikka 20 vuotta ja yhtenä päivänä vai muuttuvat täysin hirviöiksi. Ota ero. Ensimmäinen lyönti on vaikein, loput tulee tottumuksesta.
Kuka opetti? Älyttömintä mitä olen lukenut aikoihin.
Soita 112 heti.
Jos/kun tulee ero, dokumentista on hyötyä, samoin jos käyt terkkarilla.
Sinun velvollisuutesi on suojata lapsiasi.
Et tämmöinen satu sitten tänään.
Olisit keksinyt vähän parempaa.
Jos tämä on totta paras vaihtoehto on moro ja näkemiin.
Sepitteet uppoaa, kun on miesten moittiminen kyseessä!
Tilanteen ollessa totta ja jollei tuollaisesta käytöksestä ole ollut aiemmin viitteitä, miehellä ei ole kaikki kunnossa. Joko psyyke horjuu, päässä fyysisesti jotain vialla tai reagoi johonkin kemialliseen aineeseen. Joka tapauksessa perhe turvaan ja mies lääkäriin.
Miten ap:lla menee? Onko miehellä mielenterveyden kanssa ollut haasteita, voisiko olla kyse jostain sairaudesta? Ap:n täytyy kyllä lähteä ja viedä lapset turvaan ellei mies suostu itse lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua koskaan pahoinpidelty? Kuule siinä on logiikka kaukana. Minä siivosin mieheni hajoittaman kodin, että mies ei herätessään suuttuisi minulle aiheuttamastaan tuhosta. Ihminen ei toimi järkevästi kun on järkyttynyt.