Tänään on 11:sta hääpäivä ja mieheni löi minua nyrkillä vatsaan
Olemme ihan tavallinen kolmekymppinen duunaripariskunta, muutama lapsi, talo ja koira. Tänään vietämme 11:sta hääpäiväämme ja yhtäkkiä tänään vain kaikki muuttui.
Olin herännyt aikaisin aamulla lasten kanssa ja puoliso jäi nukkumaan. Ennen kuin lähdin laittamaan pienimmän päiväunille, annoin koululaisille rahaa jäätelöön ja luvan mennä leikkipuistoon. Herätin mieheni kello 12.00 hieman närkästyneenä (koska hääpäivä) ja sanoin että hänen täytyisi mennä vuorostaan lasten kanssa kun laitan pienimmän päiväunille. Lapsi oli melkein unessa kun alakerrasta alkaa kuulua kauheaa huutoa. Mieheni huutaa silmittömän vihaisena lapsille että he eivät saa lähteä minnekään ja huutaa siis ihan kiroillen, raivoten ja yhtäkkiä vanhin lapsi huutaa, että äiti tule auttamaan! Juostessani paikalle lapsi seisoo portaissa eikä mieheni päästä häntä pois ja näyttää kuin hän meinaisi käydä lapseen käsiksi. Alan huutamaan ja mieheni lähestyykin vuorostaan minua ja lyö minua nyrkillä vatsaan. Hän myös yrittää lyödä minua uudelleen mutta suojaan itseäni ja vanhin lapsista juoksee meidän väliin. Mies lopettaa ihan yhtäkkiä niinkuin oli aloittanutkin. Huudan että onko hän hullu tms ja lapset poistuvat itkien omiin huoneisiinsa. Menen nuorimmaisen luo makuuhuoneeseen koska hän itkee ja mies menee alakertaan.
Noin vaan ihan yhtäkkiä avioliitossani tapahtuu väkivaltakohtaus, jonka myös kaikki lapset näkevät ja jonka en olisi kuunapäivänä voinut uskoa tapahtuvan. Miten ihmeessä tästä jatketaan eteenpäin? Olen niin shokissa että en tiedä mitä tehdä tai sanoa.
Kommentit (126)
Onko miehellä stressiä, burnout, kipua? Huom. tuo ei oikeuta lyömään tai tee väkivallasta hyväksyttävämpää mutta jos miehellä on joku ”syy” kilahtamiseen, mies tiedostaisi sen ja tekisi muutoksia tilanteen stabiloimiseksi niin voisin harkita liiton jatkamista. Jos mies on vaan aggressiivinen ja herkkähermoinen niin sitten avioero vetämään.
Myös esimerkiksi aivokasvain voi aiheuttaa aggressiivisuutta. Onko mies perusluonteeltaan rauhallinen vai äkkipikainen?
Siis sama hääpäivä kuin Victorialla ja Danielilla. Niillä varmaan menee sentään paremmin.
Se heräsi, tajusi, että on hääpäivänne ja suuttui, koska ajatteli sinun toivovan jotain erityistä hääpäivältä. Oma vikasi, kun olet niin vaativa. Suosittelen eroamaan, ette sovi toisillenne. Muista tehdä rikosilmoitus.
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Olen kyllä melko järkyttynyt ihmisten viesteistä 😭 En todellakaan ole provo vaan oma elämäni romahti juuri. Olen yhä makuuhuoneessa koska nuorimmainen yhä nukkuu päiväuniaan. En tiedä miten kohtaan mieheni kun pitää tulla täältä pois.
Jos mies on paikalla (toivottavasti tajusi lähteä itse) niin heti sanot että nyt menee jonnekin muualle vaikka hotelliin ja arkena todistetusti hakee itselleen apua tai sinä haet eroa heti. Tuo on nii vakavaa että siitä jää pelkotila ja muistijälki sekä sinulle että lapsille. Voit itse myös soittaa kriikeskukseen ja kysyä miten toimitaan.
Poliisi voi turvata sen että ap pääsee rauhassa ja ilman miehen väkivaltaa poistumaan talosta lasten kanssa esim. sinne turvakotiin tai muuhun sopivaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi voi turvata sen että ap pääsee rauhassa ja ilman miehen väkivaltaa poistumaan talosta lasten kanssa esim. sinne turvakotiin tai muuhun sopivaan paikkaan.
Voisiko poliisi myös turvata sen, että pääsen joka päivä Alepaan ostoksille ilman uhkaa siitä, että joku minut ryöstää tai raiskaa? Kyllä nyt poliisilla on parempaakin tekemistä kuin olla ehkäisemässä kuviteltuja uhkia!
Järkyttäviä kommentteja tässä ketjussa.
Kyllä täällä päivystää sekopäätä porukkaa, ei voi muuta sanoa.
Liian pitkä, en lukenut. Soita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko poliisi myös turvata sen, että pääsen joka päivä Alepaan ostoksille ilman uhkaa siitä, että joku minut ryöstää tai raiskaa? Kyllä nyt poliisilla on parempaakin tekemistä kuin olla ehkäisemässä kuviteltuja uhkia!
Poliisi on juuri ap:n kuvailemaa tilannetta varten.
Tuossa ei ole mitään kuviteltua.
Olet sairas, hae apua itsellesi.
Ihme kommentoijia täällä. Joku oli tunnistavinaan aloittajan kirjoitustyylistä ja kymmenistä samanlaisista aloituksista. Jotta ehtisi lukemaan ne kaikki, palstalla pitäisi päivystää aamusta iltaan koko ajan. Stalkkaatteko te jotenkin muuten kirjoittajia, vai mistä luulette tietävänne, että kyseessä on yksi henkilö? Kysyy epätietoinen.
Ja toiseksi, Suomi on naisiin kohdistuvan kotiväkivallan kärkimaita. Vaikka tarina ei jonkun vaaleanpunaiseen kuplaan pääsisikään tunkeutumaan, niin se on silti totisinta totta liian monelle.
Ap, sinuna lähtisin kalppimaan suhteesta, rikosilmoituksen kanssa. Johtaa se sitten mihinkään tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Soita 112 ja kerro mutä tapahtui.
Poliisit suojaa teidän lähdön, jos et ole provoMieti edes lastesi kauhua..
Suojaa lähdön? Kuulostaa siltä että mies olisi lähinnä helpottunut kun ap ja lapset lähtis. Luultavasti tarjoaisi peräti kyydin.
Meillä ei ollu hääpäivä. Mutta mies sai raivo- raivarit.
Ja turhasta !
Hänet tuntien HÄN saa täysin yllättäen raivokohtauksia jos vaan tulen edes sivulauseessa viittaamaan mitään hänen vihapuuskistaan.
Tänään pöiväkahvin jälkeen sanoin muina naisina, että jatkossa toivoisin että voitaisiin keskustellen selvittää asiat.
Silloin lensi keksipaketti lattialle ja ukko pomppasi raivoten ylös pöydästä. Tempaisi auton avaimet ja karjui jotain tällaista : etkö sinä eukko ota opiksesi, että MULLE ei paasata!
Siis minä ? Paasannut ?
Ovi pamahti kiinni jotta ikkunat tärisivät.
Ja sitten hiljaisuus.
Tässä istun vieläkin samalla paikalla . Miten joku on tuollainen ... Sitä sopii ihmetellä totisesti.
Mies taas siellä nyrkit pystyssä heti VAIMOAAN lyömässä. Mikä yllätys :)
sano että osuu vähän alemmaksi. Se kuulemma tekee höpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on juuri ap:n kuvailemaa tilannetta varten.
Tuossa ei ole mitään kuviteltua.
Olet sairas, hae apua itsellesi.
Poliisi ei tee työtään kuvitteellisten uhkien poistamiseksi. Jos uhka ei ole akuutti, on aivan turhaa kuormittaa hätäkeskusta omilla ajatuksillaan siitä, mitä "saattaisikaan" tapahtua. Voit hakea sitä apua ihan itsellesi, jos pelkotilat haittaavat sinun arkielämääsi.
Aloitus voi olla provo, mutta minulle kävi kutakuinkin noin 17. hääpäivänä.
Merkkejä oli toki ollut ilmassa ja lapset vähän isommat, mutta päälle käytiin ja se oli viimeinen päivä, kun mies tästä talosta heräsi.
Herätessäni odotin kivaa hääpäivää, jota oli yhdessä suunniteltu. Kaikki oli olevinaan paremmin kuin aikoihin.